Program Bilgileri
Amaç
Bu programın amacı, diş hekimliği ortodonti bilim alanında teorik açıdan donanımlı yükseklisans derecesine sahip bireyler yetiştirmektir.Kazanılan Derece
MasterKayıt ve Kabul Koşulları
Diş hekimliği fakültesi diplomasına sahip olmak; 55 puandan az olmamak koşulu ile üniversite senatosu tarafından belirlenen ALES puanına sahip olmak (ALES puanına eşdeğer GRE puanı kabul edilebilir)Mezuniyet Koşulları
En az 60 AKTS değerinde olan derslerini başarıyla tamamlayan ve dönem projesini hazırlayan öğrenciler diploma almaya hak kazanırlar.Önceki Öğrenimin Tanınması
Öğrenciler, daha önce kayıtlı oldukları bir yükseköğretim kurumundan veya denkliği kabul edilmiş bir kuruluştan almış ve başarmış oldukları derslerden muaf olmak için başvuruda bulunabilirler. Muafiyet istekleri ilgili dersi veren öğretim elemanının görüşü alınarak, yönetim kurulunca karara bağlanır.Ders Planı- AKTS Kredileri
* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.
** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.
*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.
Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.
1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
ORTY1110421 | ORTODONTİ KLİNİĞİ UYGULAMALARI I | İngilizce | - | 6 | ||
ORTY1110472 | GÜNCEL ORTODONTİK TEDAVİ VE TEKNİKLERİ I | İngilizce | 6+2 | - | 10 | |
ORTY1110474 | ORTODONTİ VE DİĞER UZMANLIK DALLARI KONULARI I | İngilizce | 2 | - | 6 | |
ORTY1110488 | ŞEFFAF PLAKLARLA TEDAVİ | İngilizce | 2+2 | - | 8 | |
ORTY1113019 | GELENEKSEL EDGEWISE TEKNİĞİ I | İngilizce | 1+4 | - | 6 |
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
ORTY1210427 | ORTODONTİ KLİNİĞİ UYGULAMALARI II | İngilizce | - | 6 | ||
ORTY1210477 | GÜNCEL ORTODONTİK TEDAVİ VE TEKNİKLERİ II | İngilizce | 6+2 | - | 10 | |
ORTY1210479 | ORTODONTİ VE DİĞER UZMANLIK DALLARI KONULARI II | İngilizce | 2 | - | 6 | |
ORTY1213021 | GELENEKSEL EDGEWISE TEKNİĞİ II | İngilizce | 1+4 | - | 6 | |
ORTY1213744 | ORTOGNATİK CERRAHİYE GİRİŞ | İngilizce | 1+2 | - | 3 |
Program Yeterliliği
Kuramsal, Olgusal
Mezunlarımız ortodontik bozuklukların teşhis ve tedavisine yönelik kapsamlı bir bilgiye sahiptir. Alanıyla ilgili temel bilimsel soruları. Alanı ile ilgili literatüre hakimdir ve yeni gelişmeleri takip edebilirler.
İstihdam Olanakları
Programı başarıyla tamamlayanlar: Kendi iş yerlerini kurup serbest hekim olarak çalışabilirler; Kamu hastanelerinde görev alabilirler; Özel muayenehane, klinik veya hastanelerde sigortalı hekim olarak çalışabilirler; Herhangi bir üniversitede lisansüstü eğitimlerine devam edebilirler,Üst Dereceye Geçiş
Tezli yükseklisans programlarına başvurabilirler.Eğitim Türü
Örgün EğitimÖlçme ve Değerlendirme
Öğrenciler yıl içinde sözlü ve/veya yazılı sınavla değerlendirilirler. Ayrıca pratik değerlendirmeler yapılmakta, ödev ve projeler verilmektedir.Bölüm/Program Başkanı
Eğitim Öğretim Metotları
Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:
Eğitim - Öğretim Yöntemleri * | Başlıca öğrenme faaliyetleri | Kullanılan Araçlar |
---|
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
Ders | 1 | 0 |
---|---|---|
İlişkili Ders Sayısı / 0/11 |
Öğrencilere Uygulanan Anketler
Öğretim elemanı değerlendirme anketi | Kesinlikle katılmıyorum | Katılmıyorum | Kısmen katılıyorum | Katılıyorum | Kesinlikle katılıyorum | Fikrim yok |
---|---|---|---|---|---|---|
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar. | ||||||
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur. | ||||||
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur. | ||||||
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır. | ||||||
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir. | ||||||
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir. | ||||||
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir. | ||||||
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır. | ||||||
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır. | ||||||
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır. | ||||||
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır. | ||||||
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir. | ||||||
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder. | ||||||
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur. | ||||||
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur. | ||||||
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır. | ||||||
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir. | ||||||
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir. | ||||||
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz |