Program Bilgileri
Amaç
Öğrencileri, farmasötik bakım konusunda daha yetkin birer uzman olarak yetiştirmenin yanı sıra, klinik ve klinik dışı ilaçla tedavi pratiklerinde ortaya çıkan sorunların saptanması, değerlendirilmesi ve çözümlenmesi için gerekli bilgiyi ve pratik uygulamaları öğretmek, eğitim süreçlerinde aldıkları teorik bilgileri klinik pratikler ile bağdaştırarak, kişisel beceri, bilgi ve muhakeme yeteneklerini geliştirmek ve klinik eczacılık alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek katkıda bulunmak.Kazanılan Derece
DoktoraKayıt ve Kabul Koşulları
Lisans ve/veya Yüksek Lisans Diploması, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı (ALES) Sonucu, İngilizce Yeterlik BelgesiMezuniyet Koşulları
Tüm dersleri başarıyla tamamlayan ve seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi, doktora tezi ile en az 240 AKTS alan öğrenciler diploma almaya hak kazanırlar.Önceki Öğrenimin Tanınması
-Adayların en az 5 yıllık bir eczacılık lisans diplomasına sahip olması gerekmektedir. -Programın eğitim dili Türkçe olduğu için yabancı uyruklu öğrencilerin C1 düzeyinde Türkçe bildiğini gösterir belgeye sahip olması gerekmektedir. -Yabancı uyruklu adaylar için ''diploma denklik belgesine'' sahip olmak. -Yabancı uyruklu adaylarda ALES veya eşdeğerliği kabul edilen GRE sınavına girmiş olma şartı aranmaz.Ders Planı- AKTS Kredileri
* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.
** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.
*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.
Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.
1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
ECFD1167720 | KLİNİK ECZACILIK UYGULAMALARI I | Türkçe | 2+6 | - | 15 | |
ECFD1115240 | KLİNİK MİKROBİYOLOJİ | Türkçe | 2 | - | 8 | |
ECFD1115250 | KLİNİKTE BESLENME | Türkçe | 2 | - | 8 | |
ECFD1115260 | KLİNİK FARMAKOLOJİ | Türkçe | 2 | - | 8 | |
ECFD1115270 | İLAÇ ETKİLEŞİMLERİ VE HATALI İLAÇ KULLANIMI | Türkçe | 2 | - | 8 | |
ECFD1140480 | ONKOLOJİ ECZACILIĞI | Türkçe | 2 | - | 12 | |
ECFD1140490 | YOĞUN BAKIM SERVİSİNDE KLİNİK ECZACILIK | Türkçe | 2 | - | 12 | |
ECFD1140510 | PEDİYATRİDE İLAÇ KULLANIMI | Türkçe | 2 | - | 12 | |
ECFD1140520 | ENFEKSİYON HASTALIKLARINDA İLAÇ KULLANIMI | Türkçe | 2 | - | 12 |
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
ECFD1267730 | KLİNİK ECZACILIK UYGULAMALARI II | Türkçe | 2+6 | - | 15 | |
ECFD1216650 | İMMUNOLOJİ | Türkçe | 2 | - | 8 | |
ECFD1213045 | GERİATRİDE İLAÇ KULLANIMI | Türkçe | 2 | - | 12 | |
ECFD1215290 | FARMASÖTİK BAKIM PLANLAMA VE UYGULAMA | Türkçe | 2 | - | 8 | |
ECFD1216340 | FARMAKOKİNETİK VE KLİNİK FARMAKOKİNETİK | Türkçe | 2 | - | 8 | |
ECFD1217930 | TERAPÖTİK İLAÇ İZLEME | Türkçe | 2 | - | 8 | |
ECFD1214021 | BİLİMSEL PROJE HAZIRLAMADA İLERİ KONULAR | Türkçe | 2 | - | 6 |
Program Yeterliliği
Kuramsal, Olgusal
PY-1.Klinik eczacılık alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
PY-2.Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri
analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün
sonuçlara ulaşır.
PY-3.Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir.
PY-4.İstatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
PY-5.Hasta profili oluşturmak, hasta eğitimi, ilaç danışmanlığı, hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir.
İstihdam Olanakları
Bu programı başarıyla tamamlayan eczacılar serbest eczanede, hastane eczanesinde veya yatan hasta servislerinde/polikliniklerde, üniversitelerde eğitim-araştırma alanlarında, Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu ve Türkiye Halk Sağlığı Kurumu gibi kamu kurum ve kuruluşlarında, ilaç ve zehir bilgi merkezlerinde, ilaç danışmanlık şirketleri ve meslek örgütlerinde çalışma olanaklarına sahip olabilirler.Üst Dereceye Geçiş
Doktora sonrası programlara başvurabilir.Eğitim Türü
Örgün EğitimÖlçme ve Değerlendirme
Adaylar başvuru sonrasında sözlü ve yazılı sınavdan oluşan mülakatta başarılı olmaları halinde doktora programına kabul edilirler.Bölüm/Program Başkanı
Eğitim Öğretim Metotları
Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:
Eğitim - Öğretim Yöntemleri * | Başlıca öğrenme faaliyetleri | Kullanılan Araçlar |
---|---|---|
Anlatım | Dinleme ve anlamlandırma | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Seminer | Değişik konularda sunumlar hazırlayarak bir konuyu bir başkasına aktarabilmesi ve toplum önünde konuşmayı öğrenebilmesi | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Örnek Olay | Vaka takdimini yorumlayabilme | |
Bireysel Çalışma | Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi | Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları |
Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Proje Temelli Öğrenme | Konunun tarif edilmesi, kullanılacak yöntemlerin belirlenmesi ve sonucun yorumlanması | veri tabanları, kitaplar |
Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Soru - Cevap | Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi | |
Bakım Planı | ||
probleme dayalı öğrenme | veri tabanları, kitaplar | |
Tartışma | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Alıştırma ve Uygulama | Araştırma ve yaşam boyu öğrenilmesi, yazılması, okunması, eleştirel düşünülmesi ve uygulanması | Laboratuvar, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Gösterip Yapma | Görerek öğrenmenin desteklemesi | Video, film, veri tabanları |
Grup Çalışması | Projeler, ödevler ve deneylerin gerçekleştirilmesi, öğrencilerin birbirlerinden de öğrenmesi, takım içinde çalışma becerilerinin kazanılması | Standart derslik teknolojileri, kütüphane çalışma alanları |
Yazılı sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama | |
Sözlü Sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Ödev | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Proje / Tasarım | Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
Ders | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
FARMAKOKİNETİK VE KLİNİK FARMAKOKİNETİK | 2 | 3 | 1 | 0 | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 1 | 2 | 1 | 3 | 3 | 0 | 2 | 3 | 2 |
FARMASÖTİK BAKIM PLANLAMA VE UYGULAMA | 5 | 4 | 3 | 1 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 1 | 3 | 4 | 1 | 3 | 0 | 0 | 1 | 2 |
İLAÇ ETKİLEŞİMLERİ VE HATALI İLAÇ KULLANIMI | 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 4 | 0 | 3 | 3 | 4 | 3 |
KLİNİK ECZACILIK UYGULAMALARI III | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 |
KLİNİK ECZACILIK UYGULAMALARI IV | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 |
KLİNİK FARMAKOLOJİ | 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 2 | 1 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 | 3 | 2 |
TERAPÖTİK İLAÇ İZLEME | 3 | 2 | 0 | 0 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 0 | 2 | 1 | 2 | 2 | 0 | 2 | 3 | 2 |
İlişkili Ders Sayısı / 7/22 | 28 | 25 | 10 | 7 | 26 | 20 | 18 | 24 | 23 | 24 | 20 | 21 | 16 | 16 | 8 | 21 | 19 | 22 | 19 | 10 | 16 | 24 | 19 |
Öğrencilere Uygulanan Anketler
Öğretim elemanı değerlendirme anketi | Kesinlikle katılmıyorum | Katılmıyorum | Kısmen katılıyorum | Katılıyorum | Kesinlikle katılıyorum | Fikrim yok |
---|---|---|---|---|---|---|
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar. | ||||||
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur. | ||||||
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur. | ||||||
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır. | ||||||
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir. | ||||||
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir. | ||||||
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir. | ||||||
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır. | ||||||
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır. | ||||||
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır. | ||||||
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır. | ||||||
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir. | ||||||
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder. | ||||||
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur. | ||||||
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur. | ||||||
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır. | ||||||
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir. | ||||||
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir. | ||||||
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz |