Program Bilgileri
Amaç
Tıbbi Biyoloji ve Genetik Yüksek Lisans programında, alanında lisans-üstü eğitim alması hedeflenen öğrencilerin çeşitli araştırma projeleri yürütebilmesi, biyoloji, tıbbi biyoloji, moleküler biyoloji ve genetik, tıbbi istatistik ve deney hayvanlarının kullanımı gibi konularda ileri düzeyde bilgi sahibi olmalarının sağlanması hedeflenmektedir. Bunların yanında tıbbi, bilimsel ve sosyal konularla ilgili öğrendikleri bilgileri kullanabilmeleri, hipotez oluşturma, problem çözme, yeni laboratuvar tekniklerini uygulayabilme, literatür tarama, çeşitli hastalıkların moleküler mekanizmalarını anlama, irdeleme, tanı ve tedaviye yönelik araştırma projelerinde yer alma ve böylelikle tüm bu bilgi ve deneyimleri insanlık yararına kullanabilecek ve sağlığı tehdit etmeyecek şekilde araştırma yapan bilim adamları yetiştirilmesi hedeflenmektedir.Kazanılan Derece
Yüksek LisansKayıt ve Kabul Koşulları
Lisans Diploması, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı (ALES) SonucuMezuniyet Koşulları
Tüm zorunlu derslerini, seçmeli dersleri, bir seminer dersi, toplam 120 AKTS ve tezi başarıyla tamamlayan öğrenciler diploma almaya hak kazanırlar.Önceki Öğrenimin Tanınması
Biyoloji, Tıbbi Biyolojik Bilimler, Moleküler Biyoloji ve Genetik, Genetik Mühendisliği ve/veya Biyoteknoloji Lisans eğitimini tamamlayanlar ile Veteriner, Eczacılık, Sağlık Bilimleri ve Tıp Fakültelerinin birinden en az lisans derecesi olan ve gerekli koşulları sağlayan öğrencileri kabul etmeyi planlamaktadır.Ders Planı- AKTS Kredileri
* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.
** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.
*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.
Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.
1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
TBGY1135890 | TIBBİ VE KLİNİK GENETİK | Türkçe | 2+2 | - | 6 | |
TBGY1135910 | TIBBİ BİYOLOJİ | Türkçe | 4+2 | - | 10 | |
TBGY1135940 | İMMÜNOBİYOLOJİ VE İMMÜNOGENETİK | Türkçe | 3 | - | 6 | |
TBGY1121990 | MORFOLOJİ | Türkçe | 3 | - | 9 | |
TBGY1121980 | HÜCRE BİYOLOJİSİ VE BİYOKİMYA | Türkçe | 4 | - | 9 | |
TBGY1122010 | MOLEKÜLER GENETİK | Türkçe | 4 | - | 7 | |
TBGY1122210 | LABORATUVAR ROTASYONU - I | Türkçe | - | 6 | ||
TBGY1122220 | LABORATUVAR ROTASYONU - II | Türkçe | - | 6 | ||
TBGY1122240 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Türkçe | 2 | - | 4 | |
TBGY1135920 | GENOMİK VE PROTEOMİK | Türkçe | 2 | - | 6 | |
TBGY1122230 | FİZYOLOJİ | Türkçe | 2 | - | 6 |
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
TBGY1235930 | SEMİNER | Türkçe | - | 6 | ||
TBGY1221990 | MORFOLOJİ | Türkçe | 3 | - | 9 | |
TBGY1214014 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJESİ HAZIRLAMA | Türkçe | 2 | - | 6 | |
TBGY1221980 | HÜCRE BİYOLOJİSİ VE BİYOKİMYA | Türkçe | 4 | - | 9 | |
TBGY1222010 | MOLEKÜLER GENETİK | Türkçe | 4 | - | 7 | |
TBGY1222210 | LABORATUVAR ROTASYONU - I | Türkçe | - | 6 | ||
TBGY1222220 | LABORATUVAR ROTASYONU - II | Türkçe | - | 6 | ||
TBGY1222240 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Türkçe | 2 | - | 4 | |
TBGY1235950 | GENETİK ANALİZ LABORATUVARI | Türkçe | 2+2 | - | 8 | |
TBGY1235960 | HÜCRE KÜLTÜRÜ | Türkçe | 1+2 | - | 6 | |
TBGY1235970 | İLERİ MOLEKÜLER TEKNİKLER | Türkçe | 1+2 | - | 6 | |
TBGY1235990 | NÖROBİYOLOJİ | Türkçe | 3 | - | 6 | |
TBGY1269220 | KÖK HÜCRE BİYOLOJİSİ VE REJENERASYON | Türkçe | 3 | - | 6 | |
TBGY1222230 | FİZYOLOJİ | Türkçe | 2 | - | 6 |
Program Yeterliliği
Bilişsel, Uygulamalı
Yeni ve gelişmekte olan uygulamaları bilme, gerektiğinde bunları etkili bir biçimde kullanma ve öğretme becerisi geliştirir.
Bilimsel çalışmaya yönelik hipotez geliştirebilir.
Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, yöntem önerilerinde bulunabilir.
İstihdam Olanakları
Tıbbi Biyoloji ve Genetik Yüksek lisans programından başarı ile mezun olan öğrenciler s ağlıkla ilgili kamu ve özel olmak üzere çeşitli işyerlerinde, araştırma merkezlerinde, klinik araştırmalarda ya da üniversitelerde çalışabilirler. Doktoraya devam edebilirler.Üst Dereceye Geçiş
Üçüncü aşama programları için geçerli olabilir.Eğitim Türü
Örgün EğitimÖlçme ve Değerlendirme
Ölçme değerlendirme yazılı sınav, sözlü sınav ve bir makalenin ya da bir konunun anlatımı şeklinde yapılır. Yüksek lisans programında geçer not minimum 65'dir. Toplam 100 puan üzerinden ara sınavın başarıya oranı %50, genel sınavın başarıya oranı % 50'dir.Bölüm/Program Başkanı
Eğitim Öğretim Metotları
Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:
Eğitim - Öğretim Yöntemleri * | Başlıca öğrenme faaliyetleri | Kullanılan Araçlar |
---|---|---|
Anlatım | Dinleme ve anlamlandırma | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Deney / Laboratuvar | Uygulamalarının yapılması, görsel olarak öğrenmeyi desteklemesi ve el becerilerinin gelişmesi | Laboratuvar, uygulama alanları |
Bireysel Çalışma | Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi | Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları |
Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Proje Temelli Öğrenme | Konunun tarif edilmesi, kullanılacak yöntemlerin belirlenmesi ve sonucun yorumlanması | veri tabanları, kitaplar |
Soru - Cevap | Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi | |
Gösteri | Teknik gezi, ziyaretler sayesinde derslerde öğrenilen konu/ tekniklerin ziyaret edilen tesislerde gösterilmesi | |
Gösterip Yapma | Görerek öğrenmenin desteklemesi | Video, film, veri tabanları |
Yazılı sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama | |
Sözlü Sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Proje / Tasarım | Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Performans Görevi | Proje temelli sunum teknikleri | Sunum, akıllı tahta, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
Ders | 1 | 0 |
---|---|---|
İlişkili Ders Sayısı / 0/18 |
Öğrencilere Uygulanan Anketler
Öğretim elemanı değerlendirme anketi | Kesinlikle katılmıyorum | Katılmıyorum | Kısmen katılıyorum | Katılıyorum | Kesinlikle katılıyorum | Fikrim yok |
---|---|---|---|---|---|---|
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar. | ||||||
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur. | ||||||
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur. | ||||||
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır. | ||||||
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir. | ||||||
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir. | ||||||
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir. | ||||||
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır. | ||||||
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır. | ||||||
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır. | ||||||
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır. | ||||||
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir. | ||||||
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder. | ||||||
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur. | ||||||
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur. | ||||||
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır. | ||||||
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir. | ||||||
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir. | ||||||
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz |