Program Bilgileri
Amaç
Programımız öğrencilerin, yüksek lisans eğitimleri sırasında derslerden ve araştırmalarından edinecekleri bilgileri klinik uygulamalarına aktarabilmelerini hedefler. Program çerçevesinde yürütülen dersler, öğrencilerin bağımsız olarak bir araştırma projesi yürütebilmesini ve klinik alanda dil ve konuşma terapisinin alt alanlarından birinde uzmanlaşmalarını amaçlar.Kazanılan Derece
Yüksek LisansKayıt ve Kabul Koşulları
Lisans diploması, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınav (ALES) sonucu, YDS veya eşdeğer sınav sonucu (İngilizce)Mezuniyet Koşulları
Gerekli tüm dersleri ve bir seminer dersini 90 ila 120 AKTS kredisi alarak başarıyla tamamlayan ve tez çalışmasını başarıyla savunan öğrenciler diplomaya hak kazanır.Önceki Öğrenimin Tanınması
Özel kabul şartlarını da sağlamak koşuluyla Lisans derecesine sahip olmakDers Planı- AKTS Kredileri
* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.
** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.
*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.
Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.
1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
DKTY1138780 | KLİNİK DİL VE KONUŞMA TERA. I : İLERİ ÖLÇME,DEĞER.,GÖRÜN. VE TEKN. UYG. | Türkçe | 2+2 | - | 8 | |
DKTY1138790 | DİL VE KONUŞMA TERA. BİLİMSEL ARAŞ. YÖNT. | Türkçe | 2 | - | 4 | |
DKTY1138810 | KLİNİK SES BOZUK. İLERİ DEĞER. VE TERAPİ UYG. | Türkçe | 2+2 | - | 6 | |
DKTY1138820 | REZONANS BOZUK. : DAMAK YARIK. VE KRANY. ANOMA. İLERİ UYG. | Türkçe | 2+2 | - | 6 | |
DKTY1138830 | AFAZİYOLOJİ: AFAZİ TANI VE REHABİLİTASYONUNDA İLERİ UYGULAMALAR | Türkçe | 2+2 | - | 6 | |
DKTY1138840 | OTİZM VE ÇOCUKLUK ÇAĞI DİL BOZUK. İLERİ ARAŞ. | Türkçe | 2+2 | - | 6 | |
DKTY1138850 | AKICILIK BOZUK. İLERİ ARAŞ.: KEKEMELİK VE HIZLI-BOZUK KONUŞMA | Türkçe | 2+2 | - | 6 | |
DKTY1150040 | BAŞ-BOYUN KANSER. KONUŞMA,SES VE YUTMA REHA. | Türkçe | 2+2 | - | 6 | |
DKTY1161290 | ÇOCUKLUK ÇAĞI AKICILIK BOZUK. YÖNETİMİ | Türkçe | 2+2 | - | 6 | |
DKTY1165420 | KONUŞMA SESİ BOZUK. İLERİ DEĞER. VE TERAPİ ARAŞ. | Türkçe | 2+2 | - | 6 |
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
DKTY1238860 | KLİNİK DİL VE KONU. TERA. II : KLİNİK ORTAM. TERAPİ VE REHA. UYG. | Türkçe | 2+4 | - | 10 | |
DKTY1238930 | SEMİNER | Türkçe | - | 2 | ||
DKTY1214014 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJESİ HAZIRLAMA | Türkçe | 2 | - | 6 | |
DKTY1210445 | KOGNİTİF NÖROBİLİM VE GÖRÜNTÜLEME TEKNİKLERİ | Türkçe | 2+2 | - | 6 | |
DKTY1238840 | OTİZM VE ÇOCUKLUK ÇAĞI DİL BOZUK. İLERİ ARAŞ. | Türkçe | 2+2 | - | 6 | |
DKTY1265430 | PEDİYATRİK BESLENME& DİSFAJİ DEĞER TERAPİ UYG. | Türkçe | 2+2 | - | 6 | |
DKTY1265560 | YUTMA BOZ KLİ:İL. RADYOLOJ-ALETSEL DEĞ&REHAB UYG | Türkçe | 2+2 | - | 6 | |
DKTY1238870 | DİL VE KONUŞ. TERAPİSİNDE KANITA DAYALI UYG | Türkçe | 2 | - | 6 | |
DKTY1238880 | PROFESYONEL SES BOZUKLUKLARI | Türkçe | 2+2 | - | 6 | |
DKTY1265450 | PEDİYATRİK SES BOZ DEĞER & TERAPİ UYG | Türkçe | 2+2 | - | 6 | |
DKTY1265470 | REZON BOZ İL.TEK UYG: NAZOMTR, EPG NAZENDO ULTR | Türkçe | 2+2 | - | 6 | |
DKTY1265480 | NÖRJ. MOTOR KON BOZ DİZARTRİ&APRAKSİ İL. UYG | Türkçe | 2+2 | - | 6 | |
DKTY1265490 | ERGEN VE ERİŞKİNLİKTE AKICILIK BOZUKLUKLARININ YÖNETİMİ | Türkçe | 2+2 | - | 6 | |
DKTY1265520 | İKİ/ÇOK DİL GELİŞ VE DİL BOZ DKT YÖN | Türkçe | 2+2 | - | 6 |
Program Yeterliliği
Kuramsal, Olgusal
Disiplinlerarası çalışabilme becerisi.
Temel uzmanlık alan bilgileri.
Dil, konuşma, işitme ve yutma mekanizmasının anatomi ve fizyolojisini betimleyebilme becerisi.
Tipik dil ve konuşma gelişimini açıklayabilme becerisi.
İstihdam Olanakları
Mezunlar, kamu kuruluşları, hastaneler, özel sektör, araştırma enstitüleri veya üniversitelerde görev yapabilirler. Ayrıca Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı (ALES) ve yabancı dil sınavlarında başarılı olmak şartıyla üniversitelerde araştırma görevlisi veya öğretim görevlisi kadrolarına atanabilir, doktora programına devam edebilirler.Üst Dereceye Geçiş
Doktora programına başvurabilir.Eğitim Türü
Örgün EğitimÖlçme ve Değerlendirme
Ölçme değerlendirme yazılı sınav, sözlü sınav ya da bu sınavların yerini tutan sınıf içi sunumlar, projeler ve/veya yazılı ödevler ve raporlar aracılığıyla yapılır. Master programında geçerli not minimum 65'dir. Toplam 100 puan üzerinden arasınavın başarıya oranı %50, genel sınavın başarıya oranı % 50'dir.Bölüm/Program Başkanı
Eğitim Öğretim Metotları
Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:
Eğitim - Öğretim Yöntemleri * | Başlıca öğrenme faaliyetleri | Kullanılan Araçlar |
---|---|---|
Anlatım | Dinleme ve anlamlandırma | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Seminer | Değişik konularda sunumlar hazırlayarak bir konuyu bir başkasına aktarabilmesi ve toplum önünde konuşmayı öğrenebilmesi | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Örnek Olay | Vaka takdimini yorumlayabilme | |
Bireysel Çalışma | Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi | Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları |
Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Proje Temelli Öğrenme | Konunun tarif edilmesi, kullanılacak yöntemlerin belirlenmesi ve sonucun yorumlanması | veri tabanları, kitaplar |
Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Soru - Cevap | Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi | |
Video | ||
Tartışma | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Alıştırma ve Uygulama | Araştırma ve yaşam boyu öğrenilmesi, yazılması, okunması, eleştirel düşünülmesi ve uygulanması | Laboratuvar, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Gösteri | Teknik gezi, ziyaretler sayesinde derslerde öğrenilen konu/ tekniklerin ziyaret edilen tesislerde gösterilmesi | |
Gösterip Yapma | Görerek öğrenmenin desteklemesi | Video, film, veri tabanları |
Grup Çalışması | Projeler, ödevler ve deneylerin gerçekleştirilmesi, öğrencilerin birbirlerinden de öğrenmesi, takım içinde çalışma becerilerinin kazanılması | Standart derslik teknolojileri, kütüphane çalışma alanları |
Benzetim | ||
Yazılı sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama | |
Sözlü Sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Ödev | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Proje / Tasarım | Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Kısa Sınav | Öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama | |
Performans Görevi | Proje temelli sunum teknikleri | Sunum, akıllı tahta, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
Ders | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
AFAZİYOLOJİ: AFAZİ TANI VE REHABİLİTASYONUNDA İLERİ UYGULAMALAR | 3 | 5 | 3 | 4 | 0 | 4 | 0 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 5 | 5 |
AKICILIK BOZUK. İLERİ ARAŞ.: KEKEMELİK VE HIZLI-BOZUK KONUŞMA | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 2 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 |
BAŞ-BOYUN KANSER. KONUŞMA,SES VE YUTMA REHA. | 4 | 5 | 5 | 0 | 3 | 4 | 0 | 2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÇOCUKLUK ÇAĞI AKICILIK BOZUK. YÖNETİMİ | 2 | 5 | 2 | 1 | 4 | 3 | 4 | 4 | 1 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 5 | 4 |
DİL VE KONUŞ. TERAPİSİNDE KANITA DAYALI UYG | 2 | 3 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 3 | 3 | 1 | 0 | 4 | 5 | 3 | 5 |
DİL VE KONUŞMA TERA. BİLİMSEL ARAŞ. YÖNT. | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 5 | 4 | 0 | 5 | 4 | 0 | 4 | 3 | 5 | 2 | 5 |
ERGEN VE ERİŞKİNLİKTE AKICILIK BOZUKLUKLARININ YÖNETİMİ | 1 | 5 | 3 | 2 | 5 | 4 | 2 | 4 | 1 | 4 | 4 | 0 | 4 | 3 | 5 | 4 |
KLİNİK DİL VE KONU. TERA. II : KLİNİK ORTAM. TERAPİ VE REHA. UYG. | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 |
KLİNİK DİL VE KONUŞMA TERA. I : İLERİ ÖLÇME,DEĞER.,GÖRÜN. VE TEKN. UYG. | 3 | 4 | 0 | 0 | 0 | 5 | 3 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
KLİNİK SES BOZUK. İLERİ DEĞER. VE TERAPİ UYG. | 3 | 5 | 5 | 0 | 5 | 4 | 0 | 3 | 4 | 4 | 4 | 0 | 5 | 4 | 5 | 4 |
KOGNİTİF NÖROBİLİM VE GÖRÜNTÜLEME TEKNİKLERİ | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 1 | 0 | 4 | 4 | 2 | 1 | 3 | 3 | 5 | 5 |
OTİZM VE ÇOCUKLUK ÇAĞI DİL BOZUK. İLERİ ARAŞ. | 3 | 5 | 2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 2 | 4 | 4 |
PROFESYONEL SES BOZUKLUKLARI | 3 | 5 | 5 | 0 | 4 | 4 | 0 | 2 | 4 | 3 | 2 | 0 | 3 | 3 | 5 | 5 |
REZON BOZ İL.TEK UYG: NAZOMTR, EPG NAZENDO ULTR | 3 | 2 | 5 | 0 | 4 | 4 | 0 | 1 | 3 | 3 | 3 | 0 | 4 | 4 | 5 | 5 |
REZONANS BOZUK. : DAMAK YARIK. VE KRANY. ANOMA. İLERİ UYG. | 3 | 4 | 4 | 1 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 | 4 |
SEMİNER | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 |
TEZ | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 4 | 1 | 1 | 5 | 5 | 4 | 1 | 4 | 3 | 2 | 5 |
İlişkili Ders Sayısı / 17/23 | 49 | 67 | 46 | 23 | 50 | 68 | 33 | 40 | 59 | 63 | 53 | 37 | 59 | 61 | 71 | 78 |
Öğrencilere Uygulanan Anketler
Öğretim elemanı değerlendirme anketi | Kesinlikle katılmıyorum | Katılmıyorum | Kısmen katılıyorum | Katılıyorum | Kesinlikle katılıyorum | Fikrim yok |
---|---|---|---|---|---|---|
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar. | ||||||
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur. | ||||||
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur. | ||||||
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır. | ||||||
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir. | ||||||
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir. | ||||||
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir. | ||||||
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır. | ||||||
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır. | ||||||
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır. | ||||||
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır. | ||||||
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir. | ||||||
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder. | ||||||
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur. | ||||||
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur. | ||||||
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır. | ||||||
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir. | ||||||
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir. | ||||||
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz |