Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
REZON BOZ İL.TEK UYG: NAZOMTR, EPG NAZENDO ULTR | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, rezonans bozukluklarına neden olabilecek kraniyofasiyal sendromlar hakkında bilgi sahibi olmak ve ileri teknolojik araçların kullanımı ile bu sorunları nasıl değerlendirip müdahalede bulunabileceğini bilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Hafta: Kraniofasiyel sendromlarda sıklıkla gözlenen anomaliler I ,2. Hafta: Kraniofasiyel sendromlarda sıklıkla gözlenen anomaliler II ,3. Hafta: Kraniyofasiyal sendromlarda gözlenen KBB ile ilişkili malformasyonlar ,4. Hafta: Rezonans bozuklukları: Tanımı, ayırıcı tanısı ,5. Hafta: Rezonans bozuklarının değerlendirmesi ,6. Hafta: Rezonans bozukluklarında aletsel olmayan değerlendirme,7. Hafta: Rezonans bozukluklarında aletsel değerlendirme ,8. Hafta: Rezonans bozuklarının aletsel değerlendirmesi,9. Hafta: Rezonans bozukluklarında aletsel değerlendirme,10. Hafta: Öğrenci Sunumları: Rezonans bozukluklarında aletsel değerlendirmede ileri teknolojik çalışmalar ,11. Hafta: Öğrenci sunumları: Rezonans bozukluğunun neden olabileceği konuşma sorunları ,12. Hafta: Öğrenci Sunumları: Rezonans bozukluklarında müdahalede ileri teknolojik çalışmalar ,13. Hafta: Rezonans bozukluklarında ileri teknolojik çalışmalar - vaka inceleme,14. Hafta: Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Nazometreyi uygulama basamaklarına göre kullanır ve yorumlar. | 16, 4, 9 | |
Elektropalatografiyi uygulama basamaklarına göre kullanır ve yorumlar. | 16, 4, 9 | |
Nazoendoskopiyi uygulama basamaklarına göre kullanır ve yorumlar. | 16, 4, 9 | |
Ultrasonu terapide görsel feedback için kullanır ve yorumlar. | 16, 4, 9 | |
Güncel müdahale yöntemleri açıklar. | 10, 16, 19, 9 | |
Dudak damak yarığında aletsel olmayan değerlendirme yöntemlerini açıklar. | 16, 9 | |
Dudak damak yarığının aletsel değerlendirilmesinde kullanılan cihazları tanımlar. | 16, 9 | |
Dudak damak yarığına bağlı konuşma özelliklerini tanımlar. | 10, 16, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Hafta: Kraniofasiyel sendromlarda sıklıkla gözlenen anomaliler I | Haftalık ders içeriklerini gözden geçirerek ders hakkında fikir sahibi olmak. |
2 | 2. Hafta: Kraniofasiyel sendromlarda sıklıkla gözlenen anomaliler II | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
3 | 3. Hafta: Kraniyofasiyal sendromlarda gözlenen KBB ile ilişkili malformasyonlar | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
4 | 4. Hafta: Rezonans bozuklukları: Tanımı, ayırıcı tanısı | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
5 | 5. Hafta: Rezonans bozuklarının değerlendirmesi | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
6 | 6. Hafta: Rezonans bozukluklarında aletsel olmayan değerlendirme | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
7 | 7. Hafta: Rezonans bozukluklarında aletsel değerlendirme | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
8 | 8. Hafta: Rezonans bozuklarının aletsel değerlendirmesi | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
9 | 9. Hafta: Rezonans bozukluklarında aletsel değerlendirme | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
10 | 10. Hafta: Öğrenci Sunumları: Rezonans bozukluklarında aletsel değerlendirmede ileri teknolojik çalışmalar | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
11 | 11. Hafta: Öğrenci sunumları: Rezonans bozukluğunun neden olabileceği konuşma sorunları | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
12 | 12. Hafta: Öğrenci Sunumları: Rezonans bozukluklarında müdahalede ileri teknolojik çalışmalar | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
13 | 13. Hafta: Rezonans bozukluklarında ileri teknolojik çalışmalar - vaka inceleme | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
14 | 14. Hafta: Genel değerlendirme | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
Kaynak |
PowerPoint sunu dosyaları |
Kummer, A. (2013). Cleft Palate & Craniofacial Anomalies: Effects on Speech and Resonance, 3rd Edition. Howard, S., Lohmander, A., (2011) Cleft Palate Speech: Assessment and Intervention. Damak yarığı ve kraniofasiyal sendromlarla ilişkili bilimsel dergiler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinlerarası çalışabilme becerisi. | X | |||||
2 | Temel uzmanlık alan bilgileri. | X | |||||
3 | Dil, konuşma, işitme ve yutma mekanizmasının anatomi ve fizyolojisini betimleyebilme becerisi. | X | |||||
4 | Tipik dil ve konuşma gelişimini açıklayabilme becerisi. | X | |||||
5 | Dil ve konuşma bozukluğu olan bireyi tanılama ve terapi süreçlerini uygulayabilme becerisi. | X | |||||
6 | Formal ve informal değerlendirme araçlarını kullanabilme becerisi. | X | |||||
7 | Bilişsel, iletişimsel, duygusal, psikomotor ve sosyal gelişim ile ilgili öğrenme teorilerini açıklayabilme ve uygulama becerisi. | X | |||||
8 | Ailelerle iletişim kurma ve danışmanlık yapma becerisi. | X | |||||
9 | Bilimsel araştırma planlayabilme, yürütebilme ve raporlaştırabilme becerisi. | X | |||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uyma becerisi. | X | |||||
11 | Çocuklarda ve yetişkinlerde dil ve konuşma bozukluklarına yol açabilen durumları/hastalıkları betimleyebilme becerisi. | X | |||||
12 | Dil ve konuşma sorunu olan bireylerin dil örneklerinin dil bilgisel özelliklerini belirleme, analiz etme becerisi. | X | |||||
13 | Bağımsız olarak öğrenim gereksinimlerini ve amaçlarını belirleyebilme ve kendini mesleki anlamda yaşam boyu geliştirme becerisi | X | |||||
14 | Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili araştırma yürütme, verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | X | |||||
15 | Dil ve konuşma terapisi gerektiren (akıcılık bozuklukları, edinilmiş nörojenik bozukluklar, gelişimsel dil ve konuşma bozuklukları, ses bozuklukları, yutma bozuklukları, konuşma sesi bozuklukları, rezonans bozuklukları, vb.) durumlara yönelik bireyselleştirilmiş terapi planı geliştirebilme ve uygulayabilme becerisi. | X | |||||
16 | Dil ve konuşma terapisi alanına özgü güncel teknolojiyi ve bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve bu güncel bilgileri ve teknolojiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanabilme becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 4 | 56 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 5 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 5 | 5 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 5 | 5 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 179 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(179/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
REZON BOZ İL.TEK UYG: NAZOMTR, EPG NAZENDO ULTR | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, rezonans bozukluklarına neden olabilecek kraniyofasiyal sendromlar hakkında bilgi sahibi olmak ve ileri teknolojik araçların kullanımı ile bu sorunları nasıl değerlendirip müdahalede bulunabileceğini bilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Hafta: Kraniofasiyel sendromlarda sıklıkla gözlenen anomaliler I ,2. Hafta: Kraniofasiyel sendromlarda sıklıkla gözlenen anomaliler II ,3. Hafta: Kraniyofasiyal sendromlarda gözlenen KBB ile ilişkili malformasyonlar ,4. Hafta: Rezonans bozuklukları: Tanımı, ayırıcı tanısı ,5. Hafta: Rezonans bozuklarının değerlendirmesi ,6. Hafta: Rezonans bozukluklarında aletsel olmayan değerlendirme,7. Hafta: Rezonans bozukluklarında aletsel değerlendirme ,8. Hafta: Rezonans bozuklarının aletsel değerlendirmesi,9. Hafta: Rezonans bozukluklarında aletsel değerlendirme,10. Hafta: Öğrenci Sunumları: Rezonans bozukluklarında aletsel değerlendirmede ileri teknolojik çalışmalar ,11. Hafta: Öğrenci sunumları: Rezonans bozukluğunun neden olabileceği konuşma sorunları ,12. Hafta: Öğrenci Sunumları: Rezonans bozukluklarında müdahalede ileri teknolojik çalışmalar ,13. Hafta: Rezonans bozukluklarında ileri teknolojik çalışmalar - vaka inceleme,14. Hafta: Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Nazometreyi uygulama basamaklarına göre kullanır ve yorumlar. | 16, 4, 9 | |
Elektropalatografiyi uygulama basamaklarına göre kullanır ve yorumlar. | 16, 4, 9 | |
Nazoendoskopiyi uygulama basamaklarına göre kullanır ve yorumlar. | 16, 4, 9 | |
Ultrasonu terapide görsel feedback için kullanır ve yorumlar. | 16, 4, 9 | |
Güncel müdahale yöntemleri açıklar. | 10, 16, 19, 9 | |
Dudak damak yarığında aletsel olmayan değerlendirme yöntemlerini açıklar. | 16, 9 | |
Dudak damak yarığının aletsel değerlendirilmesinde kullanılan cihazları tanımlar. | 16, 9 | |
Dudak damak yarığına bağlı konuşma özelliklerini tanımlar. | 10, 16, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Hafta: Kraniofasiyel sendromlarda sıklıkla gözlenen anomaliler I | Haftalık ders içeriklerini gözden geçirerek ders hakkında fikir sahibi olmak. |
2 | 2. Hafta: Kraniofasiyel sendromlarda sıklıkla gözlenen anomaliler II | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
3 | 3. Hafta: Kraniyofasiyal sendromlarda gözlenen KBB ile ilişkili malformasyonlar | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
4 | 4. Hafta: Rezonans bozuklukları: Tanımı, ayırıcı tanısı | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
5 | 5. Hafta: Rezonans bozuklarının değerlendirmesi | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
6 | 6. Hafta: Rezonans bozukluklarında aletsel olmayan değerlendirme | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
7 | 7. Hafta: Rezonans bozukluklarında aletsel değerlendirme | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
8 | 8. Hafta: Rezonans bozuklarının aletsel değerlendirmesi | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
9 | 9. Hafta: Rezonans bozukluklarında aletsel değerlendirme | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
10 | 10. Hafta: Öğrenci Sunumları: Rezonans bozukluklarında aletsel değerlendirmede ileri teknolojik çalışmalar | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
11 | 11. Hafta: Öğrenci sunumları: Rezonans bozukluğunun neden olabileceği konuşma sorunları | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
12 | 12. Hafta: Öğrenci Sunumları: Rezonans bozukluklarında müdahalede ileri teknolojik çalışmalar | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
13 | 13. Hafta: Rezonans bozukluklarında ileri teknolojik çalışmalar - vaka inceleme | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
14 | 14. Hafta: Genel değerlendirme | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
Kaynak |
PowerPoint sunu dosyaları |
Kummer, A. (2013). Cleft Palate & Craniofacial Anomalies: Effects on Speech and Resonance, 3rd Edition. Howard, S., Lohmander, A., (2011) Cleft Palate Speech: Assessment and Intervention. Damak yarığı ve kraniofasiyal sendromlarla ilişkili bilimsel dergiler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinlerarası çalışabilme becerisi. | X | |||||
2 | Temel uzmanlık alan bilgileri. | X | |||||
3 | Dil, konuşma, işitme ve yutma mekanizmasının anatomi ve fizyolojisini betimleyebilme becerisi. | X | |||||
4 | Tipik dil ve konuşma gelişimini açıklayabilme becerisi. | X | |||||
5 | Dil ve konuşma bozukluğu olan bireyi tanılama ve terapi süreçlerini uygulayabilme becerisi. | X | |||||
6 | Formal ve informal değerlendirme araçlarını kullanabilme becerisi. | X | |||||
7 | Bilişsel, iletişimsel, duygusal, psikomotor ve sosyal gelişim ile ilgili öğrenme teorilerini açıklayabilme ve uygulama becerisi. | X | |||||
8 | Ailelerle iletişim kurma ve danışmanlık yapma becerisi. | X | |||||
9 | Bilimsel araştırma planlayabilme, yürütebilme ve raporlaştırabilme becerisi. | X | |||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uyma becerisi. | X | |||||
11 | Çocuklarda ve yetişkinlerde dil ve konuşma bozukluklarına yol açabilen durumları/hastalıkları betimleyebilme becerisi. | X | |||||
12 | Dil ve konuşma sorunu olan bireylerin dil örneklerinin dil bilgisel özelliklerini belirleme, analiz etme becerisi. | X | |||||
13 | Bağımsız olarak öğrenim gereksinimlerini ve amaçlarını belirleyebilme ve kendini mesleki anlamda yaşam boyu geliştirme becerisi | X | |||||
14 | Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili araştırma yürütme, verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | X | |||||
15 | Dil ve konuşma terapisi gerektiren (akıcılık bozuklukları, edinilmiş nörojenik bozukluklar, gelişimsel dil ve konuşma bozuklukları, ses bozuklukları, yutma bozuklukları, konuşma sesi bozuklukları, rezonans bozuklukları, vb.) durumlara yönelik bireyselleştirilmiş terapi planı geliştirebilme ve uygulayabilme becerisi. | X | |||||
16 | Dil ve konuşma terapisi alanına özgü güncel teknolojiyi ve bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve bu güncel bilgileri ve teknolojiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanabilme becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |