Program Bilgileri
Amaç
Mezun oldukları zaman hastaların protetik ihtiyaçlarını doğru teşhis edebilen, hastaları fonksiyon ve estetiği de göz önünde tutarak tedavi edebilen uzman hekimler yetiştirmektir. Doktora programı, hastaların maksillofasiyal protez, temporomandibular eklem bozuklukları, implantoloji ve dijital diş hekimliği gibi ileri tekniklerle tedavi edilmesinin sağlanmasını ve bu konudaki eğitimlerin verilmesini de kapsamaktadır.Kazanılan Derece
DoktoraKayıt ve Kabul Koşulları
Bachelor's Degree and/or Master's Degree Diploma, Academic Personnel and Graduate Education Exam (ALES) Result, Certificate of English ProficiencyMezuniyet Koşulları
Students who have succesfully complete all of the courses and take minumum 240 ECTS with a seminar, qualifying exam, dissertation proposal, PhD dissertation have a right to receive a diploma.Önceki Öğrenimin Tanınması
Diş hekimliği fakültesinden mezun olmuş olmak.Ders Planı- AKTS Kredileri
* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.
** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.
*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.
Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.
1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
PDTD1183830 | OKLÜZYON | Türkçe | 2 | - | 6 | |
PDTD1184040 | KURON KÖPRÜ PROTEZİ | Türkçe | 2+6 | - | 12 | |
PDTD1184050 | HAREKETLİ BÖLÜMLÜ PROTEZLER | Türkçe | 2+6 | - | 12 | |
PDTD1184060 | MADDELER BİLGİSİ | Türkçe | 3 | - | 8 | |
PDTD1184470 | AĞIZ İÇİ FOTOĞRAF ÇEKİM TEKNİKLERİ | Türkçe | 1 | - | 4 |
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
PDTD1283910 | ARAŞTIRMA METODOLOJİSİ VE LİTERATÜR | Türkçe | 1 | - | 4 | |
PDTD1284140 | TAM PROTEZLER - GERİATRİK PROTETİK TEDAVİ | Türkçe | 2+6 | - | 12 | |
PDTD1283950 | DİJİTAL DİŞ HEKİMLİĞİ VE CAD-CAM | Türkçe | 2+2 | - | 8 | |
PDTD1284480 | HİBRİT PROTEZLER | Türkçe | 2+6 | - | 12 | |
PDTD1214048 | İLERİ ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Türkçe | 3 | - | 8 | |
PDTD1214021 | BİLİMSEL PROJE HAZIRLAMADA İLERİ KONULAR | Türkçe | 2 | - | 6 | |
PDTD1284150 | BİYOMEKANİK | Türkçe | 1 | - | 4 |
Program Yeterliliği
Kuramsal, Olgusal
Protetik tedavilerde uygulanacak temel ve ileri tekniklere yönelik yeterli bilgiye sahiptir. Protetik tedavi konusunda kliniğe katkı sağlayacak problemleri tespit edebilir. Mesleki ve etik sorumluluğa sahiptir.
İstihdam Olanakları
Vakıf veya Devlet Üniversitelerinde akademisyen olarak çalışma imkanı ve özel kliniklerde uzman olarak çalışma imkanı sağlar.Üst Dereceye Geçiş
May apply to post-doctoral programmes.Eğitim Türü
Örgün EğitimÖlçme ve Değerlendirme
Öğrenciler yıl içinde sözlü ve yazılı sınavla değerlendirilirler. Ayrıca pratik ve hasta başı değerlendirme yapılmakta, ödev ve projeler verilmektedir.Bölüm/Program Başkanı
Eğitim Öğretim Metotları
Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:
Eğitim - Öğretim Yöntemleri * | Başlıca öğrenme faaliyetleri | Kullanılan Araçlar |
---|---|---|
Anlatım | Dinleme ve anlamlandırma | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Seminer | Değişik konularda sunumlar hazırlayarak bir konuyu bir başkasına aktarabilmesi ve toplum önünde konuşmayı öğrenebilmesi | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Örnek Olay | Vaka takdimini yorumlayabilme | |
Bireysel Çalışma | Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi | Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları |
Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Proje Temelli Öğrenme | Konunun tarif edilmesi, kullanılacak yöntemlerin belirlenmesi ve sonucun yorumlanması | veri tabanları, kitaplar |
Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Soru - Cevap | Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi | |
Tartışma | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Alıştırma ve Uygulama | Araştırma ve yaşam boyu öğrenilmesi, yazılması, okunması, eleştirel düşünülmesi ve uygulanması | Laboratuvar, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Gösterip Yapma | Görerek öğrenmenin desteklemesi | Video, film, veri tabanları |
Yazılı sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama | |
Ödev | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Proje / Tasarım | Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
Ders | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
HAREKETLİ BÖLÜMLÜ PROTEZLER | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 |
OKLÜZYON | 3 | 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 0 |
TAM PROTEZLER - GERİATRİK PROTETİK TEDAVİ | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 |
YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK | 3 | 4 | 3 | 2 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
İlişkili Ders Sayısı / 4/17 | 12 | 12 | 12 | 2 | 12 | 14 | 13 | 9 | 11 | 6 |
Öğrencilere Uygulanan Anketler
Öğretim elemanı değerlendirme anketi | Kesinlikle katılmıyorum | Katılmıyorum | Kısmen katılıyorum | Katılıyorum | Kesinlikle katılıyorum | Fikrim yok |
---|---|---|---|---|---|---|
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar. | ||||||
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur. | ||||||
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur. | ||||||
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır. | ||||||
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir. | ||||||
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir. | ||||||
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir. | ||||||
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır. | ||||||
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır. | ||||||
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır. | ||||||
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır. | ||||||
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir. | ||||||
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder. | ||||||
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur. | ||||||
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur. | ||||||
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır. | ||||||
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir. | ||||||
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir. | ||||||
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz |