Program Bilgileri
Amaç
İlaç geliştirme sürecinin temellerini bilir ve bu konuda fikir yürütebilir. Bu bilgileri kullanır ve geliştirir. Ayrıca kanser metabolizması başta olmak üzere birçok hastalığın metabolik ve fizyolojik mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olur. Rutin ve araştırma amaçlı kullanılacak temel moleküler tekniklerin çalışma prensiplerini bilir ve uygular. Uygulama sonuçlarını temel biyoistatistik yöntemleri kullanarak yorumlar.Kazanılan Derece
DoktoraKayıt ve Kabul Koşulları
Lisans ve/veya Yüksek Lisans Diploması, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı (ALES) Sonucu, İngilizce Yeterlik BelgesiMezuniyet Koşulları
Tüm dersleri başarıyla tamamlayan ve seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi, doktora tezi ile en az 240 AKTS alan öğrenciler diploma almaya hak kazanırlar.Önceki Öğrenimin Tanınması
Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji Doktora Programı kapsamında yürütülen tüm kabul işlemleri İstanbul Medipol Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinde belirtilen esaslara göre gerçekleştirilir.Ders Planı- AKTS Kredileri
* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.
** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.
*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.
Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
MBYD1212788 | BİYOTEKNOLOJİDE SEMİNERLER-I | İngilizce | - | 8 | ||
MBYD1212789 | ARAŞTIRMA ETIĞI | İngilizce | 3 | - | 8 | |
MBYD1212791 | BİYOMALZEMEYE GİRİŞ | İngilizce | 3 | - | 8 | |
MBYD1212792 | BİYOTEKNOLOJİ İŞLETMECİLİĞİ | İngilizce | 3 | - | 8 | |
MBYD1212793 | MOLEKÜLER BİYOTEKNOLOJİ VE GEN REGÜLASYONU | İngilizce | 3 | - | 8 | |
MBYD1212794 | BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ | İngilizce | 3 | - | 8 | |
MBYD1212795 | ÖZGÜN İLAÇ KEŞİF VE GELİŞTİRME TEMELLERİ | İngilizce | 3 | - | 8 |
Program Yeterliliği
Kuramsal, Olgusal
Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji ve diğer ilgili alanlarda bilimsel düzeyde araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi geliştirir.
Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji ve bu alanla ilişkili değişik disiplinlere ait bilgileri birleştirebilme ve beraber değerlendirebilme becerisi geliştirir.
Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji alanlarındaki sorunları tanımlayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve elde edilen bilgiyi uygulama becerisi geliştirir.
Temel biyoistatistik yöntemleri bilir, bilimsel deneysel çalışma sonuçlarına uygular ve istatistiksel olarak yorumlar.
İstihdam Olanakları
Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji Doktora Programı mezunları hastanelerde ve diğer sağlık kuruluşlarında, üniversitelerin benzer birimlerinde araştırmacı veya akademik personel olarak, ilaç firmalarının araştırma ve geliştirme merkezlerinde, satış ve satış sonrası destek sağlayan biyomedikal şirketlerinde çalışma imkanına sahiptirler.Üst Dereceye Geçiş
Programının yeterlilikleri sağlanarak, program tamamlandığında “Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji” alanında doktora derecesine sahip olunur. Bu dereceyi alan bireyler gerekli koşulları sağlamaları halinde daha sonra ilgili alanlara doktora sonrası için başvuruda bulunmaya hak kazanırlar.Eğitim Türü
Örgün EğitimÖlçme ve Değerlendirme
Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji Doktora Programı kapsamında yürütülen tüm eğitsel çalışmalar ve sınavlar İstanbul Medipol Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinde belirtilen esaslara göre değerlendirilir. Öğrenciler her yarı yıl sonunda aldıkları derslere ilişkin bir başarı notu ile değerlendirilir. Bu başarı notu ara sınavlar, ödevler, uygulamalı çalışmalar, projeler, laboratuvar çalışmaları ve genel sınavların birlikte değerlendirilmesi ile belirlenir. Sınavlar yazılı ve/veya sözlü olarak gerçekleştirilebilir. Doktora programlarında başarı notunun en az 75 olması gerekir.Bölüm/Program Başkanı
Eğitim Öğretim Metotları
Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:
Eğitim - Öğretim Yöntemleri * | Başlıca öğrenme faaliyetleri | Kullanılan Araçlar |
---|
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
Ders | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ARAŞTIRMA ETIĞI | 5 | 5 | 5 | 1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 2 | 0 | 3 | 4 | 5 |
BİYOMALZEMEYE GİRİŞ | 3 | 3 | 4 | 2 | 0 | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 |
BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ | 2 | 2 | 3 | 0 | 3 | 0 | 2 | 2 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 |
BİYOTEKNOLOJİ İŞLETMECİLİĞİ | 3 | 3 | 4 | 0 | 2 | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
MOLEKÜLER BİYOTEKNOLOJİ VE GEN REGÜLASYONU | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
İlişkili Ders Sayısı / 5/13 | 16 | 16 | 20 | 6 | 11 | 11 | 13 | 12 | 2 | 7 | 6 | 5 |
Öğrencilere Uygulanan Anketler
Öğretim elemanı değerlendirme anketi | Kesinlikle katılmıyorum | Katılmıyorum | Kısmen katılıyorum | Katılıyorum | Kesinlikle katılıyorum | Fikrim yok |
---|---|---|---|---|---|---|
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar. | ||||||
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur. | ||||||
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur. | ||||||
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır. | ||||||
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir. | ||||||
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir. | ||||||
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir. | ||||||
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır. | ||||||
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır. | ||||||
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır. | ||||||
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır. | ||||||
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir. | ||||||
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder. | ||||||
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur. | ||||||
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur. | ||||||
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır. | ||||||
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir. | ||||||
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir. | ||||||
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz |