Program Bilgileri
Amaç
Dil ve Konuşma Terapisi alanında öğretim, araştırma ve klinik uygulama konularında uluslararası standartlarda bilim insanı özelliklerini taşıyan, özgün bir araştırmayı bağımsız planlayıp yürütebilen, çalışmalarından edindiği yeni bilgileri toplumun ve bilimin hizmetine sunabilen, Dil ve Konuşma Terapisi alanında toplumsal faydayı gözeterek ulusal ve uluslar arası politikalara katkı sağlayan, yenilikçi, bilgili ve yetkin bilim insanları yetiştirmektir.Kazanılan Derece
DoktoraKayıt ve Kabul Koşulları
Dil ve Konuşma Terapisi veya Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları alanlarında tezli yüksek lisans eğitimi veya uluslararası eşdeğer eğitim almış olma ; Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı ve Yabancı Dil Sınavı (veya eşdeğer sınavlardan) belirlenen puanın alınmasıMezuniyet Koşulları
Gerekli dersleri içeren dersleri toplam minimum 240 AKTS kredisi alarak başarıyla tamamlayan, doktora yeterlilik sınavından başarılı olup tez çalışmasını başarıyla savunan öğrenciler diplomaya hak kazanır.Önceki Öğrenimin Tanınması
Özel kabul şartlarını da sağlamak koşuluyla Yüksek Lisans derecesine sahip olmakDers Planı- AKTS Kredileri
* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.
** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.
*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.
Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.
1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
DKTD1158330 | İLERİ DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ KLİNİĞİ I | Türkçe | - | 8 | ||
DKTD1158350 | SEMİNER I | Türkçe | - | 6 | ||
DKTD1158360 | KLİNİK SES BOZUKLUKLARINDA İLERİ ARAŞTIRMALAR | Türkçe | 3 | - | 8 | |
DKTD1158370 | REZONANS BOZUKLUKLARINDA İLERİ ARAŞTIRMALAR | Türkçe | 3 | - | 8 | |
DKTD1158380 | YUTMA BOZUKLUKLARINDA İLERİ ARAŞTIRMALAR | Türkçe | 3 | - | 8 | |
DKTD1158390 | KOGNİTİF NÖROBİLİM VE NÖRODİLBİLİM ARAŞ. | Türkçe | 3 | - | 8 | |
DKTD1167770 | DİL VE KONUŞMA TERAP. İLERİ TEK DENEKLİ ARAŞ. | Türkçe | 3 | - | 8 |
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
DKTD1258410 | İLERİ DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ KLİNİĞİ II | Türkçe | - | 8 | ||
DKTD1258430 | SEMİNER II | Türkçe | - | 6 | ||
DKTD1214048 | İLERİ ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Türkçe | 3 | - | 8 | |
DKTD1213747 | KLİNİK DİL VE KONUŞ. TERA. ALA. ARAŞ. TEM. KRİT. DÜŞÜN. VE PROB. ÇÖZM. | Türkçe | 3 | - | 8 | |
DKTD1258440 | NÖROJENİK DİL, BİLİŞSEL-İLETİŞİM VE KONUŞMA BOZUK. İLERİ ARAŞ. | Türkçe | 3 | - | 8 | |
DKTD1258450 | AKICILIK BOZUKLUKLARINDA İLERİ ARAŞTIRMALAR | Türkçe | 3 | - | 8 | |
DKTD1258460 | BAŞ BOYUN KANSERLİ OLGULARIN YÖNETİMİ : İLERİ MULTIDİSİPLİNER ARAŞTIRMALAR | Türkçe | 3 | - | 8 | |
DKTD1258470 | ÇOCUKLUK ÇAĞI DİL VE KONUŞMA BOZUK. İLERİ ARAŞ. | Türkçe | 3 | - | 8 | |
DKTD1214021 | BİLİMSEL PROJE HAZIRLAMADA İLERİ KONULAR | Türkçe | 2 | - | 6 |
Program Yeterliliği
Alana Özgü Yetkinlik
Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir.
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur .
Öğrenme Yetkinliği
Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.
Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır.
İstihdam Olanakları
Dil ve Konuşma Terapisi doktora programı mezunları, öncelikli olarak yüksek öğretim kurumlarında akademik görevler üstlenmenin yanı sıra kamuya ait ve özel kurumlarda, hastanelerde, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde, özel dil ve konuşma terapisi merkezlerinde çalışabilirler.Üst Dereceye Geçiş
Eğitim Türü
Örgün EğitimÖlçme ve Değerlendirme
Ölçme değerlendirme yazılı sıvan, sözlü sınav ve bir makalenin ya da bir konunun anlatımı şeklinde yapılır. Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Doktora programında bir dersten başarılı sayılmak için başarı notunun en az 75 olması gerekir. Başarı notu, ara sınav ve genel sınav notlarının % 50'si alınarak belirlenir.Bölüm/Program Başkanı
Eğitim Öğretim Metotları
Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:
Eğitim - Öğretim Yöntemleri * | Başlıca öğrenme faaliyetleri | Kullanılan Araçlar |
---|---|---|
Anlatım | Dinleme ve anlamlandırma | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Örnek Olay | Vaka takdimini yorumlayabilme | |
Bireysel Çalışma | Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi | Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları |
Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Proje Temelli Öğrenme | Konunun tarif edilmesi, kullanılacak yöntemlerin belirlenmesi ve sonucun yorumlanması | veri tabanları, kitaplar |
Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Soru - Cevap | Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi | |
Tartışma | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Alıştırma ve Uygulama | Araştırma ve yaşam boyu öğrenilmesi, yazılması, okunması, eleştirel düşünülmesi ve uygulanması | Laboratuvar, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Gösterip Yapma | Görerek öğrenmenin desteklemesi | Video, film, veri tabanları |
Yazılı sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama | |
Ödev | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Proje / Tasarım | Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
Ders | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ÇOCUKLUK ÇAĞI DİL VE KONUŞMA BOZUK. İLERİ ARAŞ. | 4 | 3 | 0 | 0 | 0 | 4 | 5 | 0 | 5 |
DİL VE KONUŞMA TERAP. İLERİ TEK DENEKLİ ARAŞ. | 3 | 5 | 1 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 |
İLERİ DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ KLİNİĞİ I | 5 | 4 | 2 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 5 |
İLERİ DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ KLİNİĞİ III | 4 | 5 | 2 | 3 | 4 | 4 | 2 | 4 | 5 |
NÖROJENİK DİL, BİLİŞSEL-İLETİŞİM VE KONUŞMA BOZUK. İLERİ ARAŞ. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 |
REZONANS BOZUKLUKLARINDA İLERİ ARAŞTIRMALAR | 4 | 2 | 1 | 2 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 |
SEMİNER I | 4 | 3 | 3 | 2 | 5 | 3 | 1 | 4 | 3 |
SEMİNER III | 4 | 5 | 2 | 4 | 4 | 2 | 0 | 4 | 3 |
TEZ | 4 | 5 | 0 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK | 4 | 4 | 1 | 4 | 5 | 0 | 0 | 5 | 4 |
İlişkili Ders Sayısı / 10/22 | 36 | 36 | 12 | 29 | 36 | 29 | 19 | 31 | 66 |
Öğrencilere Uygulanan Anketler
Öğretim elemanı değerlendirme anketi | Kesinlikle katılmıyorum | Katılmıyorum | Kısmen katılıyorum | Katılıyorum | Kesinlikle katılıyorum | Fikrim yok |
---|---|---|---|---|---|---|
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar. | ||||||
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur. | ||||||
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur. | ||||||
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır. | ||||||
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir. | ||||||
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir. | ||||||
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir. | ||||||
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır. | ||||||
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır. | ||||||
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır. | ||||||
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır. | ||||||
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir. | ||||||
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder. | ||||||
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur. | ||||||
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur. | ||||||
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır. | ||||||
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir. | ||||||
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir. | ||||||
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz |