Program Bilgileri
Amaç
Sağlık yönetimi alanında teori ve uygulamaya ilişkin kapsamlı bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yetkinliğini kazandırmaktır.Kazanılan Derece
Yüksek LisansKayıt ve Kabul Koşulları
Lisans DiplomasıMezuniyet Koşulları
Tüm dersleri, bir semineri ve 90 ila 120 AKTS'yi tamamlamış bir final projesini başarıyla tamamlayan öğrenciler diploma almaya hak kazanırlar.Önceki Öğrenimin Tanınması
4 yıllık lisans mezunları başvuru yapabilir.Başka bir kurumda öğrenim gören öğrenciler yatay geçiş başvurusu yapablirler.Öğrencinin bir başka üniversitenin lisansüstü programına kayıtlı iken aldığı derslerin, sonradan Üniversitede bir lisansüstü programa kayıt olması durumunda hangilerinin asgari ders yükünden sayılacağı, danışman ve ilgili Anabilim Dalı Kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir.Ders Planı- AKTS Kredileri
* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.
** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.
*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.
Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.
1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
SAYY1169440 | SAĞLIK SİSTEMLERİ ORGANİZASYONU | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
SAYY1141200 | SAĞLIK POLİTİKALARI | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
SAYY1110438 | BİYOİSTATİSTİK | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
SAYY1167260 | SAĞLIK HUKUKU VE BİYOETİK | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
SAYY1167270 | SAĞLIK HİZMETLERİNDE FİNANSAL YÖNETİM | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
SAYY1167280 | SAĞLIK HİZMETLERİNDE MODERN PAZARLAMA | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
SAYY1167290 | LOJİSTİK YÖNETİMİ | Türkçe | 3 | 3 | 8 |
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
SAYY1223910 | YÖNETSEL EPİDEMİYOLOJİ | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
SAYY1267310 | SAĞLIK EKONOMİSİ VE KÜRESEL YÖNELİMLER | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
SAYY1267320 | SAĞLIK HİZMETLERİNDE RİSK YÖNETİMİ | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
SAYY1267330 | STRATEJİK İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
SAYY1267340 | SAĞLIK KURULUŞLARINDA STRATEJİK YÖNETİM | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
SAYY1267350 | EKONOMİK DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİ | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
SAYY1267360 | SAĞLIK HİZM. KALİTE UYG. VE KALİTE YÖNETİMİ | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
SAYY1267370 | SAĞLIK İŞLETMELERİNDE YENİ YÖNELİMLER | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
SAYY1267380 | YAPI SEKTÖRÜNDE SÜRDÜRÜ. : YEŞİL HASTANELER | Türkçe | 3 | 3 | 8 |
Program Yeterliliği
Kuramsal, Olgusal
1. Sağlık yönetimi lisans programında edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
2. Sağlık yönetimi ile ilişkili olan disiplinlerle etkileşimi kavrar ve açıklar.
Program Çıktısı TYYÇ Temel Alan Matrisi | |
Temel Alan Yeterliliği | Program Yeterliliği |
İstihdam Olanakları
Program mezunları çoğunlukla özel sektör veya kamu sağlık kuruluşlarında çalışabilirler.Üst Dereceye Geçiş
3.derece eğitime geçiş yapılabilir.Eğitim Türü
Uzaktan EğitimÖlçme ve Değerlendirme
Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar ve ara sınav yerine geçen ödevler, projeler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ve benzeri çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Bir dersten başarılı sayılmak için, başarı notunun yüksek lisans programında en az 65 (C) olması gerekir. Bir dersin yarıyıl içi sınavlarının sayısı, şekli, ders başarı notuna etki etme oranları ilgili öğretim elemanı tarafından yarıyıl başında eğitim bilgi sistemine girilir ve öğrencilere duyurulur. Genel sınavın ders başarı notuna etkisi %30’dan az, %70’ten fazla olamaz.Bölüm/Program Başkanı
Öğrenme Durumları
Öğrenme durumları öğrencilerin yaratıcı, eleştirel, yansıtıcı düşünme becerilerini mantıksal, matematiksel düşünme becerileri gibi üst düzey düşünme becerilerini geliştirmeyi hedefler. Bunun yanında öğrencilerin meta-bilişsel becerilerini geliştirmeyi hedefler. Öğrenme durumları öğrenme stratejileri, yöntemleri, tekniklerinin yanında kullanılan araç gereçler ile ölçme değerlendirme yöntemlerini kapsamaktadır. Programlarda kullanılan öğrenme durumları aşağıdaki listede verilmiştir:
Öğrenme Durumları * | Başlıca öğrenme faaliyetleri | Kullanılan Araçlar |
---|---|---|
Tartışma Yöntemi | Dinleme, konuşma, soru sorma, cevap üretme, görüş geliştirme ve sorgulama, görüş inceleme ve araştırma, eleştirel düşünce üretme, yaratıcı düşünce üretme, (çalıştay, panel, zıt panel, açıkoturum, münazara teknikleri uygulanır) kolegyum, forum, akvaryum tekniği. | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları) , bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar, konferans salon, çalıştay. |
Problem Çözme Yöntemi | Bilimsel/teorik ve/ veya gerçek hayat ilişkin bir problemi saptama, probleme ilişkin verileri analiz etme, alternatif çözüm önerileri geliştirme, uygun çözüm yöntemini seçme, probleme ilişkin çözümü değerlendirme , bireysel çalışma | Ders kitapları, araştırma raporları, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları), bilgisayar |
Örnek Olay Yöntemi | Örnek olayların sunumu, örnek olayları keşfetme, tipik olayları örnekleme, aykırı olayları örnekleme, örnek olayları karşılaştırma, örnek olay analizi, örnek olay yorumu, örnek olayı değerlendirme. | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (vakaya ilişkin metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyon, karikatür), bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar. |
Bireysel Çalışma Yöntemi | Öğrenci ilgi, merak ve motivasyonu, öğrenim hedefi, konuya göre detaylı araştırma ve inceleme; derinlemesine araştırma ve inceleme, kapsamlı Okuma, dinleme ve izleme, bir performası tekrar etme. | Kütüphane, e-kütüphane, laboratuvar, atölye |
Soru - Cevap Tekniği | Sokratik sorular sorma, cevapları eleştirme, soru üretme, cevap üretme, eleştirme, yaratıcı cevapları analiz etme ve değerlendirme, yapılandılmış sorular sorma ve cevaplar ürütme, kapalı uçlu sorular sorma ve cevap üretme | Ders kitapları, önerilen kitaplar, çalışma yaprakları, soru bankası , çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video, karikatür ve animasyonlar) |
Beyin Fırtınası Tekniği | Görüş geliştirme, soru geliştirme, gözlem durumlarını ifade etme, eleştirel düşünce geliştirme, problem çözme, grup/takım çalışması, dinleme ve konuşma. | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları) , bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar. |
Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli | Keşfetme, örnek olay bulma, neden sonuç ilişkisi kurma, sorgulama, inceleme, araştırma ( öğrenme halkaları=3E,5E,7E modelleri | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları) , bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar, konferans salonu |
İşbirlikli Öğrenme Modeli | İşbirliği kurma, iletişim kurma, liderlik yapma, görev paylaşma, sorumluluk paylaşma, birlikte öğrenme, sosyal etkileşim kurma. Öğrenciler arasından heterojen gruplar oluşturulur. Görev gruplara verilir. Proje, performans, problem çözme, rol oynama, klasik ödev gibi görevleri öğrenci grubları birlikte yapar. Bireysel veya grup değerlendirmesi yapılır.Ayrılıp Birleşme I; Ayrılıp birleşme tekniği II ; Öğrenci takımları-başarı grupları;Ekip destekli bireyselleştirme tekniği Takım-oyun turnuva tekniği; Görüşme teknikleri, Akranla Öğretim Tekniği , Tutor öğretim Tekniği uygulanır. | Sınıf içi ve sınıf dışı, okul içi ve okul dışı ortamlar. |
Deneyimle Öğrenme Modeli | Fakülte- dış paydaş( sanayi kuruluşları, okullar ve diğer ) işbilliği kurulur. Öğrenciler mesleki becerileri gerçek ortamında doğrudan gözlemler. Gözlem sonuçları sınıf içi ortamda analiz edilir. | Programa göre staj yerleri, mesleki uygulama yerleri, Öğrenci ürün dosyası örneği, gözlem formları ve diğer alteratif ölçme araçları |
Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli | Problem çözme, tartışma, örnek olay sunma, vaka analiz etme, eleştirel düşünce üretme, yaratıcı düşünce üretme, Öğrenim hedefine uygun video kayıtları oluşturulur veya seçilir. Öğrenciler video kayıtları izleyerek ön hazırlık yapar. Sınıf içi ortamda problem çözülür. Problem tartışılır. | Video kayıtları, çevrimiçi ortamlar, sınıf |
Anlatım Yöntemi | Dinleme, konuşma, (düz anlatım, konferans, seminer,nutuk,demeç ve brifing teknikleri uygulanır) | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları) , bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar, konferans salonu |
Klasik Yazılı Sınav | Yaratıcı, eleştirel, yansıtıcı düşüncelerin değerlendirmesi için klasik yazılı sınavlar. Bilgi, kavrama, uygulama, analiz gibi bilişsel becerileri değerlendirmek amaçıyla çoktan seçmeli, kısa cevaplı ( boşluk doldurmalı, eşleştirmeli, doğru yanlış ve diğer) sınavlar yapılır. | Yazılı sınav kağıtları, çoktan seçmeli testler, kısa çevaplı testler, karma testler, cevap anahtarları |
Ödev | Öğrencinin bilgi, becerilerini geliştirmek, araştırma ve incelemeye özendirmek, öğrenme eksikliklerini tamamlamak, bir konuda derinleşmeyi sağlamak amaçıyla kullanılır. | Kütüphane, e-kütüphane, kitaplar, makaleler |
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
Ders | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
EKONOMİK DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİ | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 |
LOJİSTİK YÖNETİMİ | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 0 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 |
SAĞLIK EKONOMİSİ VE KÜRESEL YÖNELİMLER | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 1 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 |
SAĞLIK HİZM. KALİTE UYG. VE KALİTE YÖNETİMİ | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 1 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 |
SAĞLIK HİZMETLERİNDE FİNANSAL YÖNETİM | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 |
SAĞLIK HİZMETLERİNDE MODERN PAZARLAMA | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 0 | 1 | 5 | 3 | 4 | 4 |
SAĞLIK HİZMETLERİNDE RİSK YÖNETİMİ | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 0 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 |
SAĞLIK HUKUKU VE BİYOETİK | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 4 | 0 | 0 | 2 | 3 | 3 | 4 |
SAĞLIK İŞLETMELERİNDE YENİ YÖNELİMLER | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 1 | 1 | 4 | 3 | 3 | 4 |
SAĞLIK KURULUŞLARINDA STRATEJİK YÖNETİM | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 0 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 |
SAĞLIK POLİTİKALARI | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
SAĞLIK SİSTEMLERİ ORGANİZASYONU | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 0 | 1 | 5 | 5 | 4 | 4 |
STRATEJİK İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 |
YAPI SEKTÖRÜNDE SÜRDÜRÜ. : YEŞİL HASTANELER | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 1 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 |
YÖNETSEL EPİDEMİYOLOJİ | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 1 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
İlişkili Ders Sayısı / 15/17 | 58 | 58 | 58 | 64 | 61 | 53 | 56 | 60 | 62 | 60 | 10 | 32 | 58 | 54 | 55 | 62 |
Öğrencilere Uygulanan Anketler
Öğretim elemanı değerlendirme anketi | Kesinlikle katılmıyorum | Katılmıyorum | Kısmen katılıyorum | Katılıyorum | Kesinlikle katılıyorum | Fikrim yok |
---|---|---|---|---|---|---|
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar. | ||||||
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur. | ||||||
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur. | ||||||
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır. | ||||||
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir. | ||||||
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir. | ||||||
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir. | ||||||
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır. | ||||||
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır. | ||||||
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır. | ||||||
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır. | ||||||
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir. | ||||||
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder. | ||||||
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur. | ||||||
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur. | ||||||
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır. | ||||||
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir. | ||||||
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir. | ||||||
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz |