Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Amaç

Bu programın amacı, Anatomi alanındaki bağımsız çalışmaları ve gerektiğinde ilgili klinik anabilim dallarıyla işbirliği içinde multidisipiner çalışmaları bağımsız olarak planlayıp yürütebilen, sonuçları analiz edip yorumlayabilen, lisans ve lisansüstü seviyede öğrenci yetiştirebilecek bilgi, beceri ve donanıma sahip Anatomi bilim doktorlarını yetiştirmektir.

Kazanılan Derece

Doktora

Kayıt ve Kabul Koşulları

Bachelor's Degree and/or Master's Degree Diploma, Academic Personnel and Graduate Education Exam (ALES) Result, Certificate of English Proficiency

Mezuniyet Koşulları

Students who have succesfully complete all of the courses and take minumum 240 ECTS with a seminar, qualifying exam, dissertation proposal, PhD dissertation have a right to receive a diploma.

Önceki Öğrenimin Tanınması

Ders Planı- AKTS Kredileri

* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.

** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.

*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.

Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.

1.Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
KAND1118910 KADAVRA DİSSEKSİYONU Türkçe 8
KAND1111941 RADYOLOJİ I Türkçe 2 8
KAND1111942 HAREKET SİSTEMİ ANATOMİSİ Türkçe 2 10
KAND1111943 SİNİR SİSTEMİ ANATOMİSİ Türkçe 3 14
KAND1111944 GASTROİNTESTİNAL SİSTEM ANATOMİSİ II Türkçe 2 8
KAND1111945 MERKEZİ SİNİR SİSTEMİ DOLAŞIMI II Türkçe 2 9
KAND1111926 FİZYOLOJİ I Türkçe 2 6
KAND1118950 ORTOPEDİK ANATOMİ I Türkçe 2 6
KAND1137640 MERKEZİ SİNİR SİSTEMİNDEKİ İLETİM YOLLARI Türkçe 2 4
KAND1121930 MOLEKÜLER HÜCRE BİYOLOJİSİ VE BİYOKİMYA Türkçe 4 10
KAND1121940 FONKSİYONEL MORFOLOJİ Türkçe 3 8
KAND1122150 LABORATUVAR ROTASYONU - I Türkçe - 6
KAND1122160 LABORATUVAR ROTASYONU - II Türkçe - 6
KAND1121950 GENETİK VE BİYOTEKNOLOJİ Türkçe 4 8
KAND1121960 FİZYOPATOLOJİ Türkçe 2 6
KAND1121970 BİLİMSEL PROJE VE ANALİZ YÖNTEMLERİ Türkçe 2 4
2.Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
KAND1211946 GENİTOÜRİNER SİSTEM ANATOMİSİ Türkçe 2 8
KAND1211947 KARDİYOVASKÜLER VE SOLUNUM SİSTEMLERİ ANATOMİSİ Türkçe 3 10
KAND1211669 ENDOKRİN SİSTEM VE DUYU ORGANLARI ANATOMİSİ Türkçe 2 6
KAND1211668 RADYOLOJİ II Türkçe 2 8
KAND1221450 ORTOPEDİK ANATOMİ II Türkçe 2 6
KAND1210437 İLERİ İSTATİSTİKSEL YÖNTEMLER Türkçe 3 8
KAND1221510 OTONOM SİNİR SİSTEMİ ANATOMİSİ Türkçe 2 4
KAND1237650 MERKEZİ SİNİR SİSTEMİ KESİT ANATOMİSİ Türkçe 2 4
KAND1211935 FİZYOLOJİ II Türkçe 2 6
KAND1211936 GENEL PATOLOJİ Türkçe 2 6
KAND1221930 MOLEKÜLER HÜCRE BİYOLOJİSİ VE BİYOKİMYA Türkçe 4 10
KAND1221940 FONKSİYONEL MORFOLOJİ Türkçe 3 8
KAND1222150 LABORATUVAR ROTASYONU - I Türkçe - 6
KAND1222160 LABORATUVAR ROTASYONU - II Türkçe - 6
KAND1221950 GENETİK VE BİYOTEKNOLOJİ Türkçe 4 8
KAND1221960 FİZYOPATOLOJİ Türkçe 2 6
KAND1221970 BİLİMSEL PROJE VE ANALİZ YÖNTEMLERİ Türkçe 2 4
1.Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
KAND2111948 İLERİ SANTRAL SİNİR SİSTEMİ ANATOMİSİ - I Türkçe 3 14
KAND2122870 KLİNİK ANATOMİ Türkçe 2 6
KAND2126140 İLERİ HAREKET SİSTEMİ ANATOMİSİ Türkçe 2+2 10
KAND2111671 PERİFERİK SİNİR SİSTEMİNİN KLİNİK ANATOMİSİ Türkçe 2 6
KAND2121440 GASTROİNTESTİNAL CERRAHİDE GÖZ ÖNÜNE ALINAN ÖZELLİKLER Türkçe 4
KAND2111949 MERKEZİ SİNİR SİSTEMİNİN KANLANMASI VE BOS Türkçe 2 8
KAND2111937 GENEL FARMAKOLOJİ Türkçe 2 6
KAND2137680 KULAĞIN FONKSİYONEL ANATOMİSİ Türkçe 2 4
KAND2129410 LENFATİK SİSTEM ANATOMİSİ Türkçe 2 4
KAND2110790 DAVRANIŞSAL VE KOGNİTİF SİNİRBİLİM I Türkçe 2 5
2.Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
KAND2218960 SEMİNER Türkçe - 5
KAND2229460 YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK Türkçe - 40
KAND2211672 İLERİ SANTRAL SİNİR SİSTEMİ ANATOMİSİ - II Türkçe 4 14
KAND2211674 BAŞ - BOYUN TOPOGRAFİK KLİNİK ANATOMİSİ Türkçe 2 8
KAND2211939 İLERİ PERİFERİK SİNİR SİSTEMİ ANATOMİSİ Türkçe 2 10
KAND2211938 TEMEL HASTALIKLAR VE KLİNİĞİ Türkçe 3 10
KAND2211954 JİNEKOLOJİK ANATOMİ VE CERRAHİSİ Türkçe 2 8
KAND2211675 EKSTREMİTLERİN TOPOGRAFİK ANATOMİSİ Türkçe 2 8
KAND2211676 KARIN VE PELVİSİN TOPOGRAFİK ANATOMİSİ Türkçe 2 8
KAND2210880 DAVRANIŞSAL VE KOGNİTİF SİNİRBİLİM II Türkçe 2 5
KAND2237710 VERTEBRAL SÜTUNUN BİYOMEKANİĞİ Türkçe 2 4
1.Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
KAND3129460 YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK Türkçe - 40
KAND3123240 TEZ Türkçe - 120
2.Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
KAND3229460 YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK Türkçe - 40
KAND3223240 TEZ Türkçe - 120
1.Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
KAND4123240 TEZ Türkçe - 120
2.Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
KAND4223240 TEZ Türkçe - 120

Program Yeterliliği

BİLGİ


Kuramsal, Olgusal

Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir.
Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.

BECERİLER


Bilişsel, Uygulamalı

Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir.

İstihdam Olanakları

Üst Dereceye Geçiş

May apply to post-doctoral programmes.

Eğitim Türü

Örgün Eğitim

Ölçme ve Değerlendirme

Bölüm/Program Başkanı

Eğitim Öğretim Metotları

Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:

Eğitim - Öğretim Yöntemleri *

Başlıca öğrenme faaliyetleri

Kullanılan Araçlar

Anlatım

Dinleme ve anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Seminer

Değişik konularda sunumlar hazırlayarak bir konuyu bir başkasına aktarabilmesi ve toplum önünde konuşmayı öğrenebilmesi

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Örnek Olay

Vaka takdimini yorumlayabilme

Deney / Laboratuvar

Uygulamalarının yapılması, görsel olarak öğrenmeyi desteklemesi ve el becerilerinin gelişmesi

Laboratuvar, uygulama alanları

Bireysel Çalışma

Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi

Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

Proje Temelli Öğrenme

Konunun tarif edilmesi, kullanılacak yöntemlerin belirlenmesi ve sonucun yorumlanması

veri tabanları, kitaplar

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

Soru - Cevap

Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi

Video

Tartışma

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Alıştırma ve Uygulama

Araştırma ve yaşam boyu öğrenilmesi, yazılması, okunması, eleştirel düşünülmesi ve uygulanması

Laboratuvar, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösteri

Teknik gezi, ziyaretler sayesinde derslerde öğrenilen konu/ tekniklerin ziyaret edilen tesislerde gösterilmesi

Gösterip Yapma

Görerek öğrenmenin desteklemesi

Video, film, veri tabanları

Grup Çalışması

Projeler, ödevler ve deneylerin gerçekleştirilmesi, öğrencilerin birbirlerinden de öğrenmesi, takım içinde çalışma becerilerinin kazanılması

Standart derslik teknolojileri, kütüphane çalışma alanları

Benzetim

Yazılı sınav

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama

Sözlü Sınav

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

Ödev

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar

Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri

Ders 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
ENDOKRİN SİSTEM VE DUYU ORGANLARI ANATOMİSİ 20220004340433
FONKSİYONEL MORFOLOJİ 30114354143144
GASTROİNTESTİNAL CERRAHİDE GÖZ ÖNÜNE ALINAN ÖZELLİKLER 34441233445325
İLERİ HAREKET SİSTEMİ ANATOMİSİ 42313042520233
KADAVRA DİSSEKSİYONU 15112132000303
KLİNİK ANATOMİ 32114355243014
KULAĞIN FONKSİYONEL ANATOMİSİ 30203041030423
LENFATİK SİSTEM ANATOMİSİ 10000101001020
MERKEZİ SİNİR SİSTEMİ KESİT ANATOMİSİ 30111435414044
MERKEZİ SİNİR SİSTEMİNDEKİ İLETİM YOLLARI 40334143450123
SEMİNER 00223240454002
VERTEBRAL SÜTUNUN BİYOMEKANİĞİ 20103200230020
İlişkili ders sayısı / 12/472913211628193530293520182534
İlişki ağırlığı23112233333223

Öğrencilere Uygulanan Anketler

Öğretim elemanı değerlendirme anketi Kesinlikle katılmıyorum Katılmıyorum Kısmen katılıyorum Katılıyorum Kesinlikle katılıyorum Fikrim yok Seçiniz
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrenciden beklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar.
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer ve duyurur.
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yol gösterir/yardımcı olur.
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır.
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir.
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacak uygulamalara yer verir.
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusunda gelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir.
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarında kullanır.
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zaman ayırır.
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır.
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır.
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir.
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkil eder.
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/ proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur.
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur.
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ile uyuşmaktadır.
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç ve becerilerini geliştirir.
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir.
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz

Sayısal Veriler

Yıllara Göre Öğrenci Sayıları

Öğrenci Başarı Durumu

Mezun Başarı durumu