Program Bilgileri
Amaç
Biyokimya insan vücudunda sağlıkta ve hastalıkta gerçekleşen olayları analiz eden bir bilim alanıdır. İnsan yaşamını farklı boyutlarda tehdit eden hastalıkların anlaşılması ve tedavi edilmesi için bilim ve teknoljiyi hızlı anlayacak ve uygulayacak bireyler yetiştirmek biyokimya doktora programının amacıdır. Doktora eğitimi alan öğrencilerimiz kısaca özetlediğimiz bu bilgiler ve uygulamaların içinde olacaklardır. Mezunlar biyokimya alanında çağın gereklerini bilimsel ve teknolojik düzeyde yakalayan analitik düşünme yetkisini kazanan, problem çözen, proje planlaması yapan ve uygulayan, edindiği formasyon ve bilgi birikimiyle dünyanın her yerinde yürütülen çalışmalara özgün katkılar sağlayabilecek düzeyde araştırıcı yetiştirilmesi bu programın başlıca amacıdır.Kazanılan Derece
DoktoraKayıt ve Kabul Koşulları
Lisans ve/veya Yüksek Lisans Diploması, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı (ALES) Sonucu, İngilizce Yeterlik BelgesiMezuniyet Koşulları
Tüm dersleri başarıyla tamamlayan ve seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi, doktora tezi ile en az 240 AKTS alan öğrenciler diploma almaya hak kazanırlar.Önceki Öğrenimin Tanınması
İstanbul Medipol Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği Esasları kapsamında gerçekleştirilmektedir.Ders Planı- AKTS Kredileri
* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.
** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.
*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.
Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.
1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
BYKD1121910 | UYGULAMALI BİYOKİMYA II | Türkçe | 2+4 | - | 11 | |
BYKD1129480 | BİYOKİMYADA TEMEL KAVRAMLAR | Türkçe | 3 | - | 10 | |
BYKD1121930 | MOLEKÜLER HÜCRE BİYOLOJİSİ VE BİYOKİMYA | Türkçe | 4 | - | 10 | |
BYKD1123280 | HEMOSTAZ BİYOKİMYASI II | Türkçe | 2+2 | - | 8 | |
BYKD1129490 | ÜREME BİYOKİMYASI | Türkçe | 2 | - | 6 | |
BYKD1129510 | DİYABET BİYOKİMYASI II | Türkçe | 2 | - | 5 | |
BYKD1121960 | FİZYOPATOLOJİ | Türkçe | 2 | - | 6 | |
BYKD1121940 | FONKSİYONEL MORFOLOJİ | Türkçe | 3 | - | 8 | |
BYKD1122150 | LABORATUVAR ROTASYONU - I | Türkçe | - | 6 | ||
BYKD1121950 | GENETİK VE BİYOTEKNOLOJİ | Türkçe | 4 | - | 8 | |
BYKD1121970 | BİLİMSEL PROJE VE ANALİZ YÖNTEMLERİ | Türkçe | 2 | - | 4 | |
BYKD1122160 | LABORATUVAR ROTASYONU - II | Türkçe | - | 6 |
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
BYKD1221920 | İLERİ UYGULAMA TEKNİKLERİ | Türkçe | 1+2 | - | 6 | |
BYKD1221930 | MOLEKÜLER HÜCRE BİYOLOJİSİ VE BİYOKİMYA | Türkçe | 4 | - | 10 | |
BYKD1223320 | KANSER BİYOKİMYASI II | Türkçe | 2 | - | 6 | |
BYKD1214250 | KLİNİK ENZİMOLOJİ | Türkçe | 2+2 | - | 8 | |
BYKD1221960 | FİZYOPATOLOJİ | Türkçe | 2 | - | 6 | |
BYKD1221940 | FONKSİYONEL MORFOLOJİ | Türkçe | 3 | - | 8 | |
BYKD1222150 | LABORATUVAR ROTASYONU - I | Türkçe | - | 6 | ||
BYKD1221950 | GENETİK VE BİYOTEKNOLOJİ | Türkçe | 4 | - | 8 | |
BYKD1221970 | BİLİMSEL PROJE VE ANALİZ YÖNTEMLERİ | Türkçe | 2 | - | 4 | |
BYKD1222160 | LABORATUVAR ROTASYONU - II | Türkçe | - | 6 |
Program Yeterliliği
Kuramsal, Olgusal
Hücre ve vücut sıvılarında bulunan makro ve mikromolekülleri ileri düzeyde tanımlar.
Analiz edilecek materyalın nasıl saklanacağını, korunacağını bilir.
Hücre ve vücut sıvılarında bulunan moleküllerin nasıl tanımlanabileceğini bilir .
Rutin ve araştırma amaçlı kullanılacak teknolojilerin prensiplerini bilir.
Çalışma sonuçlarını nasıl değerlendireceğini bilir, yorumlar ve sorgular.
İstihdam Olanakları
Mezun Biyokimya doktora öğrencileri, sağlıkla ilgili kamu ve özel olmak üzere çeşitli işyerlerinde, araştırma merkezlerinde ya da üniversitelerde çalışabilirler.Üst Dereceye Geçiş
Doktora sonrası programlara başvurabilir.Eğitim Türü
Örgün EğitimÖlçme ve Değerlendirme
Ölçme değerlendirme yazılı sıvan, sözlü sınav ve bir makalenin ya da bir konunun anlatımı şeklinde yapılır. Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Bir dersten başarılı sayılmak için, başarı notunun doktora programında en az 75 olması gerekir. Arasınav ve genel sınav notlarının % 50'si alınarak başarı puanı belirlenir.Bölüm/Program Başkanı
Eğitim Öğretim Metotları
Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:
Eğitim - Öğretim Yöntemleri * | Başlıca öğrenme faaliyetleri | Kullanılan Araçlar |
---|---|---|
Anlatım | Dinleme ve anlamlandırma | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Örnek Olay | Vaka takdimini yorumlayabilme | |
Deney / Laboratuvar | Uygulamalarının yapılması, görsel olarak öğrenmeyi desteklemesi ve el becerilerinin gelişmesi | Laboratuvar, uygulama alanları |
Bireysel Çalışma | Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi | Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları |
Proje Temelli Öğrenme | Konunun tarif edilmesi, kullanılacak yöntemlerin belirlenmesi ve sonucun yorumlanması | veri tabanları, kitaplar |
Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Soru - Cevap | Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi | |
Tartışma | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Alıştırma ve Uygulama | Araştırma ve yaşam boyu öğrenilmesi, yazılması, okunması, eleştirel düşünülmesi ve uygulanması | Laboratuvar, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Gösteri | Teknik gezi, ziyaretler sayesinde derslerde öğrenilen konu/ tekniklerin ziyaret edilen tesislerde gösterilmesi | |
Gösterip Yapma | Görerek öğrenmenin desteklemesi | Video, film, veri tabanları |
Grup Çalışması | Projeler, ödevler ve deneylerin gerçekleştirilmesi, öğrencilerin birbirlerinden de öğrenmesi, takım içinde çalışma becerilerinin kazanılması | Standart derslik teknolojileri, kütüphane çalışma alanları |
Benzetim | ||
Yazılı sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama | |
Sözlü Sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Ödev | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
Ders | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ATEROSKLEROZ BİYOKİMYASI | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
BİYOKİMYADA ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ II | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 1 |
BİYOKİMYADA ENSTRÜMENTAL ANALİZ II | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 1 | 0 |
BİYOKİMYADA TEMEL KAVRAMLAR | 5 | 3 | 5 | 2 | 2 | 2 | 4 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 |
DİYABET BİYOKİMYASI II | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 |
FONKSİYONEL MORFOLOJİ | 5 | 1 | 2 | 1 | 0 | 1 | 3 | 5 | 1 | 1 | 4 | 0 | 0 | 0 |
HEMOSTAZ BİYOKİMYASI II | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
İLERİ BİYOKİMYA II | 5 | 1 | 4 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
KANSER BİYOKİMYASI II | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 0 |
KARACİĞER BİYOKİMYASI II | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 |
KEMİK BİYOKİMYASI | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 |
LİPİT BİYOKİMYASI | 3 | 1 | 4 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 |
MOLEKÜLER HÜCRE BİYOLOJİSİ VE BİYOKİMYA | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 |
PROTEİN BİYOKİMYASI VE PROTEOMİK | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 |
SU VE ELEKTROLİT BİYOKİMYASI | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
TEZ | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
UYGULAMALI BİYOKİMYA II | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 |
ÜREME BİYOKİMYASI | 2 | 0 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 0 | 0 | 0 |
VİTAMİNLER VE ELEMENTLER | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
İlişkili Ders Sayısı / 20/29 | 66 | 47 | 54 | 51 | 50 | 48 | 69 | 57 | 62 | 62 | 68 | 62 | 56 | 49 |
Öğrencilere Uygulanan Anketler
Öğretim elemanı değerlendirme anketi | Kesinlikle katılmıyorum | Katılmıyorum | Kısmen katılıyorum | Katılıyorum | Kesinlikle katılıyorum | Fikrim yok |
---|---|---|---|---|---|---|
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar. | ||||||
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur. | ||||||
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur. | ||||||
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır. | ||||||
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir. | ||||||
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir. | ||||||
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir. | ||||||
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır. | ||||||
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır. | ||||||
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır. | ||||||
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır. | ||||||
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir. | ||||||
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder. | ||||||
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur. | ||||||
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur. | ||||||
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır. | ||||||
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir. | ||||||
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir. | ||||||
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz |