Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLİMSEL PROJE VE ANALİZ YÖNTEMLERİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilimsel projenin tanımı ve temel özelliklerinin tanıtılmasından sonra aşağıda belirtilen proje bölümlerinin detaylı olarak incelenmesi hedeflenmiştir. • Proje hipotezi, • Amaç ve hedefler, • Özgün değer, • Yöntem bölümü, • Proje ekibinin oluşturulması, • İş-zaman takviminin yapılması, • Risk analizi ve alternatif B planlarının hazırlanması |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar,Bilimsel araştırma süreci,Bilimsel araştırma türleri,Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri,Bilimsel Projeler,Proje Konusu Belirleme,Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin Belirlenmesi,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilimsel araştırmalarına ekonomik kaynak yaratmak için başvurması gereken ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşları bilir. | 10, 18, 5, 9 | F |
Bilimsel kavramını tanımlar. | 10, 9 | F |
Bilimsel olan ve olmayan bilgi kaynaklarını ayırt eder. | 10, 9 | F |
Bilimsel yayının ne olduğunu ve çeşitlerini örnekleriyle tanımlar. | 10, 9 | F |
Güvenilir bilimsel bilgiye erişme yollarını özetleyebilir. | 10, 9 | F |
Bilimsel araştırmanın aşamalarını tanımlar. | 10, 9 | F |
Literatür taramada en etkin yöntemleri kullanır. | 10, 9 | F |
Araştırmada etik kuralları ve ihlalleri değerlendirir. | 10, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
2 | Bilimsel araştırma süreci | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
3 | Bilimsel araştırma türleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
4 | Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
5 | Bilimsel Projeler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
6 | Proje Konusu Belirleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
7 | Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin Belirlenmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
8 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
9 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
10 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
11 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
12 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
13 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
14 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
Kaynak |
Power-Point ders notları, |
Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Hücre ve vücut sıvılarında bulunan makro ve mikromolekülleri ileri düzeyde tanımlar. | ||||||
2 | Analiz edilecek materyalın nasıl saklanacağını, korunacağını bilir. | ||||||
3 | Hücre ve vücut sıvılarında bulunan moleküllerin nasıl tanımlanabileceğini bilir . | ||||||
4 | Rutin ve araştırma amaçlı kullanılacak teknolojilerin prensiplerini bilir. | ||||||
5 | Çalışma sonuçlarını nasıl değerlendireceğini bilir, yorumlar ve sorgular. | ||||||
6 | Alana özgü araç ve gereçlerin nasıl kullanılacağını bilir | ||||||
7 | Alana özgü kaynak ve bilgilere nasıl ulaşacağını ve nasıl yorumlanacağını bilir | ||||||
8 | Alanla ilgili disiplinlerle bilgi paylaşımı yapar | ||||||
9 | Kuramsal ve olgusal bilgilerini, eleştirisel düşünceleri ile birleştirerek bağımsız çalışma yapar, sonuçlarını değerlendirir, literatür bilgileri ile karşılaştırır, yazar ve bilimsel dergilere kabul ettirir. | ||||||
10 | Bilimsel ve teknik bir sorunu çözer, nereden yardım alması gerektiğini bilir. | ||||||
11 | Ortak bilimsel çalışmalarda sorumluluk alır, katkıda bulunur ve uyum içinde çalışır. | ||||||
12 | Biyokimya alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar | ||||||
13 | Biyokimya alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur, , toplumsal kültürel çalışmalarda bulunur, bu çalışmaları bilimsel ve sosyal anlamda denetleyebilir. | ||||||
14 | Yönetim aktivitelerinde bulunabilir, elde ettiği sonuçları kaliteyi yükseltmek için değerlendirebilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 29 | 29 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLİMSEL PROJE VE ANALİZ YÖNTEMLERİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilimsel projenin tanımı ve temel özelliklerinin tanıtılmasından sonra aşağıda belirtilen proje bölümlerinin detaylı olarak incelenmesi hedeflenmiştir. • Proje hipotezi, • Amaç ve hedefler, • Özgün değer, • Yöntem bölümü, • Proje ekibinin oluşturulması, • İş-zaman takviminin yapılması, • Risk analizi ve alternatif B planlarının hazırlanması |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar,Bilimsel araştırma süreci,Bilimsel araştırma türleri,Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri,Bilimsel Projeler,Proje Konusu Belirleme,Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin Belirlenmesi,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilimsel araştırmalarına ekonomik kaynak yaratmak için başvurması gereken ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşları bilir. | 10, 18, 5, 9 | F |
Bilimsel kavramını tanımlar. | 10, 9 | F |
Bilimsel olan ve olmayan bilgi kaynaklarını ayırt eder. | 10, 9 | F |
Bilimsel yayının ne olduğunu ve çeşitlerini örnekleriyle tanımlar. | 10, 9 | F |
Güvenilir bilimsel bilgiye erişme yollarını özetleyebilir. | 10, 9 | F |
Bilimsel araştırmanın aşamalarını tanımlar. | 10, 9 | F |
Literatür taramada en etkin yöntemleri kullanır. | 10, 9 | F |
Araştırmada etik kuralları ve ihlalleri değerlendirir. | 10, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
2 | Bilimsel araştırma süreci | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
3 | Bilimsel araştırma türleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
4 | Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
5 | Bilimsel Projeler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
6 | Proje Konusu Belirleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
7 | Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin Belirlenmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
8 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
9 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
10 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
11 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
12 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
13 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
14 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama | Grup Çalışması |
Kaynak |
Power-Point ders notları, |
Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Hücre ve vücut sıvılarında bulunan makro ve mikromolekülleri ileri düzeyde tanımlar. | ||||||
2 | Analiz edilecek materyalın nasıl saklanacağını, korunacağını bilir. | ||||||
3 | Hücre ve vücut sıvılarında bulunan moleküllerin nasıl tanımlanabileceğini bilir . | ||||||
4 | Rutin ve araştırma amaçlı kullanılacak teknolojilerin prensiplerini bilir. | ||||||
5 | Çalışma sonuçlarını nasıl değerlendireceğini bilir, yorumlar ve sorgular. | ||||||
6 | Alana özgü araç ve gereçlerin nasıl kullanılacağını bilir | ||||||
7 | Alana özgü kaynak ve bilgilere nasıl ulaşacağını ve nasıl yorumlanacağını bilir | ||||||
8 | Alanla ilgili disiplinlerle bilgi paylaşımı yapar | ||||||
9 | Kuramsal ve olgusal bilgilerini, eleştirisel düşünceleri ile birleştirerek bağımsız çalışma yapar, sonuçlarını değerlendirir, literatür bilgileri ile karşılaştırır, yazar ve bilimsel dergilere kabul ettirir. | ||||||
10 | Bilimsel ve teknik bir sorunu çözer, nereden yardım alması gerektiğini bilir. | ||||||
11 | Ortak bilimsel çalışmalarda sorumluluk alır, katkıda bulunur ve uyum içinde çalışır. | ||||||
12 | Biyokimya alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar | ||||||
13 | Biyokimya alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur, , toplumsal kültürel çalışmalarda bulunur, bu çalışmaları bilimsel ve sosyal anlamda denetleyebilir. | ||||||
14 | Yönetim aktivitelerinde bulunabilir, elde ettiği sonuçları kaliteyi yükseltmek için değerlendirebilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |