Ana içeriğe atla

Program Bilgileri

Amaç

Öğrencileri moleküler düzeyden davranışa kadar sinir sisteminin işleyiş mekanizmaları hakkında temel bilgilerle donatarak bu alandaki süregelen araştırmaları anlayabilmek ve bunlarda görev alabilmek için gerekli alt yapıyı kazandırmaktır.

Kazanılan Derece

Yüksek Lisans

Kayıt ve Kabul Koşulları

Bachelor's Degree Diploma, Academic Personnel and Graduate Education Exam (ALES) Result, Certificate of English Proficiency

Mezuniyet Koşulları

Students who have succesfully complete all of the courses,a seminar and a thesis who have taken the 90 to 120 ECTS have a right to receive a diploma.

Önceki Öğrenimin Tanınması

Ders Planı- AKTS Kredileri

* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.

** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.

*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.

Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.

1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
KoduDersDilT+UUKAKTSİndir
SNBY1121990MORFOLOJİTürkçe3-9
SNBY1121980HÜCRE BİYOLOJİSİ VE BİYOKİMYA Türkçe4-9
SNBY1145550KOGNİTİF ELEKTRO. VE BEYİN OSİLASYONLARINA GİRİŞTürkçe2-6
SNBY1150340SİNİRBİLİM ITürkçe3-9
SNBY1150350FONKSİYONEL NÖROGÖRÜNTÜLEMEYE GİRİŞTürkçe2+2-8
SNBY1122010MOLEKÜLER GENETİKTürkçe4-7
SNBY1122210LABORATUVAR ROTASYONU - ITürkçe-6
SNBY1122220LABORATUVAR ROTASYONU - IITürkçe-6
SNBY1122240BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİTürkçe2-4
SNBY1122230FİZYOLOJİTürkçe2-6
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
KoduDersDilT+UUKAKTSİndir
SNBY1276500SEMİNERTürkçe-6
SNBY1221990MORFOLOJİTürkçe3-9
SNBY1221980HÜCRE BİYOLOJİSİ VE BİYOKİMYA Türkçe4-9
SNBY1222010MOLEKÜLER GENETİKTürkçe4-7
SNBY1222210LABORATUVAR ROTASYONU - ITürkçe-6
SNBY1222220LABORATUVAR ROTASYONU - IITürkçe-6
SNBY1222240BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİTürkçe2-4
SNBY1223490SİNİRBİLİM 2Türkçe3-6
SNBY1245560KOGNİTİF NÖROPSİKOFARMAKOLOJİYE GİRİŞTürkçe2-6
SNBY1222230FİZYOLOJİTürkçe2-6

Program Yeterliliği

Kuramsal, Olgusal

Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir.
Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruların ne olduğunu ve güncel araştırma alanlarını bilir.


İstihdam Olanakları

Üst Dereceye Geçiş

May apply to third cycle programmes.

Eğitim Türü

Örgün Eğitim

Ölçme ve Değerlendirme

Bölüm/Program Başkanı

Eğitim Öğretim Metotları

Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:

Eğitim - Öğretim Yöntemleri *

Başlıca öğrenme faaliyetleri

Kullanılan Araçlar

Anlatım

Dinleme ve anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Örnek Olay

Vaka takdimini yorumlayabilme

Deney / Laboratuvar

Uygulamalarının yapılması, görsel olarak öğrenmeyi desteklemesi ve el becerilerinin gelişmesi

Laboratuvar, uygulama alanları

Bireysel Çalışma

Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi

Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları

Soru - Cevap

Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi

Tartışma

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösteri

Teknik gezi, ziyaretler sayesinde derslerde öğrenilen konu/ tekniklerin ziyaret edilen tesislerde gösterilmesi

Gösterip Yapma

Görerek öğrenmenin desteklemesi

Video, film, veri tabanları

Yazılı sınav

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama

Sözlü Sınav

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

Ödev

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar

Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri

Ders1234567891011
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ03243532452
FONKSİYONEL NÖROGÖRÜNTÜLEMEYE GİRİŞ10123222122
KOGNİTİF ELEKTRO. VE BEYİN OSİLASYONLARINA GİRİŞ34343535354
KOGNİTİF NÖROPSİKOFARMAKOLOJİYE GİRİŞ11221113115
MORFOLOJİ21200200000
SEMİNER15331121303
SİNİRBİLİM 255555553424
İlişkili Ders Sayısı / 7/131319182016211616161520

Öğrencilere Uygulanan Anketler

Öğretim elemanı değerlendirme anketiKesinlikle katılmıyorumKatılmıyorumKısmen katılıyorumKatılıyorumKesinlikle katılıyorumFikrim yok
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar.
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur.
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur.
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır.
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir.
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir.
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir.
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır.
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır.
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır.
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır.
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir.
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder.
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur.
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur.
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır.
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir.
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir.
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz

Sayısal Veriler

Yıllara Göre Öğrenci Sayıları

Öğrenci Başarı Durumu

Mezun Başarı Durumu