Program Bilgileri
Amaç
Sağlık hizmetlerinin organizasyonu, finansmanı, kullanımı ve sonuçları hakkında ileri düzeyde teorik bilgi ile donatarak, sağlık politikalarının disiplinlerarası bakış açısıyla değerlendirilmesinde özgün bilimsel araştırma yapma bilgi ve becerisini kazandırmaktır.Kazanılan Derece
DoktoraKayıt ve Kabul Koşulları
Lisans ve/veya Yüksek Lisans Diploması, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı (ALES) Sonucu, İngilizce Yeterlilik BelgesiMezuniyet Koşulları
Tüm dersleri başarı ile tamamlayan ve en az 240 AKTS kredilik, yeterlik sınavı, tez önerisi, doktora tezi alan öğrenciler diploma almaya hak kazanırlar.Önceki Öğrenimin Tanınması
Tıp, Diş Hekimliği ve Eczacılık Fakülteleri mezunları ile Sağlık ve/veya Sosyal Bilimler alanında 4 yıllık lisans mezunu olup, kendi alanlarında yönetimle ilgili bir Yüksek Lisans programını tamamlamış olmak. Programa başka bir üniversitenin Sağlık Yönetimi programında kayıtlı öğrenciler yatay geçiş başvurusunda bulunabilirler. Öğrencinin bir başka üniversitenin lisansüstü programına kayıtlı iken aldığı derslerin, sonradan Üniversitede bir lisansüstü programa kayıt olması durumunda hangilerinin asgari ders yükünden sayılacağı, danışman ve ilgili Anabilim Dalı Kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir.Ders Planı- AKTS Kredileri
* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.
** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.
*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.
Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.
1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
SAYD1120310 | SAĞLIK POLİTİKALARI ANALİZİ | Türkçe | 3 | - | 10 | |
SAYD1120320 | SAĞLIK HUKUKU VE MEVZUATI | Türkçe | 3 | - | 10 | |
SAYD1167520 | YÖNETİM TEORİLERİNİN ANALİZİ | Türkçe | 3 | - | 8 | |
SAYD1167530 | SAĞLIK KURULUŞLARININ FİNANSAL YÖNETİMİ | Türkçe | 3 | - | 8 |
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
SAYD1220650 | SAĞLIK HİZMETLERİNİN PLANLANMASI | Türkçe | 3 | - | 10 | |
SAYD1214048 | İLERİ ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Türkçe | 3 | - | 8 | |
SAYD1214021 | BİLİMSEL PROJE HAZIRLAMADA İLERİ KONULAR | Türkçe | 2 | - | 6 | |
SAYD1214016 | LİDERLİK VE LİDERLİK ANALİZLERİ | Türkçe | 3 | - | 10 | |
SAYD1267540 | SAĞLIK HİZMETLERİ PAZARLAMASI VE MARKA YÖNETİMİ | Türkçe | 3 | - | 8 | |
SAYD1267550 | SAĞLIK SONUÇLARININ YÖNETİMİ | Türkçe | 3 | - | 8 | |
SAYD1267560 | STRATEJİK İNSAN KAYNAKLARI YÖN. TEORİLER VE UYG. | Türkçe | 3 | - | 8 | |
SAYD1267580 | GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ | Türkçe | 3 | - | 8 | |
SAYD1267590 | SAĞLIKTA KALİTE VE AKREDİTASYON | Türkçe | 3 | - | 8 | |
SAYD1267610 | SAĞLIK SOSYOLOJİSİ | Türkçe | 3 | - | 8 | |
SAYD1267620 | ÖRGÜT TEORİLERİ | Türkçe | 3 | - | 8 |
Program Yeterliliği
Kuramsal, Olgusal
1. Sağlık hizmetlerinin organizasyonu, finansmanı, kullanımı ve sonuçları hakkında ileri düzeyde teorik ve uygulamalı bilgiye sahiptir ve gelişmeleri takip eder.
2. Disiplinlerarası bakış açısıyla sağlık politikalarının kritik değerlendirmesini yaparak, yeni bir kavramsal çerçeve geliştirir, bu çerçeveyi bilimsel olarak analiz eder ve özgün sonuçlara ulaşır.
İstihdam Olanakları
Program mezunları çoğunlukla özel sektör veya kamu sağlık kuruluşlarında çalışabildikleri gibi akademisyen olarak çalışmalarına devam edebilirler.Üst Dereceye Geçiş
Doktora sonrası eğitime geçiş yapılabilir.Eğitim Türü
Örgün EğitimÖlçme ve Değerlendirme
Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar ve ara sınav yerine geçen ödevler, projeler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ve benzeri çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Bir dersten başarılı sayılmak için, başarı notunun yüksek lisans programında en az 75 (B-) olması gerekir. Bir dersin yarıyıl içi sınavlarının sayısı, şekli, ders başarı notuna etki etme oranları ilgili öğretim elemanı tarafından yarıyıl başında eğitim bilgi sistemine girilir ve öğrencilere duyurulur. Genel sınavın ders başarı notuna etkisi %30’dan az, %70’ten fazla olamaz.Bölüm/Program Başkanı
Eğitim Öğretim Metotları
Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:
Eğitim - Öğretim Yöntemleri * | Başlıca öğrenme faaliyetleri | Kullanılan Araçlar |
---|---|---|
Anlatım | Dinleme ve anlamlandırma | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Seminer | Değişik konularda sunumlar hazırlayarak bir konuyu bir başkasına aktarabilmesi ve toplum önünde konuşmayı öğrenebilmesi | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Örnek Olay | Vaka takdimini yorumlayabilme | |
Bireysel Çalışma | Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi | Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları |
Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Proje Temelli Öğrenme | Konunun tarif edilmesi, kullanılacak yöntemlerin belirlenmesi ve sonucun yorumlanması | veri tabanları, kitaplar |
Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Soru - Cevap | Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi | |
Tartışma | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Alıştırma ve Uygulama | Araştırma ve yaşam boyu öğrenilmesi, yazılması, okunması, eleştirel düşünülmesi ve uygulanması | Laboratuvar, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Gösterip Yapma | Görerek öğrenmenin desteklemesi | Video, film, veri tabanları |
Yazılı sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama | |
Sözlü Sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Ödev | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Proje / Tasarım | Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
Ders | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
KANITA DAYALI SAĞLIK YÖNETİMİ | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 4 | 5 |
SAĞLIK HİZMETLERİ PAZARLAMASI VE MARKA YÖNETİMİ | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 |
SAĞLIK HİZMETLERİNİN PLANLANMASI | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 |
SAĞLIK KURULUŞLARININ FİNANSAL YÖNETİMİ | 5 | 4 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 0 | 4 | 4 |
SAĞLIK POLİTİKALARI ANALİZİ | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 |
SEMİNER | 4 | 3 | 2 | 2 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 |
STRATEJİK İNSAN KAYNAKLARI YÖN. TEORİLER VE UYG. | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 0 | 4 | 4 |
STRATEJİK PLANLAMA VE YÖNETİM | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 0 | 2 | 2 | 1 | 4 | 2 | 2 |
TEZ | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
YÖNETİM TEORİLERİNİN ANALİZİ | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 4 | 3 | 0 | 4 | 0 | 2 | 2 |
İlişkili Ders Sayısı / 11/23 | 40 | 40 | 37 | 30 | 34 | 34 | 39 | 39 | 36 | 40 | 27 | 40 | 38 |
Öğrencilere Uygulanan Anketler
Öğretim elemanı değerlendirme anketi | Kesinlikle katılmıyorum | Katılmıyorum | Kısmen katılıyorum | Katılıyorum | Kesinlikle katılıyorum | Fikrim yok |
---|---|---|---|---|---|---|
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar. | ||||||
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur. | ||||||
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur. | ||||||
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır. | ||||||
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir. | ||||||
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir. | ||||||
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir. | ||||||
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır. | ||||||
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır. | ||||||
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır. | ||||||
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır. | ||||||
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir. | ||||||
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder. | ||||||
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur. | ||||||
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur. | ||||||
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır. | ||||||
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir. | ||||||
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir. | ||||||
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz |