Program Bilgileri
Amaç
Biyokimya hızla gelişen bilim ve teknoloji ile sağlıkta ve hastalıkta günlük hayatın hep içinde olan bir bilim alanıdır. Günümüzün bilim anlayışına göre; sağlıklı yaşamın sürdürülmesi, hastalıkların anlaşılması ve tedavi edilmesi iyi bir biyokimya bilgisi ve uygulamasını gerektirir. Bu nedenle biyokimya sadece tıp eğitimi alanlar için değil, biyoteknoloji ve sağlığın her alanını ilgilendiren meslek grubu için de geçerli bilgiler verir. Biyokimya Yüksek Lisans eğitiminin amacı; çağımızda büyük hızla ilerleyen bilim ve biyoteknoloji üretimine, gelişmesine ve uygulamasına katkı sağlayacak bireyler yetiştirmektir.Kazanılan Derece
Yüksek LisansKayıt ve Kabul Koşulları
Lisans Diploması, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı (ALES) Sonucu, İngilizce Yeterlik BelgesiMezuniyet Koşulları
120 AKTS'yi alan tüm dersleri, bir semineri ve tezi başarıyla tamamlayan öğrenciler diploma almaya hak kazanırlar.Önceki Öğrenimin Tanınması
İstanbul Medipol Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği Esasları kapsamında gerçekleştirilmektedir.Ders Planı- AKTS Kredileri
* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.
** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.
*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.
Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.
1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
BYKY1110170 | TEMEL BİYOKİMYA | Türkçe | 2 | - | 8 | |
BYKY1123690 | UYGULAMALI BİYOKİMYA I | Türkçe | 1+6 | - | 10 | |
BYKY1121990 | MORFOLOJİ | Türkçe | 3 | - | 9 | |
BYKY1121980 | HÜCRE BİYOLOJİSİ VE BİYOKİMYA | Türkçe | 4 | - | 9 | |
BYKY1123640 | HEMOSTAZ BİYOKİMYASI I | Türkçe | 2+2 | - | 6 | |
BYKY1123660 | DİYABET BİYOKİMYASI I | Türkçe | 2+2 | - | 6 | |
BYKY1123670 | HORMON BİYOKİMYASI I | Türkçe | 2 | - | 5 | |
BYKY1123680 | KANSER BİYOKİMYASI I | Türkçe | 2 | - | 7 | |
BYKY1123730 | KARACİĞER BİYOKİMYASI I | Türkçe | 2+2 | - | 6 | |
BYKY1122010 | MOLEKÜLER GENETİK | Türkçe | 4 | - | 7 | |
BYKY1122210 | LABORATUVAR ROTASYONU - I | Türkçe | - | 6 | ||
BYKY1122220 | LABORATUVAR ROTASYONU - II | Türkçe | - | 6 | ||
BYKY1122240 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Türkçe | 2 | - | 4 | |
BYKY1122230 | FİZYOLOJİ | Türkçe | 2 | - | 6 |
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
BYKY1229820 | İLERİ BİYOKİMYA I | Türkçe | 2 | - | 8 | |
BYKY1229830 | SEMİNER | Türkçe | - | 6 | ||
BYKY1221990 | MORFOLOJİ | Türkçe | 3 | - | 9 | |
BYKY1210240 | İDRAR BİYOKİMYASI | Türkçe | 1+2 | - | 5 | |
BYKY1221980 | HÜCRE BİYOLOJİSİ VE BİYOKİMYA | Türkçe | 4 | - | 9 | |
BYKY1223720 | BİYOKİMYADA ENSTRÜMANTAL ANALİZ I | Türkçe | 1+2 | - | 5 | |
BYKY1223740 | BİYOKİMYADA ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ I | Türkçe | 1+2 | - | 5 | |
BYKY1222010 | MOLEKÜLER GENETİK | Türkçe | 4 | - | 7 | |
BYKY1222210 | LABORATUVAR ROTASYONU - I | Türkçe | - | 6 | ||
BYKY1222220 | LABORATUVAR ROTASYONU - II | Türkçe | - | 6 | ||
BYKY1222240 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Türkçe | 2 | - | 4 | |
BYKY1222230 | FİZYOLOJİ | Türkçe | 2 | - | 6 |
Program Yeterliliği
Kuramsal, Olgusal
Biyokimya alanında makromoleküllerin metabolizmasını bilir. Bu bilgileri kullanır ve geliştirir.
Rutin ve araştırma amaçlı kullanılacak biyokimyasal teknolojilerin çalışma prensibini bilir.
Pratik laboratuvar uygulamaları(Sağlıkta ve hastalıkta çeşitli vücut sıvıları ve doku örneklerinin alınma koşulları, preanalitik hataların nedenleri, örneklerin saklanma koşulları, rutin ve araştırma amaçlı çalışmalarda kullanılacak teknolojilerin çalışma prensipleri, referans değerlerin belirlenmesi) ile ilgili laboratuvar bilgisine sahiptir ve kullanır.
Temel biyoistatistik yöntemleri bilir, deneysel çalışma sonuçlarına uygular ve yorumlar.
İstihdam Olanakları
Mezun Biyokimya yüksek lisans öğrencileri, sağlıkla ilgili kamu ve özel olmak üzere çeşitli işyerlerinde, araştırma merkezlerinde ya da üniversitelerde çalışabilirler.Üst Dereceye Geçiş
Üçüncü aşama programları için geçerli olabilir.Eğitim Türü
Örgün EğitimÖlçme ve Değerlendirme
Ölçme değerlendirme yazılı sıvan, sözlü sınav ve bir makalenin ya da bir konunun anlatımı şeklinde yapılır. Master programında geçerli not minimum 65'dir. Toplam 100 puan üzerinden arasınavın başarıya oranı %50, genel sınavın başarıya oranı % 50'dir.Bölüm/Program Başkanı
Eğitim Öğretim Metotları
Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:
Eğitim - Öğretim Yöntemleri * | Başlıca öğrenme faaliyetleri | Kullanılan Araçlar |
---|---|---|
Anlatım | Dinleme ve anlamlandırma | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Deney / Laboratuvar | Uygulamalarının yapılması, görsel olarak öğrenmeyi desteklemesi ve el becerilerinin gelişmesi | Laboratuvar, uygulama alanları |
Bireysel Çalışma | Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi | Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları |
Soru - Cevap | Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi | |
Tartışma | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Alıştırma ve Uygulama | Araştırma ve yaşam boyu öğrenilmesi, yazılması, okunması, eleştirel düşünülmesi ve uygulanması | Laboratuvar, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Gösteri | Teknik gezi, ziyaretler sayesinde derslerde öğrenilen konu/ tekniklerin ziyaret edilen tesislerde gösterilmesi | |
Gösterip Yapma | Görerek öğrenmenin desteklemesi | Video, film, veri tabanları |
Yazılı sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama | |
Sözlü Sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Ödev | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
Ders | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
BİYOKİMYADA ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ I | 3 | 5 | 5 | 0 | 5 | 3 | 0 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
BİYOKİMYADA ENSTRÜMANTAL ANALİZ I | 0 | 4 | 2 | 0 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
DİYABET BİYOKİMYASI I | 1 | 2 | 3 | 0 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 |
HEMOSTAZ BİYOKİMYASI I | 1 | 2 | 3 | 0 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 |
İDRAR BİYOKİMYASI | 3 | 3 | 3 | 0 | 3 | 3 | 3 | 4 | 1 | 1 | 0 | 3 | 2 |
İLERİ BİYOKİMYA I | 5 | 3 | 3 | 0 | 3 | 0 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
KANSER BİYOKİMYASI I | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
KARACİĞER BİYOKİMYASI I | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
MORFOLOJİ | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 2 | 3 | 0 | 1 | 2 | 1 | 0 | 0 |
SEMİNER | 3 | 2 | 3 | 0 | 2 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 |
TEMEL BİYOKİMYA | 5 | 0 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 |
TEZ | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 |
UYGULAMALI BİYOKİMYA I | 3 | 5 | 5 | 0 | 5 | 0 | 3 | 4 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 |
İlişkili Ders Sayısı / 13/19 | 39 | 30 | 31 | 4 | 35 | 29 | 39 | 33 | 26 | 24 | 35 | 26 | 25 |
Öğrencilere Uygulanan Anketler
Öğretim elemanı değerlendirme anketi | Kesinlikle katılmıyorum | Katılmıyorum | Kısmen katılıyorum | Katılıyorum | Kesinlikle katılıyorum | Fikrim yok |
---|---|---|---|---|---|---|
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar. | ||||||
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur. | ||||||
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur. | ||||||
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır. | ||||||
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir. | ||||||
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir. | ||||||
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir. | ||||||
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır. | ||||||
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır. | ||||||
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır. | ||||||
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır. | ||||||
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir. | ||||||
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder. | ||||||
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur. | ||||||
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur. | ||||||
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır. | ||||||
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir. | ||||||
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir. | ||||||
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz |