Program Bilgileri
Amaç
Endodonti; doktora eğitimiyle, bu eğitimi alan diş hekimlerinin topluma ileri seviyede sağlık hizmeti verebilecek, özgün araştırma planlayacak ve yapabilecek klinik ve bilimsel donanıma sahip uzmanlar yetiştirilmesi amaçlanır.Kazanılan Derece
DoktoraKayıt ve Kabul Koşulları
Bachelor's Degree and/or Master's Degree Diploma, Academic Personnel and Graduate Education Exam (ALES) Result, Certificate of English ProficiencyMezuniyet Koşulları
Derslerin tamamını başarı ile tamamlayan ve seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi, doktora tezi ile en az 240 AKTS alan öğrenciler diploma almaya hak kazanırlar.Önceki Öğrenimin Tanınması
İstanbul Medipol Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği esasları kapsamında gerçekleştirilmektedirDers Planı- AKTS Kredileri
* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.
** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.
*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.
Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.
1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
ENDD1111955 | ENDODONTİDE TANI YÖNT, VAKA SEÇ., TED. PLAN. VE TED.ÖNCESİ HAZ. | Türkçe | 2+4 | - | 10 | |
ENDD1111956 | PULPA VE PERİ. DOK. BİYO. VE HAST. KÖK REZOR. VE VİTAL PULPA TEDA. | Türkçe | 2 | - | 6 | |
ENDD1111957 | KLİNİK ENDODONTİ I | Türkçe | 2+8 | - | 12 | |
ENDD1111958 | ENDODONTİDE EN FAZLA ATIF ALAN LİTE. İNCELE. | Türkçe | 1 | - | 4 |
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
ENDD1211961 | ENDODONTIK MIKROBIYOLOJI, IMMÜNOLOJI VE REJENERATİF TEDAVİLER | Türkçe | 2 | - | 8 | |
ENDD1211962 | DENTAL TRAV., CERRAHİ ENDODONTİK TEDAV. ENDO-PERİO LEZYONLAR | Türkçe | 2+6 | - | 10 | |
ENDD1213037 | KLİNİK ENDODONTİ II | Türkçe | 2+8 | - | 12 | |
ENDD1214731 | İSTATİSTİKSEL YÖNTEMLER | Türkçe | 3 | - | 8 | |
ENDD1211782 | GÜNCEL ENDODONTİK LİTERATÜR | Türkçe | 1 | - | 4 | |
ENDD1214021 | BİLİMSEL PROJE HAZIRLAMADA İLERİ KONULAR | Türkçe | 2 | - | 6 |
Program Yeterliliği
Kuramsal, Olgusal
Pulpa ve periapikal doku hastalıklarını bilir
Pulpa ve periapikal doku hastalıklarının tanı ve tedavisinde kullanılacak maddeleri bilir.
Pulpa ve periapikal doku hastalıklarının tanı ve tedavisinde kullanılacak yöntemleri bilir.
Endo-perio lezyonları bilir.
Kök rezorpsiyonlarında uygulanacak multidisipliner tedavi yaklaşımlarını bilir.
İstihdam Olanakları
Mezun Endodonti doktora öğrencileri, sağlıkla ilgili kamu veya özel olmak üzere çeşitli işyerlerinde ya da üniversitelerde çalışabilirler.Üst Dereceye Geçiş
Doktora sonrası programlara başvurabilir.Eğitim Türü
Örgün EğitimÖlçme ve Değerlendirme
Ölçme değerlendirme yazılı sınav, sözlü sınav ve bir makalenin ya da konunun anlatımı şeklinde yapılır. Bir dersteki başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Bir dersten başarılı sayılmak için, başarı notunun doktora programında en az 75 olması gerekir. Ara sınav ve genel sınav notlarının %50'si alınarak başarı notu belirlenir.Bölüm/Program Başkanı
Eğitim Öğretim Metotları
Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:
Eğitim - Öğretim Yöntemleri * | Başlıca öğrenme faaliyetleri | Kullanılan Araçlar |
---|---|---|
Anlatım | Dinleme ve anlamlandırma | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Proje Temelli Öğrenme | Konunun tarif edilmesi, kullanılacak yöntemlerin belirlenmesi ve sonucun yorumlanması | veri tabanları, kitaplar |
Soru - Cevap | Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi | |
Tartışma | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Alıştırma ve Uygulama | Araştırma ve yaşam boyu öğrenilmesi, yazılması, okunması, eleştirel düşünülmesi ve uygulanması | Laboratuvar, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Gösterip Yapma | Görerek öğrenmenin desteklemesi | Video, film, veri tabanları |
Yazılı sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama | |
Ödev | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Proje / Tasarım | Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
Ders | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
DENTAL TRAV., CERRAHİ ENDODONTİK TEDAV. ENDO-PERİO LEZYONLAR | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 |
END. KARŞ. KLİ. PROB. VE ÇÖZÜM., ACİL END. TEDA. | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 |
ENDODONTIK MIKROBIYOLOJI, IMMÜNOLOJI VE REJENERATİF TEDAVİLER | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 |
ENDODONTİDE EN FAZLA ATIF ALAN LİTE. İNCELE. | 4 | 5 | 3 | 0 | 0 |
ENDODONTİDE TAMAMLAYICI KONULAR | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 |
ENDODONTİDE TANI YÖNT, VAKA SEÇ., TED. PLAN. VE TED.ÖNCESİ HAZ. | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 |
ENDODONTİK TEDAVİ GÖRMÜŞ DİŞLERİN RESTORAS. | 5 | 0 | 5 | 4 | 4 |
GÜNCEL ENDODONTİK LİTERATÜR | 5 | 5 | 4 | 0 | 0 |
İNTERNAL VE EXTERNAL AĞARTMA | 5 | 0 | 4 | 0 | 5 |
KLİNİK ENDODONTİ I | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
KLİNİK ENDODONTİ II | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 |
PULPA VE PERİ. DOK. BİYO. VE HAST. KÖK REZOR. VE VİTAL PULPA TEDA. | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 |
SEMİNER | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 |
TEZ | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 |
YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 |
İlişkili Ders Sayısı / 15/17 | 227 | 76 | 51 | 18 | 23 |
Öğrencilere Uygulanan Anketler
Öğretim elemanı değerlendirme anketi | Kesinlikle katılmıyorum | Katılmıyorum | Kısmen katılıyorum | Katılıyorum | Kesinlikle katılıyorum | Fikrim yok |
---|---|---|---|---|---|---|
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar. | ||||||
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur. | ||||||
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur. | ||||||
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır. | ||||||
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir. | ||||||
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir. | ||||||
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir. | ||||||
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır. | ||||||
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır. | ||||||
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır. | ||||||
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır. | ||||||
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir. | ||||||
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder. | ||||||
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur. | ||||||
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur. | ||||||
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır. | ||||||
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir. | ||||||
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir. | ||||||
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz |