Program Bilgileri
Amaç
Çağımızda mikro ve nano düzeydeki görüntüleme cihazları yüksek teknolojiler kategorisinde üretilirken, ülkemizde de son yıllarda yeni açılan tıp fakültelerinin artan sayıları göz önüne alındığında; İMÜ Histoloji ve Embriyoloji Anabilim Dalı olarak ultrastrüktürel görüntüleme teknolojilerine ayak uydurabilecek, yeni medikal histo-teknoloji metodları üretecek, bunları kullanarak bilimsel araştırma yapabilecek, klinik tanıya katkıda bulunabilecek histologları yetiştirmek, medikal nano-histoloji temeline dayanan bir “Histoloji ve Embriyoloji Doktora Programı” ile ilk ve tek olmak amacımızdır.Kazanılan Derece
DoktoraKayıt ve Kabul Koşulları
Lisans ve / veya Yüksek Lisans Diploması, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı (ALES) Sonucu, İngilizce Yeterlik BelgesiMezuniyet Koşulları
Tüm dersleri başarıyla tamamlayan ve bir seminer, nitelikli sınav, tez önerisi, doktora tezi ile en az 240 AKTS alan öğrenciler bir diploma alma hakkına sahiptir.Önceki Öğrenimin Tanınması
Öğrencinin bir yurtiçi/yurtdışı yükseköğretim kurumunda başarıyla tamamlamış olduğu lisansüstü derslerin kredisi, danışmanın uygun görüşü, ilgili anabilim dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulunun onaylaması şartıyla kayıt yaptırdığı programa transfer edilir. Bir yüksek lisans programında alınan ve bu program için geçerli sayılan krediler, doktora programına transfer edilmez.Ders Planı- AKTS Kredileri
* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.
** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.
*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.
Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.
1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
HSED1169360 | FONKSİYONEL HİSTOLOJİ VE ULTRASTRÜKTÜR | Türkçe | 2+4 | - | 8 | |
HSED1169370 | İLERİ MİKROSKOBİ PRENSİPLERİ | Türkçe | 2+4 | - | 8 | |
HSED1121930 | MOLEKÜLER HÜCRE BİYOLOJİSİ VE BİYOKİMYA | Türkçe | 4 | - | 10 | |
HSED1110447 | MAKALE TARAMA VE SUNUM TEKNİKLERİ | Türkçe | 2 | - | 4 | |
HSED1137480 | GELİŞİM BİYOLOJİSİ | Türkçe | 2 | - | 6 | |
HSED1169380 | LİTERATÜR SAATİ I | Türkçe | 2 | - | 4 | |
HSED1121960 | FİZYOPATOLOJİ | Türkçe | 2 | - | 6 | |
HSED1121940 | FONKSİYONEL MORFOLOJİ | Türkçe | 3 | - | 8 | |
HSED1122150 | LABORATUVAR ROTASYONU - I | Türkçe | - | 6 | ||
HSED1121950 | GENETİK VE BİYOTEKNOLOJİ | Türkçe | 4 | - | 8 | |
HSED1121970 | BİLİMSEL PROJE VE ANALİZ YÖNTEMLERİ | Türkçe | 2 | - | 4 | |
HSED1122160 | LABORATUVAR ROTASYONU - II | Türkçe | - | 6 |
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
HSED1210331 | PREPARASYON TEKNİKLERİ VE GÖRÜNTÜLEME | Türkçe | 1+4 | - | 6 | |
HSED1265950 | İLERİ HÜCRE BİYOLOJİSİ | Türkçe | 2+2 | - | 8 | |
HSED1221930 | MOLEKÜLER HÜCRE BİYOLOJİSİ VE BİYOKİMYA | Türkçe | 4 | - | 10 | |
HSED1210329 | GENİTAL SİSTEM HİSTOLOJİSİ, EMBRİYOLOJİSİ VE ANOMALİLERİ | Türkçe | 2+2 | - | 6 | |
HSED1210448 | REJENERASYON | Türkçe | 2+4 | - | 6 | |
HSED1214719 | DERİ VE DERİ EKLERİ HİSTOLOJİSİ | Türkçe | 2+2 | - | 6 | |
HSED1214721 | BAŞ-BOYUN ANATOMİSİ VE HİSTOLOJİSİ | Türkçe | 3+2 | - | 8 | |
HSED1214722 | YAĞ DOKUSU | Türkçe | 2+2 | - | 6 | |
HSED1214723 | KÖK HÜCRE | Türkçe | 2+2 | - | 6 | |
HSED1221960 | FİZYOPATOLOJİ | Türkçe | 2 | - | 6 | |
HSED1265920 | KARŞILAŞTIRMALI HİSTOLOJİ | Türkçe | 2+4 | - | 8 | |
HSED1265940 | LİTERATÜR SAATİ II | Türkçe | 2 | - | 4 | |
HSED1269390 | DENEY HAYVANI MODELLERİ | Türkçe | 2+4 | - | 8 | |
HSED1269410 | SİNYAL İLETİMİ | Türkçe | 2+2 | - | 8 | |
HSED1221940 | FONKSİYONEL MORFOLOJİ | Türkçe | 3 | - | 8 | |
HSED1214021 | BİLİMSEL PROJE HAZIRLAMADA İLERİ KONULAR | Türkçe | 2 | - | 6 | |
HSED1222150 | LABORATUVAR ROTASYONU - I | Türkçe | - | 6 | ||
HSED1221950 | GENETİK VE BİYOTEKNOLOJİ | Türkçe | 4 | - | 8 | |
HSED1221970 | BİLİMSEL PROJE VE ANALİZ YÖNTEMLERİ | Türkçe | 2 | - | 4 | |
HSED1222160 | LABORATUVAR ROTASYONU - II | Türkçe | - | 6 |
Program Yeterliliği
Kuramsal, Olgusal
Histoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
Hücre ve dokuyu ileri düzeyde (ultrastrakturel) tanımlar.
Sistemlerin gelişimi ile ilgili embriyolojik detayları ileri düzeyde bilir.
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
İstihdam Olanakları
Programı başarıyla tamamlayanlar Tüp bebek Merkezlerinde Embriyolog olarak görev alabilir, ulusal veya uluslararası ilaç firmaları veya laboratuvarlarda Ar-Ge faaliyetlerinde bulunabilir. Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı (ALES) ve yabancı dil sınavlarında başarılı olmak şartıyla üniversitelerde akademik kadrolara atanabilir.Üst Dereceye Geçiş
Doktora sonrası programlara başvurabilirler.Eğitim Türü
Örgün EğitimÖlçme ve Değerlendirme
Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Bir dersten başarılı sayılmak için, başarı notunun doktora programında en az 75 (B-) olması gerekir.Bölüm/Program Başkanı
Eğitim Öğretim Metotları
Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:
Eğitim - Öğretim Yöntemleri * | Başlıca öğrenme faaliyetleri | Kullanılan Araçlar |
---|---|---|
Anlatım | Dinleme ve anlamlandırma | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Seminer | Değişik konularda sunumlar hazırlayarak bir konuyu bir başkasına aktarabilmesi ve toplum önünde konuşmayı öğrenebilmesi | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Örnek Olay | Vaka takdimini yorumlayabilme | |
Deney / Laboratuvar | Uygulamalarının yapılması, görsel olarak öğrenmeyi desteklemesi ve el becerilerinin gelişmesi | Laboratuvar, uygulama alanları |
Bireysel Çalışma | Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi | Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları |
Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Proje Temelli Öğrenme | Konunun tarif edilmesi, kullanılacak yöntemlerin belirlenmesi ve sonucun yorumlanması | veri tabanları, kitaplar |
Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Soru - Cevap | Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi | |
Video | ||
Tartışma | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Alıştırma ve Uygulama | Araştırma ve yaşam boyu öğrenilmesi, yazılması, okunması, eleştirel düşünülmesi ve uygulanması | Laboratuvar, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Gösteri | Teknik gezi, ziyaretler sayesinde derslerde öğrenilen konu/ tekniklerin ziyaret edilen tesislerde gösterilmesi | |
Gösterip Yapma | Görerek öğrenmenin desteklemesi | Video, film, veri tabanları |
Grup Çalışması | Projeler, ödevler ve deneylerin gerçekleştirilmesi, öğrencilerin birbirlerinden de öğrenmesi, takım içinde çalışma becerilerinin kazanılması | Standart derslik teknolojileri, kütüphane çalışma alanları |
Benzetim | ||
Yazılı sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama | |
Sözlü Sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Ödev | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Proje / Tasarım | Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
Ders | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
DENEY HAYVANI MODELLERİ | 1 | 0 | 0 | 3 | 4 | 3 | 0 | 2 | 0 | 0 |
FONKSİYONEL HİSTOLOJİ VE ULTRASTRÜKTÜR | 3 | 5 | 0 | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
FONKSİYONEL MORFOLOJİ | 1 | 3 | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 |
GELİŞİM BİYOLOJİSİ | 1 | 0 | 4 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 |
HÜCRE KÜLTÜRÜ | 2 | 2 | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 |
HÜCRE ZEDELENMESİ, ADAPTASYONU VE ÖLÜMÜ | 2 | 3 | 0 | 1 | 1 | 0 | 1 | 0 | 1 | 1 |
İLERİ HİSTOKİMYASAL TEKNİKLERİ I | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | 1 | 2 | 2 | 0 | 0 |
İLERİ HİSTOKİMYASAL TEKNİKLERİ II | 2 | 2 | 0 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 0 |
İLERİ MİKROSKOBİ PRENSİPLERİ | 1 | 1 | 0 | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
LİTERATÜR SAATİ I | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
LİTERATÜR SAATİ II | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
MAKALE TARAMA VE SUNUM TEKNİKLERİ | 2 | 0 | 0 | 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 3 |
MOLEKÜLER EMBRİYOLOJİ | 2 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
PREPARASYON TEKNİKLERİ VE GÖRÜNTÜLEME | 3 | 0 | 0 | 2 | 2 | 1 | 0 | 4 | 0 | 0 |
REJENERASYON | 3 | 4 | 0 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 |
SEMİNER | 5 | 0 | 0 | 2 | 2 | 0 | 3 | 3 | 0 | 0 |
SİNİR SİSTEMİ HİST., EMBRİYOLOJİSİ VE ANOMALİLERİ | 2 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
TEZE İLİŞKİN ARAŞTIRMA KONULARI - II | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
TEZE İLİŞKİN ARAŞTIRMA KONULARI-I | 4 | 0 | 0 | 3 | 5 | 0 | 4 | 4 | 0 | 0 |
YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK | 4 | 4 | 4 | 2 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 2 |
İlişkili Ders Sayısı / 20/35 | 51 | 33 | 28 | 45 | 39 | 18 | 24 | 31 | 13 | 24 |
Öğrencilere Uygulanan Anketler
Öğretim elemanı değerlendirme anketi | Kesinlikle katılmıyorum | Katılmıyorum | Kısmen katılıyorum | Katılıyorum | Kesinlikle katılıyorum | Fikrim yok |
---|---|---|---|---|---|---|
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar. | ||||||
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur. | ||||||
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur. | ||||||
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır. | ||||||
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir. | ||||||
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir. | ||||||
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir. | ||||||
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır. | ||||||
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır. | ||||||
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır. | ||||||
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır. | ||||||
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir. | ||||||
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder. | ||||||
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur. | ||||||
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur. | ||||||
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır. | ||||||
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir. | ||||||
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir. | ||||||
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz |