Program Bilgileri
Amaç
Bu programın amacı, ergoterapi bilimi ve felsefesi ile ilgili bilimsel ve klinik gelişmeleri takip eden, daha derinlemesine bilgilerle eğitilmiş olan, akademik düşünce, araştırma ve değerlendirme becerilerini geliştirmiş, bütüncül yaklaşım ile evrensel değerlere saygılı, etik kurallara bağlı, klinik uygulama becerileri gelişmiş, araştırmacı, üretken ve yenilikçi ergoterapistler yetiştirmektedir.Kazanılan Derece
Tezli Yüksek LisansKayıt ve Kabul Koşulları
Lisans Diploması, Akademik Pesonel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) PuanıMezuniyet Koşulları
Tüm dersleri, semineri ve tezi başarıyla alan ve 90-120 AKTS'yi tamamlayan öğrenciler diploma almaya hak kazanır.Önceki Öğrenimin Tanınması
Ergoterapi lisans diplomasına sahip olmak.Ders Planı- AKTS Kredileri
* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.
** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.
*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.
Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.
1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
ERGY1112765 | ERGOTERAPİ BİLİMİ ESASLARI | Türkçe | 3 | - | 8 | |
ERGY1112766 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE BİLİM ETİĞİ | Türkçe | 3 | - | 8 | |
ERGY1112767 | DUYU ALGI MOTOR BÜTÜNLÜĞÜ | Türkçe | 3 | - | 8 | |
ERGY1112768 | PEDİATRİDE ERGOTERAPİ | Türkçe | 3 | - | 8 | |
ERGY1112769 | ENDÜSTRİDE ERGOTERAPİ | Türkçe | 3 | - | 8 | |
ERGY1114188 | ERGOTERAPİDE DEĞERLENDİRMELER | Türkçe | 3 | - | 8 | |
ERGY1114189 | YAŞLANAN TOPLUM VE ERGOTERAPİ | Türkçe | 3 | - | 8 | |
ERGY1112776 | REHABİLİTASYONDA İNOVASYON | Türkçe | 3 | - | 8 | |
ERGY1110438 | BİYOİSTATİSTİK | Türkçe | 3 | - | 8 |
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
ERGY1212773 | ERGOTERAPİDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR | Türkçe | 3 | - | 8 | |
ERGY1212774 | ERGOTERAPİDE KLİNİK ÇÖZÜMLEME | Türkçe | 3 | - | 8 | |
ERGY1212775 | SEMİNER | Türkçe | - | 8 | ||
ERGY1214014 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJESİ HAZIRLAMA | Türkçe | 2 | - | 6 | |
ERGY1212776 | REHABİLİTASYONDA İNOVASYON | Türkçe | 3 | - | 8 | |
ERGY1212778 | ÜST EKSTREMİTE REHABİLİTASYONU | Türkçe | 3 | - | 8 | |
ERGY1212779 | AKTİVİTE VE HAREKET ANALİZİ | Türkçe | 3 | - | 8 | |
ERGY1214191 | FİZİKSEL BOZUKLUKLARDA ERGOTERAPİ | Türkçe | 3 | - | 8 | |
ERGY1214192 | MENTAL SAĞLIK VE ERGOTERAPİ | Türkçe | 3 | - | 8 |
Program Yeterliliği
Kuramsal, Olgusal
Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir.
İstihdam Olanakları
Programı başarıyla tamamlayanlar kamu kuruluşları, özel sektör, araştırma enstitülerinde görev alabilir, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı (ALES) ve yabancı dil sınavlarında başarılı olmak şartıyla üniversitelerde araştırma görevlisi veya öğretim görevlisi kadrolarına atanabilir. Doktoraya devam edebilirler.Üst Dereceye Geçiş
Üçüncü aşama programlarına başvurabilir.Eğitim Türü
Örgün EğitimÖlçme ve Değerlendirme
Ölçme değerlendirme yazılı sınav, sözlü sınav ve bir makalenin ya da bir konunun anlatımı şeklinde yapılır. Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Bir dersten başarılı sayılmak için, başarı notunun doktora programında en az 65 olması gerekir. Ara sınav ve genel sınav notlarının % 50'si alınarak başarı puanı belirlenir.Bölüm/Program Başkanı
Eğitim Öğretim Metotları
Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:
Eğitim - Öğretim Yöntemleri * | Başlıca öğrenme faaliyetleri | Kullanılan Araçlar |
---|---|---|
Anlatım | Dinleme ve anlamlandırma | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Seminer | Değişik konularda sunumlar hazırlayarak bir konuyu bir başkasına aktarabilmesi ve toplum önünde konuşmayı öğrenebilmesi | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Örnek Olay | Vaka takdimini yorumlayabilme | |
Bireysel Çalışma | Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi | Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları |
Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Proje Temelli Öğrenme | Konunun tarif edilmesi, kullanılacak yöntemlerin belirlenmesi ve sonucun yorumlanması | veri tabanları, kitaplar |
Yansıtıcı Düşünce | ||
Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Soru - Cevap | Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi | |
Bakım Planı | ||
Video | ||
probleme dayalı öğrenme | veri tabanları, kitaplar | |
Tartışma | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Alıştırma ve Uygulama | Araştırma ve yaşam boyu öğrenilmesi, yazılması, okunması, eleştirel düşünülmesi ve uygulanması | Laboratuvar, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Gösteri | Teknik gezi, ziyaretler sayesinde derslerde öğrenilen konu/ tekniklerin ziyaret edilen tesislerde gösterilmesi | |
Gösterip Yapma | Görerek öğrenmenin desteklemesi | Video, film, veri tabanları |
Grup Çalışması | Projeler, ödevler ve deneylerin gerçekleştirilmesi, öğrencilerin birbirlerinden de öğrenmesi, takım içinde çalışma becerilerinin kazanılması | Standart derslik teknolojileri, kütüphane çalışma alanları |
Yazılı sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama | |
Sözlü Sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Ödev | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Proje / Tasarım | Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Kısa Sınav | Öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama | |
Performans Görevi | Proje temelli sunum teknikleri | Sunum, akıllı tahta, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
Ders | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
AKTİVİTE VE HAREKET ANALİZİ | 5 | 4 | 4 | 2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE BİLİM ETİĞİ | 5 | 2 | 1 | 1 | 4 | 2 | 3 | 2 | 5 | 5 |
DUYU ALGI MOTOR BÜTÜNLÜĞÜ | 5 | 4 | 4 | 2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
ENDÜSTRİDE ERGOTERAPİ | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
ERGOTERAPİ BİLİMİ ESASLARI | 5 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 5 | 5 |
ERGOTERAPİDE DEĞERLENDİRMELER | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
ERGOTERAPİDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ERGOTERAPİDE KLİNİK ÇÖZÜMLEME | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
FİZİKSEL BOZUKLUKLARDA ERGOTERAPİ | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
MENTAL SAĞLIK VE ERGOTERAPİ | 5 | 4 | 4 | 1 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
PEDİATRİDE ERGOTERAPİ | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
REHABİLİTASYONDA İNOVASYON | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
SEMİNER | 3 | 4 | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
TEZ | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÜST EKSTREMİTE REHABİLİTASYONU | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
YAŞLANAN TOPLUM VE ERGOTERAPİ | 5 | 4 | 4 | 2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
İlişkili Ders Sayısı / 16/17 | 78 | 61 | 59 | 46 | 67 | 74 | 64 | 65 | 80 | 80 |
Öğrencilere Uygulanan Anketler
Öğretim elemanı değerlendirme anketi | Kesinlikle katılmıyorum | Katılmıyorum | Kısmen katılıyorum | Katılıyorum | Kesinlikle katılıyorum | Fikrim yok |
---|---|---|---|---|---|---|
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar. | ||||||
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur. | ||||||
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur. | ||||||
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır. | ||||||
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir. | ||||||
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir. | ||||||
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir. | ||||||
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır. | ||||||
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır. | ||||||
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır. | ||||||
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır. | ||||||
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir. | ||||||
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder. | ||||||
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur. | ||||||
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur. | ||||||
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır. | ||||||
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir. | ||||||
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir. | ||||||
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz |