Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MENTAL SAĞLIK VE ERGOTERAPİERGY1214192Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıErgoterapi perspektifiyle çocukluktan yetişkinliğe tüm bireylerin mental sağlık değerlendirmelerinin yapılması, duygu durum bozuklukları veya psikopatolojiler sonucunda oluşabilecek katılım problemlerinin tespiti ve bunlara yönelik müdahale programlarının yapılması ve güncel yaklaşımlara ait süreçleri içermektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Mental sağlık ve ergoterapi tanımları,Nöropsikiyatrik Bozukluklar,Vücut Farkındalığı, Propriosepsiyon ve İnteresepsiyon,Relaksasyon Yöntemleri,Solunum Teknikleri,Çocuklarda mental bozukluklar ve değerlendirmesi,Çocuklarda katılım problemleri,Çocuklarda mental bozuklukların ergoterapi müdaheleleri,Yetişkinlerde mental bozukluklar ve değerlendirmesi,Yetişkinlerde katılım problemleri,Yetişkinlerde katılım problemleri,Yetişkinlerde mental bozuklukların ergoterapi müdaheleleri,Rekreasyonel terapi müdaheleleri,Alternatif terapi müdaheleleri,Literatür tartışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ergoterapi perspektifiyle çocukluktan yetişkinliğe tüm bireylerin mental sağlık değerlendirmelerini yapar. 10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 9A, E
Duygu durum bozuklukları veya psikopatolojiler sonucunda oluşabilecek katılım problemlerini tespit eder. 10, 12, 14, 16, 20, 37, 4, 6, 9A, D, E, G, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Mental sağlık ve ergoterapi tanımlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
2Nöropsikiyatrik BozukluklarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
3Vücut Farkındalığı, Propriosepsiyon ve İnteresepsiyonÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
4Relaksasyon YöntemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
5Solunum TeknikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
6Çocuklarda mental bozukluklar ve değerlendirmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
7Çocuklarda katılım problemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
8Çocuklarda mental bozuklukların ergoterapi müdaheleleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
9Yetişkinlerde mental bozukluklar ve değerlendirmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
10Yetişkinlerde katılım problemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
10Yetişkinlerde katılım problemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
11Yetişkinlerde mental bozuklukların ergoterapi müdaheleleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
12Rekreasyonel terapi müdaheleleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
13Alternatif terapi müdaheleleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
14Literatür tartışmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
Kaynak
Crepeau EB, Cohn ES, Schell BAB. Willard & Spackman?s Occupational Therapy, Lippincot Williams & Wilkins, 2003. Pendleton HM, Krohn-Schultz W. Pedretti?s Occupational Skills for Physical Dysfunction, Mosby, 2006. Crouch R, Alers V. Occupational Therapy in Psychiatry and Mental Health. Whurr Publisher,, London, 2005. Brown C., Stoffel Vc. Occupatıonal Therapy In Mental Health, Davıs Company, Phıladelphıa, 2011. Meriano C, Latella D. Occupational Therapy Interventions Function and Occupations, SLACK Incorporated, 2008. Scaffa M. Occupational Therapy in Community-Based Settings, Davis Company, Philadelphia, 2001. Yayınlar ve dergiler: Journal of Occupational Science, Canadian Journal of Occupational Therapy, Journal of Occupational Therapy, British Journal of Occupational Therapy., American Journal of Occupational Therapy (AJOT)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir.
X
3
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar.
X
4
Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir
X
5
Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma projesi yürütür
X
6
Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur.
X
7
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir.
X
8
Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
9
Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır.
X
10
Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14456
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer14342
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7214
Genel Sınav ve Hazırlığı14456
Performans Görevi, Bakım Planı14228
Toplam İş Yükü (Saat)238
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(238/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MENTAL SAĞLIK VE ERGOTERAPİERGY1214192Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıErgoterapi perspektifiyle çocukluktan yetişkinliğe tüm bireylerin mental sağlık değerlendirmelerinin yapılması, duygu durum bozuklukları veya psikopatolojiler sonucunda oluşabilecek katılım problemlerinin tespiti ve bunlara yönelik müdahale programlarının yapılması ve güncel yaklaşımlara ait süreçleri içermektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Mental sağlık ve ergoterapi tanımları,Nöropsikiyatrik Bozukluklar,Vücut Farkındalığı, Propriosepsiyon ve İnteresepsiyon,Relaksasyon Yöntemleri,Solunum Teknikleri,Çocuklarda mental bozukluklar ve değerlendirmesi,Çocuklarda katılım problemleri,Çocuklarda mental bozuklukların ergoterapi müdaheleleri,Yetişkinlerde mental bozukluklar ve değerlendirmesi,Yetişkinlerde katılım problemleri,Yetişkinlerde katılım problemleri,Yetişkinlerde mental bozuklukların ergoterapi müdaheleleri,Rekreasyonel terapi müdaheleleri,Alternatif terapi müdaheleleri,Literatür tartışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ergoterapi perspektifiyle çocukluktan yetişkinliğe tüm bireylerin mental sağlık değerlendirmelerini yapar. 10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 9A, E
Duygu durum bozuklukları veya psikopatolojiler sonucunda oluşabilecek katılım problemlerini tespit eder. 10, 12, 14, 16, 20, 37, 4, 6, 9A, D, E, G, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Mental sağlık ve ergoterapi tanımlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
2Nöropsikiyatrik BozukluklarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
3Vücut Farkındalığı, Propriosepsiyon ve İnteresepsiyonÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
4Relaksasyon YöntemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
5Solunum TeknikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
6Çocuklarda mental bozukluklar ve değerlendirmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
7Çocuklarda katılım problemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
8Çocuklarda mental bozuklukların ergoterapi müdaheleleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
9Yetişkinlerde mental bozukluklar ve değerlendirmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
10Yetişkinlerde katılım problemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
10Yetişkinlerde katılım problemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
11Yetişkinlerde mental bozuklukların ergoterapi müdaheleleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
12Rekreasyonel terapi müdaheleleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
13Alternatif terapi müdaheleleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
14Literatür tartışmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
Kaynak
Crepeau EB, Cohn ES, Schell BAB. Willard & Spackman?s Occupational Therapy, Lippincot Williams & Wilkins, 2003. Pendleton HM, Krohn-Schultz W. Pedretti?s Occupational Skills for Physical Dysfunction, Mosby, 2006. Crouch R, Alers V. Occupational Therapy in Psychiatry and Mental Health. Whurr Publisher,, London, 2005. Brown C., Stoffel Vc. Occupatıonal Therapy In Mental Health, Davıs Company, Phıladelphıa, 2011. Meriano C, Latella D. Occupational Therapy Interventions Function and Occupations, SLACK Incorporated, 2008. Scaffa M. Occupational Therapy in Community-Based Settings, Davis Company, Philadelphia, 2001. Yayınlar ve dergiler: Journal of Occupational Science, Canadian Journal of Occupational Therapy, Journal of Occupational Therapy, British Journal of Occupational Therapy., American Journal of Occupational Therapy (AJOT)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir.
X
3
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar.
X
4
Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir
X
5
Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma projesi yürütür
X
6
Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur.
X
7
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir.
X
8
Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
9
Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır.
X
10
Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 12:15Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 13:28