Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİZİKSEL BOZUKLUKLARDA ERGOTERAPİ | ERGY1214191 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı | Cuma 16:30-17:15 Cuma 17:30-18:15 Cuma 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kas iskelet sisteminde fonksiyonel bozukluğa sebep olarak günlük yaşam aktivitelerinde kısıtlılığa sebep olan nörolojik-ortopedik problemleri, bu problemlere özgü değerlendirme ve müdahale stratejilerini kişi-çevre-aktivite bağlamlarında incelemek amaçlanır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Muskuloskeletal sistem oluşumları,Motor kontrol Segmental motor inervasyon,Genel fiziksel ve ergoterapi modelleri çerçevesinde değerlendirme,Muskuloskeletal sistemin ergoterapi modelleri çerçevesinde değerlendirmesi,Omurga ve ekstremitelerin bölgesel değerlendirilmesi,Spinal mobilite ve ergoterapi müdaheleleri,Postüral varyasyonlar ve ergoterapi müdaheleleri,Genel problemler,Omurga ve pelvis ve ergoterapi müdaheleleri,Üst ekstremite ve ergoterapi müdaheleleri,Alt ekstremite ve ergoterapi müdaheleleri,Akut kas-iskelet ağrıda ergoterapi müdaheleleri,Kronik ağrıda ergoterapi müdaheleleri,Koruyucu ve önleyici yaklaşımlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kas iskelet sisteminde fonksiyonel bozukluğa sebep olarak günlük yaşam aktivitelerinde kısıtlılığa sebep olan nörolojik-ortopedik problemleri bilir. | 10, 11, 14, 16, 4, 5, 9 | A, E |
Nörolojik-ortopedik problemlere özgü değerlendirme ve müdahale stratejilerini kişi-çevre-aktivite bağlamlarında inceler. | 10, 13, 16, 3, 37, 4, 5, 6, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Muskuloskeletal sistem oluşumları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
2 | Motor kontrol Segmental motor inervasyon | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
3 | Genel fiziksel ve ergoterapi modelleri çerçevesinde değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
4 | Muskuloskeletal sistemin ergoterapi modelleri çerçevesinde değerlendirmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
5 | Omurga ve ekstremitelerin bölgesel değerlendirilmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
6 | Spinal mobilite ve ergoterapi müdaheleleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
7 | Postüral varyasyonlar ve ergoterapi müdaheleleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
8 | Genel problemler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
9 | Omurga ve pelvis ve ergoterapi müdaheleleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
10 | Üst ekstremite ve ergoterapi müdaheleleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
11 | Alt ekstremite ve ergoterapi müdaheleleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
12 | Akut kas-iskelet ağrıda ergoterapi müdaheleleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
13 | Kronik ağrıda ergoterapi müdaheleleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
14 | Koruyucu ve önleyici yaklaşımlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
Kaynak |
-Pedretti L W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction, Mosby, 1996 -Turner Ann. Occupational Therapy and Physical Dysfunction: Principles, skills and practice:. Churchill Livingstone,1996. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar. | X | |||||
4 | Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir | X | |||||
5 | Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma projesi yürütür | X | |||||
6 | Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir. | X | |||||
8 | Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
9 | Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
10 | Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 4 | 56 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 3 | 42 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 4 | 56 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 2 | 28 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 238 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(238/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİZİKSEL BOZUKLUKLARDA ERGOTERAPİ | ERGY1214191 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı | Cuma 16:30-17:15 Cuma 17:30-18:15 Cuma 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kas iskelet sisteminde fonksiyonel bozukluğa sebep olarak günlük yaşam aktivitelerinde kısıtlılığa sebep olan nörolojik-ortopedik problemleri, bu problemlere özgü değerlendirme ve müdahale stratejilerini kişi-çevre-aktivite bağlamlarında incelemek amaçlanır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Muskuloskeletal sistem oluşumları,Motor kontrol Segmental motor inervasyon,Genel fiziksel ve ergoterapi modelleri çerçevesinde değerlendirme,Muskuloskeletal sistemin ergoterapi modelleri çerçevesinde değerlendirmesi,Omurga ve ekstremitelerin bölgesel değerlendirilmesi,Spinal mobilite ve ergoterapi müdaheleleri,Postüral varyasyonlar ve ergoterapi müdaheleleri,Genel problemler,Omurga ve pelvis ve ergoterapi müdaheleleri,Üst ekstremite ve ergoterapi müdaheleleri,Alt ekstremite ve ergoterapi müdaheleleri,Akut kas-iskelet ağrıda ergoterapi müdaheleleri,Kronik ağrıda ergoterapi müdaheleleri,Koruyucu ve önleyici yaklaşımlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kas iskelet sisteminde fonksiyonel bozukluğa sebep olarak günlük yaşam aktivitelerinde kısıtlılığa sebep olan nörolojik-ortopedik problemleri bilir. | 10, 11, 14, 16, 4, 5, 9 | A, E |
Nörolojik-ortopedik problemlere özgü değerlendirme ve müdahale stratejilerini kişi-çevre-aktivite bağlamlarında inceler. | 10, 13, 16, 3, 37, 4, 5, 6, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Muskuloskeletal sistem oluşumları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
2 | Motor kontrol Segmental motor inervasyon | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
3 | Genel fiziksel ve ergoterapi modelleri çerçevesinde değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
4 | Muskuloskeletal sistemin ergoterapi modelleri çerçevesinde değerlendirmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
5 | Omurga ve ekstremitelerin bölgesel değerlendirilmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
6 | Spinal mobilite ve ergoterapi müdaheleleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
7 | Postüral varyasyonlar ve ergoterapi müdaheleleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
8 | Genel problemler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
9 | Omurga ve pelvis ve ergoterapi müdaheleleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
10 | Üst ekstremite ve ergoterapi müdaheleleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
11 | Alt ekstremite ve ergoterapi müdaheleleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
12 | Akut kas-iskelet ağrıda ergoterapi müdaheleleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
13 | Kronik ağrıda ergoterapi müdaheleleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
14 | Koruyucu ve önleyici yaklaşımlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
Kaynak |
-Pedretti L W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction, Mosby, 1996 -Turner Ann. Occupational Therapy and Physical Dysfunction: Principles, skills and practice:. Churchill Livingstone,1996. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar. | X | |||||
4 | Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir | X | |||||
5 | Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma projesi yürütür | X | |||||
6 | Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir. | X | |||||
8 | Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
9 | Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
10 | Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |