Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZİKSEL BOZUKLUKLARDA ERGOTERAPİERGY1214191Bahar Dönemi3+038
Ders Programı

Cuma 16:30-17:15

Cuma 17:30-18:15

Cuma 18:30-19:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKas iskelet sisteminde fonksiyonel bozukluğa sebep olarak günlük yaşam aktivitelerinde kısıtlılığa sebep olan nörolojik-ortopedik problemleri, bu problemlere özgü değerlendirme ve müdahale stratejilerini kişi-çevre-aktivite bağlamlarında incelemek amaçlanır.
Dersin İçeriğiBu ders; Muskuloskeletal sistem oluşumları,Motor kontrol Segmental motor inervasyon,Genel fiziksel ve ergoterapi modelleri çerçevesinde değerlendirme,Muskuloskeletal sistemin ergoterapi modelleri çerçevesinde değerlendirmesi,Omurga ve ekstremitelerin bölgesel değerlendirilmesi,Spinal mobilite ve ergoterapi müdaheleleri,Postüral varyasyonlar ve ergoterapi müdaheleleri,Genel problemler,Omurga ve pelvis ve ergoterapi müdaheleleri,Üst ekstremite ve ergoterapi müdaheleleri,Alt ekstremite ve ergoterapi müdaheleleri,Akut kas-iskelet ağrıda ergoterapi müdaheleleri,Kronik ağrıda ergoterapi müdaheleleri,Koruyucu ve önleyici yaklaşımlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kas iskelet sisteminde fonksiyonel bozukluğa sebep olarak günlük yaşam aktivitelerinde kısıtlılığa sebep olan nörolojik-ortopedik problemleri bilir. 10, 11, 14, 16, 4, 5, 9A, E
Nörolojik-ortopedik problemlere özgü değerlendirme ve müdahale stratejilerini kişi-çevre-aktivite bağlamlarında inceler.10, 13, 16, 3, 37, 4, 5, 6, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Muskuloskeletal sistem oluşumlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
2Motor kontrol Segmental motor inervasyonÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
3Genel fiziksel ve ergoterapi modelleri çerçevesinde değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
4Muskuloskeletal sistemin ergoterapi modelleri çerçevesinde değerlendirmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
5Omurga ve ekstremitelerin bölgesel değerlendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
6Spinal mobilite ve ergoterapi müdaheleleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
7Postüral varyasyonlar ve ergoterapi müdaheleleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
8Genel problemlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
9Omurga ve pelvis ve ergoterapi müdaheleleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
10Üst ekstremite ve ergoterapi müdaheleleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
11Alt ekstremite ve ergoterapi müdaheleleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
12Akut kas-iskelet ağrıda ergoterapi müdaheleleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
13Kronik ağrıda ergoterapi müdaheleleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
14Koruyucu ve önleyici yaklaşımlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
Kaynak
-Pedretti L W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction, Mosby, 1996 -Turner Ann. Occupational Therapy and Physical Dysfunction: Principles, skills and practice:. Churchill Livingstone,1996.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir.
X
3
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar.
X
4
Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir
X
5
Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma projesi yürütür
X
6
Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur.
X
7
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir.
X
8
Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
9
Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır.
X
10
Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14456
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer14342
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7214
Genel Sınav ve Hazırlığı14456
Performans Görevi, Bakım Planı14228
Toplam İş Yükü (Saat)238
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(238/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZİKSEL BOZUKLUKLARDA ERGOTERAPİERGY1214191Bahar Dönemi3+038
Ders Programı

Cuma 16:30-17:15

Cuma 17:30-18:15

Cuma 18:30-19:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKas iskelet sisteminde fonksiyonel bozukluğa sebep olarak günlük yaşam aktivitelerinde kısıtlılığa sebep olan nörolojik-ortopedik problemleri, bu problemlere özgü değerlendirme ve müdahale stratejilerini kişi-çevre-aktivite bağlamlarında incelemek amaçlanır.
Dersin İçeriğiBu ders; Muskuloskeletal sistem oluşumları,Motor kontrol Segmental motor inervasyon,Genel fiziksel ve ergoterapi modelleri çerçevesinde değerlendirme,Muskuloskeletal sistemin ergoterapi modelleri çerçevesinde değerlendirmesi,Omurga ve ekstremitelerin bölgesel değerlendirilmesi,Spinal mobilite ve ergoterapi müdaheleleri,Postüral varyasyonlar ve ergoterapi müdaheleleri,Genel problemler,Omurga ve pelvis ve ergoterapi müdaheleleri,Üst ekstremite ve ergoterapi müdaheleleri,Alt ekstremite ve ergoterapi müdaheleleri,Akut kas-iskelet ağrıda ergoterapi müdaheleleri,Kronik ağrıda ergoterapi müdaheleleri,Koruyucu ve önleyici yaklaşımlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kas iskelet sisteminde fonksiyonel bozukluğa sebep olarak günlük yaşam aktivitelerinde kısıtlılığa sebep olan nörolojik-ortopedik problemleri bilir. 10, 11, 14, 16, 4, 5, 9A, E
Nörolojik-ortopedik problemlere özgü değerlendirme ve müdahale stratejilerini kişi-çevre-aktivite bağlamlarında inceler.10, 13, 16, 3, 37, 4, 5, 6, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Muskuloskeletal sistem oluşumlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
2Motor kontrol Segmental motor inervasyonÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
3Genel fiziksel ve ergoterapi modelleri çerçevesinde değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
4Muskuloskeletal sistemin ergoterapi modelleri çerçevesinde değerlendirmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
5Omurga ve ekstremitelerin bölgesel değerlendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
6Spinal mobilite ve ergoterapi müdaheleleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
7Postüral varyasyonlar ve ergoterapi müdaheleleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
8Genel problemlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
9Omurga ve pelvis ve ergoterapi müdaheleleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
10Üst ekstremite ve ergoterapi müdaheleleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
11Alt ekstremite ve ergoterapi müdaheleleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
12Akut kas-iskelet ağrıda ergoterapi müdaheleleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
13Kronik ağrıda ergoterapi müdaheleleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
14Koruyucu ve önleyici yaklaşımlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
Kaynak
-Pedretti L W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction, Mosby, 1996 -Turner Ann. Occupational Therapy and Physical Dysfunction: Principles, skills and practice:. Churchill Livingstone,1996.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir.
X
3
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar.
X
4
Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir
X
5
Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma projesi yürütür
X
6
Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur.
X
7
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir.
X
8
Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
9
Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır.
X
10
Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 12:15Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 13:28