Program Bilgileri
Amaç
Evrensel düzeyde biyoistatistik eğitimi vererek, araştırma konusunda yeterli düzeye ulaşmış, kendi alanında geliştirmeye açık, birlikte çalıştığı kişilerle diyalog kurabilen, gerektiğinde bağımsız, gerektiğinde ortak çalışmanın gereklerini yerine getirebilen sorumluluk sahibi, bilgili, aydın, etik kurallara bağlı, yeterli biyoistatistik uzmanı yetiştirmeyi amaçlar.Kazanılan Derece
Tezli Yüksek LisansKayıt ve Kabul Koşulları
Lisans Diploması, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı (ALES) Sonucu, İngilizce Yeterlik BelgesiMezuniyet Koşulları
90 ile 120 AKTS almış olup, derslerini başarı ile geçen, bir seminere katılmış ve tezini vermiş öğrenciler diploma almaya hak kazanır.Önceki Öğrenimin Tanınması
Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği doğrultusunda formal öğrenme uygulanmaktadır. Başka bir üniversitenin Biyoistatistik yüksek lisans programına kayıtlı öğrenciler yatay geçiş başvurusunda bulunabilirler. Alan dışından gelenler için bölüm kurul kararı doğrultusunda belirlenen dersler lisans programından alınır.Ders Planı- AKTS Kredileri
* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.
** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.
*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.
Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.
1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
BIOY1114084 | BİYOİSTATİSTİK-I | İngilizce | 3 | - | 10 | |
BIOY1114085 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ | İngilizce | 3 | - | 10 | |
BIOY1114108 | SEMİNER | İngilizce | - | 10 | ||
BIOY1114086 | VARYANS ANALİZİ | İngilizce | 3 | - | 8 | |
BIOY1114087 | ÖRNEKLEM YÖNTEMLERİ | İngilizce | 3 | - | 8 | |
BIOY1114088 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA TASARIMI | İngilizce | 3 | - | 8 | |
BIOY1114089 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEM BİLİMİNDE İLKELER | İngilizce | 3 | - | 8 | |
BIOY1114091 | KANITA DAYALI TIP | İngilizce | 3 | - | 8 | |
BIOY1114092 | ÇOK DEĞİŞKENLİ ANALİZE GİRİŞ | İngilizce | 3 | - | 8 | |
BIOY1114093 | EPİDEMİYOLOJİ VE SAYISAL YÖNTEMLERE GİRİŞ | İngilizce | 3 | - | 8 | |
BIOY1114094 | DEMOGRAFİ | İngilizce | 3 | - | 8 | |
BIOY1114095 | VERİ BİLİMLERİ VE MAKİNE ÖĞRENMESİNE GİRİŞ | İngilizce | 3 | - | 8 | |
BIOY1114096 | GENETİK EPİDEMİYOLOJİ & İSTATİSTİKSEL METOTLAR | İngilizce | 3 | - | 8 | |
BIOY1114097 | SAĞLIK EKONOMİSİ VE ANALİZLER | İngilizce | 3 | - | 8 |
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
BIOY1214098 | İSTATİKSEL PROGRAMLAMAYA GİRİŞ | İngilizce | 2+2 | - | 10 | |
BIOY1214099 | BİYOİSTATİSTİK-II | İngilizce | 3 | - | 10 | |
BIOY1214101 | LİNEER MODELLERE GİRİŞ | İngilizce | 3 | - | 10 | |
BIOY1214108 | SEMİNER | İngilizce | - | 10 | ||
BIOY1214102 | PARAMETRİK OLMAYAN YÖNTEMLER | İngilizce | 3 | - | 8 | |
BIOY1214103 | SAĞKALIM ANALİZLERİNE GİRİŞ | İngilizce | 3 | - | 8 | |
BIOY1214104 | NÜFUS BİLİMİ | İngilizce | 3 | - | 8 | |
BIOY1214105 | HESAPLAMALI BİYOLOJİYE GİRİŞ | İngilizce | 3 | - | 8 | |
BIOY1214106 | SAĞLIK BİLİMLERİNDE NEDENSELLİK VE ANALİZİ | İngilizce | 3 | - | 8 | |
BIOY1214107 | ZAMAN SERİLERİ | İngilizce | 3 | - | 8 |
Program Yeterliliği
Kuramsal, Olgusal
Teorik ve uygulamalı biyoistatisitik alanlarında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.
Temel olasılık ve istatistik kuramları ve uygulamalarına ilişkin bilgilerini uzmanlık düzeyinde kullanabilir.
Sağlık alanında yapılan her türlü araştırma tasarımı konusunda bilgi sahibidirler.
Sağlık alanında yapılan araştırmaları tasarlayabilir, kurgulayabilir ve çözüm önerileri getirebilir.
İstihdam Olanakları
Mezunlar, ulusal ve uluslararası yüksek öğretim kurumlarındaki akademik kadrolarda, özel sektörde ise; sigorta şirketlerinde (aktüer olarak), araştırma şirketlerinde, ilaç şirketlerinde Biyoistatistik uzmanı olarak istihdam edilebilmektedir.Üst Dereceye Geçiş
Doktora programlarına başvurabilirler.Eğitim Türü
Örgün EğitimÖlçme ve Değerlendirme
Öğrenciler yıl içinde sözlü ve yazılı sınavla değerlendirilir. Ayrıca, ödev ve projeler verilir.Bölüm/Program Başkanı
Eğitim Öğretim Metotları
Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:
Eğitim - Öğretim Yöntemleri * | Başlıca öğrenme faaliyetleri | Kullanılan Araçlar |
---|---|---|
Anlatım | Dinleme ve anlamlandırma | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Seminer | Değişik konularda sunumlar hazırlayarak bir konuyu bir başkasına aktarabilmesi ve toplum önünde konuşmayı öğrenebilmesi | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Örnek Olay | Vaka takdimini yorumlayabilme | |
Bireysel Çalışma | Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi | Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları |
Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Proje Temelli Öğrenme | Konunun tarif edilmesi, kullanılacak yöntemlerin belirlenmesi ve sonucun yorumlanması | veri tabanları, kitaplar |
Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Soru - Cevap | Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi | |
probleme dayalı öğrenme | veri tabanları, kitaplar | |
Tartışma | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Alıştırma ve Uygulama | Araştırma ve yaşam boyu öğrenilmesi, yazılması, okunması, eleştirel düşünülmesi ve uygulanması | Laboratuvar, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Grup Çalışması | Projeler, ödevler ve deneylerin gerçekleştirilmesi, öğrencilerin birbirlerinden de öğrenmesi, takım içinde çalışma becerilerinin kazanılması | Standart derslik teknolojileri, kütüphane çalışma alanları |
Yazılı sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama | |
Sözlü Sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Ödev | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Proje / Tasarım | Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
Ders | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TASARIMI | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 1 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 |
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 1 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEM BİLİMİNDE İLKELER | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 2 | 1 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 |
BİYOİSTATİSTİK-I | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
BİYOİSTATİSTİK-II | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 |
ÇOK DEĞİŞKENLİ ANALİZE GİRİŞ | 5 | 5 | 2 | 2 | 3 | 2 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 5 |
DEMOGRAFİ | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 5 | 2 | 3 |
EPİDEMİYOLOJİ VE SAYISAL YÖNTEMLERE GİRİŞ | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 |
GENETİK EPİDEMİYOLOJİ & İSTATİSTİKSEL METOTLAR | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 5 | 2 | 4 | 5 | 3 | 2 | 5 | 5 | 4 |
İSTATİKSEL PROGRAMLAMAYA GİRİŞ | 5 | 5 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 |
KANITA DAYALI TIP | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 |
LİNEER MODELLERE GİRİŞ | 5 | 5 | 1 | 0 | 5 | 0 | 0 | 3 | 5 | 0 | 0 | 5 | 2 | 0 | 0 | 3 | 0 |
ÖRNEKLEM YÖNTEMLERİ | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 |
PARAMETRİK OLMAYAN YÖNTEMLER | 5 | 5 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 |
SAĞKALIM ANALİZLERİNE GİRİŞ | 5 | 5 | 2 | 1 | 2 | 0 | 2 | 0 | 4 | 1 | 0 | 2 | 3 | 0 | 3 | 3 | 2 |
SAĞLIK BİLİMLERİNDE NEDENSELLİK VE ANALİZİ | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 1 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
SAĞLIK EKONOMİSİ VE ANALİZLER | 2 | 1 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 1 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |
SEMİNER | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
TEZ | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
VARYANS ANALİZİ | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |
VERİ BİLİMLERİ VE MAKİNE ÖĞRENMESİNE GİRİŞ | 3 | 3 | 2 | 1 | 4 | 1 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 |
ZAMAN SERİLERİ | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
İlişkili Ders Sayısı / 22/23 | 90 | 80 | 65 | 61 | 84 | 59 | 71 | 74 | 73 | 65 | 67 | 82 | 74 | 63 | 80 | 91 | 72 |
Öğrencilere Uygulanan Anketler
Öğretim elemanı değerlendirme anketi | Kesinlikle katılmıyorum | Katılmıyorum | Kısmen katılıyorum | Katılıyorum | Kesinlikle katılıyorum | Fikrim yok |
---|---|---|---|---|---|---|
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar. | ||||||
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur. | ||||||
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur. | ||||||
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır. | ||||||
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir. | ||||||
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir. | ||||||
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir. | ||||||
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır. | ||||||
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır. | ||||||
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır. | ||||||
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır. | ||||||
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir. | ||||||
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder. | ||||||
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur. | ||||||
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur. | ||||||
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır. | ||||||
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir. | ||||||
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir. | ||||||
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz |