Program Bilgileri
Amaç
İlaç geliştirme sürecinin temellerini bilir ve bu konuda fikir yürütebilir. Bu bilgileri kullanır ve geliştirir. Ayrıca kanser metabolizması başta olmak üzere birçok hastalığın metabolik ve fizyolojik mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olur. Rutin ve araştırma amaçlı kullanılacak temel moleküler tekniklerin çalışma prensiplerini bilir ve uygular. Uygulama sonuçlarını temel biyoistatistik yöntemleri kullanarak yorumlar.Kazanılan Derece
Tezli Yüksek LisansKayıt ve Kabul Koşulları
Bachelor's Degree Diploma, Academic Personnel and Graduate Education Exam (ALES) ResultMezuniyet Koşulları
Students who have succesfully complete all of the courses,a seminar and a thesis who have taken the 90 to 120 ECTS have a right to receive a diploma.Önceki Öğrenimin Tanınması
Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji Yüksek Lisans Programı kapsamında yürütülen tüm kabul işlemleri İstanbul Medipol Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinde belirtilen esaslara göre gerçekleştirilir.Ders Planı- AKTS Kredileri
* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.
** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.
*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.
Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.
1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
MMBY1111551 | TIBBİ BİYOLOJİNİN TEMELLERİ | İngilizce | 3 | - | 8 | |
MMBY1111555 | REMER LAB. ROTASYONU I | İngilizce | - | 6 | ||
MMBY1111556 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA İLKELERİ VE ETİK | İngilizce | 2 | - | 6 | |
MMBY1111552 | İLAÇ KEŞİF VE GELİŞTİRMENİN TEMELLERİ | İngilizce | 3 | - | 8 | |
MMBY1111553 | SİSTEM BİYOLOJİSİNE GİRİŞ | İngilizce | 2+2 | - | 8 | |
MMBY1111554 | İNSAN HASTALIKLARI İÇİN HAYVAN MODELLERİ | İngilizce | 2+2 | - | 8 |
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
MMBY1211549 | İLERİ BİYOKİMYA | İngilizce | 3 | - | 8 | |
MMBY1211557 | REMER LAB. ROTASYONU II | İngilizce | - | 6 | ||
MMBY1211558 | MOLEKÜLER TIPTA TEMEL VE GÜNCEL KONULAR | İngilizce | 4 | - | 9 | |
MMBY1211559 | MOLEKÜLER TIP VE BİYOTEKNOLOJİ SEMİNERLERİ | İngilizce | - | 4 | ||
MMBY1211561 | BİYOENFORMATİKTE SEÇME KONULAR | İngilizce | 2+2 | - | 7 | |
MMBY1211563 | MOLEKÜLER KANSER | İngilizce | 2 | - | 6 | |
MMBY1211565 | MOLEKÜLER MİKROBİYOLOJİNİN TEMELLERİ | İngilizce | 2 | - | 6 |
Program Yeterliliği
Kuramsal, Olgusal
Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji ve diğer ilgili alanlarda bilimsel düzeyde araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi geliştirir.
Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji ve bu alanla ilişkili değişik disiplinlere ait bilgileri birleştirebilme ve beraber değerlendirebilme becerisi geliştirir.
Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji alanlarındaki sorunları tanımlayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve elde edilen bilgiyi uygulama becerisi geliştirir.
Temel biyoistatistik yöntemleri bilir, bilimsel deneysel çalışma sonuçlarına uygular ve istatistiksel olarak yorumlar.
İstihdam Olanakları
Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji Yüksek Lisans Programı mezunları hastanelerde ve diğer sağlık kuruluşlarında, üniversitelerin benzer birimlerinde araştırmacı veya akademik personel olarak, ilaç firmalarının araştırma ve geliştirme merkezlerinde, satış ve satış sonrası destek sağlayan biyomedikal şirketlerinde çalışma imkanına sahiptirler. Mezunlar aynı zamanda uygun doktora programlarına başvurarak bir üst dereceye geçiş sağlayabilirler.Üst Dereceye Geçiş
Programının yeterlilikleri sağlanarak, program tamamlandığında “Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji” alanında uzmanlık derecesine sahip olunur. Bu dereceyi alan bireyler gerekli koşulları sağlamaları halinde daha sonra ilgili alanlara doktora başvurusunda bulunmaya hak kazanırlar.Eğitim Türü
Örgün EğitimÖlçme ve Değerlendirme
Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji Yüksek Lisans Programı kapsamında yürütülen tüm eğitsel çalışmalar ve sınavlar İstanbul Medipol Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinde belirtilen esaslara göre değerlendirilir. Öğrenciler her yarı yıl sonunda aldıkları derslere ilişkin bir başarı notu ile değerlendirilir. Bu başarı notu ara sınavlar, ödevler, uygulamalı çalışmalar, projeler, laboratuvar çalışmaları ve genel sınavların birlikte değerlendirilmesi ile belirlenir. Sınavlar yazılı ve/veya sözlü olarak gerçekleştirilebilir. Yüksek Lisans programlarında başarı notunun en az 65 olması gerekir.Bölüm/Program Başkanı
Eğitim Öğretim Metotları
Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:
Eğitim - Öğretim Yöntemleri * | Başlıca öğrenme faaliyetleri | Kullanılan Araçlar |
---|---|---|
Örnek Olay | Vaka takdimini yorumlayabilme | |
Bireysel Çalışma | Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi | Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları |
Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Soru - Cevap | Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi | |
Video | ||
probleme dayalı öğrenme | veri tabanları, kitaplar | |
Tartışma | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Alıştırma ve Uygulama | Araştırma ve yaşam boyu öğrenilmesi, yazılması, okunması, eleştirel düşünülmesi ve uygulanması | Laboratuvar, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Grup Çalışması | Projeler, ödevler ve deneylerin gerçekleştirilmesi, öğrencilerin birbirlerinden de öğrenmesi, takım içinde çalışma becerilerinin kazanılması | Standart derslik teknolojileri, kütüphane çalışma alanları |
Yazılı sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama | |
Ödev | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Kısa Sınav | Öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama |
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
Ders | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
BİLİMSEL ARAŞTIRMA İLKELERİ VE ETİK | 5 | 5 | 5 | 1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 2 | 0 | 3 | 4 | 5 |
BİYOENFORMATİKTE SEÇME KONULAR | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
İLAÇ KEŞİF VE GELİŞTİRMENİN TEMELLERİ | 3 | 3 | 4 | 0 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 0 | 1 | 2 | 0 |
İLERİ BİYOKİMYA | 2 | 4 | 3 | 0 | 1 | 1 | 2 | 2 | 0 | 0 | 1 | 1 | 4 |
İNSAN HASTALIKLARI İÇİN HAYVAN MODELLERİ | 3 | 3 | 4 | 0 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 0 | 1 | 2 | 0 |
MOLEKÜLER KANSER | 2 | 2 | 3 | 0 | 2 | 3 | 2 | 2 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 |
MOLEKÜLER MİKROBİYOLOJİNİN TEMELLERİ | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
MOLEKÜLER TIP VE BİYOTEKNOLOJİ SEMİNERLERİ | 5 | 5 | 4 | 0 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 0 | 3 | 4 | 2 |
MOLEKÜLER TIPTA TEMEL VE GÜNCEL KONULAR | 5 | 5 | 4 | 0 | 4 | 3 | 5 | 4 | 2 | 0 | 3 | 4 | 0 |
REMER LAB. ROTASYONU I | 4 | 4 | 3 | 0 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 0 | 3 | 4 | 2 |
REMER LAB. ROTASYONU II | 4 | 4 | 3 | 0 | 4 | 5 | 5 | 0 | 4 | 0 | 3 | 4 | 2 |
SİSTEM BİYOLOJİSİNE GİRİŞ | 3 | 3 | 4 | 2 | 0 | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 |
TIBBİ BİYOLOJİNİN TEMELLERİ | 2 | 2 | 3 | 0 | 3 | 0 | 2 | 2 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 |
İlişkili Ders Sayısı / 13/13 | 44 | 46 | 48 | 9 | 36 | 37 | 41 | 32 | 16 | 23 | 28 | 15 |
Öğrencilere Uygulanan Anketler
Öğretim elemanı değerlendirme anketi | Kesinlikle katılmıyorum | Katılmıyorum | Kısmen katılıyorum | Katılıyorum | Kesinlikle katılıyorum | Fikrim yok |
---|---|---|---|---|---|---|
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar. | ||||||
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur. | ||||||
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur. | ||||||
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır. | ||||||
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir. | ||||||
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir. | ||||||
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir. | ||||||
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır. | ||||||
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır. | ||||||
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır. | ||||||
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır. | ||||||
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir. | ||||||
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder. | ||||||
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur. | ||||||
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur. | ||||||
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır. | ||||||
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir. | ||||||
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir. | ||||||
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz |