Ana içeriğe atla

Program Bilgileri

Amaç

Tıbbi Biyoloji Anabilim Dalı dünyada ve ülkemizde temel tıp bilimleri alanında bilimsel araştırmalarda önemli yer tutmaktadır. Laboratuvardan kliniğe giden bilimsel çalışmalarda moleküler mekanizmaların çözülmesinde, deneysel hayvan modeli çalışmalarında, hedef genlerin etkinliğinin gösterilmesinde, genetik alt yapılı hastalıkların tanı ve tedavi yaklaşımlarında Tıbbi Biyoloji ve Genetik Bilimi altında gerçekleşen çalışmaların oldukça önemi vardır. Gelişmekte olan teknoloji ve bilgi ağının hızla güncellenmesi, yeni teknolojilerin laboratuvarlara hızla adaptasyonu ve bilimsel çalışma verilerinin yayınlanması ve takibinin bu kadar çabuk olmasına karşın bu alanda çalışacak doktora düzeyinde araştırmacıların kısıtlı sayıda olduğu göz önüne alındığında Tıbbi Biyoloji ve Genetik alanında doktora programı bu alanda nitelikli ve akademik kariyer yapmak isteyen etkin araştırmacı yetiştirilmesi için gereklidir. Programı başarı ile bitiren öğrenciler klinik ve temel bilimler alanında iyi bir araştırmacı olarak topluma kazandırılacaktır.

Kazanılan Derece

Doktora

Kayıt ve Kabul Koşulları

• Önerilen program Biyoloji, Tıbbi Biyolojik Bilimler, Moleküler Biyoloji ve Genetik, Moleküler Biyoloji, Genetik Mühendisliği ve/veya Biyoteknoloji, Biyomedikal Mühendisliği ve Temel Bilimler alanlarında Yüksek Lisans eğitimini tamamlayanlar ile Veterinerlik, Eczacılık, Diş Hekimliği ve Tıp Fakülteleri gibi beş ya da altı yıllık fakültelerin birinden en az lisans derecesi olan ve gerekli koşulları sağlayan öğrencileri kabul etmeyi planlamaktadır. • Ülke çapında yapılan Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitime Giriş Sınavından (ALES) ilgili alanda minimum 60 puan almaları gerekmektedir. • Yabancı uyruklu öğrenciler için; GRE puan şartı bulunmamaktadır. • Yabancı uyruklu öğrencilerin yurtdışında eğitim gördükleri Lisans ve Yüksek Lisans diplomalarının denkliğini ilgili alanda almış olmaları gerekmektedir. • Adayların YDS/YÖKDİL sınavından 60 ve üzeri, TOEFL 72 ve üzeri puan sahibi olmaları gerekmektedir. • Yapılacak bilim sınavında 100 üzerinde 70 ve üzeri puan alan adaylar mülakat değerlendirmesine girebilecek ve mülakattan en az 70/100 puan alarak başarı gösteren öğrenciler kabul edilecektir.

Mezuniyet Koşulları

Doktora derecesi almaya hak kazanmak için tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilen öğrencilerin toplam 21 kredi/saatten az olmamak koşuluyla en az 7 ders, bir kredisiz seminer dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması yapması gerekmektedir. Lisans derecesi ile kabul edilen öğrenci için de gereklilik, toplam 42 kredi/saatten az olmamak koşuluyla en az 14 ders, yeterlik sınavı, seminer, tez önerisi ve tez çalışmasından oluşur. Alınması gereken dersler ve AKTS değerleri aşağıda sunulmuştur. Toplam AKTS değeri; yüksek lisans derecesi ile kabul edilenlerde tez dâhil toplam 240, lisans derecesi ile kabul edilenlerde 300’den az olmamalıdır.

Önceki Öğrenimin Tanınması

Önerilen program Biyoloji, Tıbbi Biyolojik Bilimler, Moleküler Biyoloji ve Genetik, Moleküler Biyoloji, Genetik Mühendisliği ve/veya Biyoteknoloji, Biyomedikal Mühendisliği ve Temel Bilimler alanlarında Yüksek Lisans eğitimini tamamlayanlar ile Veterinerlik, Eczacılık, Diş Hekimliği ve Tıp Fakülteleri gibi beş ya da altı yıllık fakültelerin birinden en az lisans derecesi olan ve gerekli koşulları sağlayan öğrencileri kabul etmeyi planlamaktadır. • Yabancı uyruklu öğrencilerin yurtdışında eğitim gördükleri Lisans ve Yüksek Lisans diplomalarının denkliğini ilgili alanda almış olmaları gerekmektedir.

Ders Planı- AKTS Kredileri

* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.

** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.

*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.

Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.

1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
KoduDersDilT+UUKAKTSİndir
TBGD1111924DOKTORA LAB ROTASYONU-ITürkçe-10
TBGD1111925TIBBİ VE KLİNİK GENETİKTürkçe4+2510
TBGD1113074TIBBİ BİYOLOJİ VE GENETİKTE GÜNCEL KONULARTürkçe338
TBGD1113076HÜCRE DÖNGÜSÜ VE PROGRAMLI HÜCRE ÖLÜMÜTürkçe336
TBGD1113077GENETİK VE HÜCRESEL KONTROL MEKANİZMALARITürkçe336
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
KoduDersDilT+UUKAKTSİndir
TBGD1213071HASTALIKLARIN MOLEKÜLER VE GENETİK TEMELLERİTürkçe448
TBGD1211786SEMİNERTürkçe-6
TBGD1211932YETERLİK SINAVINA HAZIRLIKTürkçe-40
TBGD1211934DOKTORA LAB ROTASYONU-IITürkçe-10
TBGD1213085KANSER BİYOLOJİSİ VE GENETİĞİTürkçe338
TBGD1214021BİLİMSEL PROJE HAZIRLAMADA İLERİ KONULARTürkçe226
TBGD1211789HÜCRE SİNYAL İLETİM MEKANİZMALARITürkçe226
TBGD1211929GENETİK ANALİZ LABORATUVARITürkçe2+238
TBGD1211931GEN VE HÜCRESEL TEDAVİLERTürkçe226
TBGD1213087KÖK HÜCRE BİYOLOJİSİ VE REJENERATİF TIPTürkçe3+248
TBGD1213089İLERİ MOLEKÜLER VE GENETİK TEKNİKLERTürkçe3+2410

Program Yeterliliği

Kuramsal, Olgusal

- Hücre yapı-fonksiyon ilişkisini açıklar.
Hücrenin organellerinin fonksiyonları ve organel yapı-işlev bozuklukları ile ilişkili hastalıkları tanımlar.
Tıbbi Biyoloji ve Tıbbi genetik laboratuvarlarında kullanılan temel ve ileri düzey gereç ve cihazları tanımlar, kullanım amaçlarını açıklar.
Laboratuvarda uyulması gereken kuralları ve güvenlik konularını açıklar ve düzenleyebilir.
İstatistiksel yöntemlere hakimdir.
Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve geliştirir.


Program Çıktısı TYYÇ Temel Alan Matrisi
Temel Alan YeterliliğiProgram Yeterliliği
BİLGİ
Kuramsal, Olgusal

1-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.

-

2-Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.

-

3-Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.

-

4-Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir.

-

5-Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir.

-

BECERİLER
Bilişsel, Uygulamalı

1-Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.

-

2-Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.

-

3-Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.

-

4-Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.

-

5-Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir.

-

6-Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir.

-

YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

1-Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.

-

2-Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar.

-

3-Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.

-

4-Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.

-

Öğrenme Yetkinliği

1-Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.

-

2-Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.

-

3-Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular.

-

İletişim ve Sosyal Yetkinlik

1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.

-

2-Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.

-

3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.

-

Alana Özgü Yetkinlik

1-Sağlık alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.

-

2-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.

-

3-Sağlık alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.

-

4-Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir.

-

5-Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer ve uygular, doğru yorumlar. Analiz ve sentez yapar.

-

6-Sağlık alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanır.

-

İstihdam Olanakları

Akademisyen olarak Üniversitelerde öğretim üyesi, laboratuvar sorumlusu, klinik ve bilimsel araştırmalarda yürütücü, araştırmacı ve danışman olabilir.

Üst Dereceye Geçiş

Doktora-sonrası araştırmacı olarak eğitimlere kabul edilebilir.

Eğitim Türü

Örgün Eğitim

Ölçme ve Değerlendirme

Ölçme değerlendirme yazılı sınav, sözlü sınav ve bir makalenin ya da bir konunun anlatımı şeklinde yapılır. Doktora programında geçerli not minimum 75'dir. Toplam 100 puan üzerinden ara sınavın başarıya oranı %50, genel sınavın başarıya oranı % 50'dir.

Bölüm/Program Başkanı

Öğrenme Durumları

Öğrenme durumları öğrencilerin yaratıcı, eleştirel, yansıtıcı düşünme becerilerini mantıksal, matematiksel düşünme becerileri gibi üst düzey düşünme becerilerini geliştirmeyi hedefler. Bunun yanında öğrencilerin meta-bilişsel becerilerini geliştirmeyi hedefler. Öğrenme durumları öğrenme stratejileri, yöntemleri, tekniklerinin yanında kullanılan araç gereçler ile ölçme değerlendirme yöntemlerini kapsamaktadır. Programlarda kullanılan öğrenme durumları aşağıdaki listede verilmiştir:

Öğrenme Durumları *

Başlıca öğrenme faaliyetleri

Kullanılan Araçlar

Tartışma Yöntemi

Dinleme, konuşma, soru sorma, cevap üretme, görüş geliştirme ve sorgulama, görüş inceleme ve araştırma, eleştirel düşünce üretme, yaratıcı düşünce üretme, (çalıştay, panel, zıt panel, açıkoturum, münazara teknikleri uygulanır) kolegyum, forum, akvaryum tekniği.

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları) , bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar, konferans salon, çalıştay.

Gösterip Yapma Yöntemi

Öğretim elemanının bir araç veya gereçin kullanımı göstermesi, öğretim elemanın bir performansı/uygulamayı/pratiği gerçekleştirerek öğrenciye göstermesi, öğrencilerin araç veya gereçi kullanımı tekrar etmesi , öğrencinin bir performansı/uygulamayı/pratiği tekrar etmesi.

Öğrenim hedefi ve konuya uygun gerçek araç gereçler veya model araç ve gereçler,çoklu ortam araçları , video ve animasyonları) , bilgisayar.

Problem Çözme Yöntemi

Bilimsel/teorik ve/ veya gerçek hayat ilişkin bir problemi saptama, probleme ilişkin verileri analiz etme, alternatif çözüm önerileri geliştirme, uygun çözüm yöntemini seçme, probleme ilişkin çözümü değerlendirme , bireysel çalışma

Ders kitapları, araştırma raporları, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları), bilgisayar

Örnek Olay Yöntemi

Örnek olayların sunumu, örnek olayları keşfetme, tipik olayları örnekleme, aykırı olayları örnekleme, örnek olayları karşılaştırma, örnek olay analizi, örnek olay yorumu, örnek olayı değerlendirme.

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (vakaya ilişkin metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyon, karikatür), bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar.

Bireysel Çalışma Yöntemi

Öğrenci ilgi, merak ve motivasyonu, öğrenim hedefi, konuya göre detaylı araştırma ve inceleme; derinlemesine araştırma ve inceleme, kapsamlı Okuma, dinleme ve izleme, bir performası tekrar etme.

Kütüphane, e-kütüphane, laboratuvar, atölye

Soru - Cevap Tekniği

Sokratik sorular sorma, cevapları eleştirme, soru üretme, cevap üretme, eleştirme, yaratıcı cevapları analiz etme ve değerlendirme, yapılandılmış sorular sorma ve cevaplar ürütme, kapalı uçlu sorular sorma ve cevap üretme

Ders kitapları, önerilen kitaplar, çalışma yaprakları, soru bankası , çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video, karikatür ve animasyonlar)

Deney yapma Tekniği

Bilimsel deney düzeneği kurma, bilimsel deneyi uygulama, bilimsel deney verilerini toplama, işleme ve dönüştürme, bilimsel deney sonuçu tahmin etme, bilimsel deneyi açıklama, bilimsel deney sonuçlarını değerlendirme, deney simülayonu.

Laboratuvar, atölye,uygulama alanları, bilgisayar yazılımları, standart derslik teknolojileri.

Beyin Fırtınası Tekniği

Görüş geliştirme, soru geliştirme, gözlem durumlarını ifade etme, eleştirel düşünce geliştirme, problem çözme, grup/takım çalışması, dinleme ve konuşma.

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları) , bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar.

Proje Temelli Öğrenme Modeli

Gerçek hayata ilişkin bir problem durumu senaryosu oluşturma, gerçek hayata ilişkin problem durumu tespit etme, probleme ilişkin veri toplama, veri analiz etme, veri işleme ,veri dönüştürme, altenatif çözüm önerileri geliştirme, uygun çözüm yöntemi seçme, çözüm yöntemini uygulama / çözüme ilişkin bir model/tasarım/somut bir ürün oluşturma/ somut bir hizmet üretme, model/tasarı/ somut ürün/hizmeti değerlendirme, Proje ürünlerini sergileme

Problem senoryosu metinleri/Örnek projeler,veri tabanları, kitaplar, araştırma raporları, laboratuvar, atölye,uygulama alanları, kütüphane, bilgisayar yazılımları, standart derslik teknolojileri, projeye konusuna göre araç ve gereçler

Probleme Dayalı Öğrenme Modeli

Gerçek hayata ilişkin bir problem durumu yansıtıcı senorya oluşturma, gerçek hayata ilişkin problem durumu tespit etme, probleme ilişkin veri toplama, veri analiz etme, veri işleme ,veri dönüştürme, altenatif çözüm önerileri geliştirme

Problem senoryosu metinleri ,veri tabanları, kitaplar, araştırma raporları, laboratuvar, atölye,uygulama alanları, kütüphane, bilgisayar yazılımları, standart derslik teknolojileri, projeye konusuna göre araç ve gereçler

İşbirlikli Öğrenme Modeli

İşbirliği kurma, iletişim kurma, liderlik yapma, görev paylaşma, sorumluluk paylaşma, birlikte öğrenme, sosyal etkileşim kurma. Öğrenciler arasından heterojen gruplar oluşturulur. Görev gruplara verilir. Proje, performans, problem çözme, rol oynama, klasik ödev gibi görevleri öğrenci grubları birlikte yapar. Bireysel veya grup değerlendirmesi yapılır.Ayrılıp Birleşme I; Ayrılıp birleşme tekniği II ; Öğrenci takımları-başarı grupları;Ekip destekli bireyselleştirme tekniği Takım-oyun turnuva tekniği; Görüşme teknikleri, Akranla Öğretim Tekniği , Tutor öğretim Tekniği uygulanır.

Sınıf içi ve sınıf dışı, okul içi ve okul dışı ortamlar.

Anlatım Yöntemi

Dinleme, konuşma, (düz anlatım, konferans, seminer,nutuk,demeç ve brifing teknikleri uygulanır)

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları) , bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar, konferans salonu

Klasik Yazılı Sınav

Yaratıcı, eleştirel, yansıtıcı düşüncelerin değerlendirmesi için klasik yazılı sınavlar. Bilgi, kavrama, uygulama, analiz gibi bilişsel becerileri değerlendirmek amaçıyla çoktan seçmeli, kısa cevaplı ( boşluk doldurmalı, eşleştirmeli, doğru yanlış ve diğer) sınavlar yapılır.

Yazılı sınav kağıtları, çoktan seçmeli testler, kısa çevaplı testler, karma testler, cevap anahtarları

Çoktan Seçmeli Sınav

Sözlü Sınav

Öğrenciye özgü, yaratıcı, eleştirel, yansıtıcı düşünce becerisi ve bilgi, kavrama, uygulama, analiz ve sentez gibi bilişse beceriler değerlendirmek amaçıyla yapılır. Genel bir ölçme değerlenme yöntemi değildir.her programda uygulanmaz; programa özeldir.

Sözlü soru bankası/ sözlü soru havuzu, çevap anahtarları, kontor listeleri, rubrikler, dereceleme ölçekleri

Ödev

Öğrencinin bilgi, becerilerini geliştirmek, araştırma ve incelemeye özendirmek, öğrenme eksikliklerini tamamlamak, bir konuda derinleşmeyi sağlamak amaçıyla kullanılır.

Kütüphane, e-kütüphane, kitaplar, makaleler

Proje Görevi

Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar

Akran değerlendirmesi

Öğrenciler akranı olan öğrencilerin öğrenme ürünlerini öğrenci bakış açısıyla değerlendirmesi amaçlanır. Akran değerlendirme sonuçları öğretim elemanı tarafından incelenenir.

Akran değerlendirme formu ( kontor listesi rubrik, dereceleme ölçek formunda kullanabilir)

Öz değerlendirme

Öğrenci kendi öğrenme ürünü veya performansını kendisinin değerlendirmesi öğrencinin yansıtıcı düşünce becerisini geliştirmesi açısından uygulanır.Öğretim elemanı tarafından öz değerlendirme sonuçları incelenir.

Öz değerlendirme formu ( kontor listesi rubrik, dereceleme ölçek formunda kullanabilir)

Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri

Ders1234567891011121314151617181920
DOKTORA LAB ROTASYONU-I31133323331111111111
DOKTORA LAB ROTASYONU-II31133323311111111111
HASTALIKLARIN MOLEKÜLER VE GENETİK TEMELLERİ34101433330232233301
İLERİ MOLEKÜLER VE GENETİK TEKNİKLER21343222322331120202
KANSER BİYOLOJİSİ VE GENETİĞİ33333332333322233333
SEMİNER33333333233333333323
TIBBİ BİYOLOJİ VE GENETİKTE GÜNCEL KONULAR33101213211221032201
TIBBİ VE KLİNİK GENETİK11121212322113133211
İlişkili Ders Sayısı / 8/16211714181822172122181316161411191617813

Öğrencilere Uygulanan Anketler

Öğretim elemanı değerlendirme anketiKesinlikle katılmıyorumKatılmıyorumKısmen katılıyorumKatılıyorumKesinlikle katılıyorumFikrim yok
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar.
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur.
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur.
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır.
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir.
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir.
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir.
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır.
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır.
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır.
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır.
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir.
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder.
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur.
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur.
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır.
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir.
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir.
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz

Sayısal Veriler

Yıllara Göre Öğrenci Sayıları

Öğrenci Başarı Durumu

Mezun Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 15:39Son Güncelleme Tarihi: 01/08/2022 - 12:05