Ana içeriğe atla

Program Bilgileri

Amaç

Türkiye’deki Tıp Fakültelerinde tıp tarihi ve etik uzmanlarına ihtiyaç olduğu son senelerde ciddi bir şekilde ortaya çıkmıştır. Ayrıca Akademik olarak çalışmak üzere veya bu konuda kendini geliştirmek isteyenler için Tıp tarihi ve Etik Doktora çalışmalarına ihtiyaç vardır. Bu amaçla Tıp tarihi ve Etik Doktora programı açılmıştır.

Kazanılan Derece

Doktora

Kayıt ve Kabul Koşulları

Doğrudan doktora programlarına başvurulabilen Tıp, Diş hekimliği, Eczacılık gibi bölümlerden ya da Tıp Tarihi ve Etik Tezli Yüksek Lisansından mezun olmak , ALES sınavından en az 55 ve üzeri puan almak, Anabilim Dalınca yapılan mülakatta 70 ve üzeri not almak gerekir.

Mezuniyet Koşulları

240 ile 360 AKTS arasında değişen derslerini, seminerlerini ve tezini tamamını başarı ile tamamlayan ve senato kararında belirtilen yayın şartını sağlayan öğrenciler diploma almaya hak kazanırlar.

Önceki Öğrenimin Tanınması

Programa başvurmak için Doğrudan doktora programlarına başvurulabilen Tıp, Diş hekimliği, Eczacılık, veterinerlik gibi bölümlerden ya da Tıp Tarihi ve Etik Tezli Yüksek Lisansından mezun olmak gereklidir.

Ders Planı- AKTS Kredileri

* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.

** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.

*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.

Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.

1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
KoduDersDilT+UUKAKTSİndir
TTED1110252ETİĞİN TEMEL TEORİLERİTürkçe2-8
TTED1113055SELÇUKLU VE BEYLİKLER DÖNEMİTürkçe2-8
TTED1113057TIBBİ SORUMLULUKTürkçe2-8
TTED1113068İSLAM VE SELÇUKLU DÖNEMİ TIP TARİHİTürkçe2-8
TTED1110305CEZA HUKUKUNDA GÖREVİ KÖTÜYE KULLANMATürkçe2-6
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
KoduDersDilT+UUKAKTSİndir
TTED1213053OSMANLI DÖNEMİ TIP TARİHİTürkçe2-8
TTED1213063HEKİMBAŞILIK VE DARÜŞŞİFALARTürkçe2-8
TTED1215116HASTA HAKLARI VE MAHREMİYETTürkçe2-8
TTED1215117SAĞLIK MEVZUATITürkçe2-8
TTED1214048İLERİ ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİTürkçe3-8
TTED1214021BİLİMSEL PROJE HAZIRLAMADA İLERİ KONULARTürkçe2-6

Program Yeterliliği

Kuramsal, Olgusal

Tarihin genel çerçevesi içinde tıbbın gelişimini bilir.
Tarihin ilk devirlerinden itibaren hastalıkların tedavisi için yapılanları öğrenir.
Tarihin en eski dönemlerinden itibaren hekimin kimliğini ve eğitimini öğrenir.
Türk Tıp Tarihi ve Osmanlı Tıp tarihini öğrenir.
Deontoloji ve Etik kavramlarını bilir, ilkelerini öğrenir.
Hekimin sorumluluğu ve bunun için uyulacak kuralları öğrenir.


İstihdam Olanakları

Tıp Fakültelerinde Tıp tarihi ve Etik Anabilim Dallarında doktora yapma hakkını kazanır ve akademik hayata girebilir.

Üst Dereceye Geçiş

Doktora sonrası araştırma yapmaya hak kazanır.

Eğitim Türü

Örgün Eğitim

Ölçme ve Değerlendirme

Sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Doktora yazılı sınavlarında en az 65 ve üzeri puan almak gerekir. Ara sınavın başarıya oranı %50 ve genel sınavın başarıya oranı %50 dir. Sınavlar sözlü veya yazılı olur, seminer hazırlamak ve verilen ödevleri hazırlamak zorundadır.

Bölüm/Program Başkanı

Eğitim Öğretim Metotları

Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:

Eğitim - Öğretim Yöntemleri *

Başlıca öğrenme faaliyetleri

Kullanılan Araçlar

Anlatım

Dinleme ve anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Seminer

Değişik konularda sunumlar hazırlayarak bir konuyu bir başkasına aktarabilmesi ve toplum önünde konuşmayı öğrenebilmesi

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Örnek Olay

Vaka takdimini yorumlayabilme

Bireysel Çalışma

Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi

Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

Proje Temelli Öğrenme

Konunun tarif edilmesi, kullanılacak yöntemlerin belirlenmesi ve sonucun yorumlanması

veri tabanları, kitaplar

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

Soru - Cevap

Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi

probleme dayalı öğrenme

veri tabanları, kitaplar

Tartışma

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Alıştırma ve Uygulama

Araştırma ve yaşam boyu öğrenilmesi, yazılması, okunması, eleştirel düşünülmesi ve uygulanması

Laboratuvar, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösterip Yapma

Görerek öğrenmenin desteklemesi

Video, film, veri tabanları

Grup Çalışması

Projeler, ödevler ve deneylerin gerçekleştirilmesi, öğrencilerin birbirlerinden de öğrenmesi, takım içinde çalışma becerilerinin kazanılması

Standart derslik teknolojileri, kütüphane çalışma alanları

Yazılı sınav

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama

Ödev

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar

Proje / Tasarım

Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar

Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri

Ders10
İlişkili Ders Sayısı / 0/18

Öğrencilere Uygulanan Anketler

Öğretim elemanı değerlendirme anketiKesinlikle katılmıyorumKatılmıyorumKısmen katılıyorumKatılıyorumKesinlikle katılıyorumFikrim yok
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar.
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur.
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur.
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır.
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir.
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir.
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir.
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır.
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır.
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır.
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır.
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir.
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder.
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur.
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur.
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır.
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir.
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir.
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz

Sayısal Veriler

Yıllara Göre Öğrenci Sayıları

Öğrenci Başarı Durumu

Mezun Başarı Durumu