Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Amaç

Türkiye’deki Tıp Fakültelerinde tıp tarihi ve etik uzmanlarına ihtiyaç olduğu son senelerde ciddi bir şekilde ortaya çıkmıştır. Ayrıca Akademik olarak çalışmak üzere veya bu konuda kendini geliştirmek isteyenler için Tıp tarihi ve Etik Yüksek Lisans çalışmalarına ihtiyaç vardır. Bu amaçla Tıp tarihi ve Etik Yüksek Lisans programı açılmıştır.

Kazanılan Derece

Tezli Yüksek Lisans

Kayıt ve Kabul Koşulları

Dört yıllık üniversiteden mezun olmak, ALES sınavından en az 55 ve üzeri puan almak, Anabilim Dalınca yapılan mülakatta 70 ve üzeri not almak gerekir.

Mezuniyet Koşulları

Students who have succesfully complete all of the courses,a seminar and a thesis who have taken the 90 to 120 ECTS have a right to receive a diploma.

Önceki Öğrenimin Tanınması

Ders Planı- AKTS Kredileri

* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.

** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.

*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.

Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.

1.Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
TTEY1110281 ETİK I Türkçe 2 6
TTEY1110279 DEONTOLOJİ I Türkçe 2 6
TTEY1110278 TIP TARİHİ ( GENEL ) I Türkçe 2 6
TTEY1110282 TÜRK TIP TARİHİ I Türkçe 2 6
TTEY1110438 BİYOİSTATİSTİK Türkçe 3 8
TTEY1110302 OSMANLI TARİHİNDE MÜESSESELER Türkçe 2 8
2.Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
TTEY1210284 ETİK II Türkçe 2 6
TTEY1210286 TÜRK TIP TARİHİ II Türkçe 2 6
TTEY1210285 KLİNİK ETİK Türkçe 2 6
TTEY1210283 TIP TARİHİ ( GENEL ) II Türkçe 2 6
TTEY1210288 SEMİNER Türkçe - 10
TTEY1210287 HUKUKTA TEMEL İLKELER Türkçe 2 8
TTEY1210255 OSMANLI VAKIFLARI Türkçe 2 8
TTEY1210289 FELSEFE Türkçe 2 8
1.Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
TTEY2110291 TEZ Türkçe - 60
2.Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
TTEY2210291 TEZ Türkçe - 60

Program Yeterliliği

BİLGİ


Kuramsal, Olgusal

Tarihin genel çerçevesi içinde tıbbın gelişimini bilir.
Tarihin ilk devirlerinden itibaren hastalıkların tedavisi için yapılanları öğrenir.
Tarihin en eski dönemlerinden itibaren hekimin kimliğini ve eğitimini öğrenir.
Türk Tıp Tarihi ve Osmanlı Tıp tarihini öğrenir.
Deontoloji ve Etik kavramlarını bilir, ilkelerini öğrenir.
Hekimin sorumluluğu ve bunun için uyulacak kuralları öğrenir.

BECERİLER


Bilişsel, Uygulamalı

Konusu ile ilgili temel bilgilere ulaşma yollarını öğrenir

YETKİNLİKLER


Öğrenme Yetkinliği

Seminere hazırlanma, ödev yapma, tez hazırlanma metotlarını öğrenir ve uygular.

İstihdam Olanakları

Tıp Fakültelerinde Tıp tarihi ve Etik Anabilim Dallarında doktora yapma hakkını kazanır ve akademik hayata girebilir.

Üst Dereceye Geçiş

Doktora programlarına başvurabilir.

Eğitim Türü

Örgün Eğitim

Ölçme ve Değerlendirme

Sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yüksek lisans yazılı sınavlarında en az 65 ve üzeri puan almak gerekir. Ara sınavın başarıya oranı %50 ve genel sınavın başarıya oranı %50 dir. Sınavlar sözlü veya yazılı olur, seminer hazırlamak ve verilen ödevleri hazırlamak zorundadır.

Bölüm/Program Başkanı

Eğitim Öğretim Metotları

Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:

Eğitim - Öğretim Yöntemleri *

Başlıca öğrenme faaliyetleri

Kullanılan Araçlar

Anlatım

Dinleme ve anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Örnek Olay

Vaka takdimini yorumlayabilme

Bireysel Çalışma

Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi

Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

probleme dayalı öğrenme

veri tabanları, kitaplar

Tartışma

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Grup Çalışması

Projeler, ödevler ve deneylerin gerçekleştirilmesi, öğrencilerin birbirlerinden de öğrenmesi, takım içinde çalışma becerilerinin kazanılması

Standart derslik teknolojileri, kütüphane çalışma alanları

Yazılı sınav

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama

Ödev

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar

Proje / Tasarım

Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar

Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri

Ders 1 2 3 4 5 6 7 8
BİYOİSTATİSTİK 11113144
DEONTOLOJİ I 00005500
ETİK I 00005455
ETİK II 00005055
KLİNİK ETİK 00005455
İlişkili ders sayısı / 5/14111123141919
İlişki ağırlığı11114344

Öğrencilere Uygulanan Anketler

Öğretim elemanı değerlendirme anketi Kesinlikle katılmıyorum Katılmıyorum Kısmen katılıyorum Katılıyorum Kesinlikle katılıyorum Fikrim yok Seçiniz
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrenciden beklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar.
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer ve duyurur.
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yol gösterir/yardımcı olur.
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır.
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir.
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacak uygulamalara yer verir.
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusunda gelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir.
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarında kullanır.
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zaman ayırır.
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır.
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır.
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir.
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkil eder.
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/ proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur.
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur.
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ile uyuşmaktadır.
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç ve becerilerini geliştirir.
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir.
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz

Sayısal Veriler

Yıllara Göre Öğrenci Sayıları

Öğrenci Başarı Durumu

Mezun Başarı durumu