Program Bilgileri
Amaç
Droglardan ekstre vb. preparat hazırlama, bitkisel preparatlarda kalitatif ve kantitatif analiz, ve biyolojik aktivite çalışmaları hakkında bilgi vermekKazanılan Derece
Tezli Yüksek LisansKayıt ve Kabul Koşulları
Eczacılık lisans diploması, ALES belgesiMezuniyet Koşulları
Zorunlu/seçmeli dersler ve 1 semineri (60 AKTS) ve tezini ( 60 AKTS) başarı ile tamamlamakÖnceki Öğrenimin Tanınması
Ders Planı- AKTS Kredileri
* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.
** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.
*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.
Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.
1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
FKGY1114169 | FARMAKOGNOZİDE ARAŞ. TEKNİK. VE BİLİM ETİĞİ | Türkçe | 3 | - | 6 | |
FKGY1114172 | FARMAKOGNOZİDE PRATİK ÇALIŞMA TEKNİKLERİ | Türkçe | 3 | - | 6 | |
FKGY1114171 | GELENEKSEL TEDAVİ SİSTEMLERİ | Türkçe | 3 | - | 6 | |
FKGY1114173 | FİTOÖSTROJENLER | Türkçe | 3 | - | 6 | |
FKGY1114174 | DOĞAL MADDELER TOKSİKOLOJİSİ | Türkçe | 3 | - | 6 |
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
FKGY1213005 | DOĞAL BİLEŞİKLERİN ELDE EDİLİŞ VE ANALİZ YÖNT. | Türkçe | 3 | - | 6 | |
FKGY1211774 | SEMİNER | Türkçe | - | 10 | ||
FKGY1214176 | DROGLARIN MARFOLOJİK VE MİKROSKOBİK OLARAK İNC. | Türkçe | 3 | - | 6 | |
FKGY1214177 | ZEHİRLİ BİTKİLER | Türkçe | 3 | - | 6 | |
FKGY1214014 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJESİ HAZIRLAMA | Türkçe | 2 | - | 6 | |
FKGY1214175 | BESİN DESTEKLERİ | Türkçe | 3 | - | 6 | |
FKGY1214178 | TIBBİ BİTKİ TAYİNİ VE HERBARYUM TEKNİKLERİ | Türkçe | 3 | - | 6 |
Program Yeterliliği
Kuramsal, Olgusal
Eczacılık eğitimiyle edindiği bilgi ve becerilere dayalı olarak Farmakognozi ve Fitoterapi alanındaki güncel bilgilere sahiptir.
Bitkisel ilaç, drog preparatı, bitkisel çayların ve tıbbi bitkilerin; üretimleri, özellikleri, kaliteleri ve analizleri hakkında bilgi sahibidir.
Farmakognozik yöntemler hakkında bilgi sahibidir.
Tıbbi bitkilerin biyolojik aktiviteleri hakkında bilgi sahibidir.
Ülkemizde bulunan Bazı Zehirli Bitkiler, Özellikleri ve Toksik Etkileri hakkında bilgi edinir
Besinlerde bulunabilen mikrobiyal toksinler hakkında bilgi sahibidir
İstihdam Olanakları
Üniversitede ve ilaç sektöründe araştırma bölümlerinde ve sağlık kurumlarında yönetici olarak iş bulabilirlerÜst Dereceye Geçiş
Doktora programlarına başvurabilirEğitim Türü
Örgün EğitimÖlçme ve Değerlendirme
Öğrenciler ara sınav ve final sınavına girmek veya proje sunmak zorundadır.Bölüm/Program Başkanı
Eğitim Öğretim Metotları
Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:
Eğitim - Öğretim Yöntemleri * | Başlıca öğrenme faaliyetleri | Kullanılan Araçlar |
---|---|---|
Anlatım | Dinleme ve anlamlandırma | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Seminer | Değişik konularda sunumlar hazırlayarak bir konuyu bir başkasına aktarabilmesi ve toplum önünde konuşmayı öğrenebilmesi | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Deney / Laboratuvar | Uygulamalarının yapılması, görsel olarak öğrenmeyi desteklemesi ve el becerilerinin gelişmesi | Laboratuvar, uygulama alanları |
Bireysel Çalışma | Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi | Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları |
Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Proje Temelli Öğrenme | Konunun tarif edilmesi, kullanılacak yöntemlerin belirlenmesi ve sonucun yorumlanması | veri tabanları, kitaplar |
Kavram Haritası | ||
Soru - Cevap | Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi | |
Tartışma | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Alıştırma ve Uygulama | Araştırma ve yaşam boyu öğrenilmesi, yazılması, okunması, eleştirel düşünülmesi ve uygulanması | Laboratuvar, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Gösteri | Teknik gezi, ziyaretler sayesinde derslerde öğrenilen konu/ tekniklerin ziyaret edilen tesislerde gösterilmesi | |
Gösterip Yapma | Görerek öğrenmenin desteklemesi | Video, film, veri tabanları |
Yazılı sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama | |
Sözlü Sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Ödev | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Proje / Tasarım | Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Kısa Sınav | Öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama | |
Performans Görevi | Proje temelli sunum teknikleri | Sunum, akıllı tahta, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
Ders | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
DOĞAL BİLEŞİKLERİN ELDE EDİLİŞ VE ANALİZ YÖNT. | 1 | 5 | 1 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 |
DROGLARIN MARFOLOJİK VE MİKROSKOBİK OLARAK İNC. | 2 | 0 | 2 | 1 | 1 | 4 | 4 | 1 | 1 | 2 | 0 | 0 | 0 |
FARMAKOGNOZİDE ARAŞ. TEKNİK. VE BİLİM ETİĞİ | 4 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 |
FARMAKOGNOZİDE PRATİK ÇALIŞMA TEKNİKLERİ | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 |
FİTOÖSTROJENLER | 5 | 0 | 4 | 4 | 4 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 |
GELENEKSEL TEDAVİ SİSTEMLERİ | 5 | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
SEMİNER | 0 | 0 | 5 | 0 | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
İlişkili Ders Sayısı / 7/12 | 20 | 6 | 18 | 22 | 26 | 15 | 10 | 22 | 12 | 13 | 5 | 5 | 5 |
Öğrencilere Uygulanan Anketler
Öğretim elemanı değerlendirme anketi | Kesinlikle katılmıyorum | Katılmıyorum | Kısmen katılıyorum | Katılıyorum | Kesinlikle katılıyorum | Fikrim yok |
---|---|---|---|---|---|---|
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar. | ||||||
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur. | ||||||
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur. | ||||||
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır. | ||||||
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir. | ||||||
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir. | ||||||
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir. | ||||||
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır. | ||||||
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır. | ||||||
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır. | ||||||
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır. | ||||||
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir. | ||||||
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder. | ||||||
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur. | ||||||
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur. | ||||||
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır. | ||||||
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir. | ||||||
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir. | ||||||
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz |