Program Bilgileri
Amaç
Mezunlarının bu alandaki güncel gelişmeleri takip edebilecek bilgi ve beceri ile donatılmış, sağlık ve araştırma kurumlarında tasarım, üretim, uygulama ve AR-GE çalışmalarında başarı ile görev alabilecek, problem çözmede sistematik yaklaşıma sahip, takım çalışmasına yatkın, çevreye duyarlı, sosyal, ekonomik ve etik konularında bilinçli ve sorumlu bireyler olması.Kazanılan Derece
Tezli Yüksek LisansKayıt ve Kabul Koşulları
Lisans Diploması, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı (ALES) Sonucu, İngilizce Yeterlilik BelgesiMezuniyet Koşulları
Ders, seminer ve tezini başarıyla tamamlayıp 120 AKTS'ye ulaşan öğrenciler diploma alma hakkına sahiptir.Önceki Öğrenimin Tanınması
Öğrencinin bir yurtiçi/yurtdışı yükseköğretim kurumunda başarıyla tamamlamış olduğu lisansüstü derslerin kredileri; danışmanın uygun görüşü, ilgili anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulunun onaylaması şartıyla kayıt yaptırdığı programa transfer edilir.Ders Planı- AKTS Kredileri
* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.
** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.
*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.
Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.
1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
TFKY1150260 | TEMEL DENEYSEL FARMAKOLOJİ - I | Türkçe | 2+2 | - | 8 | |
TFKY1150270 | GENEL FARMAKOLOJİ | Türkçe | 3 | - | 8 | |
TFKY1110438 | BİYOİSTATİSTİK | Türkçe | 3 | - | 8 | |
TFKY1150280 | KLİNİK FARMAKOLOJİ | Türkçe | 3 | - | 8 |
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
TFKY1250290 | BİLİMSEL SUNUDA TEMEL TEKNİKLER | Türkçe | 3 | - | 8 | |
TFKY1250310 | TEMEL DENEYSEL FARMAKOLOJİ - II | Türkçe | 2+2 | - | 8 | |
TFKY1250320 | SEMİNER | Türkçe | - | 8 | ||
TFKY1214014 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJESİ HAZIRLAMA | Türkçe | 2 | - | 6 | |
TFKY1250330 | İLAÇ SUİSTİMALİ VE MADDE BAĞIMLILIĞI | Türkçe | 3 | - | 8 |
Program Yeterliliği
Kuramsal, Olgusal
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak farmakoloji alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir.
Farmakoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir.
İstatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır.
İstihdam Olanakları
Programı başarıyla tamamlayanlar Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu (TİTCK) ve Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) gibi kurumlarda görev alabilir, ulusal veya uluslararası ilaç firmaları veya laboratuvarlarda farmakoloji alanında Ar-Ge faaliyetlerinde bulunabilir veya üst düzey yönetici olabilir, biyoyararlanım/biyoeşdeğerlik (BY/BE) laboratuvarlarında görev alabilir, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı (ALES) ve yabancı dil sınavlarında başarılı olmak şartıyla üniversitelerde araştırma görevlisi veya öğretim görevlisi kadrolarına atanabilir.Üst Dereceye Geçiş
Üçüncü devir programlarına başvurabilirler.Eğitim Türü
Örgün EğitimÖlçme ve Değerlendirme
Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Bir dersten başarılı sayılmak için, başarı notunun yüksek lisans programında en az 65 (C) olması gerekir.Bölüm/Program Başkanı
Eğitim Öğretim Metotları
Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:
Eğitim - Öğretim Yöntemleri * | Başlıca öğrenme faaliyetleri | Kullanılan Araçlar |
---|---|---|
Anlatım | Dinleme ve anlamlandırma | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Örnek Olay | Vaka takdimini yorumlayabilme | |
Deney / Laboratuvar | Uygulamalarının yapılması, görsel olarak öğrenmeyi desteklemesi ve el becerilerinin gelişmesi | Laboratuvar, uygulama alanları |
Bireysel Çalışma | Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi | Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları |
Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Proje Temelli Öğrenme | Konunun tarif edilmesi, kullanılacak yöntemlerin belirlenmesi ve sonucun yorumlanması | veri tabanları, kitaplar |
Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Soru - Cevap | Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi | |
Tartışma | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Alıştırma ve Uygulama | Araştırma ve yaşam boyu öğrenilmesi, yazılması, okunması, eleştirel düşünülmesi ve uygulanması | Laboratuvar, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Gösterip Yapma | Görerek öğrenmenin desteklemesi | Video, film, veri tabanları |
Grup Çalışması | Projeler, ödevler ve deneylerin gerçekleştirilmesi, öğrencilerin birbirlerinden de öğrenmesi, takım içinde çalışma becerilerinin kazanılması | Standart derslik teknolojileri, kütüphane çalışma alanları |
Yazılı sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama | |
Sözlü Sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Ödev | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Proje / Tasarım | Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Performans Görevi | Proje temelli sunum teknikleri | Sunum, akıllı tahta, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
Ders | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
BİLİMSEL SUNUDA TEMEL TEKNİKLER | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 3 | 0 | 0 | 5 | 0 | 4 | 0 | 0 |
BİYOİSTATİSTİK | 4 | 1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
GENEL FARMAKOLOJİ | 5 | 2 | 0 | 3 | 0 | 2 | 0 | 5 | 2 | 5 | 5 | 4 | 4 |
İLAÇ SUİSTİMALİ VE MADDE BAĞIMLILIĞI | 5 | 2 | 0 | 4 | 0 | 2 | 0 | 3 | 0 | 4 | 3 | 3 | 4 |
KLİNİK FARMAKOLOJİ | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 |
SEMİNER | 0 | 0 | 3 | 3 | 3 | 0 | 3 | 0 | 5 | 0 | 5 | 3 | 0 |
TEMEL DENEYSEL FARMAKOLOJİ - I | 5 | 5 | 2 | 3 | 0 | 5 | 0 | 4 | 0 | 5 | 0 | 4 | 4 |
TEMEL DENEYSEL FARMAKOLOJİ - II | 5 | 5 | 2 | 3 | 0 | 5 | 0 | 4 | 0 | 5 | 0 | 4 | 4 |
TEZ | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
İlişkili Ders Sayısı / 9/9 | 34 | 23 | 19 | 30 | 21 | 28 | 15 | 30 | 25 | 33 | 30 | 32 | 30 |
Öğrencilere Uygulanan Anketler
Öğretim elemanı değerlendirme anketi | Kesinlikle katılmıyorum | Katılmıyorum | Kısmen katılıyorum | Katılıyorum | Kesinlikle katılıyorum | Fikrim yok |
---|---|---|---|---|---|---|
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar. | ||||||
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur. | ||||||
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur. | ||||||
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır. | ||||||
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir. | ||||||
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir. | ||||||
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir. | ||||||
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır. | ||||||
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır. | ||||||
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır. | ||||||
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır. | ||||||
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir. | ||||||
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder. | ||||||
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur. | ||||||
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur. | ||||||
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır. | ||||||
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir. | ||||||
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir. | ||||||
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz |