Program Bilgileri
Amaç
Beslenme ve diyetetik alanında bireysel ve toplumsal sorunları saptayan, değerlendiren, çözüm önerileri getiren, bilimsel araştırma becerilerine sahip ve özel konularda uzmanlaşmış diyetisyenler yetiştirmektir.Kazanılan Derece
Yüksek LisansKayıt ve Kabul Koşulları
Lisans Diploması, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı (ALES) Sonucu, İngilizce Yeterlik BelgesiMezuniyet Koşulları
90 ile 120 AKTS almış olup, derslerini başarı ile geçen, bir seminere katılmış ve tezini vermiş öğrenciler diploma almaya hak kazanır.Önceki Öğrenimin Tanınması
Beslenme ve Diyetetik lisans diplomasına sahip olmakDers Planı- AKTS Kredileri
* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.
** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.
*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.
Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.
1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
BESY1178500 | İLERİ BESLENME I | Türkçe | 3 | - | 10 | |
BESY1110030 | SEMİNER | Türkçe | - | 6 | ||
BESY1134840 | TOPLU BES. SİS. BESİN HAZIR. VE PİŞİR.YÖNT., MALİ. KONT. | Türkçe | 3 | - | 7 | |
BESY1178700 | İLERİ BESLENME BİYOKİMYASI | Türkçe | 3 | - | 7 | |
BESY1178900 | AĞIRLIK DENETİMİ VE YEME DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI | Türkçe | 3 | - | 7 | |
BESY1179100 | KALP DAMAR HASTALIKLARINDA DİYET TEDAVİSİ | Türkçe | 3 | - | 7 | |
BESY1179300 | TOPLUM BESLENMESİ | Türkçe | 3 | - | 7 | |
BESY1179400 | BESLENME ANTROPOMETRİSİ | Türkçe | 3 | - | 7 | |
BESY1179500 | BESLENME DANIŞMANLIĞI VE İLETİŞİM BECERİLERİ | Türkçe | 3 | - | 7 | |
BESY1179700 | BESİN GÜVENLİĞİ VE HACCP | Türkçe | 3 | - | 7 | |
BESY1110120 | GEBE VE EMZİKLİ BESLENMESİ | Türkçe | 3 | - | 7 | |
BESY1110438 | BİYOİSTATİSTİK | Türkçe | 3 | - | 8 |
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
BESY1210020 | İLERİ BESLENME II | Türkçe | 3 | - | 10 | |
BESY1214014 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJESİ HAZIRLAMA | Türkçe | 2 | - | 6 | |
BESY1234830 | BESİN DESTEK., SAĞLIĞA VE BESLENMEYE KATKI. DEĞER. | Türkçe | 3 | - | 7 | |
BESY1279200 | ENTERAL VE PARENTERAL BESLENME | Türkçe | 3 | - | 7 | |
BESY1279600 | ÇOCUKLUK VE ERGENLİK DÖNEMİNDE BESLENME | Türkçe | 3 | - | 7 | |
BESY1210040 | İŞLEVSEL BESİNLER | Türkçe | 3 | - | 7 | |
BESY1210050 | BESLENME VE GENETİK | Türkçe | 3 | - | 7 | |
BESY1210060 | ÇOCUK HASTALIKLARINDA BESLENME | Türkçe | 3 | - | 7 | |
BESY1210070 | ÇOCUKLUK OBEZİTESİ ÖNLENMESİ VE TEDAVİSİ | Türkçe | 3 | - | 7 | |
BESY1210080 | GASTROİNTESTİNAL SİSTEM HAST. DİYET TEDAVİSİ | Türkçe | 3 | - | 7 | |
BESY1210110 | BESLENME ANTROPOLOJİSİ | Türkçe | 3 | - | 7 | |
BESY1210130 | YAŞLI BESLENMESİ | Türkçe | 3 | - | 7 | |
BESY1210140 | SPORCU BESLENMESİ | Türkçe | 3 | - | 7 | |
BESY1210150 | MENÜ PLANLAMA | Türkçe | 3 | - | 7 | |
BESY1231250 | BESLENME PSİKOLOJİSİ | Türkçe | 3 | - | 7 | |
BESY1231260 | NÖROLOJİK VE PSİKİYATRİK HASTALIKLARDA BESLENME | Türkçe | 3 | - | 7 |
Program Yeterliliği
Kuramsal, Olgusal
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
İstihdam Olanakları
Programı başarıyla tamamlayanlar çeşitli araştırma laboratuvarlarında, besin endüstrisinde görev alabilir, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı (ALES) ve yabancı dil sınavlarında başarılı olmak şartıyla üniversitelerde araştırma görevlisi veya öğretim görevlisi kadrolarına atanabilir. Doktora programına devam edebilir. Uzman Diyetisyen olarak danışmanlık merkezinde çalışabilir.Üst Dereceye Geçiş
Doktora programlarına başvurabilirler.Eğitim Türü
Örgün EğitimÖlçme ve Değerlendirme
Öğrenciler yıl içinde sözlü ve yazılı sınavla değerlendirilir. Ayrıca, ödev ve projeler verilir.Bölüm/Program Başkanı
Eğitim Öğretim Metotları
Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:
Eğitim - Öğretim Yöntemleri * | Başlıca öğrenme faaliyetleri | Kullanılan Araçlar |
---|---|---|
Anlatım | Dinleme ve anlamlandırma | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Seminer | Değişik konularda sunumlar hazırlayarak bir konuyu bir başkasına aktarabilmesi ve toplum önünde konuşmayı öğrenebilmesi | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Örnek Olay | Vaka takdimini yorumlayabilme | |
Bireysel Çalışma | Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi | Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları |
Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Proje Temelli Öğrenme | Konunun tarif edilmesi, kullanılacak yöntemlerin belirlenmesi ve sonucun yorumlanması | veri tabanları, kitaplar |
Yansıtıcı Düşünce | ||
Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Soru - Cevap | Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi | |
Tartışma | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Alıştırma ve Uygulama | Araştırma ve yaşam boyu öğrenilmesi, yazılması, okunması, eleştirel düşünülmesi ve uygulanması | Laboratuvar, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Gösterip Yapma | Görerek öğrenmenin desteklemesi | Video, film, veri tabanları |
Rol Oynama | Standart derslik teknolojileri, özel donanım | |
Yazılı sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama | |
Sözlü Sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Ödev | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Proje / Tasarım | Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Performans Görevi | Proje temelli sunum teknikleri | Sunum, akıllı tahta, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
Ders | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
AĞIRLIK DENETİMİ VE YEME DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI | 3 | 4 | 1 | 4 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 |
BESİN DESTEK., SAĞLIĞA VE BESLENMEYE KATKI. DEĞER. | 2 | 2 | 4 | 4 | 1 | 5 | 1 | 1 | 3 | 4 | 3 |
BESİN GÜVENLİĞİ VE HACCP | 2 | 4 | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 4 |
BESLENME ANTROPOLOJİSİ | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 | 3 | 0 | 2 | 3 | 4 | 1 |
BESLENME ANTROPOMETRİSİ | 3 | 4 | 2 | 4 | 5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 |
BESLENME DANIŞMANLIĞI VE İLETİŞİM BECERİLERİ | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 1 | 4 | 3 | 2 |
BESLENME PSİKOLOJİSİ | 4 | 4 | 1 | 3 | 2 | 4 | 1 | 5 | 2 | 3 | 3 |
BESLENME VE GENETİK | 3 | 0 | 0 | 5 | 3 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 |
BİYOİSTATİSTİK | 5 | 4 | 2 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
ÇOCUK HASTALIKLARINDA BESLENME | 0 | 3 | 0 | 5 | 0 | 4 | 0 | 4 | 4 | 0 | 2 |
ÇOCUKLUK OBEZİTESİ ÖNLENMESİ VE TEDAVİSİ | 1 | 0 | 0 | 0 | 4 | 3 | 0 | 4 | 4 | 3 | 0 |
ÇOCUKLUK VE ERGENLİK DÖNEMİNDE BESLENME | 4 | 4 | 3 | 5 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 |
ENTERAL VE PARENTERAL BESLENME | 4 | 3 | 5 | 3 | 2 | 4 | 2 | 1 | 1 | 0 | 1 |
GASTROİNTESTİNAL SİSTEM HAST. DİYET TEDAVİSİ | 0 | 0 | 0 | 4 | 4 | 4 | 0 | 5 | 4 | 0 | 0 |
GEBE VE EMZİKLİ BESLENMESİ | 4 | 5 | 3 | 5 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 |
İLERİ BESLENME BİYOKİMYASI | 4 | 5 | 1 | 4 | 2 | 4 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 |
İLERİ BESLENME I | 5 | 4 | 2 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 |
İLERİ BESLENME II | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 |
İŞLEVSEL BESİNLER | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 4 | 2 | 4 | 4 | 3 | 1 |
KALP DAMAR HASTALIKLARINDA DİYET TEDAVİSİ | 4 | 5 | 1 | 2 | 5 | 3 | 3 | 4 | 2 | 1 | 4 |
MENÜ PLANLAMA | 1 | 0 | 4 | 1 | 0 | 0 | 0 | 4 | 3 | 0 | 0 |
NÖROLOJİK VE PSİKİYATRİK HASTALIKLARDA BESLENME | 2 | 3 | 0 | 4 | 0 | 4 | 0 | 3 | 4 | 0 | 3 |
SEMİNER | 1 | 2 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 1 |
SPORCU BESLENMESİ | 0 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 0 | 4 | 5 | 3 | 0 |
TEZ | 1 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 |
TOPLU BES. SİS. BESİN HAZIR. VE PİŞİR.YÖNT., MALİ. KONT. | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 |
TOPLUM BESLENMESİ | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 5 |
YAŞLI BESLENMESİ | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 1 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
İlişkili Ders Sayısı / 28/28 | 75 | 84 | 68 | 104 | 81 | 94 | 61 | 91 | 84 | 68 | 57 |
Öğrencilere Uygulanan Anketler
Öğretim elemanı değerlendirme anketi | Kesinlikle katılmıyorum | Katılmıyorum | Kısmen katılıyorum | Katılıyorum | Kesinlikle katılıyorum | Fikrim yok |
---|---|---|---|---|---|---|
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar. | ||||||
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur. | ||||||
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur. | ||||||
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır. | ||||||
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir. | ||||||
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir. | ||||||
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir. | ||||||
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır. | ||||||
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır. | ||||||
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır. | ||||||
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır. | ||||||
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir. | ||||||
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder. | ||||||
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur. | ||||||
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur. | ||||||
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır. | ||||||
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir. | ||||||
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir. | ||||||
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz |