Program Bilgileri
Amaç
Beslenme ve diyetetik alanında bireysel ve toplumsal sorunları saptayan, değerlendiren, çözüm önerileri getiren, bilimsel araştırma becerilerine sahip ve özel konularda uzmanlaşmış diyetisyenler yetiştirmektir.Kazanılan Derece
Yüksek LisansKayıt ve Kabul Koşulları
Lisans Diploması, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı (ALES) Sonucu, İngilizce Yeterlik BelgesiMezuniyet Koşulları
90 ile 120 AKTS almış olup, derslerini başarı ile geçen, bir seminere katılmış ve tezini vermiş öğrenciler diploma almaya hak kazanır.Önceki Öğrenimin Tanınması
Beslenme ve Diyetetik lisans diplomasına sahip olmakDers Planı- AKTS Kredileri
* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.
** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.
*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.
Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.
1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
BESY1178500 | İLERİ BESLENME I | Türkçe | 3 | 3 | 10 | |
BESY1110030 | SEMİNER | Türkçe | - | 6 | ||
BESY1134840 | TOPLU BES. SİS. BESİN HAZIR. VE PİŞİR.YÖNT., MALİ. KONT. | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
BESY1178700 | İLERİ BESLENME BİYOKİMYASI | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
BESY1178900 | AĞIRLIK DENETİMİ VE YEME DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
BESY1179100 | KALP DAMAR HASTALIKLARINDA DİYET TEDAVİSİ | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
BESY1179300 | TOPLUM BESLENMESİ | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
BESY1179400 | BESLENME ANTROPOMETRİSİ | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
BESY1179500 | BESLENME DANIŞMANLIĞI VE İLETİŞİM BECERİLERİ | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
BESY1179700 | BESİN GÜVENLİĞİ VE HACCP | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
BESY1110120 | GEBE VE EMZİKLİ BESLENMESİ | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
BESY1110438 | BİYOİSTATİSTİK | Türkçe | 3 | 3 | 8 |
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
BESY1210020 | İLERİ BESLENME II | Türkçe | 3 | 3 | 10 | |
BESY1214014 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJESİ HAZIRLAMA | Türkçe | 2 | 2 | 6 | |
BESY1234830 | BESİN DESTEK., SAĞLIĞA VE BESLENMEYE KATKI. DEĞER. | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
BESY1279200 | ENTERAL VE PARENTERAL BESLENME | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
BESY1279600 | ÇOCUKLUK VE ERGENLİK DÖNEMİNDE BESLENME | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
BESY1210040 | İŞLEVSEL BESİNLER | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
BESY1210050 | BESLENME VE GENETİK | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
BESY1210060 | ÇOCUK HASTALIKLARINDA BESLENME | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
BESY1210070 | ÇOCUKLUK OBEZİTESİ ÖNLENMESİ VE TEDAVİSİ | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
BESY1210080 | GASTROİNTESTİNAL SİSTEM HAST. DİYET TEDAVİSİ | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
BESY1210110 | BESLENME ANTROPOLOJİSİ | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
BESY1210130 | YAŞLI BESLENMESİ | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
BESY1210140 | SPORCU BESLENMESİ | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
BESY1210150 | MENÜ PLANLAMA | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
BESY1231250 | BESLENME PSİKOLOJİSİ | Türkçe | 3 | 3 | 7 | |
BESY1231260 | NÖROLOJİK VE PSİKİYATRİK HASTALIKLARDA BESLENME | Türkçe | 3 | 3 | 7 |
Program Yeterliliği
Kuramsal, Olgusal
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
Program Çıktısı TYYÇ Temel Alan Matrisi | |
Temel Alan Yeterliliği | Program Yeterliliği |
BİLGİ | |
Kuramsal, Olgusal | |
1-Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak sağlık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir.
|
1 - Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. 5 - Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. 6 - Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. 10 - Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. 9 - Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. 11 - aşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. |
2-Sağlık alanında ilişkili olduğu disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.
|
11 - aşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. 9 - Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. 10 - Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. 5 - Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. 8 - Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. 1 - Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. 4 - Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. |
3-Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir.
|
1 - Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. 5 - Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. 10 - Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. 9 - Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. 11 - aşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. |
4-Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir.
|
11 - aşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. 9 - Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. 10 - Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. 5 - Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. 6 - Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. 8 - Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. 7 - En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. 1 - Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. 4 - Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. |
BECERİLER | |
Bilişsel, Uygulamalı | |
1-Alanı ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, geliştirebilme ve derinleştirebilme becerisine sahiptir.
|
4 - Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. 1 - Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. 7 - En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. 8 - Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. 10 - Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. 11 - aşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. |
2-Sağlık alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez eder ve çözüm önerileri getirir.
|
9 - Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. 10 - Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. 8 - Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. 7 - En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. 6 - Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. 5 - Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. 1 - Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. 4 - Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. |
3-Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazar ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar.
|
1 - Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. 5 - Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. 6 - Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. 7 - En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. 8 - Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. 10 - Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. 9 - Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. 11 - aşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. |
4-Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçları ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler.
|
11 - aşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. 9 - Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. 10 - Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. 8 - Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. 5 - Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. 1 - Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. |
5-Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
1 - Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. 5 - Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. 10 - Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. 9 - Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. 11 - aşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. |
6-Alanı ile ilgili araştırma yaparken doğru istatistiksel yöntemleri seçme, hesaplama ve yorumlayabilme becerisine sahiptir.
|
10 - Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. 5 - Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. 6 - Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. 8 - Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. 7 - En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. 1 - Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. 4 - Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. |
YETKİNLİKLER | |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |
1-Sağlık alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren konularda kurgular, çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
|
4 - Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. 2 - Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. 1 - Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. 8 - Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. 5 - Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. 10 - Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. 9 - Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. |
2-Sağlık alanı ile ilgili konularda öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşması halinde çözüm önerileri geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
9 - Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. 11 - aşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. 10 - Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. 8 - Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. 1 - Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. |
3-Sağlık alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür.
|
1 - Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. 4 - Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. 8 - Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. 7 - En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. 5 - Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. 6 - Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. 10 - Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. 9 - Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. |
4-Bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar.
|
11 - aşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. 10 - Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. 5 - Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. 7 - En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. 8 - Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. 4 - Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. 1 - Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. |
Öğrenme Yetkinliği | |
1-Sağlık alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
|
1 - Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. 8 - Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. 10 - Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. 11 - aşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. 9 - Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. |
2-Bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar.
|
9 - Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. 10 - Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. 8 - Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. 7 - En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. 5 - Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. 6 - Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. 1 - Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. 4 - Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. |
3-Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
|
4 - Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. 1 - Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. 6 - Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. 5 - Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. 7 - En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. 8 - Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. 10 - Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. 9 - Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. 11 - aşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. |
4-Sağlık alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular.
|
11 - aşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. 9 - Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. 10 - Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. 8 - Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. 7 - En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. 5 - Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. 6 - Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. 1 - Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. 4 - Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. 2 - Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. 3 - Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |
1-Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır.
|
2 - Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. 4 - Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. 1 - Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. 6 - Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. 5 - Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. 7 - En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. 8 - Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. 10 - Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. 9 - Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. 11 - aşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. |
2-Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve bunları geliştirmek üzere gereğini yapar.
|
9 - Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. 10 - Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. 8 - Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. 5 - Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. 6 - Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. 1 - Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. 4 - Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. 2 - Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. 3 - Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. |
3-Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
1 - Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. 5 - Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. 7 - En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. 10 - Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. 9 - Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. |
4-Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve iletişim teknolojileri hakkında bilgi sahibidir ve bunları ileri düzeyde kullanır.
|
11 - aşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. 8 - Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. 5 - Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. 1 - Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. |
Alana Özgü Yetkinlik | |
1-Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji ve politika geliştirir ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir.
|
1 - Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. 3 - Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. 2 - Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. 4 - Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. 5 - Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. 6 - Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. 8 - Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. 7 - En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. 11 - aşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. 9 - Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. 10 - Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. |
2-Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir.
|
10 - Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. 9 - Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. 8 - Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. 6 - Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. 5 - Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. 4 - Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. 2 - Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. 3 - Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. 1 - Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. |
3-Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
|
1 - Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. 4 - Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. 5 - Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. 6 - Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. 8 - Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. 9 - Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. 11 - aşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. 10 - Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. |
4-Sağlık alanındaki güncel gelişmeleri toplumun temel birimi olan çocuk ve aileyi de kapsayacak şekilde ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
|
10 - Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. 11 - aşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. 9 - Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. 8 - Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. 6 - Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. 4 - Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. 3 - Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. 2 - Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. 1 - Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. |
5-Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
|
1 - Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. 2 - Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. 3 - Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. 4 - Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. 6 - Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. 5 - Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. 8 - Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. 7 - En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. 9 - Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. 11 - aşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. 10 - Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. |
6-Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur.
|
10 - Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. 11 - aşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. 9 - Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. 7 - En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. 8 - Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. 5 - Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. 6 - Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. 4 - Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. 3 - Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. 2 - Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. 1 - Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. |
7-Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir.
|
1 - Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. 4 - Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. 6 - Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. 5 - Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. 8 - Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. 9 - Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. 11 - aşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. 10 - Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. |
İstihdam Olanakları
Programı başarıyla tamamlayanlar çeşitli araştırma laboratuvarlarında, besin endüstrisinde görev alabilir, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı (ALES) ve yabancı dil sınavlarında başarılı olmak şartıyla üniversitelerde araştırma görevlisi veya öğretim görevlisi kadrolarına atanabilir. Doktora programına devam edebilir. Uzman Diyetisyen olarak danışmanlık merkezinde çalışabilir.Üst Dereceye Geçiş
Doktora programlarına başvurabilirler.Eğitim Türü
Örgün EğitimÖlçme ve Değerlendirme
Öğrenciler yıl içinde sözlü ve yazılı sınavla değerlendirilir. Ayrıca, ödev ve projeler verilir.Bölüm/Program Başkanı
Öğrenme Durumları
Öğrenme durumları öğrencilerin yaratıcı, eleştirel, yansıtıcı düşünme becerilerini mantıksal, matematiksel düşünme becerileri gibi üst düzey düşünme becerilerini geliştirmeyi hedefler. Bunun yanında öğrencilerin meta-bilişsel becerilerini geliştirmeyi hedefler. Öğrenme durumları öğrenme stratejileri, yöntemleri, tekniklerinin yanında kullanılan araç gereçler ile ölçme değerlendirme yöntemlerini kapsamaktadır. Programlarda kullanılan öğrenme durumları aşağıdaki listede verilmiştir:
Öğrenme Durumları * | Başlıca öğrenme faaliyetleri | Kullanılan Araçlar |
---|---|---|
Tartışma Yöntemi | Dinleme, konuşma, soru sorma, cevap üretme, görüş geliştirme ve sorgulama, görüş inceleme ve araştırma, eleştirel düşünce üretme, yaratıcı düşünce üretme, (çalıştay, panel, zıt panel, açıkoturum, münazara teknikleri uygulanır) kolegyum, forum, akvaryum tekniği. | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları) , bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar, konferans salon, çalıştay. |
Gösterip Yapma Yöntemi | Öğretim elemanının bir araç veya gereçin kullanımı göstermesi, öğretim elemanın bir performansı/uygulamayı/pratiği gerçekleştirerek öğrenciye göstermesi, öğrencilerin araç veya gereçi kullanımı tekrar etmesi , öğrencinin bir performansı/uygulamayı/pratiği tekrar etmesi. | Öğrenim hedefi ve konuya uygun gerçek araç gereçler veya model araç ve gereçler,çoklu ortam araçları , video ve animasyonları) , bilgisayar. |
Problem Çözme Yöntemi | Bilimsel/teorik ve/ veya gerçek hayat ilişkin bir problemi saptama, probleme ilişkin verileri analiz etme, alternatif çözüm önerileri geliştirme, uygun çözüm yöntemini seçme, probleme ilişkin çözümü değerlendirme , bireysel çalışma | Ders kitapları, araştırma raporları, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları), bilgisayar |
Örnek Olay Yöntemi | Örnek olayların sunumu, örnek olayları keşfetme, tipik olayları örnekleme, aykırı olayları örnekleme, örnek olayları karşılaştırma, örnek olay analizi, örnek olay yorumu, örnek olayı değerlendirme. | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (vakaya ilişkin metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyon, karikatür), bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar. |
Bireysel Çalışma Yöntemi | Öğrenci ilgi, merak ve motivasyonu, öğrenim hedefi, konuya göre detaylı araştırma ve inceleme; derinlemesine araştırma ve inceleme, kapsamlı Okuma, dinleme ve izleme, bir performası tekrar etme. | Kütüphane, e-kütüphane, laboratuvar, atölye |
Soru - Cevap Tekniği | Sokratik sorular sorma, cevapları eleştirme, soru üretme, cevap üretme, eleştirme, yaratıcı cevapları analiz etme ve değerlendirme, yapılandılmış sorular sorma ve cevaplar ürütme, kapalı uçlu sorular sorma ve cevap üretme | Ders kitapları, önerilen kitaplar, çalışma yaprakları, soru bankası , çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video, karikatür ve animasyonlar) |
Mikro Öğretim Tekniği | Sunum yapma performansı sergileme, yansıtıcı düşünce becerilerini geliştirme, öğrenci öz değerlendirme yapar. Öğretim elemanı öğrencilere konuları (seminer konuları da olabilir) dağıtır. Öğrenciler konuları inceler; araştır. Öğrenci sunumları hazırlanır. Öğrenci sunumlarını gerçekleştirir. Öğrencinin video kayıtları izlenir. | Kamera, video kayıt cihazları, kontrol listesi, rubrik, dereceleme ölçeği, gözlem formu. |
Proje Temelli Öğrenme Modeli | Gerçek hayata ilişkin bir problem durumu senaryosu oluşturma, gerçek hayata ilişkin problem durumu tespit etme, probleme ilişkin veri toplama, veri analiz etme, veri işleme ,veri dönüştürme, altenatif çözüm önerileri geliştirme, uygun çözüm yöntemi seçme, çözüm yöntemini uygulama / çözüme ilişkin bir model/tasarım/somut bir ürün oluşturma/ somut bir hizmet üretme, model/tasarı/ somut ürün/hizmeti değerlendirme, Proje ürünlerini sergileme | Problem senoryosu metinleri/Örnek projeler,veri tabanları, kitaplar, araştırma raporları, laboratuvar, atölye,uygulama alanları, kütüphane, bilgisayar yazılımları, standart derslik teknolojileri, projeye konusuna göre araç ve gereçler |
Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli | Keşfetme, örnek olay bulma, neden sonuç ilişkisi kurma, sorgulama, inceleme, araştırma ( öğrenme halkaları=3E,5E,7E modelleri | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları) , bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar, konferans salonu |
İşbirlikli Öğrenme Modeli | İşbirliği kurma, iletişim kurma, liderlik yapma, görev paylaşma, sorumluluk paylaşma, birlikte öğrenme, sosyal etkileşim kurma. Öğrenciler arasından heterojen gruplar oluşturulur. Görev gruplara verilir. Proje, performans, problem çözme, rol oynama, klasik ödev gibi görevleri öğrenci grubları birlikte yapar. Bireysel veya grup değerlendirmesi yapılır.Ayrılıp Birleşme I; Ayrılıp birleşme tekniği II ; Öğrenci takımları-başarı grupları;Ekip destekli bireyselleştirme tekniği Takım-oyun turnuva tekniği; Görüşme teknikleri, Akranla Öğretim Tekniği , Tutor öğretim Tekniği uygulanır. | Sınıf içi ve sınıf dışı, okul içi ve okul dışı ortamlar. |
Deneyimle Öğrenme Modeli | Fakülte- dış paydaş( sanayi kuruluşları, okullar ve diğer ) işbilliği kurulur. Öğrenciler mesleki becerileri gerçek ortamında doğrudan gözlemler. Gözlem sonuçları sınıf içi ortamda analiz edilir. | Programa göre staj yerleri, mesleki uygulama yerleri, Öğrenci ürün dosyası örneği, gözlem formları ve diğer alteratif ölçme araçları |
Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli | Problem çözme, tartışma, örnek olay sunma, vaka analiz etme, eleştirel düşünce üretme, yaratıcı düşünce üretme, Öğrenim hedefine uygun video kayıtları oluşturulur veya seçilir. Öğrenciler video kayıtları izleyerek ön hazırlık yapar. Sınıf içi ortamda problem çözülür. Problem tartışılır. | Video kayıtları, çevrimiçi ortamlar, sınıf |
Anlatım Yöntemi | Dinleme, konuşma, (düz anlatım, konferans, seminer,nutuk,demeç ve brifing teknikleri uygulanır) | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları) , bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar, konferans salonu |
Klasik Yazılı Sınav | Yaratıcı, eleştirel, yansıtıcı düşüncelerin değerlendirmesi için klasik yazılı sınavlar. Bilgi, kavrama, uygulama, analiz gibi bilişsel becerileri değerlendirmek amaçıyla çoktan seçmeli, kısa cevaplı ( boşluk doldurmalı, eşleştirmeli, doğru yanlış ve diğer) sınavlar yapılır. | Yazılı sınav kağıtları, çoktan seçmeli testler, kısa çevaplı testler, karma testler, cevap anahtarları |
Sözlü Sınav | Öğrenciye özgü, yaratıcı, eleştirel, yansıtıcı düşünce becerisi ve bilgi, kavrama, uygulama, analiz ve sentez gibi bilişse beceriler değerlendirmek amaçıyla yapılır. Genel bir ölçme değerlenme yöntemi değildir.her programda uygulanmaz; programa özeldir. | Sözlü soru bankası/ sözlü soru havuzu, çevap anahtarları, kontor listeleri, rubrikler, dereceleme ölçekleri |
Ödev | Öğrencinin bilgi, becerilerini geliştirmek, araştırma ve incelemeye özendirmek, öğrenme eksikliklerini tamamlamak, bir konuda derinleşmeyi sağlamak amaçıyla kullanılır. | Kütüphane, e-kütüphane, kitaplar, makaleler |
Proje Görevi | Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Performans Görevi | Öğrencileri bütünsel ( bilişsel, duyuşsal ve psikomotor) olarak değerlendirmek hedeflendiği durumlarda kullanılır. Öğrenme süreçi ve öğrenme ürünleri ölçmek ve değerlendirmek amaçıyla yapılır. Performans ödevleri en az iki haftalık bir iş yükü içerir. | Problem senoryosu metinleri,kontor listeleri, rubrikler, dereceleme ölçekleri |
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
Ders | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
AĞIRLIK DENETİMİ VE YEME DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI | 3 | 4 | 1 | 4 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 |
BESİN DESTEK., SAĞLIĞA VE BESLENMEYE KATKI. DEĞER. | 2 | 2 | 4 | 4 | 1 | 5 | 1 | 1 | 3 | 4 | 3 |
BESİN GÜVENLİĞİ VE HACCP | 2 | 4 | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 4 |
BESLENME ANTROPOLOJİSİ | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 | 3 | 0 | 2 | 3 | 4 | 1 |
BESLENME ANTROPOMETRİSİ | 3 | 4 | 2 | 4 | 5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 |
BESLENME DANIŞMANLIĞI VE İLETİŞİM BECERİLERİ | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 1 | 4 | 3 | 2 |
BESLENME PSİKOLOJİSİ | 4 | 4 | 1 | 3 | 2 | 4 | 1 | 5 | 2 | 3 | 3 |
BESLENME VE GENETİK | 3 | 0 | 0 | 5 | 3 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 |
BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJESİ HAZIRLAMA | 0 | 0 | 0 | 4 | 3 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 5 |
BİYOİSTATİSTİK | 5 | 4 | 2 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
ÇOCUK HASTALIKLARINDA BESLENME | 0 | 3 | 0 | 5 | 0 | 4 | 0 | 4 | 4 | 0 | 2 |
ÇOCUKLUK OBEZİTESİ ÖNLENMESİ VE TEDAVİSİ | 1 | 0 | 0 | 0 | 4 | 3 | 0 | 4 | 4 | 3 | 0 |
ÇOCUKLUK VE ERGENLİK DÖNEMİNDE BESLENME | 4 | 4 | 3 | 5 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 |
ENTERAL VE PARENTERAL BESLENME | 4 | 3 | 5 | 3 | 2 | 4 | 2 | 1 | 1 | 0 | 1 |
GASTROİNTESTİNAL SİSTEM HAST. DİYET TEDAVİSİ | 0 | 0 | 0 | 4 | 4 | 4 | 0 | 5 | 4 | 0 | 0 |
GEBE VE EMZİKLİ BESLENMESİ | 4 | 5 | 3 | 5 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 |
İLERİ BESLENME BİYOKİMYASI | 4 | 5 | 1 | 4 | 2 | 4 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 |
İLERİ BESLENME I | 5 | 4 | 2 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 |
İLERİ BESLENME II | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 |
İŞLEVSEL BESİNLER | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 4 | 2 | 4 | 4 | 3 | 1 |
KALP DAMAR HASTALIKLARINDA DİYET TEDAVİSİ | 4 | 5 | 1 | 2 | 5 | 3 | 3 | 4 | 2 | 1 | 4 |
MENÜ PLANLAMA | 1 | 0 | 4 | 1 | 0 | 0 | 0 | 4 | 3 | 0 | 0 |
NÖROLOJİK VE PSİKİYATRİK HASTALIKLARDA BESLENME | 2 | 3 | 0 | 4 | 0 | 4 | 0 | 3 | 4 | 0 | 3 |
SEMİNER | 1 | 2 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 1 |
SPORCU BESLENMESİ | 0 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 0 | 4 | 5 | 3 | 0 |
TOPLU BES. SİS. BESİN HAZIR. VE PİŞİR.YÖNT., MALİ. KONT. | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 |
TOPLUM BESLENMESİ | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 5 |
YAŞLI BESLENMESİ | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 1 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
İlişkili Ders Sayısı / 28/28 | 74 | 82 | 64 | 104 | 81 | 90 | 56 | 91 | 79 | 64 | 60 |
Öğrencilere Uygulanan Anketler
Öğretim elemanı değerlendirme anketi | Kesinlikle katılmıyorum | Katılmıyorum | Kısmen katılıyorum | Katılıyorum | Kesinlikle katılıyorum | Fikrim yok |
---|---|---|---|---|---|---|
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar. | ||||||
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur. | ||||||
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur. | ||||||
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır. | ||||||
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir. | ||||||
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir. | ||||||
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir. | ||||||
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır. | ||||||
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır. | ||||||
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır. | ||||||
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır. | ||||||
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir. | ||||||
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder. | ||||||
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur. | ||||||
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur. | ||||||
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır. | ||||||
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir. | ||||||
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir. | ||||||
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz |