Program Bilgileri
Amaç
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel olmayı benimsemiş eğitim, araştırma ve uygulama yapabilen, bilgisini çalıştığı alana aktarabilen nitelikli Bilim Doktoru yetiştirmektir.Kazanılan Derece
DoktoraKayıt ve Kabul Koşulları
Lisans ve/veya Yüksek Lisans Diploması, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı (ALES) Sonucu, İngilizce Yeterlik BelgesiMezuniyet Koşulları
Tüm dersleri başarıyla tamamlayan ve seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi, doktora tezi ile en az 240 AKTS alan öğrenciler diploma almaya hak kazanırlar.Önceki Öğrenimin Tanınması
İstanbul Medipol Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği Esasları kapsamında gerçekleştirilmektedir.Ders Planı- AKTS Kredileri
* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.
** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.
*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.
Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.
1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
FTRD1113105 | İLERİ EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ | Türkçe | 2 | - | 9 | |
FTRD1113111 | İLERİ FONKSİYONEL ANATOMİ | Türkçe | 3 | - | 9 | |
FTRD1110990 | MUSKULOSKELETAL REHABİLİTASYON | Türkçe | 2 | - | 9 | |
FTRD1113103 | NÖROFİZYOLOJİK REHABİLİTASYON | Türkçe | 2 | - | 9 | |
FTRD1113104 | SPOR YARALANMALARI | Türkçe | 2 | - | 9 | |
FTRD1113106 | ERGOTERAPİ | Türkçe | 2 | - | 9 | |
FTRD1113107 | ORTEZ-PROTEZ REHABİLİTASYONU | Türkçe | 2 | - | 9 | |
FTRD1113108 | YAŞLANMA VE FİZİKSEL AKTİVİTE | Türkçe | 2 | - | 9 | |
FTRD1115086 | İLERİ PULMONER REHABİLİTASYON | Türkçe | 2 | - | 9 | |
FTRD1118760 | KOGNİTİF REHABİLİTASYON | Türkçe | 2 | - | 9 |
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
FTRD1246910 | SEMİNER | Türkçe | - | 2 | ||
FTRD1213111 | İLERİ FONKSİYONEL ANATOMİ | Türkçe | 3 | - | 9 | |
FTRD1214048 | İLERİ ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Türkçe | 3 | - | 8 | |
FTRD1211120 | AĞRI FİZYOTERAPİSİ | Türkçe | 2 | - | 9 | |
FTRD1213102 | DENGE VE YÜRÜME BOZUKLUKLARINDA REHABİLİTASYON | Türkçe | 2 | - | 9 | |
FTRD1213113 | PERİFERİK SİNİR SİSTEMİ HAST. FİZYOTERAPİ | Türkçe | 2 | - | 9 | |
FTRD1213114 | ÇOCUK HAST. FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON | Türkçe | 2 | - | 9 | |
FTRD1213115 | FİZYOTERAPİDE EGZERSİZ YÖNTEMLERİ | Türkçe | 2 | - | 9 | |
FTRD1213116 | EL REHABİLİTASYONU | Türkçe | 2 | - | 9 | |
FTRD1215087 | İLERİ KARDİYAK REHABİLİTASYON | Türkçe | 2 | - | 9 | |
FTRD1214021 | BİLİMSEL PROJE HAZIRLAMADA İLERİ KONULAR | Türkçe | 2 | - | 6 |
Program Yeterliliği
Kuramsal, Olgusal
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir.
Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir.
İstihdam Olanakları
Programı başarıyla tamamlayanlar kamu kuruluşları, özel sektör, araştırma enstitülerinde görev alabilir. Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı (ALES) ve yabancı dil sınavlarında başarılı oldukları takdirde, üniversitelerde öğretim görevlisi veya öğretim üyesi kadrolarında görev alabilir.Üst Dereceye Geçiş
Doktora sonrası programlara başvurabilir.Eğitim Türü
Örgün EğitimÖlçme ve Değerlendirme
Ölçme değerlendirme yazılı sınav, sözlü sınav ve bir makalenin ya da bir konunun anlatımı şeklinde yapılır. Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Bir dersten başarılı sayılmak için, başarı notunun doktora programında en az 75 olması gerekir. Ara sınav ve genel sınav notlarının % 50'si alınarak başarı puanı belirlenir.Bölüm/Program Başkanı
Eğitim Öğretim Metotları
Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:
Eğitim - Öğretim Yöntemleri * | Başlıca öğrenme faaliyetleri | Kullanılan Araçlar |
---|---|---|
Anlatım | Dinleme ve anlamlandırma | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Seminer | Değişik konularda sunumlar hazırlayarak bir konuyu bir başkasına aktarabilmesi ve toplum önünde konuşmayı öğrenebilmesi | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Örnek Olay | Vaka takdimini yorumlayabilme | |
Bireysel Çalışma | Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi | Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları |
Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Proje Temelli Öğrenme | Konunun tarif edilmesi, kullanılacak yöntemlerin belirlenmesi ve sonucun yorumlanması | veri tabanları, kitaplar |
Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Soru - Cevap | Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi | |
Video | ||
Tartışma | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Alıştırma ve Uygulama | Araştırma ve yaşam boyu öğrenilmesi, yazılması, okunması, eleştirel düşünülmesi ve uygulanması | Laboratuvar, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Gösteri | Teknik gezi, ziyaretler sayesinde derslerde öğrenilen konu/ tekniklerin ziyaret edilen tesislerde gösterilmesi | |
Gösterip Yapma | Görerek öğrenmenin desteklemesi | Video, film, veri tabanları |
Yazılı sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama | |
Sözlü Sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Ödev | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Proje / Tasarım | Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Kısa Sınav | Öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama |
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
Ders | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
AĞRI FİZYOTERAPİSİ | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 |
ÇOCUK HAST. FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 2 | 2 | 5 |
DENGE VE YÜRÜME BOZUKLUKLARINDA REHABİLİTASYON | 5 | 5 | 2 | 5 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 |
EL REHABİLİTASYONU | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 |
ERGOTERAPİ | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
FİZYOTERAPİDE DEĞERLENDİRME VE ANALİZ | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 |
FİZYOTERAPİDE EGZERSİZ YÖNTEMLERİ | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 |
İLERİ EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
İLERİ FONKSİYONEL ANATOMİ | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 0 | 0 | 1 |
KADIN SAĞLIĞI | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 |
KOGNİTİF REHABİLİTASYON | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
MERKEZİ SİNİR SİSTEMİ HAST. FİZYOTERAPİ | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 |
MUSKULOSKELETAL REHABİLİTASYON | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 |
NÖROFİZYOLOJİK REHABİLİTASYON | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 |
OBEZİTE FİZYOTERAPİSİ | 3 | 5 | 2 | 4 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 |
ORTEZ-PROTEZ REHABİLİTASYONU | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 |
ORTOPEDİK REHABİLİTASYON | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 |
PERİFERİK SİNİR SİSTEMİ HAST. FİZYOTERAPİ | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 |
SEMİNER | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
SPOR YARALANMALARI | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
TEZ | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |
VESTİBÜLER SİSTEM VE REHABİLİTASYONU | 1 | 4 | 4 | 5 | 2 | 3 | 4 | 2 | 2 |
YAŞLANMA VE FİZİKSEL AKTİVİTE | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 |
YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 |
YOĞUN BAKIM FİZYOTERAPİSİ | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 |
İlişkili Ders Sayısı / 25/28 | 107 | 114 | 83 | 102 | 81 | 74 | 61 | 60 | 73 |
Öğrencilere Uygulanan Anketler
Öğretim elemanı değerlendirme anketi | Kesinlikle katılmıyorum | Katılmıyorum | Kısmen katılıyorum | Katılıyorum | Kesinlikle katılıyorum | Fikrim yok |
---|---|---|---|---|---|---|
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar. | ||||||
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur. | ||||||
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur. | ||||||
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır. | ||||||
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir. | ||||||
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir. | ||||||
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir. | ||||||
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır. | ||||||
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır. | ||||||
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır. | ||||||
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır. | ||||||
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir. | ||||||
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder. | ||||||
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur. | ||||||
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur. | ||||||
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır. | ||||||
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir. | ||||||
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir. | ||||||
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz |