Program Bilgileri
Amaç
Sağlık, eğitim ve sosyal alanlarda görev alacak normal gelişim gösteren, özel gereksinimli, akut ve kronik hastalığı olan, korunmaya muhtaç ve gelişimsel risk altındaki 0-18 yaş grubu çocuk ve ergenlerin gelişimlerine yönelik tanı ve değerlendirme yapabilecek, aile danışmanlığı yapabilecek, gelişimsel destek programları hazırlayıp uygulayabilecek, araştırma ve uygulama projelerinde görev alabilecek, teknolojik, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanan, eklektik yaklaşımı benimsemiş ve etik değerlere bağlı çocuk gelişimi uzmanı yetiştirme amacını taşımaktadır.Kazanılan Derece
Tezli Yüksek LisansKayıt ve Kabul Koşulları
Yüksek lisans programına başvuracak adaylarda, Çocuk Gelişimi, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi bölümlerinde 4 yıllık lisans programlarını tamamlamış ve Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Sınavı (ALES)’ndan Eşit Ağırlık puan türünde en az 55 puan olmak.Mezuniyet Koşulları
Program süresince öğrenciler, yüksek lisans derslerini tamamladıktan sonra (en az 60 AKTS) kendi dallarında bir tez hazırlarlar (60 AKTS). Tez sınavında başarılı olanlara ÇGE programında "Bilim Uzmanlığı" diploması verilir.Önceki Öğrenimin Tanınması
İstanbul Medipol Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği Esasları kapsamında gerçekleştirilmektedir.Ders Planı- AKTS Kredileri
* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.
** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.
*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.
Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.
1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
ÇGLY1111445 | ÇOCUK GEL. VE EĞİ. ARAŞ. YÖNTEM VE TEKNİK. UYG. | Türkçe | 3 | - | 6 | |
ÇGLY1157560 | GELİŞİM TEORİLERİ | Türkçe | 3 | - | 6 | |
ÇGLY1110442 | ÇOCUKLUK ÇAĞINDA DUYG. VE DAVR. SORUNLAR | Türkçe | 3 | - | 6 | |
ÇGLY1110443 | OKUL PSİKOLOJİSİ | Türkçe | 3 | - | 6 | |
ÇGLY1111659 | KÜÇÜK ADIMLAR | Türkçe | 3 | - | 6 | |
ÇGLY1157650 | ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE DUYU EĞİTİMİ | Türkçe | 2 | - | 6 | |
ÇGLY1157660 | ERKEN ÇOCUK. DÖNE. ÇOCUK AİLE EĞİ. VE DANIŞ. HİZM. | Türkçe | 3 | - | 6 | |
ÇGLY1157670 | GELİŞİM PSİKOLOJİSİNDE SEÇME KONULAR | Türkçe | 2 | - | 6 | |
ÇGLY1157780 | ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE KAYNAŞTIRMA | Türkçe | 3 | - | 6 | |
ÇGLY1157810 | HASTA VE HASTA. YATAN ÇOCUK. EĞİT. VE ÖĞRET.-HASTANE OKULLARI | Türkçe | 3 | - | 6 | |
ÇGLY1110438 | BİYOİSTATİSTİK | Türkçe | 3 | - | 8 |
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
ÇGLY1211841 | ERKEN ÇOCUKLUKTA GELİŞİM DEĞERLENDİRME | Türkçe | 3 | - | 6 | |
ÇGLY1257710 | FARKLI GELİŞEN ÇOCUKLAR | Türkçe | 3 | - | 6 | |
ÇGLY1257730 | SEMİNER | Türkçe | - | 12 | ||
ÇGLY1214014 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJESİ HAZIRLAMA | Türkçe | 2 | - | 6 | |
ÇGLY1257590 | ANA-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ | Türkçe | 3 | - | 6 | |
ÇGLY1257680 | İLERİ ÇOCUK EDEBİYATI | Türkçe | 3 | - | 6 | |
ÇGLY1257740 | GELİŞİMSEL ERKEN MÜDAHALE YAKLAŞIMLARI | Türkçe | 3 | - | 6 | |
ÇGLY1257750 | ÇOCUK RESİMLERİNİ TEŞHİS ARACI OLARAK KULLANMA | Türkçe | 3 | - | 6 | |
ÇGLY1257760 | ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE EĞİTİMSEL YAKLAŞIMLAR | Türkçe | 3 | - | 6 | |
ÇGLY1257790 | ÖZEL EĞİTİMDE AİLE DANIŞMANLIK HİZMETLERİ | Türkçe | 3 | - | 6 |
Program Yeterliliği
Kuramsal, Olgusal
0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahiptir.
Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder.
0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır.
0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir.
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu temel bilgileri kullanarak öneriler ortaya koyar, öğrendiği konuları uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder.
Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır araştırmalara katılır.
Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir.
Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.
İstihdam Olanakları
Programı başarıyla tamamlayanlar Çocuk Gelişimi alanında bilim uzmanlıklarını almaya hak kazanırlar. Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı (ALES) ve yabancı dil sınavlarında başarılı olmak şartıyla üniversitelerde araştırma görevlisi veya öğretim görevlisi kadrolarına atanabilir, Doktoraya devam edebilirler.Üst Dereceye Geçiş
Üçüncü aşama programları için geçerli olabilir.Eğitim Türü
Örgün EğitimÖlçme ve Değerlendirme
Ölçme değerlendirme İstanbul Medipol Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim Ölçme ve Değerlendirme Yönergesi'ne göre yapılır. Yazılı sınav, bir makalenin ya da konunun anlatımı şeklinde yapılır. Master programında geçerli not minimum 65'dir. Toplam 100 puan üzerinden arasınavın başarıya oranı %50, genel sınavın başarıya oranı % 50'dir.Bölüm/Program Başkanı
Eğitim Öğretim Metotları
Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:
Eğitim - Öğretim Yöntemleri * | Başlıca öğrenme faaliyetleri | Kullanılan Araçlar |
---|---|---|
Anlatım | Dinleme ve anlamlandırma | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Örnek Olay | Vaka takdimini yorumlayabilme | |
Bireysel Çalışma | Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi | Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları |
Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Proje Temelli Öğrenme | Konunun tarif edilmesi, kullanılacak yöntemlerin belirlenmesi ve sonucun yorumlanması | veri tabanları, kitaplar |
Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Soru - Cevap | Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi | |
Tartışma | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Alıştırma ve Uygulama | Araştırma ve yaşam boyu öğrenilmesi, yazılması, okunması, eleştirel düşünülmesi ve uygulanması | Laboratuvar, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Gösterip Yapma | Görerek öğrenmenin desteklemesi | Video, film, veri tabanları |
Yazılı sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama | |
Ödev | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Proje / Tasarım | Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Performans Görevi | Proje temelli sunum teknikleri | Sunum, akıllı tahta, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
Ders | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ANA-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 |
ÇOCUK GEL. VE EĞİ. ARAŞ. YÖNTEM VE TEKNİK. UYG. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÇOCUK RESİMLERİNİ TEŞHİS ARACI OLARAK KULLANMA | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 |
ÇOCUKLUK ÇAĞINDA DUYG. VE DAVR. SORUNLAR | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE KAYNAŞTIRMA | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 |
ERKEN ÇOCUK. DÖNE. ÇOCUK AİLE EĞİ. VE DANIŞ. HİZM. | 5 | 5 | 5 | 1 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 |
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE DUYU EĞİTİMİ | 1 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 |
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE EĞİTİMSEL YAKLAŞIMLAR | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ERKEN ÇOCUKLUKTA GELİŞİM DEĞERLENDİRME | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 |
FARKLI GELİŞEN ÇOCUKLAR | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 |
GELİŞİM PSİKOLOJİSİNDE SEÇME KONULAR | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 |
GELİŞİM TEORİLERİ | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
GELİŞİMSEL ERKEN MÜDAHALE YAKLAŞIMLARI | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 |
HASTA VE HASTA. YATAN ÇOCUK. EĞİT. VE ÖĞRET.-HASTANE OKULLARI | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 |
İLERİ ÇOCUK EDEBİYATI | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 1 | 2 |
KÜÇÜK ADIMLAR | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
OKUL PSİKOLOJİSİ | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |
ÖZEL EĞİTİMDE AİLE DANIŞMANLIK HİZMETLERİ | 2 | 1 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 |
SEMİNER | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |
TEZ | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 |
İlişkili Ders Sayısı / 20/21 | 57 | 56 | 58 | 51 | 57 | 55 | 51 | 55 | 55 |
Öğrencilere Uygulanan Anketler
Öğretim elemanı değerlendirme anketi | Kesinlikle katılmıyorum | Katılmıyorum | Kısmen katılıyorum | Katılıyorum | Kesinlikle katılıyorum | Fikrim yok |
---|---|---|---|---|---|---|
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar. | ||||||
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur. | ||||||
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur. | ||||||
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır. | ||||||
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir. | ||||||
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir. | ||||||
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir. | ||||||
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır. | ||||||
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır. | ||||||
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır. | ||||||
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır. | ||||||
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir. | ||||||
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder. | ||||||
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur. | ||||||
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur. | ||||||
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır. | ||||||
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir. | ||||||
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir. | ||||||
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz |