Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEZ | - | Güz Dönemi | 0+0 | - | 60 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN, Dr.Öğr.Üye. Feryal SAVCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencinin belirli bir bilgi birikimi edinmesini, bilimsel araştırma ya da çalışma yapmasını, bilgilere erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çalışma konusunun belirlenmesi,İlgili konuda yapılmış çalışmaların taranması,İlgili konuda yapılmış çalışmaların taranması,İlgili konuda yapılmış çalışmaların taranması,Konu ile ilgili çalışmaların derlenmesi,Amaç, problem ve alt problemlerin belirlenmesi,Veri Toplama,Veri toplama,Veri toplama,Verilerin tarışılması,Verilerin tartışılması,Verilerin tartışılması,Sonuç ve Öneriler,Araştırmanın sunulması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yüksek lisans eğitimi boyunca kazanılan teorik ve pratik bilgiler doğrultusunda konu belirler. | ||
Araştırma tekniklerini kullanarak, araştırmada kullanılacak değişkenleri seçer. | ||
Değişkenler arasındaki neden-sonuç ilişkilerini anlar. | ||
Araştırmaya ilişkin denenceleri oluşturur. | ||
Araştırmaya uygun yöntem ve ölçme araçlarını seçer. | ||
Araştırma bulgularını yazar ve yorumlar. | ||
Araştırma önerileri geliştirir. | ||
Araştırmada kullanılan kaynakları uluslararası standartlara uygun şekilde listeler. | ||
Kütüphanelerde ve elektronik ortamda etkin şekilde kaynak tarar ve yorumlar. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çalışma konusunun belirlenmesi | |
2 | İlgili konuda yapılmış çalışmaların taranması | |
3 | İlgili konuda yapılmış çalışmaların taranması | |
4 | İlgili konuda yapılmış çalışmaların taranması | |
5 | Konu ile ilgili çalışmaların derlenmesi | |
6 | Amaç, problem ve alt problemlerin belirlenmesi | |
7 | Veri Toplama | |
8 | Veri toplama | |
9 | Veri toplama | |
10 | Verilerin tarışılması | |
11 | Verilerin tartışılması | |
12 | Verilerin tartışılması | |
13 | Sonuç ve Öneriler | |
14 | Araştırmanın sunulması |
Kaynak |
Alanla İlgili Ulusal ve Uluslarası Güncel Literatür |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahiptir. | X | |||||
2 | Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder. | X | |||||
3 | 0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır. | X | |||||
4 | 0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir. | X | |||||
5 | Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu temel bilgileri kullanarak öneriler ortaya koyar, öğrendiği konuları uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder. | X | |||||
6 | Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır araştırmalara katılır. | X | |||||
7 | Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir. | X | |||||
8 | Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
9 | Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 10 | 157 | 1570 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 8 | 112 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 10 | 5 | 50 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 1788 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(1788/30) | 60 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEZ | - | Güz Dönemi | 0+0 | - | 60 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN, Dr.Öğr.Üye. Feryal SAVCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencinin belirli bir bilgi birikimi edinmesini, bilimsel araştırma ya da çalışma yapmasını, bilgilere erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çalışma konusunun belirlenmesi,İlgili konuda yapılmış çalışmaların taranması,İlgili konuda yapılmış çalışmaların taranması,İlgili konuda yapılmış çalışmaların taranması,Konu ile ilgili çalışmaların derlenmesi,Amaç, problem ve alt problemlerin belirlenmesi,Veri Toplama,Veri toplama,Veri toplama,Verilerin tarışılması,Verilerin tartışılması,Verilerin tartışılması,Sonuç ve Öneriler,Araştırmanın sunulması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yüksek lisans eğitimi boyunca kazanılan teorik ve pratik bilgiler doğrultusunda konu belirler. | ||
Araştırma tekniklerini kullanarak, araştırmada kullanılacak değişkenleri seçer. | ||
Değişkenler arasındaki neden-sonuç ilişkilerini anlar. | ||
Araştırmaya ilişkin denenceleri oluşturur. | ||
Araştırmaya uygun yöntem ve ölçme araçlarını seçer. | ||
Araştırma bulgularını yazar ve yorumlar. | ||
Araştırma önerileri geliştirir. | ||
Araştırmada kullanılan kaynakları uluslararası standartlara uygun şekilde listeler. | ||
Kütüphanelerde ve elektronik ortamda etkin şekilde kaynak tarar ve yorumlar. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çalışma konusunun belirlenmesi | |
2 | İlgili konuda yapılmış çalışmaların taranması | |
3 | İlgili konuda yapılmış çalışmaların taranması | |
4 | İlgili konuda yapılmış çalışmaların taranması | |
5 | Konu ile ilgili çalışmaların derlenmesi | |
6 | Amaç, problem ve alt problemlerin belirlenmesi | |
7 | Veri Toplama | |
8 | Veri toplama | |
9 | Veri toplama | |
10 | Verilerin tarışılması | |
11 | Verilerin tartışılması | |
12 | Verilerin tartışılması | |
13 | Sonuç ve Öneriler | |
14 | Araştırmanın sunulması |
Kaynak |
Alanla İlgili Ulusal ve Uluslarası Güncel Literatür |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahiptir. | X | |||||
2 | Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder. | X | |||||
3 | 0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır. | X | |||||
4 | 0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir. | X | |||||
5 | Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu temel bilgileri kullanarak öneriler ortaya koyar, öğrendiği konuları uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder. | X | |||||
6 | Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır araştırmalara katılır. | X | |||||
7 | Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir. | X | |||||
8 | Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
9 | Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |