Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GELİŞİM PSİKOLOJİSİNDE SEÇME KONULAR | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Gelişim Psikolojisi alanında yer alan ve yaşam boyu gelişim kapsamında öne çıkan konuların ve kavramların ele alınması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yaşam boyu Gelişim ve Gelişim Kuramlarına Genel Bakış,Bağlanma Kuramı,Ebeveyn Tutumları ve Boşanmış Ebeveynler, Çalışan Ebeveynler,Okul Öncesi Çocuk ve Oyun,Ergenlik Kuramları ve Ergenle Yaşamak,Çocuk ve Ergenlerle İletişim ve Empati,Genel Değerlendirme,Bağımlılık: Madde, İnternet, Teknoloji,Okul Korkusu ve Okul Başarısı, Sınav Stresi, Meslek Seçimi,Zorbalık: Akran Zorbalığı, Okul Zorbalığı, Siber Zorbalık,Üstün Zekalı Çocuklar ve Atipik Çocuklar,Fiziksel, Duygusal, Cinsel İstismar ve İhmal,Ödev / Vaka Sunumu,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yaşam boyu gelişim anlayışı çerçevesinde gelişim psikolojisinde güncel konuların incelenmesi. | ||
Gelişim psikolojisinin temel kavram ve konularını tanımlamak. | ||
Gelişim evrelerini örnekler üzerinde tanımlayabilmek. | ||
Gelişim psikolojisinin temel dinamiklerini kavramak ve yorumlayabilmek. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yaşam boyu Gelişim ve Gelişim Kuramlarına Genel Bakış | |
2 | Bağlanma Kuramı | |
3 | Ebeveyn Tutumları ve Boşanmış Ebeveynler, Çalışan Ebeveynler | |
4 | Okul Öncesi Çocuk ve Oyun | |
5 | Ergenlik Kuramları ve Ergenle Yaşamak | |
6 | Çocuk ve Ergenlerle İletişim ve Empati | |
7 | Genel Değerlendirme | |
8 | Bağımlılık: Madde, İnternet, Teknoloji | |
9 | Okul Korkusu ve Okul Başarısı, Sınav Stresi, Meslek Seçimi | |
10 | Zorbalık: Akran Zorbalığı, Okul Zorbalığı, Siber Zorbalık | |
11 | Üstün Zekalı Çocuklar ve Atipik Çocuklar | |
12 | Fiziksel, Duygusal, Cinsel İstismar ve İhmal | |
13 | Ödev / Vaka Sunumu | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynak |
Gelişim Psikolojisi Kuramları Patricia H. Miller, Yayına Hazırlayan: Bekir Onur Çeviren: Zeynep Gültekin. Yaşam Boyu Gelişim (2012), J.W. Santrock, Ankara: Nobel Yayın İnsan ve Davranışı (1999). D. Cüceloğlu. İstanbul: Remzi Kitabevi Çocuk ve Ergen Gelişimi (1998) B. Onur. Ankara: İmge Kitabevi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahiptir. | X | |||||
2 | Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder. | X | |||||
3 | 0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır. | X | |||||
4 | 0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir. | X | |||||
5 | Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu temel bilgileri kullanarak öneriler ortaya koyar, öğrendiği konuları uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder. | X | |||||
6 | Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır araştırmalara katılır. | X | |||||
7 | Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir. | X | |||||
8 | Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
9 | Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 40 | 80 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 2 | 4 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 175 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(175/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GELİŞİM PSİKOLOJİSİNDE SEÇME KONULAR | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Gelişim Psikolojisi alanında yer alan ve yaşam boyu gelişim kapsamında öne çıkan konuların ve kavramların ele alınması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yaşam boyu Gelişim ve Gelişim Kuramlarına Genel Bakış,Bağlanma Kuramı,Ebeveyn Tutumları ve Boşanmış Ebeveynler, Çalışan Ebeveynler,Okul Öncesi Çocuk ve Oyun,Ergenlik Kuramları ve Ergenle Yaşamak,Çocuk ve Ergenlerle İletişim ve Empati,Genel Değerlendirme,Bağımlılık: Madde, İnternet, Teknoloji,Okul Korkusu ve Okul Başarısı, Sınav Stresi, Meslek Seçimi,Zorbalık: Akran Zorbalığı, Okul Zorbalığı, Siber Zorbalık,Üstün Zekalı Çocuklar ve Atipik Çocuklar,Fiziksel, Duygusal, Cinsel İstismar ve İhmal,Ödev / Vaka Sunumu,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yaşam boyu gelişim anlayışı çerçevesinde gelişim psikolojisinde güncel konuların incelenmesi. | ||
Gelişim psikolojisinin temel kavram ve konularını tanımlamak. | ||
Gelişim evrelerini örnekler üzerinde tanımlayabilmek. | ||
Gelişim psikolojisinin temel dinamiklerini kavramak ve yorumlayabilmek. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yaşam boyu Gelişim ve Gelişim Kuramlarına Genel Bakış | |
2 | Bağlanma Kuramı | |
3 | Ebeveyn Tutumları ve Boşanmış Ebeveynler, Çalışan Ebeveynler | |
4 | Okul Öncesi Çocuk ve Oyun | |
5 | Ergenlik Kuramları ve Ergenle Yaşamak | |
6 | Çocuk ve Ergenlerle İletişim ve Empati | |
7 | Genel Değerlendirme | |
8 | Bağımlılık: Madde, İnternet, Teknoloji | |
9 | Okul Korkusu ve Okul Başarısı, Sınav Stresi, Meslek Seçimi | |
10 | Zorbalık: Akran Zorbalığı, Okul Zorbalığı, Siber Zorbalık | |
11 | Üstün Zekalı Çocuklar ve Atipik Çocuklar | |
12 | Fiziksel, Duygusal, Cinsel İstismar ve İhmal | |
13 | Ödev / Vaka Sunumu | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynak |
Gelişim Psikolojisi Kuramları Patricia H. Miller, Yayına Hazırlayan: Bekir Onur Çeviren: Zeynep Gültekin. Yaşam Boyu Gelişim (2012), J.W. Santrock, Ankara: Nobel Yayın İnsan ve Davranışı (1999). D. Cüceloğlu. İstanbul: Remzi Kitabevi Çocuk ve Ergen Gelişimi (1998) B. Onur. Ankara: İmge Kitabevi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahiptir. | X | |||||
2 | Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder. | X | |||||
3 | 0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır. | X | |||||
4 | 0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir. | X | |||||
5 | Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu temel bilgileri kullanarak öneriler ortaya koyar, öğrendiği konuları uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder. | X | |||||
6 | Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır araştırmalara katılır. | X | |||||
7 | Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir. | X | |||||
8 | Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
9 | Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |