Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANA-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ebru Hasibe TANJU ASLIŞEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersi alan öğrencilerin anne-baba ve çocuk ilişkilerini, anne-babanın çocuğun gelişimindeki rolünü kavrayabilmeleri, buna yönelik gerekli önlemleri alabilmeleri ve anne-babalara uygun rehberliği yapabilmeleri beklenir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma ve Dersin Tanıtımı,Anne-baba çocuk ilişkilerinin kavramsal çerçevesi,Anne-baba çocuk ilişkilerinin kavramsal çerçevesi,Anne-baba çocuk ilişkileri sürecine yönelik yaklaşımlar,Anne-baba çocuk ilişkilerindeki gelişimsel değişim,Anne-baba çocuk ilişkilerinde çocuğun rolü,Anne-baba çocuk ilişkilerinde çocuğun rolü (Engelli çocuk vb. gibi özel durumlar),Anne-baba çocuk ilişkilerinde anne-babanın rolleri,Anne-baba çocuk ilişkilerinde anne-babanın rolleri (Boşanma vb. gibi özel durumlar),Anne-Baba ve Çocuk İlişkilerinin Dinamiklerine Yönelik Araştırma Yöntemleri (Niteliksel ve Niceliksel Yöntemler),Kaynak Tarama ve Proje oluşturma,Kaynak Tarama ve Proje oluşturma,Proje Sunumu,Proje Sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Aile yapılarını tanımak, anne-baba çocuk ilişkilerinin altında yatan dinamikleri kavramak ve analiz edebilmek | ||
Anne-baba çocuk ilişkilerine gelişimsel perspektiften bakabilmek, anne-baba çocuk ilişkileri bağlamında ortaya çıkabilecek problemleri tanıma ve çözüm önerileri üretebilme becerilerine sahip olabilmek. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve Dersin Tanıtımı | |
2 | Anne-baba çocuk ilişkilerinin kavramsal çerçevesi | |
3 | Anne-baba çocuk ilişkilerinin kavramsal çerçevesi | |
4 | Anne-baba çocuk ilişkileri sürecine yönelik yaklaşımlar | |
5 | Anne-baba çocuk ilişkilerindeki gelişimsel değişim | |
6 | Anne-baba çocuk ilişkilerinde çocuğun rolü | |
7 | Anne-baba çocuk ilişkilerinde çocuğun rolü (Engelli çocuk vb. gibi özel durumlar) | |
8 | Anne-baba çocuk ilişkilerinde anne-babanın rolleri | |
9 | Anne-baba çocuk ilişkilerinde anne-babanın rolleri (Boşanma vb. gibi özel durumlar) | |
10 | Anne-Baba ve Çocuk İlişkilerinin Dinamiklerine Yönelik Araştırma Yöntemleri (Niteliksel ve Niceliksel Yöntemler) | |
11 | Kaynak Tarama ve Proje oluşturma | |
12 | Kaynak Tarama ve Proje oluşturma | |
13 | Proje Sunumu | |
14 | Proje Sunumu |
Kaynak |
Kuczynski, L. (2003). Handbook of Dynamics in Parent-Child Relations. Sage Publications, USA. Dallos, R., Draper, R.(2012) Kesici, Ş., Kiper, C.(Ed.)Aile Terapisine Giriş. Sistematik Teori ve Uygulama. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahiptir. | X | |||||
2 | Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder. | X | |||||
3 | 0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır. | X | |||||
4 | 0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir. | X | |||||
5 | Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu temel bilgileri kullanarak öneriler ortaya koyar, öğrendiği konuları uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder. | X | |||||
6 | Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır araştırmalara katılır. | X | |||||
7 | Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir. | X | |||||
8 | Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
9 | Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 30 | 60 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 1 | 1 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 185 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(185/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANA-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ebru Hasibe TANJU ASLIŞEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersi alan öğrencilerin anne-baba ve çocuk ilişkilerini, anne-babanın çocuğun gelişimindeki rolünü kavrayabilmeleri, buna yönelik gerekli önlemleri alabilmeleri ve anne-babalara uygun rehberliği yapabilmeleri beklenir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma ve Dersin Tanıtımı,Anne-baba çocuk ilişkilerinin kavramsal çerçevesi,Anne-baba çocuk ilişkilerinin kavramsal çerçevesi,Anne-baba çocuk ilişkileri sürecine yönelik yaklaşımlar,Anne-baba çocuk ilişkilerindeki gelişimsel değişim,Anne-baba çocuk ilişkilerinde çocuğun rolü,Anne-baba çocuk ilişkilerinde çocuğun rolü (Engelli çocuk vb. gibi özel durumlar),Anne-baba çocuk ilişkilerinde anne-babanın rolleri,Anne-baba çocuk ilişkilerinde anne-babanın rolleri (Boşanma vb. gibi özel durumlar),Anne-Baba ve Çocuk İlişkilerinin Dinamiklerine Yönelik Araştırma Yöntemleri (Niteliksel ve Niceliksel Yöntemler),Kaynak Tarama ve Proje oluşturma,Kaynak Tarama ve Proje oluşturma,Proje Sunumu,Proje Sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Aile yapılarını tanımak, anne-baba çocuk ilişkilerinin altında yatan dinamikleri kavramak ve analiz edebilmek | ||
Anne-baba çocuk ilişkilerine gelişimsel perspektiften bakabilmek, anne-baba çocuk ilişkileri bağlamında ortaya çıkabilecek problemleri tanıma ve çözüm önerileri üretebilme becerilerine sahip olabilmek. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve Dersin Tanıtımı | |
2 | Anne-baba çocuk ilişkilerinin kavramsal çerçevesi | |
3 | Anne-baba çocuk ilişkilerinin kavramsal çerçevesi | |
4 | Anne-baba çocuk ilişkileri sürecine yönelik yaklaşımlar | |
5 | Anne-baba çocuk ilişkilerindeki gelişimsel değişim | |
6 | Anne-baba çocuk ilişkilerinde çocuğun rolü | |
7 | Anne-baba çocuk ilişkilerinde çocuğun rolü (Engelli çocuk vb. gibi özel durumlar) | |
8 | Anne-baba çocuk ilişkilerinde anne-babanın rolleri | |
9 | Anne-baba çocuk ilişkilerinde anne-babanın rolleri (Boşanma vb. gibi özel durumlar) | |
10 | Anne-Baba ve Çocuk İlişkilerinin Dinamiklerine Yönelik Araştırma Yöntemleri (Niteliksel ve Niceliksel Yöntemler) | |
11 | Kaynak Tarama ve Proje oluşturma | |
12 | Kaynak Tarama ve Proje oluşturma | |
13 | Proje Sunumu | |
14 | Proje Sunumu |
Kaynak |
Kuczynski, L. (2003). Handbook of Dynamics in Parent-Child Relations. Sage Publications, USA. Dallos, R., Draper, R.(2012) Kesici, Ş., Kiper, C.(Ed.)Aile Terapisine Giriş. Sistematik Teori ve Uygulama. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahiptir. | X | |||||
2 | Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder. | X | |||||
3 | 0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır. | X | |||||
4 | 0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir. | X | |||||
5 | Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu temel bilgileri kullanarak öneriler ortaya koyar, öğrendiği konuları uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder. | X | |||||
6 | Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır araştırmalara katılır. | X | |||||
7 | Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir. | X | |||||
8 | Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
9 | Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |