Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUKLUK ÇAĞINDA DUYG. VE DAVR. SORUNLAR | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; davranışa ve davranış sorunlarına ilişkin temel kavramlar, sınıflandırılması, nedenleri, farklı dönemlerde görülen davranışsal sorunlar, davranış sorunlarının değerlendirilmesi, müdahale yaklaşımlarının belirlenmesi, uygulanması, davranış yönetimi ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Gelişimsel psikopatolojiye genel bakış ,Davranım Bozuklukları ,Ayrılma anksiyetesi bozukluğu ,Tepkisel bağlanma bozukluğu ,Seçici konuşmazlık,Özgül Fobi ,Kaygı Bozukluğu ,Çocukluk çağı depresyonu ,Enürezis ,Enkoprezis ,OKB ,Sağaltımda kullanılan tekniklere genel bakış ,Sağaltımda kullanılan tekniklere genel bakış ,Değerlendirme ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Davranış sorunlarının nedenlerini tartışır. | 10, 9 | E |
Davranış sorunlarına ilişkin temel kavramları açıklar. | 9 | E |
Davranış sorunlarını sınıflandırır. | 9 | E |
Farklı gelişim dönemlerine özgü davranışsal sorunları açıklar. | 9 | E |
Davranış sorunlarını değerlendirmede kullanılan yöntemleri sıralar. | 9 | E |
Davranış yönetimine ilişkin yaklaşım ve uygulamaları tartışır | 10, 9 | E |
Problem davranışın çözümü için aileye danışmanlık yapar. | 9 | E |
Davranış sorunlarını içeren vakaları analiz ederek yorumlar. | 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gelişimsel psikopatolojiye genel bakış | |
1 | Davranım Bozuklukları | |
3 | Ayrılma anksiyetesi bozukluğu | |
4 | Tepkisel bağlanma bozukluğu | |
5 | Seçici konuşmazlık | |
6 | Özgül Fobi | |
7 | Kaygı Bozukluğu | |
8 | Çocukluk çağı depresyonu | |
9 | Enürezis | |
10 | Enkoprezis | |
11 | OKB | |
12 | Sağaltımda kullanılan tekniklere genel bakış | |
13 | Sağaltımda kullanılan tekniklere genel bakış | |
14 | Değerlendirme |
Kaynak |
Austin, V.L. & Sciarra, D.T. 2013. Çocuk ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Sorunlar (Çev. Edt. M. Özekes). Nobel Yayıncılık, Ankara. Kauffman, J.M. & Landrum, T.J. 2015. Duygusal ve Davranışsal Bozukluğu Olan Çocukların ve gençlerin özellikleri – Olgular ilaveli ( Çev. Edt. S. Kaner). Nobel Yayıncılık, Ankara. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahiptir. | X | |||||
2 | Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder. | X | |||||
3 | 0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır. | X | |||||
4 | 0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir. | X | |||||
5 | Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu temel bilgileri kullanarak öneriler ortaya koyar, öğrendiği konuları uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder. | X | |||||
6 | Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır araştırmalara katılır. | X | |||||
7 | Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir. | X | |||||
8 | Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
9 | Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUKLUK ÇAĞINDA DUYG. VE DAVR. SORUNLAR | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; davranışa ve davranış sorunlarına ilişkin temel kavramlar, sınıflandırılması, nedenleri, farklı dönemlerde görülen davranışsal sorunlar, davranış sorunlarının değerlendirilmesi, müdahale yaklaşımlarının belirlenmesi, uygulanması, davranış yönetimi ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Gelişimsel psikopatolojiye genel bakış ,Davranım Bozuklukları ,Ayrılma anksiyetesi bozukluğu ,Tepkisel bağlanma bozukluğu ,Seçici konuşmazlık,Özgül Fobi ,Kaygı Bozukluğu ,Çocukluk çağı depresyonu ,Enürezis ,Enkoprezis ,OKB ,Sağaltımda kullanılan tekniklere genel bakış ,Sağaltımda kullanılan tekniklere genel bakış ,Değerlendirme ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Davranış sorunlarının nedenlerini tartışır. | 10, 9 | E |
Davranış sorunlarına ilişkin temel kavramları açıklar. | 9 | E |
Davranış sorunlarını sınıflandırır. | 9 | E |
Farklı gelişim dönemlerine özgü davranışsal sorunları açıklar. | 9 | E |
Davranış sorunlarını değerlendirmede kullanılan yöntemleri sıralar. | 9 | E |
Davranış yönetimine ilişkin yaklaşım ve uygulamaları tartışır | 10, 9 | E |
Problem davranışın çözümü için aileye danışmanlık yapar. | 9 | E |
Davranış sorunlarını içeren vakaları analiz ederek yorumlar. | 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gelişimsel psikopatolojiye genel bakış | |
1 | Davranım Bozuklukları | |
3 | Ayrılma anksiyetesi bozukluğu | |
4 | Tepkisel bağlanma bozukluğu | |
5 | Seçici konuşmazlık | |
6 | Özgül Fobi | |
7 | Kaygı Bozukluğu | |
8 | Çocukluk çağı depresyonu | |
9 | Enürezis | |
10 | Enkoprezis | |
11 | OKB | |
12 | Sağaltımda kullanılan tekniklere genel bakış | |
13 | Sağaltımda kullanılan tekniklere genel bakış | |
14 | Değerlendirme |
Kaynak |
Austin, V.L. & Sciarra, D.T. 2013. Çocuk ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Sorunlar (Çev. Edt. M. Özekes). Nobel Yayıncılık, Ankara. Kauffman, J.M. & Landrum, T.J. 2015. Duygusal ve Davranışsal Bozukluğu Olan Çocukların ve gençlerin özellikleri – Olgular ilaveli ( Çev. Edt. S. Kaner). Nobel Yayıncılık, Ankara. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahiptir. | X | |||||
2 | Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder. | X | |||||
3 | 0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır. | X | |||||
4 | 0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir. | X | |||||
5 | Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu temel bilgileri kullanarak öneriler ortaya koyar, öğrendiği konuları uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder. | X | |||||
6 | Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır araştırmalara katılır. | X | |||||
7 | Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir. | X | |||||
8 | Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
9 | Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |