Program Bilgileri
Amaç
Bilişsel Rehabilitasyon; beyin hasarları sonrası kaybedilen dikkat, yürütücü işlevler, bellek, dil, görsel algı-yapılandırma gibi alanlarda ortaya çıkan bilişsel işlevlerdeki bozulmaları düzeltmeye veya azaltmaya, geri kazandırmaya ve kaybolan işlevselliği yeniden yapılandırma hedefine yönelik teorik bilgi ve rehabilitasyon becerilerinin kazandırılmasını amaçlamaktadırKazanılan Derece
Yüksek LisansKayıt ve Kabul Koşulları
Lisans diploması, Akademik Lisansüstü Eğitim Sınavı PuanıMezuniyet Koşulları
Seminer dersi de dahil kayıt olduğu tüm dersleri başarıyla tamamlayan, tezini tamamlayan ve toplamda 120 AKTS kredisi toplayan öğrencier diploma almaya hak kazanır.Önceki Öğrenimin Tanınması
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Ergoterapi, Dil ve Konuşma Terapisi, Psikoloji, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik, Hemşirelik lisans programları ile Tıp Fakültesi programlarından mezun olan adaylar başvuruda bulunabileceklerdir. Programda eğitim almaya hak kazanan öğrencinin lisans eğitimi değerlendirilecek, gerekli görülürse bilimsel hazırlık programına tabi tutulması kararlaştırılabilecektir.Ders Planı- AKTS Kredileri
* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.
** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.
*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.
Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.
1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
BLRY1115066 | BİLİŞSEL İŞLEVLERİN NÖRAL TEMELLERİ | Türkçe | 2 | - | 5 | |
BLRY1115067 | TEMEL KLİNİK NÖROLOJİ | Türkçe | 2 | - | 5 | |
BLRY1136170 | TEMEL BİLİŞSEL REHABİLİTASYON UYGULAMALARI | Türkçe | 2+4 | - | 8 | |
BLRY1136180 | NÖROPSİKOLOJİK DEĞERLENDİRME | Türkçe | 2+4 | - | 8 | |
BLRY1166040 | DİKKAT VE BELLEK BOZUK. REHABİLİTASYONU | Türkçe | 2+2 | - | 6 |
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
BLRY1213128 | SİNİR SİSTEMİ ANATOMİSİ VE DUYU ORGANLARI | Türkçe | 3 | - | 10 | |
BLRY1215068 | SOSYAL BİLİŞSEL BOZUKLUKLARIN REHABİLİTASYONU | Türkçe | 2+2 | - | 5 | |
BLRY1247430 | SEMİNER | Türkçe | - | 4 | ||
BLRY1210326 | BEYİN ARAŞTIRMALARINDA YÖNTEM VE İSTATİSTİK | Türkçe | 3 | - | 8 | |
BLRY1215069 | BİLİŞSEL PSİKOLOJİ VE TEMEL PSİKOPATOLOJİ | Türkçe | 2+2 | - | 5 | |
BLRY1266050 | KOMPLEKS ALGISAL BOZUKLUKLARIN REHABİLİTASYONU | Türkçe | 2+2 | - | 6 | |
BLRY1279770 | AFAZİ REHABİLİTASYONU | Türkçe | 2 | - | 6 |
Program Yeterliliği
Bilişsel, Uygulamalı
Davranışsal nöroanatominin ilkelerini göz önünde tutarak karşılaştığı beyin hasarlarını bilir ve benzer tabloları birbirinden ayırt edebilir.
İstihdam Olanakları
Öğrenciler bilişsel rehabiltasyon hizmeti verilen hastanelerde, özel merkezlerde ve özel eğitim ve rehabilitasyon kurumlarında görev alabilirler. Ayrıca Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı (ALES) ve yabancı dil sınavlarında başarılı olmak şartıyla üniversitelerde araştırma görevlisi veya öğretim görevlisi kadrolarına atanabilir, Doktoraya devam edebilirler.Üst Dereceye Geçiş
Üçüncü aşama programları için geçerli olabilir.Eğitim Türü
Örgün EğitimÖlçme ve Değerlendirme
Öğrenciler yıl içinde sözlü ve yazılı sınavla değerlendirilirler. Ayrıca pratik değerlendirmeler yapılmakta, ödev ve projeler verilmektedir.Bölüm/Program Başkanı
Eğitim Öğretim Metotları
Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:
Eğitim - Öğretim Yöntemleri * | Başlıca öğrenme faaliyetleri | Kullanılan Araçlar |
---|---|---|
Anlatım | Dinleme ve anlamlandırma | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Örnek Olay | Vaka takdimini yorumlayabilme | |
Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Gösteri | Teknik gezi, ziyaretler sayesinde derslerde öğrenilen konu/ tekniklerin ziyaret edilen tesislerde gösterilmesi | |
Gösterip Yapma | Görerek öğrenmenin desteklemesi | Video, film, veri tabanları |
Yazılı sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama | |
Sözlü Sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Ödev | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Proje / Tasarım | Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
Ders | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BEYİN ARAŞTIRMALARINDA YÖNTEM VE İSTATİSTİK | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 | 4 | 1 |
NÖROPSİKOLOJİK DEĞERLENDİRME | 1 | 3 | 4 | 1 | 5 | 1 | 2 |
TEMEL BİLİŞSEL REHABİLİTASYON UYGULAMALARI | 2 | 1 | 2 | 5 | 1 | 1 | 1 |
İlişkili Ders Sayısı / 3/12 | 4 | 5 | 7 | 9 | 10 | 6 | 4 |
Öğrencilere Uygulanan Anketler
Öğretim elemanı değerlendirme anketi | Kesinlikle katılmıyorum | Katılmıyorum | Kısmen katılıyorum | Katılıyorum | Kesinlikle katılıyorum | Fikrim yok |
---|---|---|---|---|---|---|
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar. | ||||||
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur. | ||||||
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur. | ||||||
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır. | ||||||
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir. | ||||||
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir. | ||||||
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir. | ||||||
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır. | ||||||
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır. | ||||||
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır. | ||||||
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır. | ||||||
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir. | ||||||
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder. | ||||||
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur. | ||||||
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur. | ||||||
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır. | ||||||
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir. | ||||||
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir. | ||||||
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz |