Program Bilgileri
Amaç
Hücre görüntüleme teknolojileri, günümüzün en çok aranan araçlarındandır. Bu nedenle hedefimiz, görüntüleme teknolojilerine hakim ve bu teknolojileri bilimsel araştırmalara uygulayabilir histolog yetiştirmektir.Kazanılan Derece
Yüksek LisansKayıt ve Kabul Koşulları
Lisans Diploması, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı (ALES) SonucuMezuniyet Koşulları
90'dan 120 ECTS'e kadar olan dersleri, seminerleri ve tezleri başarıyla tamamlayan öğrenciler bir diploma almaya hak kazanırlar.Önceki Öğrenimin Tanınması
Öğrencinin bir yurtiçi/yurtdışı yükseköğretim kurumunda başarıyla tamamlamış olduğu lisansüstü derslerin kredileri; danışmanın uygun görüşü, ilgili anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulunun onaylaması şartıyla kayıt yaptırdığı programa transfer edilir.Ders Planı- AKTS Kredileri
* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.
** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.
*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.
Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.
1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
HSEY1110451 | HÜCRE ULTRASTRÜKTÜRÜ | Türkçe | 2+4 | - | 4 | |
HSEY1134860 | HİSTOTEKNİK-I | Türkçe | 2+4 | - | 8 | |
HSEY1169310 | MİKROSKOBİ PRENSİPLERİ | Türkçe | 2+4 | - | 4 | |
HSEY1169320 | TEMEL HİSTOLOJİ | Türkçe | 2+2 | - | 4 | |
HSEY1169340 | SEMİNER | Türkçe | - | 2 | ||
HSEY1179720 | MAKALE KULÜBÜ I | Türkçe | 2 | - | 4 | |
HSEY1121990 | MORFOLOJİ | Türkçe | 3 | - | 9 | |
HSEY1121980 | HÜCRE BİYOLOJİSİ VE BİYOKİMYA | Türkçe | 4 | - | 9 | |
HSEY1111951 | LİTERATÜR TARAMA VE SUNUM TEKNİKLERİ | Türkçe | 2 | - | 4 | |
HSEY1169330 | İN VİVO EMBRİYOGENEZ | Türkçe | 2+4 | - | 5 | |
HSEY1122010 | MOLEKÜLER GENETİK | Türkçe | 4 | - | 7 | |
HSEY1122210 | LABORATUVAR ROTASYONU - I | Türkçe | - | 6 | ||
HSEY1122220 | LABORATUVAR ROTASYONU - II | Türkçe | - | 6 | ||
HSEY1122240 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Türkçe | 2 | - | 4 | |
HSEY1122230 | FİZYOLOJİ | Türkçe | 2 | - | 6 |
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
HSEY1269340 | SEMİNER | Türkçe | - | 2 | ||
HSEY1210327 | HİSTOTEKNİK-II | Türkçe | 1+4 | - | 8 | |
HSEY1210452 | TEZE HAZIRLIK VE TEZ YAZIM İLKELERİ | Türkçe | 2 | - | 4 | |
HSEY1231320 | MAKALE KULÜBÜ-II | Türkçe | 2 | - | 4 | |
HSEY1265970 | SİSTEM HİSTOLOJİSİ | Türkçe | 2+2 | - | 5 | |
HSEY1221990 | MORFOLOJİ | Türkçe | 3 | - | 9 | |
HSEY1221980 | HÜCRE BİYOLOJİSİ VE BİYOKİMYA | Türkçe | 4 | - | 9 | |
HSEY1210328 | İNVİTRO FERTİLİZASYON | Türkçe | 2+2 | - | 5 | |
HSEY1222010 | MOLEKÜLER GENETİK | Türkçe | 4 | - | 7 | |
HSEY1222210 | LABORATUVAR ROTASYONU - I | Türkçe | - | 6 | ||
HSEY1222220 | LABORATUVAR ROTASYONU - II | Türkçe | - | 6 | ||
HSEY1222240 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Türkçe | 2 | - | 4 | |
HSEY1222230 | FİZYOLOJİ | Türkçe | 2 | - | 6 |
Program Yeterliliği
Kuramsal, Olgusal
Temel doku histolojisini, temel embriyonik gelişimi, rutin mikropreparasyon tekniklerinin mekanizmalarını, etkin mikroskop kullanımının temellerini bilir.
Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir.
İstihdam Olanakları
Programı başarıyla tamamlayanlar çeşitli araştırma laboratuvarlarında görev alabilir, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı (ALES) ve yabancı dil sınavlarında başarılı olmak şartıyla üniversitelerde araştırma görevlisi veya öğretim görevlisi kadrolarına atanabilir, Doktoraya devam edebilirler.Üst Dereceye Geçiş
Doktora programlarına başvurabilirler.Eğitim Türü
Örgün EğitimÖlçme ve Değerlendirme
Ölçme değerlendirme yazılı sınav, sözlü sınav ve bir makalenin ya da bir konunun anlatımı şeklinde yapılır. Master programında geçerli not minimum 65'dir. Toplam 100 puan üzerinden arasınavın başarıya oranı %50, genel sınavın başarıya oranı % 50'dir.Bölüm/Program Başkanı
Eğitim Öğretim Metotları
Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:
Eğitim - Öğretim Yöntemleri * | Başlıca öğrenme faaliyetleri | Kullanılan Araçlar |
---|---|---|
Anlatım | Dinleme ve anlamlandırma | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Seminer | Değişik konularda sunumlar hazırlayarak bir konuyu bir başkasına aktarabilmesi ve toplum önünde konuşmayı öğrenebilmesi | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Örnek Olay | Vaka takdimini yorumlayabilme | |
Deney / Laboratuvar | Uygulamalarının yapılması, görsel olarak öğrenmeyi desteklemesi ve el becerilerinin gelişmesi | Laboratuvar, uygulama alanları |
Bireysel Çalışma | Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi | Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları |
Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Proje Temelli Öğrenme | Konunun tarif edilmesi, kullanılacak yöntemlerin belirlenmesi ve sonucun yorumlanması | veri tabanları, kitaplar |
Soru - Cevap | Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi | |
Tartışma | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Gösteri | Teknik gezi, ziyaretler sayesinde derslerde öğrenilen konu/ tekniklerin ziyaret edilen tesislerde gösterilmesi | |
Gösterip Yapma | Görerek öğrenmenin desteklemesi | Video, film, veri tabanları |
Yazılı sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama | |
Sözlü Sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Ödev | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Proje / Tasarım | Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
Ders | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
HİSTOTEKNİK-I | 2 | 2 | 1 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 0 | 0 |
HİSTOTEKNİK-II | 2 | 0 | 0 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 |
HÜCRE ULTRASTRÜKTÜRÜ | 2 | 0 | 1 | 3 | 2 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
İN VİVO EMBRİYOGENEZ | 0 | 1 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
LİTERATÜR TARAMA VE SUNUM TEKNİKLERİ | 0 | 1 | 0 | 0 | 5 | 2 | 0 | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 |
MAKALE KULÜBÜ I | 1 | 3 | 1 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 0 | 1 | 1 |
MAKALE KULÜBÜ-II | 1 | 3 | 1 | 0 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 0 | 1 | 1 | 1 |
MİKROSKOBİ PRENSİPLERİ | 0 | 2 | 0 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 |
MORFOLOJİ | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
SİSTEM HİSTOLOJİSİ | 3 | 0 | 0 | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
TEMEL HİSTOLOJİ | 5 | 1 | 4 | 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
TEZ | 1 | 5 | 1 | 0 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 |
TEZE HAZIRLIK VE TEZ YAZIM İLKELERİ | 0 | 4 | 0 | 0 | 5 | 3 | 4 | 5 | 2 | 0 | 0 | 0 | 4 |
İlişkili Ders Sayısı / 13/20 | 19 | 23 | 15 | 27 | 51 | 33 | 30 | 40 | 28 | 14 | 12 | 9 | 12 |
Öğrencilere Uygulanan Anketler
Öğretim elemanı değerlendirme anketi | Kesinlikle katılmıyorum | Katılmıyorum | Kısmen katılıyorum | Katılıyorum | Kesinlikle katılıyorum | Fikrim yok |
---|---|---|---|---|---|---|
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar. | ||||||
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur. | ||||||
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur. | ||||||
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır. | ||||||
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir. | ||||||
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir. | ||||||
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir. | ||||||
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır. | ||||||
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır. | ||||||
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır. | ||||||
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır. | ||||||
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir. | ||||||
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder. | ||||||
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur. | ||||||
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur. | ||||||
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır. | ||||||
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir. | ||||||
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir. | ||||||
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz |