Program Bilgileri
Amaç
Ebelik bilgi ve becerilerini profesyonellik içerisinde liderlik özellikleriyle artırabilen, hizmet verdiği gruba bütüncül olarak yaklaşan, multidisipliner ekiple işbirliği içerisinde hizmet sunabilen, ebelik uygulama ve gelişmesindeki süreçte sürekli olarak ebelik araştırmalarını geliştirebilen, eğitim ve yönetim becerilerine sahip uzman ebeler yetiştirmeyi hedeflemekteyiz.Kazanılan Derece
Tezsiz Yüksek LisansKayıt ve Kabul Koşulları
Lisans Diploması, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı ( ALES ) sonucuMezuniyet Koşulları
Students who have succesfully complete all of the courses,a seminar and a thesis who have taken the 90 to 120 ECTS have a right to receive a diploma.Önceki Öğrenimin Tanınması
Ders Planı- AKTS Kredileri
* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.
** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.
*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.
Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.
1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
EBEY1114193 | ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE TEKNİKLERİ | Türkçe | 2 | - | 6 | |
EBEY1114194 | EBELİKTE KAVRAM VE MODELLER | Türkçe | 2 | - | 6 | |
EBEY1167180 | PERİNATOLOJİ | Türkçe | 2 | - | 4 | |
EBEY1115110 | EBELİKTE İLERİ UYGULAMALAR | Türkçe | 2+2 | - | 8 | |
EBEY1167160 | EBELİKTE FİZYOPATOLOJİ | Türkçe | 2+2 | - | 8 | |
EBEY1167190 | ÜREME SAĞLIĞI | Türkçe | 2+2 | - | 8 |
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
EBEY1214195 | EBELİK VE TOPLUM SAĞLIĞI | Türkçe | 2 | - | 6 | |
EBEY1214196 | EBELİK VE ETİK | Türkçe | 2 | - | 6 | |
EBEY1215220 | SEMİNER | Türkçe | - | 4 | ||
EBEY1231270 | YENİDOĞAN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI | Türkçe | 2+2 | - | 8 | |
EBEY1214014 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJESİ HAZIRLAMA | Türkçe | 2 | - | 6 | |
EBEY1214197 | MAKALE OKUMA VE YAZMA | Türkçe | 2 | - | 6 | |
EBEY1215210 | DOĞUMA HAZIRLIK EĞİTİMİ SEMİNER | Türkçe | 2+2 | - | 8 | |
EBEY1234550 | ÜROJİNEKOLOJİ VE EBELİK | Türkçe | 3+2 | - | 8 | |
EBEY1266010 | RİSKLİ DOĞUM YÖNTEMİ | Türkçe | 3 | - | 8 | |
EBEY1267210 | EBELER İÇİN TEMEL ULTRASONOGRAFİ | Türkçe | 2+2 | - | 8 | |
EBEY1267250 | İNFERTİLİTE | Türkçe | 2 | - | 4 |
Program Yeterliliği
Kuramsal, Olgusal
Ebelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ebelik uygulamaları ve doğum ile ilgili kanıt temelli çalışmaların önemini bilerek yaşama geçirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir.
Ebelikte uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. Ebelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
İstihdam Olanakları
Programı başarıyla tamamlayanlar hastanelerde ebe olarak görev alabilir,Üst Dereceye Geçiş
Eğitim Türü
Örgün EğitimÖlçme ve Değerlendirme
Ölçme değerlendirme yazılı sınav, bir makalenin ya da konunun anlatımı şeklinde yapılır. Master programında geçerli not minimum 65'dir. Toplam 100 puan üzerinden arasınavın başarıya oranı %50, genel sınavın başarıya oranı % 50'dir.Bölüm/Program Başkanı
Eğitim Öğretim Metotları
Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:
Eğitim - Öğretim Yöntemleri * | Başlıca öğrenme faaliyetleri | Kullanılan Araçlar |
---|---|---|
Anlatım | Dinleme ve anlamlandırma | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Seminer | Değişik konularda sunumlar hazırlayarak bir konuyu bir başkasına aktarabilmesi ve toplum önünde konuşmayı öğrenebilmesi | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Örnek Olay | Vaka takdimini yorumlayabilme | |
Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Proje Temelli Öğrenme | Konunun tarif edilmesi, kullanılacak yöntemlerin belirlenmesi ve sonucun yorumlanması | veri tabanları, kitaplar |
Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Soru - Cevap | Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi | |
Bakım Planı | ||
Video | ||
probleme dayalı öğrenme | veri tabanları, kitaplar | |
Tartışma | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Alıştırma ve Uygulama | Araştırma ve yaşam boyu öğrenilmesi, yazılması, okunması, eleştirel düşünülmesi ve uygulanması | Laboratuvar, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Gösteri | Teknik gezi, ziyaretler sayesinde derslerde öğrenilen konu/ tekniklerin ziyaret edilen tesislerde gösterilmesi | |
Rol Oynama | Standart derslik teknolojileri, özel donanım | |
Grup Çalışması | Projeler, ödevler ve deneylerin gerçekleştirilmesi, öğrencilerin birbirlerinden de öğrenmesi, takım içinde çalışma becerilerinin kazanılması | Standart derslik teknolojileri, kütüphane çalışma alanları |
Yazılı sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama | |
Ödev | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Proje / Tasarım | Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Performans Görevi | Proje temelli sunum teknikleri | Sunum, akıllı tahta, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
Ders | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE TEKNİKLERİ | 5 | 0 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 0 | 4 | 5 | 0 | 3 | 0 | 5 | 3 |
DOĞUMA HAZIRLIK EĞİTİMİ SEMİNER | 4 | 4 | 3 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
EBELER İÇİN TEMEL ULTRASONOGRAFİ | 3 | 4 | 4 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
EBELİK VE ETİK | 3 | 4 | 4 | 4 | 0 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 |
EBELİK VE TOPLUM SAĞLIĞI | 3 | 0 | 5 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | 4 | 0 | 0 | 2 | 2 | 0 | 0 |
EBELİKTE FİZYOPATOLOJİ | 4 | 0 | 3 | 0 | 3 | 0 | 4 | 0 | 4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 |
EBELİKTE İLERİ UYGULAMALAR | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 0 | 3 | 4 | 4 | 0 | 0 | 4 | 5 |
EBELİKTE KAVRAM VE MODELLER | 5 | 2 | 5 | 5 | 0 | 0 | 3 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
İNFERTİLİTE | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 0 | 3 | 5 | 4 | 4 | 0 | 3 | 3 |
MAKALE OKUMA VE YAZMA | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 |
PERİNATOLOJİ | 3 | 3 | 4 | 0 | 4 | 0 | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
RİSKLİ DOĞUM YÖNTEMİ | 5 | 2 | 2 | 0 | 4 | 0 | 4 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
SEMİNER | 3 | 0 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 0 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 |
ÜREME SAĞLIĞI | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 0 | 4 | 5 | 0 | 4 | 0 | 3 | 4 |
ÜROJİNEKOLOJİ VE EBELİK | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 3 | 0 | 0 | 3 |
YENİDOĞAN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI | 3 | 1 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 1 | 3 |
İlişkili Ders Sayısı / 16/18 | 63 | 40 | 65 | 42 | 42 | 39 | 47 | 14 | 50 | 50 | 18 | 27 | 15 | 24 | 33 |
Öğrencilere Uygulanan Anketler
Öğretim elemanı değerlendirme anketi | Kesinlikle katılmıyorum | Katılmıyorum | Kısmen katılıyorum | Katılıyorum | Kesinlikle katılıyorum | Fikrim yok |
---|---|---|---|---|---|---|
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar. | ||||||
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur. | ||||||
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur. | ||||||
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır. | ||||||
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir. | ||||||
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir. | ||||||
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir. | ||||||
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır. | ||||||
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır. | ||||||
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır. | ||||||
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır. | ||||||
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir. | ||||||
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder. | ||||||
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur. | ||||||
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur. | ||||||
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır. | ||||||
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir. | ||||||
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir. | ||||||
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz |