Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÜREME SAĞLIĞI | EBEY1167190 | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Üreme sağlığı ile ilgili uygulama ve danışmanlık becerisi kazandırmaktır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Üreme sağlığı ile ilgili temel kavramlar,Üreme sağlığı ve ebelik,Üreme sağlığı ve kadın sağlığı,Cinsel sağlık,Cinsel yolla bulaşan hastalıklar,Kontraseptif yöntemler,Rahim içi araç ,Barıyer yöntemler,Aile planlaması ve ebelik uygulamaları,Modern kontraseptif yöntemler,Üreme sağlığında güncel gelişmeler,Yardımcı üreme tekniklerinde güncel gelişmeler,İnfertil bireylerde üreme sağlığı danışmanlığı,Güncel Literatür ile üreme sağlığında yapılan araştırmaların incelenmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Prekonsepsiyonel dönemi tanımlar ve danışmanlık uygulamalarını açıklar | 10, 16, 9 | A |
Üreme sağlığında danışmanlık aşamalarını tanımlar | 15, 16, 5, 9 | A |
Kontraseptif yöntemleri açıklar | 10, 16, 9 | A |
Rahim içi araç çeşitlerini ve özelliklerini açıklar | 10, 16, 9 | A |
Cinsel yolla bulaşan hastalıkları açıklar | 16, 4, 9 | A |
Yardımcı üreme tekniklerini açıklar | 10, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Üreme sağlığı ile ilgili temel kavramlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Üreme sağlığı ve ebelik | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Üreme sağlığı ve kadın sağlığı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Cinsel sağlık | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Cinsel yolla bulaşan hastalıklar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Kontraseptif yöntemler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Rahim içi araç | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Barıyer yöntemler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Aile planlaması ve ebelik uygulamaları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Modern kontraseptif yöntemler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Üreme sağlığında güncel gelişmeler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Yardımcı üreme tekniklerinde güncel gelişmeler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | İnfertil bireylerde üreme sağlığı danışmanlığı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Güncel Literatür ile üreme sağlığında yapılan araştırmaların incelenmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Ders sunumları Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) Electronic database containing scientific articles (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ebelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ebelik uygulamaları ve doğum ile ilgili kanıt temelli çalışmaların önemini bilerek yaşama geçirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Ebelikte uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. Ebelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Ebelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğine sahiptir. | X | |||||
4 | Sağlık bakım teorilerini bilen ve ebelik alanında edindiği bilgilerle bütünleştirerek ebeliğe özgü teori geliştirebilir. | ||||||
5 | Eğitim becerileri yöntemlerini uygulayabilir. | X | |||||
6 | Ebelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür. | ||||||
7 | Ebelikle ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir. | X | |||||
8 | Ebelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | ||||||
9 | Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
10 | Ebelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir. | X | |||||
11 | Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | ||||||
12 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
13 | Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır. | ||||||
14 | Ebelik mesleğine ulusal ve uluslararası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazabilir. | ||||||
15 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 4 | 56 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 20 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 30 | 30 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 35 | 35 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 227 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(227/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÜREME SAĞLIĞI | EBEY1167190 | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Üreme sağlığı ile ilgili uygulama ve danışmanlık becerisi kazandırmaktır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Üreme sağlığı ile ilgili temel kavramlar,Üreme sağlığı ve ebelik,Üreme sağlığı ve kadın sağlığı,Cinsel sağlık,Cinsel yolla bulaşan hastalıklar,Kontraseptif yöntemler,Rahim içi araç ,Barıyer yöntemler,Aile planlaması ve ebelik uygulamaları,Modern kontraseptif yöntemler,Üreme sağlığında güncel gelişmeler,Yardımcı üreme tekniklerinde güncel gelişmeler,İnfertil bireylerde üreme sağlığı danışmanlığı,Güncel Literatür ile üreme sağlığında yapılan araştırmaların incelenmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Prekonsepsiyonel dönemi tanımlar ve danışmanlık uygulamalarını açıklar | 10, 16, 9 | A |
Üreme sağlığında danışmanlık aşamalarını tanımlar | 15, 16, 5, 9 | A |
Kontraseptif yöntemleri açıklar | 10, 16, 9 | A |
Rahim içi araç çeşitlerini ve özelliklerini açıklar | 10, 16, 9 | A |
Cinsel yolla bulaşan hastalıkları açıklar | 16, 4, 9 | A |
Yardımcı üreme tekniklerini açıklar | 10, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Üreme sağlığı ile ilgili temel kavramlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Üreme sağlığı ve ebelik | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Üreme sağlığı ve kadın sağlığı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Cinsel sağlık | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Cinsel yolla bulaşan hastalıklar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Kontraseptif yöntemler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Rahim içi araç | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Barıyer yöntemler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Aile planlaması ve ebelik uygulamaları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Modern kontraseptif yöntemler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Üreme sağlığında güncel gelişmeler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Yardımcı üreme tekniklerinde güncel gelişmeler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | İnfertil bireylerde üreme sağlığı danışmanlığı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Güncel Literatür ile üreme sağlığında yapılan araştırmaların incelenmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Ders sunumları Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) Electronic database containing scientific articles (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ebelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ebelik uygulamaları ve doğum ile ilgili kanıt temelli çalışmaların önemini bilerek yaşama geçirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Ebelikte uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. Ebelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Ebelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğine sahiptir. | X | |||||
4 | Sağlık bakım teorilerini bilen ve ebelik alanında edindiği bilgilerle bütünleştirerek ebeliğe özgü teori geliştirebilir. | ||||||
5 | Eğitim becerileri yöntemlerini uygulayabilir. | X | |||||
6 | Ebelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür. | ||||||
7 | Ebelikle ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir. | X | |||||
8 | Ebelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | ||||||
9 | Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
10 | Ebelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir. | X | |||||
11 | Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | ||||||
12 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
13 | Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır. | ||||||
14 | Ebelik mesleğine ulusal ve uluslararası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazabilir. | ||||||
15 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |