Program Bilgileri
Amaç
Odyoloji alanında bilimsel ve teknolojik gelişimleri izleyen, eğitim, araştırma ve uygulamalarında ileri ve derin bilgi, beceri ve tutum kazanmış, bilgilerini klinik ve bilimsel çalışmalarla bütünleştirebilen, sonuçlarını yorumlayabilen, yaşam boyu öğrenmeye devam edebilen, odyoloji ile ilgili eğitim programlarına katkı verebilen, ulusal ve uluslar arası düzeyde doktor odyologlar yetiştirmektir.Kazanılan Derece
DoktoraKayıt ve Kabul Koşulları
Yüksek Lisans Diploması, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı (ALES) Sonucu, Eşdeğer Yabancı Dil Sınav Sonuç BelgesiMezuniyet Koşulları
Seminer dersi de dahil kayıt olduğu tüm dersleri başarıyla tamamlayan, tezini tamamlayan ve toplamda 240 AKTS kredisi toplayan öğrencier diploma almaya hak kazanır.Önceki Öğrenimin Tanınması
Odyoloji alanında yüksek lisans eğitimi veya uluslararası eşdeğer eğitimler geçerlidir.Ders Planı- AKTS Kredileri
* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.
** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.
*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.
Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.
1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
ODJD1111905 | VESTİBÜLER SİSTEM VE BOZUKLUKLARI | Türkçe | 2+2 | - | 8 | |
ODJD1111906 | ODYOLOJİDE ELEKTROFİZYOLOJİK ÖLÇÜM VE YORUMLAMA | Türkçe | 2+2 | - | 8 | |
ODJD1111907 | İŞİTME CİHAZI VE İMPLANTTA İLERİ UYGULAMALAR | Türkçe | 2+2 | - | 8 | |
ODJD1111908 | KONUŞMA VE SES BOZUKLUKLARINDA ODYOLOJİ | Türkçe | 2 | - | 8 | |
ODJD1111909 | GERİATRİK ODYOLOJİ | Türkçe | 2 | - | 8 | |
ODJD1111911 | NÖROLOJİK HASTALIKLAR | Türkçe | 2 | - | 8 |
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
ODJD1214048 | İLERİ ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Türkçe | 3 | - | 8 | |
ODJD1211913 | İŞİTSEL REHABİLİTASYON | Türkçe | 2 | - | 8 | |
ODJD1211914 | PEDİATRİK ODYOLOJİ | Türkçe | 2+2 | - | 8 | |
ODJD1211915 | VESTİBÜLER TEDAVİ VE REHABİLİTASYON | Türkçe | 2+2 | - | 8 |
Program Yeterliliği
Kuramsal, Olgusal
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
İstihdam Olanakları
Doktor Odyolog; Üniversite/ fakülte/yüksek okullarda öğretim elemanı olarak, hastanelerde, özel sektörde, özel eğitim kurumlarında, işitme engelliler okullarında, üniversitelerde ve devlet bünyesinde olmak üzere geniş çalışma alanlarına sahip bulunmaktadırlar.Üst Dereceye Geçiş
Eğitim Türü
Örgün EğitimÖlçme ve Değerlendirme
Ölçme değerlendirme yazılı sıvan, sözlü sınav ve bir makalenin ya da bir konunun anlatımı şeklinde yapılır. Doktora programında geçerli not minimum 70'tir. Toplam 100 puan üzerinden ara sınavın başarıya oranı %50, genel sınavın başarıya oranı % 50'dir.Bölüm/Program Başkanı
Eğitim Öğretim Metotları
Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:
Eğitim - Öğretim Yöntemleri * | Başlıca öğrenme faaliyetleri | Kullanılan Araçlar |
---|---|---|
Anlatım | Dinleme ve anlamlandırma | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Seminer | Değişik konularda sunumlar hazırlayarak bir konuyu bir başkasına aktarabilmesi ve toplum önünde konuşmayı öğrenebilmesi | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Örnek Olay | Vaka takdimini yorumlayabilme | |
Bireysel Çalışma | Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi | Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları |
Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Yansıtıcı Düşünce | ||
Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Kavram Haritası | ||
Soru - Cevap | Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi | |
Video | ||
probleme dayalı öğrenme | veri tabanları, kitaplar | |
Tartışma | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Alıştırma ve Uygulama | Araştırma ve yaşam boyu öğrenilmesi, yazılması, okunması, eleştirel düşünülmesi ve uygulanması | Laboratuvar, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Gösteri | Teknik gezi, ziyaretler sayesinde derslerde öğrenilen konu/ tekniklerin ziyaret edilen tesislerde gösterilmesi | |
Gösterip Yapma | Görerek öğrenmenin desteklemesi | Video, film, veri tabanları |
Yazılı sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama | |
Sözlü Sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Ödev | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Proje / Tasarım | Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Kısa Sınav | Öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama |
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
Ders | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ENDÜSTRİYEL ODYOLOJİ VE AKUSTİK UYGULAMALAR | 5 | 5 | 3 | 3 | 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 4 | 5 |
İŞİTME CİHAZI VE İMPLANTTA İLERİ UYGULAMALAR | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 2 | 4 | 5 | 3 | 4 |
İŞİTSEL REHABİLİTASYON | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 1 | 5 | 3 | 1 | 1 |
KONUŞMA VE SES BOZUKLUKLARINDA ODYOLOJİ | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 1 | 3 | 3 | 4 |
NÖROLOJİK HASTALIKLAR | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | 5 | 2 | 3 | 0 | 3 | 1 | 1 |
ODYOLOJİDE ELEKTROFİZYOLOJİK ÖLÇÜM VE YORUMLAMA | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 2 | 4 | 5 | 2 | 4 |
PEDİATRİK ODYOLOJİ | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 5 | 2 | 1 | 0 | 5 | 3 | 0 | 1 |
VESTİBÜLER SİSTEM VE BOZUKLUKLARI | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 0 | 5 | 1 | 4 | 4 | 4 |
VESTİBÜLER TEDAVİ VE REHABİLİTASYON | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 1 | 0 | 4 | 4 |
İlişkili Ders Sayısı / 9/15 | 42 | 40 | 41 | 36 | 38 | 36 | 39 | 32 | 37 | 36 | 26 | 21 | 26 | 31 | 22 | 28 |
Öğrencilere Uygulanan Anketler
Öğretim elemanı değerlendirme anketi | Kesinlikle katılmıyorum | Katılmıyorum | Kısmen katılıyorum | Katılıyorum | Kesinlikle katılıyorum | Fikrim yok |
---|---|---|---|---|---|---|
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar. | ||||||
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur. | ||||||
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur. | ||||||
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır. | ||||||
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir. | ||||||
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir. | ||||||
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir. | ||||||
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır. | ||||||
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır. | ||||||
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır. | ||||||
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır. | ||||||
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir. | ||||||
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder. | ||||||
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur. | ||||||
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur. | ||||||
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır. | ||||||
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir. | ||||||
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir. | ||||||
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz |