Program Bilgileri
Amaç
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Doktora Programının amacı; çocuk sağlığına ilişkin bağımsız araştırma yapma, bilimsel konuları geniş ve derin bir bakış açısıyla irdeleyerek yorum yapma ve çocuk ve aileye dönük kanıt temelli hemşirelik bakımı felsefesi kazandırmaktır. Öğrencinin bu yeterliliğini, özgün ve yenilik içeren bir bilimsel tez çalışmasını tamamlayarak ortaya koyması gerekir.Kazanılan Derece
DoktoraKayıt ve Kabul Koşulları
Lisans ve/veya Yüksek Lisans Diploması, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı (ALES) Sonucu, İngilizce Yeterlik BelgesiMezuniyet Koşulları
Students who have succesfully complete all of the courses and take minumum 240 ECTS with a seminar, qualifying exam, dissertation proposal, PhD dissertation have a right to receive a diploma.Önceki Öğrenimin Tanınması
İstanbul Medipol Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği Esasları kapsamında gerçekleştirilmektedir.Ders Planı- AKTS Kredileri
* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.
** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.
*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.
Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.
1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
ÇSHD1110198 | KANIT TEMELLİ ÇOCUK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ I | Türkçe | 2+4 | - | 8 | |
ÇSHD1110199 | ÇOCUK SAĞLIĞININ DEĞERLENDİRİLMESİ | Türkçe | 2 | - | 4 | |
ÇSHD1110201 | KANIT TEMELLİ ÇOCUK HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ I | Türkçe | 2+4 | - | 8 | |
ÇSHD1110202 | DOKTORA SEMİNERİ:BİLİM. YAZARLIK I-KAYNAK TARAMA | Türkçe | - | 10 | ||
ÇSHD1110203 | YENİDOĞAN VE ÇOCUK HEMŞİRELİĞİNDE ETİK | Türkçe | 2 | - | 4 | |
ÇSHD1110204 | ÇOCUK SAĞLIĞINI GELİŞTİRME VE KORUMA | Türkçe | 2 | - | 4 | |
ÇSHD1110205 | SAĞLIK POLİTİKASI VE SİSTEMLERİ | Türkçe | 2 | - | 4 |
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
ÇSHD1210206 | KANIT TEMELLİ ÇOCUK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ II | Türkçe | 2+4 | - | 8 | |
ÇSHD1210207 | KANIT TEMELLİ ÇOCUK HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ II | Türkçe | 2+4 | - | 8 | |
ÇSHD1210209 | ÇOCUK HEMŞİRELİĞİ TEORİ VE MODELLERİ | Türkçe | 2 | - | 4 | |
ÇSHD1210211 | DOKTORA SEMİNERİ:BİLİMSEL YAZARLIK II-MAKALE KRİTİĞİ | Türkçe | - | 10 | ||
ÇSHD1210213 | HEMŞİRELİKTE VAKALARLA KRİTİK DÜŞÜNME | Türkçe | 2 | - | 6 | |
ÇSHD1210212 | ÇOCUK CERRAHİSİ HEMŞİRELİĞİ | Türkçe | 2 | - | 5 | |
ÇSHD1214048 | İLERİ ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Türkçe | 3 | - | 8 |
Program Yeterliliği
Kuramsal, Olgusal
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğine ilişkin eğitim araştırma ve uygulama alanında kritik düşünme becerilerini kullanabilme
Çocuklara yönelik bilimsel araştırma verilerini klinik ortamda hemşirelik bakımına aktarabilme
İstihdam Olanakları
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Doktora Programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, hemşirelik alanında “Doktora (Ph.D) Derecesi” almaya hak kazanmaktadır. Sağlık Bakanlığı’nda hemşirelik, Ulusal ve Uluslararası yüksek öğretim kurumlarında akademik kadroda, özel sağlık kurumlarında ve üniversite hastanelerinde uzman hemşire olarak görev yapabilir.Üst Dereceye Geçiş
Post-Doktora programlarına başvurabilir.Eğitim Türü
Örgün EğitimÖlçme ve Değerlendirme
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Doktora Programı, yüksek lisans derecesi ile kabul edilenler için dört yarıyıl ders dönemi ve dört yarıyıl tez dönemi olmak üzere toplam sekiz yarıyıl oluşmaktadır. Doktora programını tamamlama süresi sekiz yarıyıldır. En az dört yarıyılı tez süresi olmak üzere bir doktora programı daha erken de tamamlanabilir. Ancak; yeterlik sınavını takip eden dönemde en az üç kez tez izleme sınavından başarılı olan ve yayın şartını yerine getiren öğrenci tezini teslim edebilir. Öğrenci, almış olduğu tüm derslerden başarılı olabilmek için yeterlik koşullarını yerine getirmek zorundadır (Başarı notu=75). Öğrenci başarısı; her ders kapsamında planlanan araştırma, bilimsel yayın, seminer, uygulama, proje, yazılı/sözlü sınavlar çerçevesinde değerlendirilir. Ders ve kredi yükünü başarıyla tamamlayan, yeterlik sınavında başarılı bulunan ve tez önerisi kabul edilerek belirlenen sürede tezini başarıyla tamamlayarak yayın şartını yerine getiren öğrenci, doktora diplomasını almaya hak kazanır. Sekiz yarıyıl sonunda tezini teslim edemeyip ek süre almayanlar ile Enstitü Yönetim Kurulu tarafından verilen ek süre sonunda tezini teslim etmeyen öğrencilerin ilişiği kesilir.Bölüm/Program Başkanı
Eğitim Öğretim Metotları
Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:
Eğitim - Öğretim Yöntemleri * | Başlıca öğrenme faaliyetleri | Kullanılan Araçlar |
---|---|---|
Anlatım | Dinleme ve anlamlandırma | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Seminer | Değişik konularda sunumlar hazırlayarak bir konuyu bir başkasına aktarabilmesi ve toplum önünde konuşmayı öğrenebilmesi | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Örnek Olay | Vaka takdimini yorumlayabilme | |
Bireysel Çalışma | Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi | Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları |
Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Proje Temelli Öğrenme | Konunun tarif edilmesi, kullanılacak yöntemlerin belirlenmesi ve sonucun yorumlanması | veri tabanları, kitaplar |
Yansıtıcı Düşünce | ||
Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Kavram Haritası | ||
Soru - Cevap | Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi | |
Bakım Planı | ||
probleme dayalı öğrenme | veri tabanları, kitaplar | |
Tartışma | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Alıştırma ve Uygulama | Araştırma ve yaşam boyu öğrenilmesi, yazılması, okunması, eleştirel düşünülmesi ve uygulanması | Laboratuvar, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Gösteri | Teknik gezi, ziyaretler sayesinde derslerde öğrenilen konu/ tekniklerin ziyaret edilen tesislerde gösterilmesi | |
Gösterip Yapma | Görerek öğrenmenin desteklemesi | Video, film, veri tabanları |
Grup Çalışması | Projeler, ödevler ve deneylerin gerçekleştirilmesi, öğrencilerin birbirlerinden de öğrenmesi, takım içinde çalışma becerilerinin kazanılması | Standart derslik teknolojileri, kütüphane çalışma alanları |
Benzetim | ||
Yazılı sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama | |
Sözlü Sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Ödev | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Proje / Tasarım | Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Kısa Sınav | Öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama | |
Performans Görevi | Proje temelli sunum teknikleri | Sunum, akıllı tahta, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
Ders | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ADÖLESAN SAĞLIĞI | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
AFET HEMŞİRELİĞİ VE ACİL DURUMLARA HAZIRLIK | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÇOCUK CERRAHİSİ HEMŞİRELİĞİ | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÇOCUK HEMŞİRELİĞİ TEORİ VE MODELLERİ | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÇOCUK SAĞLIĞINI GELİŞTİRME VE KORUMA | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
KANIT TEMELLİ ÇOCUK HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ I | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
KANIT TEMELLİ ÇOCUK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ I | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
KANIT TEMELLİ ÇOCUK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ II | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
KÜLTÜRLERARASI HEMŞ.:KAVRAM,TEORİ,ARAŞ. VE UYG. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OKUL SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
İlişkili Ders Sayısı / 10/30 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 55 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 |
Öğrencilere Uygulanan Anketler
Öğretim elemanı değerlendirme anketi | Kesinlikle katılmıyorum | Katılmıyorum | Kısmen katılıyorum | Katılıyorum | Kesinlikle katılıyorum | Fikrim yok |
---|---|---|---|---|---|---|
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar. | ||||||
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur. | ||||||
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur. | ||||||
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır. | ||||||
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir. | ||||||
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir. | ||||||
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir. | ||||||
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır. | ||||||
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır. | ||||||
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır. | ||||||
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır. | ||||||
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir. | ||||||
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder. | ||||||
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur. | ||||||
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur. | ||||||
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır. | ||||||
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir. | ||||||
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir. | ||||||
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz |