Program Bilgileri
Amaç
Öğrencileri moleküler düzeyden davranışa kadar sinir sisteminin işleyiş mekanizmaları ve patolojik süreçleri hakkında ileri seviyede teorik bilgi ve bilimsel araştırma yetenekleri ile donatarak bu alanda yenilikçi ve bağımsız araştırma tasarlama, yürütme ve sonuçlandırma kapasitesini kazandırmakKazanılan Derece
DoktoraKayıt ve Kabul Koşulları
Bachelor's Degree and/or Master's Degree Diploma, Academic Personnel and Graduate Education Exam (ALES) Result, Certificate of English ProficiencyMezuniyet Koşulları
Students who have succesfully complete all of the courses and take minumum 240 ECTS with a seminar, qualifying exam, dissertation proposal, PhD dissertation have a right to receive a diploma.Önceki Öğrenimin Tanınması
Ders Planı- AKTS Kredileri
* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.
** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.
*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.
Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.
1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
SNBD1121930 | MOLEKÜLER HÜCRE BİYOLOJİSİ VE BİYOKİMYA | Türkçe | 4 | - | 10 | |
SNBD1121960 | FİZYOPATOLOJİ | Türkçe | 2 | - | 6 | |
SNBD1121940 | FONKSİYONEL MORFOLOJİ | Türkçe | 3 | - | 8 | |
SNBD1122150 | LABORATUVAR ROTASYONU - I | Türkçe | - | 6 | ||
SNBD1123360 | MOLEKÜLER VE HÜCRESEL SİNİRBİLİM | Türkçe | 3 | - | 6 | |
SNBD1121950 | GENETİK VE BİYOTEKNOLOJİ | Türkçe | 4 | - | 8 | |
SNBD1121970 | BİLİMSEL PROJE VE ANALİZ YÖNTEMLERİ | Türkçe | 2 | - | 4 | |
SNBD1122160 | LABORATUVAR ROTASYONU - II | Türkçe | - | 6 |
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
SNBD1242370 | SEMİNER | Türkçe | - | 6 | ||
SNBD1221930 | MOLEKÜLER HÜCRE BİYOLOJİSİ VE BİYOKİMYA | Türkçe | 4 | - | 10 | |
SNBD1221960 | FİZYOPATOLOJİ | Türkçe | 2 | - | 6 | |
SNBD1221940 | FONKSİYONEL MORFOLOJİ | Türkçe | 3 | - | 8 | |
SNBD1214021 | BİLİMSEL PROJE HAZIRLAMADA İLERİ KONULAR | Türkçe | 2 | - | 6 | |
SNBD1222150 | LABORATUVAR ROTASYONU - I | Türkçe | - | 6 | ||
SNBD1245540 | ANATOMİK YAPISAL NÖROGÖRÜNTÜLEME | Türkçe | 2 | - | 6 | |
SNBD1211781 | KOGNİTİF SİNİRBİLİMDE SEÇME KONULAR | Türkçe | 2 | - | 6 | |
SNBD1221950 | GENETİK VE BİYOTEKNOLOJİ | Türkçe | 4 | - | 8 | |
SNBD1221970 | BİLİMSEL PROJE VE ANALİZ YÖNTEMLERİ | Türkçe | 2 | - | 4 | |
SNBD1222160 | LABORATUVAR ROTASYONU - II | Türkçe | - | 6 | ||
SNBD1240050 | KOGNİTİF SİNİRBİLİM | Türkçe | 3 | - | 8 | |
SNBD1240060 | FONKSİYONEL NÖROGÖRÜNTÜLEME | Türkçe | 2+2 | - | 8 | |
SNBD1240250 | İLERİ KOGNİTİF ELEKTROFİZYOLOJİ | Türkçe | 2+2 | - | 8 |
Program Yeterliliği
Kuramsal, Olgusal
Sinir sisteminin yapısı, işleyişi ve patolojik süreçleri hakkında ileri seviyede bilgilere sahiptir.
Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir. Araştırma alanında ilgili tüm literature hakimdir ve yeni gelişmeleri takip edebilir.
İstihdam Olanakları
Üst Dereceye Geçiş
May apply to post-doctoral programmes.Eğitim Türü
Örgün EğitimÖlçme ve Değerlendirme
Bölüm/Program Başkanı
Eğitim Öğretim Metotları
Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:
Eğitim - Öğretim Yöntemleri * | Başlıca öğrenme faaliyetleri | Kullanılan Araçlar |
---|---|---|
Anlatım | Dinleme ve anlamlandırma | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Örnek Olay | Vaka takdimini yorumlayabilme | |
Deney / Laboratuvar | Uygulamalarının yapılması, görsel olarak öğrenmeyi desteklemesi ve el becerilerinin gelişmesi | Laboratuvar, uygulama alanları |
Bireysel Çalışma | Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi | Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları |
Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Proje Temelli Öğrenme | Konunun tarif edilmesi, kullanılacak yöntemlerin belirlenmesi ve sonucun yorumlanması | veri tabanları, kitaplar |
Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Soru - Cevap | Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi | |
Tartışma | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Alıştırma ve Uygulama | Araştırma ve yaşam boyu öğrenilmesi, yazılması, okunması, eleştirel düşünülmesi ve uygulanması | Laboratuvar, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Gösteri | Teknik gezi, ziyaretler sayesinde derslerde öğrenilen konu/ tekniklerin ziyaret edilen tesislerde gösterilmesi | |
Gösterip Yapma | Görerek öğrenmenin desteklemesi | Video, film, veri tabanları |
Grup Çalışması | Projeler, ödevler ve deneylerin gerçekleştirilmesi, öğrencilerin birbirlerinden de öğrenmesi, takım içinde çalışma becerilerinin kazanılması | Standart derslik teknolojileri, kütüphane çalışma alanları |
Benzetim | ||
Yazılı sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama | |
Sözlü Sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Ödev | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Proje / Tasarım | Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
Ders | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
FİZYOPATOLOJİ | 4 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 3 |
FONKSİYONEL MORFOLOJİ | 4 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
İlişkili Ders Sayısı / 2/16 | 8 | 1 | 3 | 4 |
Öğrencilere Uygulanan Anketler
Öğretim elemanı değerlendirme anketi | Kesinlikle katılmıyorum | Katılmıyorum | Kısmen katılıyorum | Katılıyorum | Kesinlikle katılıyorum | Fikrim yok |
---|---|---|---|---|---|---|
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar. | ||||||
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur. | ||||||
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur. | ||||||
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır. | ||||||
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir. | ||||||
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir. | ||||||
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir. | ||||||
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır. | ||||||
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır. | ||||||
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır. | ||||||
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır. | ||||||
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir. | ||||||
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder. | ||||||
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur. | ||||||
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur. | ||||||
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır. | ||||||
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir. | ||||||
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir. | ||||||
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz |