Amaç
Programın amacı, öğrenciye insanın fonksiyonel gross anatomisi ve fonksiyonel nöroanatomisi konularında detaylı bilgi kazandırmak ve ilgili disiplinlerde bilimsel araştırma ve eğitim becerileri ile birlikte akademik kariyerini devam ettirebileceği alt yapıyı oluşturmaktır.Kazanılan Derece
Yüksek LisansKayıt ve Kabul Koşulları
Lisans Diploması, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) Sonucu, İngilizce Yeterlilik BelgesiMezuniyet Koşulları
90-120 AKTS kredisi alan tüm dersleri, semineri ve tezi başarıyla tamamlayan öğrenciler diploma almaya hak kazanırlar.Önceki Öğrenimin Tanınması
Tıp Fakültesi, Diş Hekimliği Fakültesi, Veteriner Fakültesi, Fen Fakültesi Biyoloji Bölümü, Sağlık Bilimleri Fakültesi veya Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümlerinden mezun öğrenciler başvurabilecektir.Ders Planı- AKTS Kredileri
* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.
** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.
*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.
Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.
1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
ANTY1110270 | ANATOMİYE GİRİŞ VE HAREKET SİSTEMİ | Türkçe | 2+2 | 3 | 7 | |
ANTY1110330 | KADAVRA HAZIRLAMA VE DİSSEKSİYON | Türkçe | 0+2 | 1 | 4 | |
ANTY1111898 | GASTROİNTESTİNAL SİSTEM ANATOMİSİ I | Türkçe | 2 | 2 | 3 | |
ANTY1111899 | RADYOLOJİK ANATOMİ | Türkçe | 2 | 2 | 8 | |
ANTY1113127 | KARDİYOVASKÜLER SİSTEM VE SOLUNUM ANATOMİSİ | Türkçe | 3 | 3 | 12 | |
ANTY1121990 | MORFOLOJİ | Türkçe | 3 | 3 | 9 | |
ANTY1121980 | HÜCRE BİYOLOJİSİ VE BİYOKİMYA | Türkçe | 4 | 4 | 9 | |
ANTY1110438 | BİYOİSTATİSTİK | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
ANTY1122010 | MOLEKÜLER GENETİK | Türkçe | 4 | 4 | 7 | |
ANTY1122210 | LABORATUVAR ROTASYONU - I | Türkçe | - | 6 | ||
ANTY1122220 | LABORATUVAR ROTASYONU - II | Türkçe | - | 6 | ||
ANTY1122240 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Türkçe | 2 | 2 | 4 | |
ANTY1122230 | FİZYOLOJİ | Türkçe | 2 | 2 | 6 |
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
ANTY1210370 | SEMİNER | Türkçe | - | 2 | ||
ANTY1211678 | KLİNİK ANATOMİ | Türkçe | 2 | 2 | 6 | |
ANTY1211903 | ÜROGENİTAL VE ENDOKRİN SİSTEM ANATOMİSİ | Türkçe | 2 | 2 | 5 | |
ANTY1213128 | SİNİR SİSTEMİ ANATOMİSİ VE DUYU ORGANLARI | Türkçe | 3 | 3 | 10 | |
ANTY1214014 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJESİ HAZIRLAMA | Türkçe | 2 | 2 | 6 |
Program Yeterliliği
Kuramsal, Olgusal
- İnsan vücudundaki dokuları, organları ve sistemleri tanımlayabilecektir
- Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir
- Kemiklerin, kasların, damarların, sinirlerin ve organların lokalizasyon, yüzey projeksiyon ve seyirlerini bilir
- Kadavrada organları ve diğer yapıları tanımlayabilir
- Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir
- Anatomik bilgi temelinde açıklanabilen klinik problemleri sentezleyebilir
- Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrayabilir
Anatomi disiplini ile diğer temel tıbbi ve klinik disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme
Program Çıktısı TYYÇ Temel Alan Matrisi | |
Temel Alan Yeterliliği | Program Yeterliliği |
BİLGİ | |
Kuramsal, Olgusal | |
1-Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak sağlık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir.
|
1 - - İnsan vücudundaki dokuları, organları ve sistemleri tanımlayabilecektir 3 - - Kemiklerin, kasların, damarların, sinirlerin ve organların lokalizasyon, yüzey projeksiyon ve seyirlerini bilir 2 - - Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir 4 - - Kadavrada organları ve diğer yapıları tanımlayabilir |
2-Sağlık alanında ilişkili olduğu disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve kullanır.
|
18 - Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir 19 - Takım içerisinde sorumluluk bilinci ile çalışabilir 23 - Araştırma verilerini etkili bir şekilde sunabilir, paylaşabilir ve tartışabilir. |
3-Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir.
|
5 - - Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir 16 - Bilgisayar ve interneti etkin olarak kullanır ve bilgiye erişimde bu araçlardan ne şekilde faydalanacağını bilir |
4-Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır.
|
9 - Bilimsel araştırmaya yönelik soru oluşturabilir; hipotez ve yöntem geliştirebilir 12 - Bağımsız bilimsel araştırma planlayabilir, projelendirebilir, yürütebilir |
BECERİLER | |
Bilişsel, Uygulamalı | |
1-Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
|
10 - Kadavranın farklı bölgelerinin ne şekilde diseke edileceğini bilir 11 - Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verilerin sunumunu yapabilir |
2-Sağlık alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir.
|
6 - - Anatomik bilgi temelinde açıklanabilen klinik problemleri sentezleyebilir 9 - Bilimsel araştırmaya yönelik soru oluşturabilir; hipotez ve yöntem geliştirebilir 11 - Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verilerin sunumunu yapabilir 21 - Bilimsel verileri eleştirel olarak okuyabilir, analiz edebilir ve değerlendirebilir. |
3-Yaptığı araştırmanın raporunu yazar.
|
11 - Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verilerin sunumunu yapabilir 13 - Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir |
4-Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler.
|
5 - - Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir 16 - Bilgisayar ve interneti etkin olarak kullanır ve bilgiye erişimde bu araçlardan ne şekilde faydalanacağını bilir 20 - Bilimsel veri tabanlarını etkili olarak kullanabilir |
5-Alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar.
|
20 - Bilimsel veri tabanlarını etkili olarak kullanabilir 23 - Araştırma verilerini etkili bir şekilde sunabilir, paylaşabilir ve tartışabilir. 12 - Bağımsız bilimsel araştırma planlayabilir, projelendirebilir, yürütebilir 13 - Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir |
6-Deneysel araştırma planlar, yapar.
|
11 - Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verilerin sunumunu yapabilir 17 - Öğrencilerle güven temelli ilişki oluşturabilir 18 - Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir 12 - Bağımsız bilimsel araştırma planlayabilir, projelendirebilir, yürütebilir |
YETKİNLİKLER | |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |
1-Sağlık alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren konularda kurgular, çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
|
6 - - Anatomik bilgi temelinde açıklanabilen klinik problemleri sentezleyebilir 9 - Bilimsel araştırmaya yönelik soru oluşturabilir; hipotez ve yöntem geliştirebilir 12 - Bağımsız bilimsel araştırma planlayabilir, projelendirebilir, yürütebilir |
2-Sağlık alanı ile ilgili konularda öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşması halinde çözüm önerileri geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
12 - Bağımsız bilimsel araştırma planlayabilir, projelendirebilir, yürütebilir 18 - Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir 19 - Takım içerisinde sorumluluk bilinci ile çalışabilir |
3-Sağlık alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür.
|
9 - Bilimsel araştırmaya yönelik soru oluşturabilir; hipotez ve yöntem geliştirebilir 12 - Bağımsız bilimsel araştırma planlayabilir, projelendirebilir, yürütebilir 14 - Kendi başına öğrenme yöntemlerini geliştirerek, faaliyet gösterdiği bilim alanında hayat boyu öğrenmeyi uygular 19 - Takım içerisinde sorumluluk bilinci ile çalışabilir |
4-Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar.
|
9 - Bilimsel araştırmaya yönelik soru oluşturabilir; hipotez ve yöntem geliştirebilir 11 - Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verilerin sunumunu yapabilir 12 - Bağımsız bilimsel araştırma planlayabilir, projelendirebilir, yürütebilir 13 - Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir |
5-Alanı ve toplum sağlığı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik ve/veya tanımlayıcı araştırma/sunum/yayın yapar.
|
6 - - Anatomik bilgi temelinde açıklanabilen klinik problemleri sentezleyebilir 9 - Bilimsel araştırmaya yönelik soru oluşturabilir; hipotez ve yöntem geliştirebilir 11 - Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verilerin sunumunu yapabilir 12 - Bağımsız bilimsel araştırma planlayabilir, projelendirebilir, yürütebilir 13 - Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir 23 - Araştırma verilerini etkili bir şekilde sunabilir, paylaşabilir ve tartışabilir. |
Öğrenme Yetkinliği | |
1-Sağlık alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
|
6 - - Anatomik bilgi temelinde açıklanabilen klinik problemleri sentezleyebilir 7 - - Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrayabilir 8 - Anatomi disiplini ile diğer temel tıbbi ve klinik disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme 18 - Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir |
2-Sağlık alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular.
|
14 - Kendi başına öğrenme yöntemlerini geliştirerek, faaliyet gösterdiği bilim alanında hayat boyu öğrenmeyi uygular 12 - Bağımsız bilimsel araştırma planlayabilir, projelendirebilir, yürütebilir 22 - Bilimsel araştırma, hipotez ve metodoloji için sorular geliştirebilir. |
3-İstatistiksel analiz konusunda, bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar ve kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
|
20 - Bilimsel veri tabanlarını etkili olarak kullanabilir 21 - Bilimsel verileri eleştirel olarak okuyabilir, analiz edebilir ve değerlendirebilir. 22 - Bilimsel araştırma, hipotez ve metodoloji için sorular geliştirebilir. 23 - Araştırma verilerini etkili bir şekilde sunabilir, paylaşabilir ve tartışabilir. |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |
1-Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır.
|
6 - - Anatomik bilgi temelinde açıklanabilen klinik problemleri sentezleyebilir 9 - Bilimsel araştırmaya yönelik soru oluşturabilir; hipotez ve yöntem geliştirebilir 11 - Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verilerin sunumunu yapabilir 12 - Bağımsız bilimsel araştırma planlayabilir, projelendirebilir, yürütebilir 18 - Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir |
2-Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve bunları geliştirmek üzere gereğini yapar.
|
9 - Bilimsel araştırmaya yönelik soru oluşturabilir; hipotez ve yöntem geliştirebilir 11 - Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verilerin sunumunu yapabilir 15 - En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında uluslararası yayınları takip edebilir |
3-Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
15 - En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında uluslararası yayınları takip edebilir
|
Alana Özgü Yetkinlik | |
1-Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji ve politika geliştirebilme ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir.
|
6 - - Anatomik bilgi temelinde açıklanabilen klinik problemleri sentezleyebilir 9 - Bilimsel araştırmaya yönelik soru oluşturabilir; hipotez ve yöntem geliştirebilir 12 - Bağımsız bilimsel araştırma planlayabilir, projelendirebilir, yürütebilir 13 - Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir |
2-Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir.
|
11 - Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verilerin sunumunu yapabilir 9 - Bilimsel araştırmaya yönelik soru oluşturabilir; hipotez ve yöntem geliştirebilir 17 - Öğrencilerle güven temelli ilişki oluşturabilir 19 - Takım içerisinde sorumluluk bilinci ile çalışabilir |
3-Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
|
9 - Bilimsel araştırmaya yönelik soru oluşturabilir; hipotez ve yöntem geliştirebilir 12 - Bağımsız bilimsel araştırma planlayabilir, projelendirebilir, yürütebilir 19 - Takım içerisinde sorumluluk bilinci ile çalışabilir |
4-Sağlık alanındaki güncel gelişmeleri toplumun temel birimi olan çocuk ve aileyi de kapsayacak şekilde ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
|
9 - Bilimsel araştırmaya yönelik soru oluşturabilir; hipotez ve yöntem geliştirebilir 15 - En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında uluslararası yayınları takip edebilir 16 - Bilgisayar ve interneti etkin olarak kullanır ve bilgiye erişimde bu araçlardan ne şekilde faydalanacağını bilir 18 - Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir 21 - Bilimsel verileri eleştirel olarak okuyabilir, analiz edebilir ve değerlendirebilir. |
5-Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
|
9 - Bilimsel araştırmaya yönelik soru oluşturabilir; hipotez ve yöntem geliştirebilir 12 - Bağımsız bilimsel araştırma planlayabilir, projelendirebilir, yürütebilir 21 - Bilimsel verileri eleştirel olarak okuyabilir, analiz edebilir ve değerlendirebilir. |
6-Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur.
|
22 - Bilimsel araştırma, hipotez ve metodoloji için sorular geliştirebilir. 21 - Bilimsel verileri eleştirel olarak okuyabilir, analiz edebilir ve değerlendirebilir. 18 - Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir |
7-Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik davranır.
|
14 - Kendi başına öğrenme yöntemlerini geliştirerek, faaliyet gösterdiği bilim alanında hayat boyu öğrenmeyi uygular 17 - Öğrencilerle güven temelli ilişki oluşturabilir 19 - Takım içerisinde sorumluluk bilinci ile çalışabilir |
İstihdam Olanakları
Programı başarı ile tamamlayanlar kazandıkları anatomi bilgileri ile kendi branşlarını harmanlayarak, branşlarına uygun alanlarda çalışabilirler. Akademik personlel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı (ALES) ve yabancı dil sınavlarında başarılı olmak koşulu ile üniversitelerde araştırma veya öğretim görevlisi olarak atanabilirler. Doktoraya devam edebilirler.Üst Dereceye Geçiş
Üçüncü aşama programları için geçerli olabilir.Eğitim Türü
Örgün EğitimÖlçme ve Değerlendirme
Ölçme değerlendirme yazılı sınav veya sözlü sınav olarak yapılır. Sınavlar sonrası alınan sınav notu ile öğrencinin dersteki başarı durumu belirlenir. Dersten başarılı sayılabilmek için öğrencinin sözlü veya yazılı sınavdan an az 65 puan alması gerekmektedir. Ara sınav ve genel sınavdan alınan puanların %50'si alınarak geçme notu belirlenir.Bölüm/Program Başkanı
Öğrenme Durumları
Öğrenme durumları öğrencilerin yaratıcı, eleştirel, yansıtıcı düşünme becerilerini mantıksal, matematiksel düşünme becerileri gibi üst düzey düşünme becerilerini geliştirmeyi hedefler. Bunun yanında öğrencilerin meta-bilişsel becerilerini geliştirmeyi hedefler. Öğrenme durumları öğrenme stratejileri, yöntemleri, tekniklerinin yanında kullanılan araç gereçler ile ölçme değerlendirme yöntemlerini kapsamaktadır. Programlarda kullanılan öğrenme durumları aşağıdaki listede verilmiştir:
Öğrenme Durumları * | Başlıca öğrenme faaliyetleri | Kullanılan Araçlar |
---|---|---|
Tartışma Yöntemi | Dinleme, konuşma, soru sorma, cevap üretme, görüş geliştirme ve sorgulama, görüş inceleme ve araştırma, eleştirel düşünce üretme, yaratıcı düşünce üretme, (çalıştay, panel, zıt panel, açıkoturum, münazara teknikleri uygulanır) kolegyum, forum, akvaryum tekniği. | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları) , bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar, konferans salon, çalıştay. |
Gösterip Yapma Yöntemi | Öğretim elemanının bir araç veya gereçin kullanımı göstermesi, öğretim elemanın bir performansı/uygulamayı/pratiği gerçekleştirerek öğrenciye göstermesi, öğrencilerin araç veya gereçi kullanımı tekrar etmesi , öğrencinin bir performansı/uygulamayı/pratiği tekrar etmesi. | Öğrenim hedefi ve konuya uygun gerçek araç gereçler veya model araç ve gereçler,çoklu ortam araçları , video ve animasyonları) , bilgisayar. |
Problem Çözme Yöntemi | Bilimsel/teorik ve/ veya gerçek hayat ilişkin bir problemi saptama, probleme ilişkin verileri analiz etme, alternatif çözüm önerileri geliştirme, uygun çözüm yöntemini seçme, probleme ilişkin çözümü değerlendirme , bireysel çalışma | Ders kitapları, araştırma raporları, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları), bilgisayar |
Örnek Olay Yöntemi | Örnek olayların sunumu, örnek olayları keşfetme, tipik olayları örnekleme, aykırı olayları örnekleme, örnek olayları karşılaştırma, örnek olay analizi, örnek olay yorumu, örnek olayı değerlendirme. | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (vakaya ilişkin metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyon, karikatür), bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar. |
Bireysel Çalışma Yöntemi | Öğrenci ilgi, merak ve motivasyonu, öğrenim hedefi, konuya göre detaylı araştırma ve inceleme; derinlemesine araştırma ve inceleme, kapsamlı Okuma, dinleme ve izleme, bir performası tekrar etme. | Kütüphane, e-kütüphane, laboratuvar, atölye |
Soru - Cevap Tekniği | Sokratik sorular sorma, cevapları eleştirme, soru üretme, cevap üretme, eleştirme, yaratıcı cevapları analiz etme ve değerlendirme, yapılandılmış sorular sorma ve cevaplar ürütme, kapalı uçlu sorular sorma ve cevap üretme | Ders kitapları, önerilen kitaplar, çalışma yaprakları, soru bankası , çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video, karikatür ve animasyonlar) |
Deney yapma Tekniği | Bilimsel deney düzeneği kurma, bilimsel deneyi uygulama, bilimsel deney verilerini toplama, işleme ve dönüştürme, bilimsel deney sonuçu tahmin etme, bilimsel deneyi açıklama, bilimsel deney sonuçlarını değerlendirme, deney simülayonu. | Laboratuvar, atölye,uygulama alanları, bilgisayar yazılımları, standart derslik teknolojileri. |
Mikro Öğretim Tekniği | Sunum yapma performansı sergileme, yansıtıcı düşünce becerilerini geliştirme, öğrenci öz değerlendirme yapar. Öğretim elemanı öğrencilere konuları (seminer konuları da olabilir) dağıtır. Öğrenciler konuları inceler; araştır. Öğrenci sunumları hazırlanır. Öğrenci sunumlarını gerçekleştirir. Öğrencinin video kayıtları izlenir. | Kamera, video kayıt cihazları, kontrol listesi, rubrik, dereceleme ölçeği, gözlem formu. |
Beyin Fırtınası Tekniği | Görüş geliştirme, soru geliştirme, gözlem durumlarını ifade etme, eleştirel düşünce geliştirme, problem çözme, grup/takım çalışması, dinleme ve konuşma. | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları) , bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar. |
Proje Temelli Öğrenme Modeli | Gerçek hayata ilişkin bir problem durumu senaryosu oluşturma, gerçek hayata ilişkin problem durumu tespit etme, probleme ilişkin veri toplama, veri analiz etme, veri işleme ,veri dönüştürme, altenatif çözüm önerileri geliştirme, uygun çözüm yöntemi seçme, çözüm yöntemini uygulama / çözüme ilişkin bir model/tasarım/somut bir ürün oluşturma/ somut bir hizmet üretme, model/tasarı/ somut ürün/hizmeti değerlendirme, Proje ürünlerini sergileme | Problem senoryosu metinleri/Örnek projeler,veri tabanları, kitaplar, araştırma raporları, laboratuvar, atölye,uygulama alanları, kütüphane, bilgisayar yazılımları, standart derslik teknolojileri, projeye konusuna göre araç ve gereçler |
Benzetim/Simülasyon Tekniği | Riskli, tehlikeli, pahalı, uzun zaman alan uygulama/pratiklere ilişkin simülasyonların gerçekleştirilmesi. | Simülasyon ortamı, Bilgisayar |
Probleme Dayalı Öğrenme Modeli | Gerçek hayata ilişkin bir problem durumu yansıtıcı senorya oluşturma, gerçek hayata ilişkin problem durumu tespit etme, probleme ilişkin veri toplama, veri analiz etme, veri işleme ,veri dönüştürme, altenatif çözüm önerileri geliştirme | Problem senoryosu metinleri ,veri tabanları, kitaplar, araştırma raporları, laboratuvar, atölye,uygulama alanları, kütüphane, bilgisayar yazılımları, standart derslik teknolojileri, projeye konusuna göre araç ve gereçler |
Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli | Keşfetme, örnek olay bulma, neden sonuç ilişkisi kurma, sorgulama, inceleme, araştırma ( öğrenme halkaları=3E,5E,7E modelleri | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları) , bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar, konferans salonu |
İşbirlikli Öğrenme Modeli | İşbirliği kurma, iletişim kurma, liderlik yapma, görev paylaşma, sorumluluk paylaşma, birlikte öğrenme, sosyal etkileşim kurma. Öğrenciler arasından heterojen gruplar oluşturulur. Görev gruplara verilir. Proje, performans, problem çözme, rol oynama, klasik ödev gibi görevleri öğrenci grubları birlikte yapar. Bireysel veya grup değerlendirmesi yapılır.Ayrılıp Birleşme I; Ayrılıp birleşme tekniği II ; Öğrenci takımları-başarı grupları;Ekip destekli bireyselleştirme tekniği Takım-oyun turnuva tekniği; Görüşme teknikleri, Akranla Öğretim Tekniği , Tutor öğretim Tekniği uygulanır. | Sınıf içi ve sınıf dışı, okul içi ve okul dışı ortamlar. |
Deneyimle Öğrenme Modeli | Fakülte- dış paydaş( sanayi kuruluşları, okullar ve diğer ) işbilliği kurulur. Öğrenciler mesleki becerileri gerçek ortamında doğrudan gözlemler. Gözlem sonuçları sınıf içi ortamda analiz edilir. | Programa göre staj yerleri, mesleki uygulama yerleri, Öğrenci ürün dosyası örneği, gözlem formları ve diğer alteratif ölçme araçları |
Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli | Problem çözme, tartışma, örnek olay sunma, vaka analiz etme, eleştirel düşünce üretme, yaratıcı düşünce üretme, Öğrenim hedefine uygun video kayıtları oluşturulur veya seçilir. Öğrenciler video kayıtları izleyerek ön hazırlık yapar. Sınıf içi ortamda problem çözülür. Problem tartışılır. | Video kayıtları, çevrimiçi ortamlar, sınıf |
Anlatım Yöntemi | Dinleme, konuşma, (düz anlatım, konferans, seminer,nutuk,demeç ve brifing teknikleri uygulanır) | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları) , bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar, konferans salonu |
Klasik Yazılı Sınav | Yaratıcı, eleştirel, yansıtıcı düşüncelerin değerlendirmesi için klasik yazılı sınavlar. Bilgi, kavrama, uygulama, analiz gibi bilişsel becerileri değerlendirmek amaçıyla çoktan seçmeli, kısa cevaplı ( boşluk doldurmalı, eşleştirmeli, doğru yanlış ve diğer) sınavlar yapılır. | Yazılı sınav kağıtları, çoktan seçmeli testler, kısa çevaplı testler, karma testler, cevap anahtarları |
Sözlü Sınav | Öğrenciye özgü, yaratıcı, eleştirel, yansıtıcı düşünce becerisi ve bilgi, kavrama, uygulama, analiz ve sentez gibi bilişse beceriler değerlendirmek amaçıyla yapılır. Genel bir ölçme değerlenme yöntemi değildir.her programda uygulanmaz; programa özeldir. | Sözlü soru bankası/ sözlü soru havuzu, çevap anahtarları, kontor listeleri, rubrikler, dereceleme ölçekleri |
Ödev | Öğrencinin bilgi, becerilerini geliştirmek, araştırma ve incelemeye özendirmek, öğrenme eksikliklerini tamamlamak, bir konuda derinleşmeyi sağlamak amaçıyla kullanılır. | Kütüphane, e-kütüphane, kitaplar, makaleler |
Proje Görevi | Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
Ders | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ANATOMİYE GİRİŞ VE HAREKET SİSTEMİ | 2 | 0 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 3 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 2 | 0 | 3 |
BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJESİ HAZIRLAMA | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 3 | 3 | 4 | 1 | 0 | 0 | 0 | 4 | 1 | 4 | 4 | 3 | 4 |
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 3 | 3 | 4 | 1 | 0 | 0 | 0 | 4 | 1 | 4 | 4 | 3 | 4 |
GASTROİNTESTİNAL SİSTEM ANATOMİSİ I | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
HÜCRE BİYOLOJİSİ VE BİYOKİMYA | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
KADAVRA HAZIRLAMA VE DİSSEKSİYON | 4 | 2 | 3 | 4 | 1 | 1 | 2 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 |
KARDİYOVASKÜLER SİSTEM VE SOLUNUM ANATOMİSİ | 2 | 0 | 2 | 0 | 3 | 0 | 4 | 0 | 2 | 0 | 3 | 1 | 0 | 4 | 3 | 4 | 1 | 4 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 |
KLİNİK ANATOMİ | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 4 | 4 | 0 | 0 | 2 | 3 | 3 |
LABORATUVAR ROTASYONU - I | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 | 0 | 2 | 2 | 1 | 3 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 1 | 3 | 3 | 2 |
LABORATUVAR ROTASYONU - II | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 | 0 | 2 | 2 | 1 | 3 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 1 | 2 | 3 | 2 |
MORFOLOJİ | 4 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 3 | 0 | 2 | 0 | 0 | 2 | 0 | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 |
RADYOLOJİK ANATOMİ | 2 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 1 | 4 | 3 | 3 | 4 | 1 | 1 | 2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
SEMİNER | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 4 | 3 | 4 | 0 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 4 |
SİNİR SİSTEMİ ANATOMİSİ VE DUYU ORGANLARI | 1 | 0 | 2 | 3 | 4 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 0 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 |
ÜROGENİTAL VE ENDOKRİN SİSTEM ANATOMİSİ | 4 | 4 | 3 | 3 | 1 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 |
İlişkili Ders Sayısı / 15/18 | 28 | 19 | 21 | 21 | 21 | 19 | 31 | 27 | 36 | 13 | 31 | 30 | 30 | 38 | 15 | 21 | 19 | 35 | 16 | 35 | 34 | 28 | 32 |
Öğrencilere Uygulanan Anketler
Öğretim elemanı değerlendirme anketi | Kesinlikle katılmıyorum | Katılmıyorum | Kısmen katılıyorum | Katılıyorum | Kesinlikle katılıyorum | Fikrim yok |
---|---|---|---|---|---|---|
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar. | ||||||
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur. | ||||||
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur. | ||||||
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır. | ||||||
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir. | ||||||
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir. | ||||||
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir. | ||||||
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır. | ||||||
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır. | ||||||
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır. | ||||||
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır. | ||||||
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir. | ||||||
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder. | ||||||
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur. | ||||||
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur. | ||||||
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır. | ||||||
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir. | ||||||
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir. | ||||||
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz |