Amaç
Programın amacı, öğrenciye insanın fonksiyonel gross anatomisi ve fonksiyonel nöroanatomisi konularında detaylı bilgi kazandırmak ve ilgili disiplinlerde bilimsel araştırma ve eğitim becerileri ile birlikte akademik kariyerini devam ettirebileceği alt yapıyı oluşturmaktır.Kazanılan Derece
Yüksek LisansKayıt ve Kabul Koşulları
Lisans Diploması, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) Sonucu, İngilizce Yeterlilik BelgesiMezuniyet Koşulları
90-120 AKTS kredisi alan tüm dersleri, semineri ve tezi başarıyla tamamlayan öğrenciler diploma almaya hak kazanırlar.Önceki Öğrenimin Tanınması
Biyomedikal Mühendisliği, Biyoloji, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Hemşirelik, Beslenme ve Diyetetik, Ergoterapi, Ortez-Protez, Dil ve Konuşma Terapisi bölümlerinden mezun öğrenciler başvurabilecektir.Ders Planı- AKTS Kredileri
* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.
** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.
*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.
Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.
1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
ANTY1110270 | ANATOMİYE GİRİŞ VE HAREKET SİSTEMİ | Türkçe | 2+2 | - | 7 | |
ANTY1110330 | KADAVRA HAZIRLAMA VE DİSSEKSİYON | Türkçe | - | 4 | ||
ANTY1111898 | GASTROİNTESTİNAL SİSTEM ANATOMİSİ I | Türkçe | 2 | - | 3 | |
ANTY1111899 | RADYOLOJİK ANATOMİ | Türkçe | 2 | - | 8 | |
ANTY1113127 | KARDİYOVASKÜLER SİSTEM VE SOLUNUM ANATOMİSİ | Türkçe | 3 | - | 12 | |
ANTY1121990 | MORFOLOJİ | Türkçe | 3 | - | 9 | |
ANTY1121980 | HÜCRE BİYOLOJİSİ VE BİYOKİMYA | Türkçe | 4 | - | 9 | |
ANTY1110438 | BİYOİSTATİSTİK | Türkçe | 3 | - | 8 | |
ANTY1122010 | MOLEKÜLER GENETİK | Türkçe | 4 | - | 7 | |
ANTY1122210 | LABORATUVAR ROTASYONU - I | Türkçe | - | 6 | ||
ANTY1122220 | LABORATUVAR ROTASYONU - II | Türkçe | - | 6 | ||
ANTY1122240 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Türkçe | 2 | - | 4 | |
ANTY1122230 | FİZYOLOJİ | Türkçe | 2 | - | 6 |
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
ANTY1210370 | SEMİNER | Türkçe | - | 2 | ||
ANTY1211678 | KLİNİK ANATOMİ | Türkçe | 2 | - | 6 | |
ANTY1211903 | ÜROGENİTAL VE ENDOKRİN SİSTEM ANATOMİSİ | Türkçe | 2 | - | 5 | |
ANTY1213128 | SİNİR SİSTEMİ ANATOMİSİ VE DUYU ORGANLARI | Türkçe | 3 | - | 10 | |
ANTY1221990 | MORFOLOJİ | Türkçe | 3 | - | 9 | |
ANTY1211904 | İLERİ DOLAŞIM SİSTEMİ ANATOMİSİ | Türkçe | 2 | - | 5 | |
ANTY1214014 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJESİ HAZIRLAMA | Türkçe | 2 | - | 6 | |
ANTY1250370 | SİNİR SİSTEMİNDEKİ İLETİCİ YOLLAR | Türkçe | 2 | - | 5 | |
ANTY1221980 | HÜCRE BİYOLOJİSİ VE BİYOKİMYA | Türkçe | 4 | - | 9 | |
ANTY1222010 | MOLEKÜLER GENETİK | Türkçe | 4 | - | 7 | |
ANTY1222210 | LABORATUVAR ROTASYONU - I | Türkçe | - | 6 | ||
ANTY1222220 | LABORATUVAR ROTASYONU - II | Türkçe | - | 6 | ||
ANTY1222240 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Türkçe | 2 | - | 4 | |
ANTY1222230 | FİZYOLOJİ | Türkçe | 2 | - | 6 |
Program Yeterliliği
Kuramsal, Olgusal
- İnsan vücudundaki dokuları, organları ve sistemleri tanımlayabilecektir
- Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir
- Kemiklerin, kasların, damarların, sinirlerin ve organların lokalizasyon, yüzey projeksiyon ve seyirlerini bilir
- Kadavrada organları ve diğer yapıları tanımlayabilir
- Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir
- Anatomik bilgi temelinde açıklanabilen klinik problemleri sentezleyebilir
- Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrayabilir
Anatomi disiplini ile diğer temel tıbbi ve klinik disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme
İstihdam Olanakları
Programı başarı ile tamamlayanlar kazandıkları anatomi bilgileri ile kendi branşlarını harmanlayarak, branşlarına uygun alanlarda çalışabilirler. Akademik personlel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı (ALES) ve yabancı dil sınavlarında başarılı olmak koşulu ile üniversitelerde araştırma veya öğretim görevlisi olarak atanabilirler. Doktoraya devam edebilirler.Üst Dereceye Geçiş
Üçüncü aşama programları için geçerli olabilir.Eğitim Türü
Örgün EğitimÖlçme ve Değerlendirme
Ölçme değerlendirme yazılı sınav veya sözlü sınav olarak yapılır. Sınavlar sonrası alınan sınav notu ile öğrencinin dersteki başarı durumu belirlenir. Dersten başarılı sayılabilmek için öğrencinin sözlü veya yazılı sınavdan an az 65 puan alması gerekmektedir. Ara sınav ve genel sınavdan alınan puanların %50'si alınarak geçme notu belirlenir.Bölüm/Program Başkanı
Eğitim Öğretim Metotları
Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:
Eğitim - Öğretim Yöntemleri * | Başlıca öğrenme faaliyetleri | Kullanılan Araçlar |
---|---|---|
Anlatım | Dinleme ve anlamlandırma | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Seminer | Değişik konularda sunumlar hazırlayarak bir konuyu bir başkasına aktarabilmesi ve toplum önünde konuşmayı öğrenebilmesi | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Örnek Olay | Vaka takdimini yorumlayabilme | |
Deney / Laboratuvar | Uygulamalarının yapılması, görsel olarak öğrenmeyi desteklemesi ve el becerilerinin gelişmesi | Laboratuvar, uygulama alanları |
Bireysel Çalışma | Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi | Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları |
Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Proje Temelli Öğrenme | Konunun tarif edilmesi, kullanılacak yöntemlerin belirlenmesi ve sonucun yorumlanması | veri tabanları, kitaplar |
Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Soru - Cevap | Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi | |
Tartışma | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Alıştırma ve Uygulama | Araştırma ve yaşam boyu öğrenilmesi, yazılması, okunması, eleştirel düşünülmesi ve uygulanması | Laboratuvar, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Gösteri | Teknik gezi, ziyaretler sayesinde derslerde öğrenilen konu/ tekniklerin ziyaret edilen tesislerde gösterilmesi | |
Gösterip Yapma | Görerek öğrenmenin desteklemesi | Video, film, veri tabanları |
Grup Çalışması | Projeler, ödevler ve deneylerin gerçekleştirilmesi, öğrencilerin birbirlerinden de öğrenmesi, takım içinde çalışma becerilerinin kazanılması | Standart derslik teknolojileri, kütüphane çalışma alanları |
Yazılı sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama | |
Sözlü Sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Ödev | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Proje / Tasarım | Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Performans Görevi | Proje temelli sunum teknikleri | Sunum, akıllı tahta, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
Ders | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ANATOMİYE GİRİŞ VE HAREKET SİSTEMİ | 2 | 0 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 |
BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJESİ HAZIRLAMA | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 |
GASTROİNTESTİNAL SİSTEM ANATOMİSİ I | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
İLERİ DOLAŞIM SİSTEMİ ANATOMİSİ | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 0 | 1 | 4 | 5 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 1 | 4 | 4 | 5 | 0 | 0 | 0 |
KADAVRA HAZIRLAMA VE DİSSEKSİYON | 5 | 4 | 3 | 5 | 1 | 1 | 2 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 3 | 0 | 0 | 5 | 3 | 0 | 0 | 0 |
KARDİYOVASKÜLER SİSTEM VE SOLUNUM ANATOMİSİ | 2 | 0 | 2 | 0 | 3 | 0 | 4 | 0 | 2 | 0 | 3 | 1 | 0 | 4 | 3 | 4 | 1 | 4 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 |
KLİNİK ANATOMİ | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 4 | 4 | 4 | 0 | 2 | 3 | 3 |
MORFOLOJİ | 5 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 3 | 0 | 2 | 0 | 0 | 2 | 0 | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 |
RADYOLOJİK ANATOMİ | 2 | 2 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 1 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
SEMİNER | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 |
SİNİR SİSTEMİ ANATOMİSİ VE DUYU ORGANLARI | 5 | 5 | 2 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 |
SİNİR SİSTEMİNDEKİ İLETİCİ YOLLAR | 3 | 3 | 1 | 0 | 1 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
ÜROGENİTAL VE ENDOKRİN SİSTEM ANATOMİSİ | 4 | 4 | 3 | 3 | 1 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 |
İlişkili Ders Sayısı / 13/20 | 42 | 32 | 33 | 29 | 28 | 33 | 38 | 21 | 29 | 16 | 38 | 27 | 24 | 34 | 28 | 32 | 23 | 36 | 24 | 32 | 18 | 19 | 18 |
Öğrencilere Uygulanan Anketler
Öğretim elemanı değerlendirme anketi | Kesinlikle katılmıyorum | Katılmıyorum | Kısmen katılıyorum | Katılıyorum | Kesinlikle katılıyorum | Fikrim yok |
---|---|---|---|---|---|---|
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar. | ||||||
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur. | ||||||
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur. | ||||||
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır. | ||||||
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir. | ||||||
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir. | ||||||
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir. | ||||||
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır. | ||||||
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır. | ||||||
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır. | ||||||
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır. | ||||||
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir. | ||||||
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder. | ||||||
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur. | ||||||
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur. | ||||||
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır. | ||||||
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir. | ||||||
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir. | ||||||
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz |