Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Mustafa ÖNCEL, Prof.Dr. Tuğrul ÖRMECİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yüksek lisans öğrencilerinin uygun yöntemlerle bilimsel çalışma planlama, sunmalarını ve tartışmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Araştırma planlamasının nasıl yapılacağı ve nelere dikkat edileceğinin gösterilmesi,Araştırma konusu ile ilgili kaynak taramanın doğru şekilde yapılması ve kullanılması,Araştırma konusunun belirlenmesi ve buna uygun kaynak taramasının planlanması,Araştırma metodunun belirlenmesi,Araştırma konusu ile ilgili analiz yöntemlerinin seçimi ,Araştırma konusu ile ilgili etik kuralların araştırlıp belirlenmesi ve etik problemlere uygun çözüm planlanması ,Araştırma verilerinin toplanılması ve derlenmesinin yapılması,Araştırma konusu ile ilgili verilerin değerlendirilmesi,Araştırma konusu ile ilgili toplanılan verilerin sonuçlarının belirlenmesi,Araştırma konusu ile ilgili verilerin sonuçlarının tartışılması,Makale yazılırken dikkat edilecek hususların belirlenmesi,Tez yazımında uyulması gereken ilkelerin belirlenmesi,Sunu taslağının hazırlanması ve gösterilmesi,Seminer sunumunun yapılması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bilimsel makale yazar. | 10, 18 | D |
1.1. Araştırma planı hazırlar. | 10, 18 | D |
1.2. Literatür taraması yapar | 10, 18 | D |
1.3. Analiz sonuçlarını yorumlar. | 10, 18 | D |
2. Bilimsel makaleleri yorumlar. | 10, 18 | D |
2.1. Araştırma amacını açıklar. | 10, 18 | D |
2.2. Araştırma metodunu tartışır | 10, 18 | D |
2.3. Elde edilen sonuçları özetler. | 10, 18 | D |
3. Makale sunumunu planlar. | 10, 18 | D |
3.1. Sunu taslağını hazırlar. | 10, 18 | D |
3.2. Makaleyi özetler | 10, 18 | D |
3.3. Konuya ilişkin literatür sunar | 10, 18 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Araştırma planlamasının nasıl yapılacağı ve nelere dikkat edileceğinin gösterilmesi | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır. |
2 | Araştırma konusu ile ilgili kaynak taramanın doğru şekilde yapılması ve kullanılması | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır. |
3 | Araştırma konusunun belirlenmesi ve buna uygun kaynak taramasının planlanması | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar.medipol kütüphane-kaynaklardan yararlanılır. |
4 | Araştırma metodunun belirlenmesi | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır. |
5 | Araştırma konusu ile ilgili analiz yöntemlerinin seçimi | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır. |
6 | Araştırma konusu ile ilgili etik kuralların araştırlıp belirlenmesi ve etik problemlere uygun çözüm planlanması | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır. |
7 | Araştırma verilerinin toplanılması ve derlenmesinin yapılması | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır. |
8 | Araştırma konusu ile ilgili verilerin değerlendirilmesi | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır. |
9 | Araştırma konusu ile ilgili toplanılan verilerin sonuçlarının belirlenmesi | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır. |
10 | Araştırma konusu ile ilgili verilerin sonuçlarının tartışılması | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır. |
11 | Makale yazılırken dikkat edilecek hususların belirlenmesi | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır. |
12 | Tez yazımında uyulması gereken ilkelerin belirlenmesi | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır. |
13 | Sunu taslağının hazırlanması ve gösterilmesi | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır. |
14 | Seminer sunumunun yapılması | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır. |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. |
Medipol kütüphane e-kaynaklar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | - İnsan vücudundaki dokuları, organları ve sistemleri tanımlayabilecektir | ||||||
2 | - Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir | ||||||
3 | - Kemiklerin, kasların, damarların, sinirlerin ve organların lokalizasyon, yüzey projeksiyon ve seyirlerini bilir | ||||||
4 | - Kadavrada organları ve diğer yapıları tanımlayabilir | ||||||
5 | - Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir | ||||||
6 | - Anatomik bilgi temelinde açıklanabilen klinik problemleri sentezleyebilir | X | |||||
7 | - Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrayabilir | X | |||||
8 | Anatomi disiplini ile diğer temel tıbbi ve klinik disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme | X | |||||
9 | Bilimsel araştırmaya yönelik soru oluşturabilir; hipotez ve yöntem geliştirebilir | X | |||||
10 | Kadavranın farklı bölgelerinin ne şekilde diseke edileceğini bilir | ||||||
11 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verilerin sunumunu yapabilir | X | |||||
12 | Bağımsız bilimsel araştırma planlayabilir, projelendirebilir, yürütebilir | X | |||||
13 | Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir | X | |||||
14 | Kendi başına öğrenme yöntemlerini geliştirerek, faaliyet gösterdiği bilim alanında hayat boyu öğrenmeyi uygular | X | |||||
15 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında uluslararası yayınları takip edebilir | X | |||||
16 | Bilgisayar ve interneti etkin olarak kullanır ve bilgiye erişimde bu araçlardan ne şekilde faydalanacağını bilir | X | |||||
17 | Öğrencilerle güven temelli ilişki oluşturabilir | X | |||||
18 | Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir | X | |||||
19 | Takım içerisinde sorumluluk bilinci ile çalışabilir | X | |||||
20 | Bilimsel veri tabanlarını etkili olarak kullanabilir | X | |||||
21 | Bilimsel verileri eleştirel olarak okuyabilir, analiz edebilir ve değerlendirebilir. | X | |||||
22 | Bilimsel araştırma, hipotez ve metodoloji için sorular geliştirebilir. | X | |||||
23 | Araştırma verilerini etkili bir şekilde sunabilir, paylaşabilir ve tartışabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 1 | 14 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 4 | 56 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 1 | 3 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 1 | 1 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 74 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(74/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Mustafa ÖNCEL, Prof.Dr. Tuğrul ÖRMECİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yüksek lisans öğrencilerinin uygun yöntemlerle bilimsel çalışma planlama, sunmalarını ve tartışmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Araştırma planlamasının nasıl yapılacağı ve nelere dikkat edileceğinin gösterilmesi,Araştırma konusu ile ilgili kaynak taramanın doğru şekilde yapılması ve kullanılması,Araştırma konusunun belirlenmesi ve buna uygun kaynak taramasının planlanması,Araştırma metodunun belirlenmesi,Araştırma konusu ile ilgili analiz yöntemlerinin seçimi ,Araştırma konusu ile ilgili etik kuralların araştırlıp belirlenmesi ve etik problemlere uygun çözüm planlanması ,Araştırma verilerinin toplanılması ve derlenmesinin yapılması,Araştırma konusu ile ilgili verilerin değerlendirilmesi,Araştırma konusu ile ilgili toplanılan verilerin sonuçlarının belirlenmesi,Araştırma konusu ile ilgili verilerin sonuçlarının tartışılması,Makale yazılırken dikkat edilecek hususların belirlenmesi,Tez yazımında uyulması gereken ilkelerin belirlenmesi,Sunu taslağının hazırlanması ve gösterilmesi,Seminer sunumunun yapılması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bilimsel makale yazar. | 10, 18 | D |
1.1. Araştırma planı hazırlar. | 10, 18 | D |
1.2. Literatür taraması yapar | 10, 18 | D |
1.3. Analiz sonuçlarını yorumlar. | 10, 18 | D |
2. Bilimsel makaleleri yorumlar. | 10, 18 | D |
2.1. Araştırma amacını açıklar. | 10, 18 | D |
2.2. Araştırma metodunu tartışır | 10, 18 | D |
2.3. Elde edilen sonuçları özetler. | 10, 18 | D |
3. Makale sunumunu planlar. | 10, 18 | D |
3.1. Sunu taslağını hazırlar. | 10, 18 | D |
3.2. Makaleyi özetler | 10, 18 | D |
3.3. Konuya ilişkin literatür sunar | 10, 18 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Araştırma planlamasının nasıl yapılacağı ve nelere dikkat edileceğinin gösterilmesi | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır. |
2 | Araştırma konusu ile ilgili kaynak taramanın doğru şekilde yapılması ve kullanılması | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır. |
3 | Araştırma konusunun belirlenmesi ve buna uygun kaynak taramasının planlanması | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar.medipol kütüphane-kaynaklardan yararlanılır. |
4 | Araştırma metodunun belirlenmesi | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır. |
5 | Araştırma konusu ile ilgili analiz yöntemlerinin seçimi | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır. |
6 | Araştırma konusu ile ilgili etik kuralların araştırlıp belirlenmesi ve etik problemlere uygun çözüm planlanması | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır. |
7 | Araştırma verilerinin toplanılması ve derlenmesinin yapılması | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır. |
8 | Araştırma konusu ile ilgili verilerin değerlendirilmesi | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır. |
9 | Araştırma konusu ile ilgili toplanılan verilerin sonuçlarının belirlenmesi | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır. |
10 | Araştırma konusu ile ilgili verilerin sonuçlarının tartışılması | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır. |
11 | Makale yazılırken dikkat edilecek hususların belirlenmesi | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır. |
12 | Tez yazımında uyulması gereken ilkelerin belirlenmesi | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır. |
13 | Sunu taslağının hazırlanması ve gösterilmesi | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır. |
14 | Seminer sunumunun yapılması | Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. Medipol kütüphane e-kaynaklardan yararlanılır. |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilir. Öğrenciler kendi seminerlerini sunarlar. |
Medipol kütüphane e-kaynaklar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | - İnsan vücudundaki dokuları, organları ve sistemleri tanımlayabilecektir | ||||||
2 | - Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir | ||||||
3 | - Kemiklerin, kasların, damarların, sinirlerin ve organların lokalizasyon, yüzey projeksiyon ve seyirlerini bilir | ||||||
4 | - Kadavrada organları ve diğer yapıları tanımlayabilir | ||||||
5 | - Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir | ||||||
6 | - Anatomik bilgi temelinde açıklanabilen klinik problemleri sentezleyebilir | X | |||||
7 | - Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrayabilir | X | |||||
8 | Anatomi disiplini ile diğer temel tıbbi ve klinik disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme | X | |||||
9 | Bilimsel araştırmaya yönelik soru oluşturabilir; hipotez ve yöntem geliştirebilir | X | |||||
10 | Kadavranın farklı bölgelerinin ne şekilde diseke edileceğini bilir | ||||||
11 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verilerin sunumunu yapabilir | X | |||||
12 | Bağımsız bilimsel araştırma planlayabilir, projelendirebilir, yürütebilir | X | |||||
13 | Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir | X | |||||
14 | Kendi başına öğrenme yöntemlerini geliştirerek, faaliyet gösterdiği bilim alanında hayat boyu öğrenmeyi uygular | X | |||||
15 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında uluslararası yayınları takip edebilir | X | |||||
16 | Bilgisayar ve interneti etkin olarak kullanır ve bilgiye erişimde bu araçlardan ne şekilde faydalanacağını bilir | X | |||||
17 | Öğrencilerle güven temelli ilişki oluşturabilir | X | |||||
18 | Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir | X | |||||
19 | Takım içerisinde sorumluluk bilinci ile çalışabilir | X | |||||
20 | Bilimsel veri tabanlarını etkili olarak kullanabilir | X | |||||
21 | Bilimsel verileri eleştirel olarak okuyabilir, analiz edebilir ve değerlendirebilir. | X | |||||
22 | Bilimsel araştırma, hipotez ve metodoloji için sorular geliştirebilir. | X | |||||
23 | Araştırma verilerini etkili bir şekilde sunabilir, paylaşabilir ve tartışabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |