Program Bilgileri
Amaç
Bu programın amacı, diş hekimliği ağız, diş ve çene cerrahisi alanında teorik ve klinik uygulama açısından donanımlı doktora derecesine sahip akademisyen yetiştirmektir.Kazanılan Derece
DoktoraKayıt ve Kabul Koşulları
Diş Hekimliğinde lisans/yüksek lisans diploması, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) belgesi, İngilizce dil belgesiMezuniyet Koşulları
Bütün derslerini başarıyla geçen, minimum 240 AKTS dolduran ve 1 seminer veren, yeterlik sınavını geçerek tez çalışmasını başarıyla tamamlayan öğrenciler doktora diploması almaya hak kazanırlar.Önceki Öğrenimin Tanınması
Başka bir üniversitenin aynı anabilim dalında doktora eğitimine başlayıp geçiş yapmak isteyen öğrencilerin aldığı derslerin içeriğine göre denklik verilebilir.Ders Planı- AKTS Kredileri
* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.
** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.
*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.
Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.
1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
DÇCD1170880 | MİNÖR ORAL CERRAHİ UYGULAMALARI | Türkçe | 2+16 | - | 19 | |
DÇCD1170910 | LİTERATÜR | Türkçe | 2 | - | 4 | |
DÇCD1170920 | ORAFASİYAL YARIKLI HASTALARDA TEDAVİ | Türkçe | 2 | - | 7 | |
DÇCD1170890 | SİSTEMİK HASTALIKLAR VE ACİL MÜDAHALE | Türkçe | 2 | - | 9 |
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
DÇCD1214249 | ORAL PATOLOJİ | Türkçe | 3 | - | 8 | |
DÇCD1270920 | ORAFASİYAL YARIKLI HASTALARDA TEDAVİ | Türkçe | 2 | - | 7 | |
DÇCD1211674 | BAŞ - BOYUN TOPOGRAFİK KLİNİK ANATOMİSİ | Türkçe | 2 | - | 8 | |
DÇCD1214048 | İLERİ ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Türkçe | 3 | - | 8 | |
DÇCD1214021 | BİLİMSEL PROJE HAZIRLAMADA İLERİ KONULAR | Türkçe | 2 | - | 6 |
Program Yeterliliği
Kuramsal, Olgusal
Çene cerrahisine ilişkin temel ve ileri cerrahi tekniklere yönelik kapsamlı bilgiye sahiptir. Alanıyla ilgili ile ilgili temel bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir. Araştırma alanında ilgili tüm literatüre hakimdir ve yeni gelişmeleri takip edebilir.
İstihdam Olanakları
Doktoralı çene cerrahları akademisyen olarak devam edebilirler. Özel ve devlet hastaneleri ve kliniklerde çalışabilirler ancak uzman unvanı almazlar.Üst Dereceye Geçiş
Post doktora eğitimine devam edebilirlerEğitim Türü
Örgün EğitimÖlçme ve Değerlendirme
Öğrenciler yıl içinde sözlü ve yazılı sınavla değerlendirilirler. Ayrıca pratik ve hasta başı değerlendirme yapılmakta, ödev ve projeler verilmektedir.Bölüm/Program Başkanı
Eğitim Öğretim Metotları
Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:
Eğitim - Öğretim Yöntemleri * | Başlıca öğrenme faaliyetleri | Kullanılan Araçlar |
---|---|---|
Anlatım | Dinleme ve anlamlandırma | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Seminer | Değişik konularda sunumlar hazırlayarak bir konuyu bir başkasına aktarabilmesi ve toplum önünde konuşmayı öğrenebilmesi | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Örnek Olay | Vaka takdimini yorumlayabilme | |
Bireysel Çalışma | Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi | Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları |
Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Proje Temelli Öğrenme | Konunun tarif edilmesi, kullanılacak yöntemlerin belirlenmesi ve sonucun yorumlanması | veri tabanları, kitaplar |
Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Soru - Cevap | Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi | |
Video | ||
probleme dayalı öğrenme | veri tabanları, kitaplar | |
Tartışma | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Alıştırma ve Uygulama | Araştırma ve yaşam boyu öğrenilmesi, yazılması, okunması, eleştirel düşünülmesi ve uygulanması | Laboratuvar, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Gösteri | Teknik gezi, ziyaretler sayesinde derslerde öğrenilen konu/ tekniklerin ziyaret edilen tesislerde gösterilmesi | |
Gösterip Yapma | Görerek öğrenmenin desteklemesi | Video, film, veri tabanları |
Yazılı sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama | |
Sözlü Sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Ödev | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Proje / Tasarım | Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
Ders | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK | 4 | 5 | 2 | 4 | 4 | 5 | 3 |
BAŞ - BOYUN TOPOGRAFİK KLİNİK ANATOMİSİ | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
LİTERATÜR | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 |
SEMİNER | 4 | 0 | 4 | 3 | 0 | 1 | 1 |
SİSTEMİK HASTALIKLAR VE ACİL MÜDAHALE | 3 | 4 | 1 | 3 | 3 | 1 | 3 |
İlişkili Ders Sayısı / 5/15 | 19 | 16 | 14 | 19 | 14 | 16 | 16 |
Öğrencilere Uygulanan Anketler
Öğretim elemanı değerlendirme anketi | Kesinlikle katılmıyorum | Katılmıyorum | Kısmen katılıyorum | Katılıyorum | Kesinlikle katılıyorum | Fikrim yok |
---|---|---|---|---|---|---|
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar. | ||||||
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur. | ||||||
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur. | ||||||
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır. | ||||||
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir. | ||||||
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir. | ||||||
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir. | ||||||
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır. | ||||||
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır. | ||||||
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır. | ||||||
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır. | ||||||
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir. | ||||||
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder. | ||||||
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur. | ||||||
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur. | ||||||
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır. | ||||||
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir. | ||||||
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir. | ||||||
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz |