BESLENME VE DİYETETİK BÖLÜMÜ
BÖLÜM KURULU/ KOMİSYONLARI/ KOORDİNATÖRLÜKLERİ
BAŞKAN | YARDIMCI/YAZICI | ÜYELER | ÖĞRENCİ |
Prof. Dr. Gülgün Ersoy | Arş. Gör. Beyza Nur Kocabaş | 1. Doç. Dr. Indrani Kalkan 2. Dr. Öğr. Üyesi Neda Saleki 3. Dr. Öğr. Üyesi Eda Keskin 4. Dr. Öğr. Üyesi Merve Pehlivan 5. Öğr. Gör. F. Elif Sezer 6. Öğr. Gör. Fatmanur Özyürek Arpa 7. Öğr. Gör. İdil Alpat Yavaş 8. Öğr. Gör. Merve Güney Coşkun | Büşra Aktaş (3. sınıf) |
BAŞKAN | YARDIMCI/YAZICI | ÜYELER |
Prof. Dr. Gülgün Ersoy | Arş. Gör. Meral Nur Kubilay | 1. Arş. Gör. Beyza Nur Kocabaş |
BAŞKAN | YARDIMCI/YAZICI | ÜYELER | ÖĞRENCİ |
Prof. Dr. Gülgün Ersoy | Öğr. Gör. Merve Güney Coşkun | 1. Doç. Dr. Indrani Kalkan | Nur Sena Kılıç (3. Sınıf)
|
BAŞKAN | YARDIMCI/YAZICI | ÜYELER | ÖĞRENCİ |
Prof. Dr. Gülgün Ersoy | Arş. Gör. Meral Nur Kubilay | 1. Doç. Dr. Indrani Kalkan | Serdem Elif Gündoğdu (4. sınıf) |
BAŞKAN | YARDIMCI/YAZICI | ÜYELER | ÖĞRENCİ |
Prof. Dr. Gülgün Ersoy | Arş. Gör. Beyza Nur Kocabaş Arş. Gör. Nedime Gündüz | 1. Dr. Öğr. Üyesi Merve Pehlivan | Eylül Dikmen (4. sınıf) |
BAŞKAN | YARDIMCI/YAZICI | ÜYELER | ÖĞRENCİ |
Dr. Öğr. Üyesi Neda Saleki | Arş. Gör. Beyza Nur Kocabaş Arş. Gör. Meral Nur Kubilay |
| Betül Molla (3. sınıf) |
BAŞKAN | YARDIMCI/YAZICI | ÜYELER | ÖĞRENCİ |
Dr. Öğr. Üyesi Eda Keskin | Öğr. Gör. İdil Alpat Yavaş |
| Fulya Parlak (4. sınıf) |
BAŞKAN/YAZICI | YARDIMCI | ÜYELER | ÖĞRENCİ |
Öğr. Gör. İdil Alpat Yavaş | Arş. Gör. Nedime Gündüz | 1. Arş. Gör. Beyza Nur Kocabaş 2. Arş. Gör. Sena Ömür 3. Arş. Gör. Meral Nur Kubilay | Afra Polat (2. sınıf) |
BAŞKAN | YARDIMCI/YAZICI | ÜYELER | ÖĞRENCİ |
Öğr. Gör. İdil Alpat Yavaş | Arş. Gör. Nedime Gündüz | 1. Dr. Öğr. Üyesi Merve Pehlivan | Ilgın Aysu Köse (2. sınıf) |
BAŞKAN | YARDIMCI/YAZICI | ÜYELER | ÖĞRENCİ |
Öğr. Gör. F. Elif Sezer | Arş. Gör. Sena Ömür |
| Merve Demir (3. sınıf) |
BAŞKAN | YARDIMCI/YAZICI | ÜYELER | ÖĞRENCİ |
Dr. Öğr. Üyesi Neda Saleki | Öğr. Gör. İdil Alpat Yavaş | 1. Prof. Dr. Gülgün Ersoy 2. Dr. Öğr. Üyesi Merve Pehlivan 3. Öğr. Gör. F. Elif Sezer 4. Öğr. Gör. Fatmanur Özyürek Arpa 5. Öğr. Gör. Merve Güney Coşkun 6. Arş. Gör. Beyza Nur Kocabaş 7. Arş. Gör. Nedime Gündüz 8. Arş. Gör. Sena Ömür 9. Arş. Gör. Meral Nur Kubilay | Sude Yalçın (2. sınıf)
|
BAŞKAN | YARDIMCI/YAZICI | ÜYELER | ÖĞRENCİ |
Doç. Dr. Indrani Kalkan | Öğr. Gör. F. Elif Sezer |
| William Thomas Jahingen III (4. sınıf) |
BAŞKAN | YARDIMCI/YAZICI | ÜYELER | ÖĞRENCİ |
Prof. Dr. Gülgün Ersoy | Arş. Gör. Beyza Nur Kocabaş | 1. Öğr. Gör. Fatmanur Özyürek Arpa 2. Öğr. Gör. İdil Alpat Yavaş 3. Öğr. Gör. Merve Güney Coşkun | Sevda Kuzu (4. sınıf)
|
BAŞKAN | YARDIMCI/YAZICI | ÜYELER | ÖĞRENCİ |
Prof. Dr. Gülgün Ersoy | Dr. Öğr. Üyesi Eda Keskin | 1. Dr. Öğr. Üyesi Merve Pehlivan | Nisa Camcıoğlu (3. sınıf) |
BAŞKAN | YARDIMCI/YAZICI | ÜYELER | ÖĞRENCİ |
Dr. Öğr. Üye Merve Pehlivan | Arş. Gör. Nedime Gündüz |
| Sude Yaşar (3. sınıf) |
BAŞKAN | YARDIMCI/YAZICI | ÜYELER | ÖĞRENCİ |
Öğr. Gör. Fatmanur Özyürek Arpa | Arş. Gör. Nedime Gündüz | 1- Öğr. Gör. Merve Güney Coşkun | Başak İmre |
BAŞKAN | YARDIMCI/YAZICI | ÜYELER | ÖĞRENCİ |
Öğr. Gör. F. Elif Sezer | Öğr. Gör. İdil Alpat Yavaş |
| Büşra Aktaş (3. sınıf) |
BAŞKAN | YARDIMCI/YAZICI | ÜYELER | ÖĞRENCİ |
Prof. Dr. Gülgün Ersoy | Arş. Gör. Meral Nur Kubilay | Dr. Öğr. Üyesi Merve Pehlivan | Aleyna Türk (2. sınıf) |
BAŞKAN | YARDIMCI/YAZICI | ÜYELER | ÖĞRENCİ |
Prof. Dr. Gülgün Ersoy | Arş. Gör. Sena Ömür | Doç. Dr. Indrani KALKAN Öğr. Gör. Merve Güney Coşkun | Esma Snopçe (1. sınıf) Gozel Mamedova (2. sınıf) William Thomas Jahingen III (4. sınıf) |
KOMİSYON DIŞI BÖLÜM GÖREVLENDİRMELERİ
KOORDİNATÖR | YARDIMCI/YAZICI | ÜYELER | YÜKSEK LİSANS | DOKTORA |
Doç. Dr. Indrani Kalkan | Dr. Öğr. Üye Merve Pehlivan | Öğr. Gör. F. Elif Sezer | Öğr. Gör. Merve Güney Coşkun | Öğr. Gör. Fatmanur Özyürek Arpa |
1. Doç. Dr. Indrani Kalkan
2. Dr. Öğr. Üye Merve Pehlivan
1- Prof. Dr. Gülgün Ersoy
2- Öğr. Gör. Fatmanur Özyürek Arpa
3- Öğr. Gör. İdil Alpat Yavaş
ÖĞRENCİ
Sude Yaşar (3. sınıf)
1. Prof. Dr. Gülgün Ersoy
2. Dr. Öğr. Üye Merve Pehlivan
3. Öğr. Gör. İdil Alpat Yavaş
4. Arş. Gör. Sena Ömür
ÖĞRENCİ
Eylül Dikmen (4. sınıf)
BESLENME VE DİYETETİK BÖLÜMÜ FAKÜLTE KOMİSYON TEMSİLCİLERİ
FAKÜLTE KOMİSYONLARI | BÖLÜM TEMSİLCİSİ |
KARİYER GELİŞTİRME VE MEZUNLARLA İLİŞKİLER KOMİSYONU | Dr. Öğr. Üyesi Eda Keskin |
SOSYAL AKTİVİTELER VE TANITIM KOMİSYONU | Dr. Öğr. Üye Merve Pehlivan |
AKREDİTASYON VE KALİTE FAKÜLTE KOMİSYONU | Öğr. Gör. F. Elif Sezer |
ÇİFT ANADAL / YANDAL PROGRAMLARI KOMİSYONU | Öğr. Gör. F. Elif Sezer |
YATAY VE DİKEY GEÇİŞLER KOMİSYONU | Öğr. Gör. İdil Alpat Yavaş |
ERASMUS VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER KOMİSYONU | Doç. Dr. Indrani Kalkan |
SINAV KOMİSYONU | Öğr. Gör. İdil Alpat Yavaş |
ENGELSİZ YAŞAM KOMİSYONU | Öğr. Gör. Fatmanur Özyürek Öğrenci: Melike Alkan |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME KOMİSYONU | Dr. Öğr. Üyesi Neda Saleki |
PROGRAM DEĞERLENDİRME KOMİSYONU | Prof. Dr. Gülgün Ersoy |
WEB SİTESİ KOMİSYONU | Dr. Öğr. Üye Merve Pehlivan |
BÖLÜM KURULU/KOMİSYONLARI/KOORDİNATÖRLÜKLERİ
GÖREV TANIMI VE SORUMLULUKLAR
• Bölüm kurulu üyeleri; bölüm öğretim elemanlarından oluşur.
• Bölüm başkanı başkanlığında her hafta ve/veya 15 günde bir toplanır.
• Tüm öğretim elemanlarının katılımı gereklidir.
• Akademik ve idari görevlerin dağılımını yapar.
• Fakülte Yönetim Kurulu’nun aldığı kararları bölüme uygular/uygulatır.
• Bölüm içi ve dışı yapılacak etkinlikler (akademik, sosyal…) ile ilgili görüş alışverişi yapar.
• Toplantılara gerekli görüldüğü durumlarda öğrenci temsilcisi davet edilir.
• Bölüm toplantılarında konuşulan gündemi ve alınan kararları toplantı tutanağına not eder.
• Toplantı tutanaklarının toplantıya katılan tüm öğretim elemanları tarafından imzalanmasını sağlar.
• Toplantı tutanaklarında alınan kararların uygulanıp uygulanmadıklarını belirli aralıklarla kontrol eder.
• Bölümün “Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği’ne (SABAK)” akreditasyon başvurusu yapar.
• Akreditasyon sürecini takip eder, bölümün “Öz Değerlendirme Raporunun” hazırlanması için komisyon üyelerini görevlendirir ve kontrolünü sağlar.
• Bölümün Öz Değerlendirme Raporunu hazırlar ve bu raporun güncel tutulmasını sağlar.
• Diğer komisyonlar arasında bağlantı kurarak, yapılan faaliyetler ile ilgili koordinasyonu sağlar.
• Diğer komisyonların raporlarını inceler, bu raporların Bölüm Kurulu’nda tartışılmasını, olgunlaştırılmasını ve kullanılmasını sağlar.
• Toplantılara öğrenci temsilcisi davet edilir. Akreditasyon süreci hakkında bölüm öğrencilerini hazırlanan materyaller (toplantı, sunum, afiş, broşür) ile bilgilendirir.
• Fakültenin ve bölümün amaç ve hedefleri ile ulusal ve uluslararası kriterleri göz önüne alarak Beslenme ve Diyetetik programının geliştirilmesini sağlar, danışmanlık hizmeti sunar, uygular, bu konularda eğitim ve araştırma yapar.
• Her dönemde en az bir toplantı yapılır.
• Bölüm başkanı başkanlığında, tüm komisyon üyelerinin katılımıyla toplanır. Komisyon gerektiğinde konu ile ilgili uzmanları da çalışmalara katılmak üzere davet edebilir.
• Lisans düzeyi eğitim öğretim programının düzenleme ve güncelleştirilmesinden sorumludur. Öğrencilerden alınan geribildirim sonuçlarını programa yansıtır.
• Fakülte Yönetim Kurulu, Çekirdek Eğitim Programı (ÇEP), Senato, bölüm dış paydaşları gibi paydaşlarının istek ve önerilerini dikkate alarak 4 yıllık müfredatı değerlendirir. Bu doğrultuda gerekli görülen değişiklikler olursa Fakülte Yönetim Kurulu’na bildirir.
• Bölüm içi ve dışı görevlendirme ile gelen öğretim üyeleri ile ilgili görüş alışverişi yapar.
• Ders, laboratuvarlar, klinik beceri, probleme dayalı öğrenim oturumları vb. uygulamaların amaç ve hedeflerini değerlendirir.
• Zorunlu / seçmeli ders ve uygulamalarının geliştirilmesini önerir.
• Üniversite uygulama koordinatörü ile iletişim halinde çalışır.
• Mesleki Uygulama Yönergesi’nin ilke ve esaslarını belirler ve denetlenmesini sağlar.
• Mesleki Uygulamalar öncesinde oryantasyon eğitimi verilmesini sağlar.
• Uygulama yeri ziyaretlerini planlar. Bu uygulama ziyaretlerinin planı, her öğretim elemanının “haftalık plan” çizelgelerinde gösterilir.
• Mesleki Uygulama ile ilgili olarak doğabilecek aksaklık ve problemleri çözer, çözülemeyen aksaklıkları Üniversite Mesleki Uygulamalar Koordinatörüne iletir.
• Öğrencilerin uygulama yapacağı alan ve kurumların uygunluğuna karar verir.
• Uygulamaların düzenli işleyişini değerlendirmek için her dönem en az bir toplantı yapar.
• Uygulamalar konusunda öğrencilerden iletilen istek ve şikayetleri değerlendirir, çözüm önerileri getirir.
• Uygulamalar konusunda kurumlardaki uygulama sorumlularından iletilen istek ve şikayetleri değerlendirir, çözüm önerileri getirir.
• Bölüm faaliyetlerine ilişkin ölçme, değerlendirme ve öz değerlendirmeler kapsamında gerekli anket ve benzeri yöntemleri geliştirir, uygular ve değerlendirir.
• Bölümde verilen derslere ilişkin ders notları dosyasının oluşturulmasını sağlar, süreci izler ve değerlendirir.
• Bölüm amaç ve çıktılarını ölçmek ve değerlendirmek için gerekli yöntemleri belirler ve uygular.
• Derslere ilişkin ders değerlendirme anketi, belirtke tablolarının oluşturulmasını ve uygulanmasını sağlar, inceler ve değerlendirir.
• Üniversite kalite komisyonu tarafından hazırlanan memnuniyet anketlerini inceler, görüş bildirir ve sonuçlarını değerlendirerek İstanbul Medipol Üniversitesi Kalite Komisyonu ile paylaşır.
• Tüm değerlendirmelerin sonuçlarını raporlar ve Akreditasyon Komisyonu ile paylaşır.
• Mezunlar Derneği (MEDİMED) ile iş birliği yapar.
• Bölümden mezun olan öğrencilerle bağlantıyı sağlar.
• Mezunların kariyer gelişimlerini izleyip değerlendirir.
• Çeşitli sosyal etkinlikler düzenleyerek mezunları davet eder.
• Sınav programını, her yarıyıl için ara sınav, genel sınavı, bütünleme sınavı olacak şekilde hazırlar.
• Sınav programı hazırlanacak dönemde açılan ders isimlerine ve her derse ait öğrenci sayılarına göre programı hazırlar.
• Sınavlar, Rektörlükçe ilan edilen akademik takvimde belirtilen günlere eşit dağıtılır.
• Sınav takvimini oluştururken sınavları çakışmayacak şekilde yerleştirilmesine önem verir.
• Gözetmenlik görevlerini, eşit dağıtılacak şekilde ayarlar.
• Ders muafiyetleri, intibakları ve yatay/dikey geçişleri takip eder.
• Bölüme Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ve/veya Yatay Geçiş ile girmeye hak kazanan öğrencilerin muaf tutulacağı dersler ile almak zorunda olduğu dersleri belirler ve bu doğrultuda, ilgili öğrenciler için eğitim planı hazırlar.
• Kurumlar arası ve kurum içi geçiş yapan öğrencilerin sınıf intibaklarını ve ders muafiyetlerini düzenler.
• “İstanbul Medipol Üniversitesi Yatay Geçiş Yönergesi”ne göre diğer yükseköğretim kurumundaki eşdeğer derslerin bölümdeki karşılıklarını belirler.
• Yatay, dikey geçiş vb. yapan öğrencilerin intibakları ile ilgili dosyaları inceler ve çıkan sonuçları bilgisayar ortamında arşivler, ilgililere sunar.
• Bölüm öğrencilerinin Çift Anadal (ÇAD) ve Yandal (YD) programları hakkında bilgilendirilmesini sağlar.
• ÇAD ve YD programlarının bölümler/programlar arası mütabakat formlarını oluşturur, Dekanlığa iletir ve İstanbul Medipol Üniversitesi web sayfasında yayınlanmasını sağlar.
• ÇAD ve YD öğrencilerinin ders ve başarı durumlarını takip eder.
• İstanbul Medipol Üniversitesi ÇAD ve YD Programları Yönergesi çerçevesinde öğrencilerin ÇAD ve YD programlarına devam etme durumlarını değerlendirir ve ilişiği kesilmesi gereken öğrencileri Fakülte Sekreterliğine bildirir.
• Bölümün tercih edilebilirliğini artırmak amacı ile aday öğrenci ve rehber öğretmenlere birim içinde ve birim dışında tanıtım yapar.
• Tanıtım çalışmalarında çeşitli materyallerin (sunum dosyası, broşür, afiş vb.) hazırlanmasına yardımcı olur.
• Üniversite tanıtım ve fuar organizasyonlarında görev alır.
• Faaliyetlerini Sağlık, Kültür ve Spor Başkanlığı (SKS) ile birlikte yürütür.
• Öğrenci ve Öğretim Elemanlarının yönetmelik çerçevesinde Erasmus kapsamındaki değişim süreçlerinin işleyişini sağlar.
• Giden-gelen öğrencilerin ders planlarının yürütülmesini, araştırma/uygulama yapmasını sağlar ve ikili anlaşma çalışmalarını yürütür.
• Erasmus programı kapsamında düzenlenen toplantılara katılır ve öğrencileri bilgilendirir.
• Fakülte içindeki diğer bölümlerin ilgili komisyonları arasında koordinasyonu ve iş birliğini gerçekleştirir.
• Fakülte tarafından her yıl düzenlenen ‘Erasmus Günleri’ etkinliğinin düzenlenmesinde görev alır.
• Bölümün düzenlediği veya ortak olarak katkı yaptığı bilimsel, kültürel, sanatsal ve mesleki etkinliklerin planlanması, yürütülmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• Öğrenci kulüplerinin faaliyetleri haricindeki, bölümün düzenlediği veya ortak olarak katkı yaptığı kongre, çalıştay, sempozyum, panel, sergi, konser, konferans, seminer, vb. bilimsel, kültürel, sanatsal ve mesleki etkinlikleri organize eder.
• Bölümde yapılacak etkinlikleri, “Etkinlik Kayıt Formu” ile etkinlik tarihinden en az on beş gün önce SKS Daire Başkanlığı’na bildirir.
• Basılan afiş, davetiye, program vb. materyalin dağıtımını yapar.
• Herhangi bir nedenle ertelenen veya iptal edilen etkinliği en az yedi gün önceden ilgililere bildirir.
• İç paydaşlar (akademik ve idari personel, öğrenciler) ve dış paydaşların (işverenler, mezunlar, meslek örgütleri, araştırma sponsorları, öğrenci yakınları, Üniversitemizin Diğer Fakülte ve Bölümleri vb.) kalite güvencesi sistemine katılımını ve katkı vermelerini sağlar.
• İç ve dış paydaşları kalite komisyonu çalışmalarına ne şekilde katkı sağlayabileceği konusunda bilgilendirir.
• İç ve dış paydaşların görüşlerini anket, toplantılar, çalıştaylar gibi yöntemlerle izler.
• İç ve dış paydaş görüşlerine eğitim, araştırma ve idari süreçler konusunda başvurur.
• Paydaş görüşlerini kalite güvence sistemi süreçlerine yansıtır.
• Bölümün web sitesini hazırlar ve günceller.
• Kalite süreçlerindeki anket verilerinin bilgisayar ortamına aktarılmasını sağlar.
• Anketler için web tabanlı anket veri giriş sistemi kurar ve çalışmasını sağlar.
• Akreditasyon sürecine ilişkin bütün veri ve dokümanları elektronik formata dönüştürür ve saklanmasını sağlar.
• Ders görevlendirmelerine ve dersliklerin fiziki kapasitesine uygun olarak ders programlarını hazırlayarak, internet ortamında MEBİS üzerinden kaynak planlamaya işler.
• Kaynakların (sınıf, zaman, ders) her döneme uygun olarak planlanabilmesi için, öğretim elemanları ile gerekli iletişimi sağlar.
• Ders programını, her eğitim-öğretim yılında, güz ve bahar dönemi için hazırlar.
• Komisyon üyeleri, ilgili bölümlerden güz dönemi için bir önceki eğitim-öğretim yılının haziran ayının sonuna kadar; bahar yarıyıl ders programı için akademik takvimde ilan edilen kayıt yenileme ve derse yazılma tarihinden 1 (bir) ay önce ders programı hazırlanacak döneme ait ders isimlerini ve öğretim elemanı görevlendirmelerini alır.
• Dersleri, haftanın 5 iş gününe mümkün olduğunca eşit dağıtırak 45 dk. ve saat başlarında başlayacak şekilde planlar.
• Hazırlandığı programları ait oldukları dönemin kayıt yenileme ve derse yazılma tarihinden en az bir hafta önce yazılı olarak dekanlık sekreterliğine teslim eder.
• Sınıfların ders dışı etkinlik faaliyetlerinde kullanılması gereken durumlarda etkinlik yeri ve saatini MEBİS üzerinden kaynak planlamaya işler.
• Fakülte Kalite Komisyonunu ile iş birliği içerisinde çalışır ve verilen görevleri yerine getirir.
• Bölümü ilgilendiren görevleri ve bölümün kalitesini geliştirici diğer faaliyetleri yerine getirir ve sonuçlarını Fakülte Kalite Komisyonu ile paylaşır.
• Bölümün akreditasyonuna yönelik faaliyetleri planlar ve bu konuda yapılan uygulamaların takibini yapar.
• Bölümün kalite ve akreditasyon sürecine yönelik çalışmalarını düzenli olarak gözden geçirir ve gerekli durumlarda iyileştirme çalışmaları yapar.
• Özel durumu olan öğrencileri saptar ve öğrenci temsilcisi/temsilcileri belirler. Öğrenci temsilcilerinin sayısı, niteliği ve görev süresi komisyon tarafından belirlenir.
• Üniversitede kayıtlı özel durumu olan öğrenciler ile sanat, kültür ve sporla ilgilenen öğrenciler için istatistiki verileri tutar.
• Dezavantajlı gruplara yönelik etkinlikler düzenler.
• Sanat, kültür ve spora ilişkin yapılan faaliyetleri yaşam boyu öğrenme formuna kaydeder.
• Yönetici, akademik personel ve öğrenci iletişim ve işbirliğinin gerçekleştirilmesi için her yıl belirli zamanlarda toplantılar düzenler.
• Uluslararası öğrenciler arasından öğrenci temsilcisi/temsilcilerini belirler. Öğrenci temsilcilerinin sayısı, niteliği ve görev süresi komisyon tarafından belirlenir.
• Uluslararası öğrencilerin uyum, barınma, sosyal yaşam, vb. ile ilgili karşılaşabilecekleri sorunların çözümü konusunda Üniversite’nin birimleri, ilgili kurum ve kuruluşlar ile koordineli olarak çalışır.
• Uluslararası öğrenciler ile ilgili eğitim-öğretim, sosyal ve kültürel etkinliklerin başarılı ve verimli bir biçimde planlanmasını, yürütülmesini ve denetimini sağlar.
• Yönetici, akademik personel ve öğrenci iletişim ve işbirliğinin gerçekleştirilmesi için her yıl belirli zamanlarda toplantılar düzenler.