Program Bilgileri
Amaç
Dil ve Konuşma Terapisi Bölümü, iletişim, dil, konuşma, ses ve yutma süreçlerinin gelişimi ile bozukluklarının önlenmesi, değerlendirilmesi, fonksiyonel tanısı ve rehabilitasyonunu sağlayarak, sağlıklı, hasta veya özel gereksinimli bireylerin yaşam kalitelerinin artırılması için mesleğini en yetkin biçimde sunabilen, bilimsel gelişmeleri ve ileri teknolojiyi yakından izleyip deneyimleriyle bütünleştiren, mesleki etik ve değerleri bilen, işbirliğine yatkın, kendi bilim alanında yetişmiş nitelikli dil ve konuşma terapisti yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Program sonunda öğrencilerimiz; 1. Toplumsal faydayı önceleyerek Dil ve Konuşma Terapisi mesleğinin görev, yetki ve sorumluluklarını en yetkin ve bağımsız biçimde yerine getirmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgi, beceri ve davranışları sergiler. 2. Danışanların iletişim, dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarını önleme, değerlendirme ve terapi gereksinimlerini karşılama süreçlerini, etik ilkelerle, insan hakları temelinde ayrım gözetmeksizin, kanıta dayalı, birey merkezli ve bütüncül bir yaklaşımla planlar, uygular ve izler. 3. Dil ve konuşma terapisi alanında sağlığın korunması, yaşam kalitesinin arttırılması, toplumsal farkındalık oluşturulması, eğitim, araştırma ve hukuksal süreçlerin yürütülmesi için görev alır ve disiplinlerarası çalışır. 4. Yaşam boyu kalite bilinci ile kişisel, mesleki, akademik öğrenme ve kariyer gelişimini sürdürür.Kazanılan Derece
LisansKayıt ve Kabul Koşulları
Bu programa kabul edilebilmek için lise veya muadili bir eğitimi tamamlayarak diploma almış olmak ve Yükseköğretim Kurumları Sınavında (YKS) yeterli puan almış olmak gerekmektedir. Programa SAY puan türüne ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre öğrenci kabul edilir. Yabancı Uyruklu Öğrenciler Senato tarafından belirlenen başarı kriterleri çerçevesinde kabul edilir.Mezuniyet Koşulları
Programda öngörülen tüm dersleri, uygulamaları ve stajları başarı ile tamamlayan ve toplam en az 240 AKTS kredisi almış olan öğrenciler diploma almaya hak kazanır. Mezuniyet başarı derecesi genel ağırlıklı puan ortalaması ile belirlenir.Önceki Öğrenimin Tanınması
Öğrenciler, daha önce kayıt oldukları yükseköğretim kurumlarından veya denkliği kabul edilmiş bir kuruluştan almış ve başarmış oldukları derslerden muaf olmak için başvuruda bulunabilirler. Muafiyet istekleri, gerekli hallerde, ilgili dersi veren öğretim elemanının görüşü alınarak, yönetim kurulunca karara bağlanır.Ders Planı- AKTS Kredileri
* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.
** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.
*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.
Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.
1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
DKT1182320 | ANATOMİ I | Türkçe | 2+2 | - | 4 | |
DKT1113354 | DİL VE KONUŞMA TERAPİSTLERİ İÇİN DİLBİLİM | Türkçe | 4 | - | 4 | |
DKT1155090 | DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ MESLEĞİNE GİRİŞ | Türkçe | 3+1 | - | 3 | |
DKT1122600 | FİZİK | Türkçe | 2 | - | 3 | |
DKT1115000 | SAĞLIK HİZMETLERİNDE İLETİŞİM | Türkçe | 2 | - | 2 | |
DKT1125380 | DİL VE KONUŞMA TERAPİSTLERİ İÇİN EMBRİYOLOJİ | Türkçe | 1 | - | 1 | |
DKT1137460 | SAĞLIK VE SOSYAL GÜVENLİK SİSTEMİ | Türkçe | 1 | - | 1 | |
ATA1110800 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I | Türkçe | 2 | - | 2 | |
İNG1111200 | İNGİLİZCE I | İngilizce | 4 | - | 4 | |
TDL1110200 | TÜRK DİLİ I | Türkçe | 2 | - | 2 |
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
DKT1210700 | ANATOMİ II | Türkçe | 2+2 | - | 4 | |
DKT1238950 | İŞİTME BİLİMİ | Türkçe | 2 | - | 2 | |
DKT1213355 | FONETİK VE FONETİK LABORATUVARI | Türkçe | 2+2 | - | 4 | |
DKT1225410 | DİL VE KONUŞ.NÖROANATOMİSİ VE NÖROFİZYOLOJİSİ | Türkçe | 2 | - | 2 | |
DKT1216000 | TIBBİ İLKYARDIM | Türkçe | 2 | - | 2 | |
DKT1217000 | DAVRANIŞ BİLİMLERİ | Türkçe | 2 | - | 2 | |
DKT1282310 | FİZYOLOJİ | Türkçe | 3 | - | 4 | |
DKT1213356 | DİL VE KONUŞ. TERAP. İÇİN MÜZİK VE ŞAN EĞİT. | Türkçe | 1+2 | - | 2 | |
ATA1210000 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II | Türkçe | 2 | - | 2 | |
İNG1211300 | İNGİLİZCE II | İngilizce | 4 | - | 4 | |
TDL1220000 | TÜRK DİLİ II | Türkçe | 2 | - | 2 |
Program Yeterliliği
Kuramsal, Olgusal
1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
İstihdam Olanakları
Mezunlar, kamu veya özel sektöre bağlı hastaneler, araştırma enstitüleri, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri, üniversiteler, veya özel kliniklerinde görev yapabilirlerÜst Dereceye Geçiş
Kuralları YÖK ve ilgili yüksek öğretim kurumu tarafından belirlenen yüksek lisans ve doktora programları ile sanatta yeterlik programlarına başvurabilir.Eğitim Türü
Örgün EğitimÖlçme ve Değerlendirme
Bir programdaki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar ve ara sınav yerine geçen ödevler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ve benzeri çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Tüm dersler için geçerli olmak üzere, genel sınavdan en az 50 puan alamayan öğrenci o dersten başarısız sayılır. Dersten başarılı olmak için dönem sonunda en az 60 puan veya 2,27 başarı kat sayısına sahip olmak gerekir.Bölüm/Program Başkanı
Doç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİREğitim Öğretim Metotları
Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:
Eğitim - Öğretim Yöntemleri * | Başlıca öğrenme faaliyetleri | Kullanılan Araçlar |
---|---|---|
Anlatım | Dinleme ve anlamlandırma | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Seminer | Değişik konularda sunumlar hazırlayarak bir konuyu bir başkasına aktarabilmesi ve toplum önünde konuşmayı öğrenebilmesi | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Örnek Olay | Vaka takdimini yorumlayabilme | |
Deney / Laboratuvar | Uygulamalarının yapılması, görsel olarak öğrenmeyi desteklemesi ve el becerilerinin gelişmesi | Laboratuvar, uygulama alanları |
Bireysel Çalışma | Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi | Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları |
Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Proje Temelli Öğrenme | Konunun tarif edilmesi, kullanılacak yöntemlerin belirlenmesi ve sonucun yorumlanması | veri tabanları, kitaplar |
Yansıtıcı Düşünce | ||
Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Kavram Haritası | ||
Soru - Cevap | Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi | |
Bakım Planı | ||
Video | ||
probleme dayalı öğrenme | veri tabanları, kitaplar | |
Tartışma | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Alıştırma ve Uygulama | Araştırma ve yaşam boyu öğrenilmesi, yazılması, okunması, eleştirel düşünülmesi ve uygulanması | Laboratuvar, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Gösteri | Teknik gezi, ziyaretler sayesinde derslerde öğrenilen konu/ tekniklerin ziyaret edilen tesislerde gösterilmesi | |
Gösterip Yapma | Görerek öğrenmenin desteklemesi | Video, film, veri tabanları |
Rol Oynama | Standart derslik teknolojileri, özel donanım | |
Grup Çalışması | Projeler, ödevler ve deneylerin gerçekleştirilmesi, öğrencilerin birbirlerinden de öğrenmesi, takım içinde çalışma becerilerinin kazanılması | Standart derslik teknolojileri, kütüphane çalışma alanları |
Benzetim | ||
Yazılı sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama | |
Sözlü Sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Ödev | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Proje / Tasarım | Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Kısa Sınav | Öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama | |
Performans Görevi | Proje temelli sunum teknikleri | Sunum, akıllı tahta, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
Ders | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
AFAZİ, SAĞ BEYİN VE TRAV. BEYİN HASAR. MESL. UYG. | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
AKICILIK BOZUKLUKLARI UYGULAMASI | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
AKICILIK BOZUKLUKLARI VE KURAMLARI | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
AKICILIK BOZUKLUKLARINDA DEĞER. VE TERAPİ | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ALTERNATİF VE DESTEKLEYİCİ İLET.SİSTEM. VE TEKN. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
ANATOMİ I | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 |
ANATOMİ II | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 |
BİLİMSEL, TIBBİ VE MESLEKİ ETİK | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
BİYOİSTATİSTİK | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 5 |
ÇOCUK SAĞLIĞI VE NÖROLOJİ | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 |
ÇOCUK. ÇAĞI DİL BOZUK. DEĞER. VE TERAPİ | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
ÇOCUKLUK ÇAĞI DİL BOZUK. MESLEKİ UYGULAMA | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
ÇOCUKLUK ÇAĞI DİL BOZUK. VE ERKEN MÜDAHALE | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 |
ÇOKDİLLİLİK, DİL GELİŞİMİ VE BOZUKLUKLARI | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
DAVRANIŞ BİLİMLERİ | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
DDY-BAŞ YÜZ ANOMALİLERİNDE MESLEKİ UYGULAMA | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
DİL VE KONUŞMA TERAP. KLİNİK UYG. V: İNTÖRNLÜK | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 |
DİL VE KONUŞ. TERAP. İÇİN ORTODONTİ BİL. VE PROTEZ. | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
DİL VE KONUŞ. TERAP. KLİNİK UYG.VI : İNTÖRNLÜK | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
DİL VE KONUŞ.NÖROANATOMİSİ VE NÖROFİZYOLOJİSİ | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 4 | 4 |
DİL VE KONUŞMA TERAP. KANITA DAYALI UYG.GİRİŞ | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ MESLEĞİNE GİRİŞ | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 |
DİL VE KONUŞMA TERAPİSİNDE TEMEL FARMAKOLOJİ | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 |
DİL VE KONUŞMA TERAPİSTLERİ İÇİN DİLBİLİM | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 |
DİL VE KONUŞMA TERAPİSTLERİ İÇİN EMBRİYOLOJİ | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
DİL-KONUŞ. TERAP. YAŞAM BOYU DANIŞ.: AİLE, OKUL VE KLİNİK | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 |
DKT’DE ELEKTRO. VE ELEKTROTERAPİ TEKNİK. | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 |
DKT'DE NÖROMODÜLASYON TEKNİKLERİ | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 |
DUDAK-DAMAK YARIĞI VE BAŞ-YÜZ ANOM. DİL VE KONUŞ. TERA. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
DUYGU, DAVRANIŞ VE UYUM BOZUKLUKLARI | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 |
FİZİK | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 1 | 4 |
FİZYOLOJİ | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 |
GELİŞİMSEL YETER. VE OTİZMDE DİL VE KONUŞ. TERA. | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 |
GERİATRİDE DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 |
HALK SAĞLIĞI | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 |
İNGİLİZCE III | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 4 | 2 | 3 | 2 |
İNGİLİZCE IV | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 5 | 3 | 1 | 1 | 2 |
İNGİLİZCE MESLEKİ OKUMA | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 5 | 3 | 4 | 2 | 3 |
İNGİLİZCE MESLEKİ YAZMA | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
İŞİTME BİLİMİ | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 |
İŞİTME ENG. VE KOKLEAR İMPL. DİL-KONUŞMA TERAP. | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
KLİNİK FONOLOJİ | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 |
KLİNİK UYG. III : KLİNİK YÖN. VE MULTİ. ÇALIŞ. | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 |
KLİNİK UYG. IV : DENETİMLİ DEĞER. VE TERAPİ | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 |
KLİNİK UYGULAMA I: REHABİLİ. TEMEL İLKELERİ | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 |
KLİNİK UYGULAMA II: NÖROPSİKO. TESTLER VE DEĞER. | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
KONUŞMA SESİ BOZUK. MESLEKİ UYGULAMA | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
KONUŞMA SESİ BOZUKLUKLARI | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
KULAK BURUN BOĞAZ HAST. VE BAŞ-YÜZ ANOMALİLERİ | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 |
MOTOR KONUŞ. BOZUK. : DİZARTRİ VE APRAKSİ | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
MOTOR KONUŞMA BOZUK. MESLEKİ UYGULAMA | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 |
NÖR. EDİNİL. DİL VE BİL. İLET. BOZUK. : AFAZİ, TRAV. VE SAĞ BEYİN HASAR. | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
NÖROJENİK EDİNİL. DİL VE BİLİŞ. İLET. BOZ. DEĞ. VE TER. | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
OYUN VE ÇOCUK | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 5 | 2 | 3 | 3 |
ÖZGÜL ÖĞR.GÜÇ. :DİSLEKSİ, DİSGRAFİ VE DİSKALKULİ | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
REHABİLİTASYON ODYOLOJİSİ | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 |
SAĞLIK BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 5 |
SAĞLIK HİZMETLERİNDE İLETİŞİM | 2 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 2 | 4 |
SAĞLIK VE SOSYAL GÜVENLİK SİSTEMİ | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 1 |
SES BOZUKLUKLARINA GİRİŞ | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 |
SES BOZUKLUKLARINDA DEĞERLENDİRME VE TERAPİ | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
SES BOZUKLUKLARINDA MESLEKİ UYGULAMA | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
TERAPİ PROGRAMI, MATERYAL VE ÜRÜN GELİŞTİRME | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 |
TÜRK İŞARET DİLİ I | 2 | 3 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 | 2 | 2 | 5 |
TÜRK İŞARET DİLİ II | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 5 | 4 | 2 | 2 | 3 |
TÜRK İŞARET DİLİ III | 4 | 5 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 3 |
YUTMA BOZUK. DEĞERLENDİRME VE TERAPİ | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
YUTMA BOZUKLUKLARINDA MESLEKİ UYGULAMA | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
YUTMA VE BESLENME BOZUKLUKLARINA GİRİŞ | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
İlişkili Ders Sayısı / 70/78 | 292 | 290 | 281 | 270 | 279 | 267 | 242 | 260 | 261 | 242 | 249 | 274 |
Öğrencilere Uygulanan Anketler
Öğretim elemanı değerlendirme anketi | Kesinlikle katılmıyorum | Katılmıyorum | Kısmen katılıyorum | Katılıyorum | Kesinlikle katılıyorum | Fikrim yok |
---|---|---|---|---|---|---|
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar. | ||||||
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur. | ||||||
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur. | ||||||
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır. | ||||||
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir. | ||||||
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir. | ||||||
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir. | ||||||
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır. | ||||||
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır. | ||||||
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır. | ||||||
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır. | ||||||
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir. | ||||||
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder. | ||||||
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur. | ||||||
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur. | ||||||
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır. | ||||||
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir. | ||||||
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir. | ||||||
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz |