Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SES BOZUKLUKLARINDA DEĞERLENDİRME VE TERAPİ | DKT3255260 | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı | Salı 07:00-07:45 Salı 10:00-10:45 Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Eylül BİRKENT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Erken dönem çocukluk ve yetişkinlik döneminde görülen ses bozukluklarının değerlendirilmesi, hastanın hikayesini alma, algısal değerlendirme ve analiz, aletsel ölçümler kullanma, yorumlama ve raporlama; kulak burun boğaz hekimi gibi farklı disiplinlerle iş birliği yapma; ses bozukluklarını önleme; ses bozukluklarında terapi yaklaşımlarını bilme, ses hijyeni ve koruma tekniklerini bilme ve aktarma, vokal fonksiyon egzersizleri, aksan terapisi gibi çeşitli teknikler kullanma, vakalarla uygulamalı çalışmalar yapmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Vokal Hijyen Terapisi, Fizyolojik Ses Terapisi: Larengeal Masaj ,Vokal Hijyen Terapisi, Fizyolojik Ses Terapisi: Larengeal Masaj,Fizyolojik Ses Terapisi: Vokal Fonksiyon Egzersizleri,Fizyolojik Ses Terapisi: Vokal Fonksiyon Egzersizleri , Fizyolojik Ses Terapisi: Rezonant Ses Terapisi ,Fizyolojik Ses Terapisi: Rezonant Ses Terapisi ,Fizyolojik Ses Terapisi: Lax Vox – Cup Bubble,Fizyolojik Ses Terapisi: LSVT, PhoRTE, EMST,Semptomatik Ses Terapisi, Yarı Tıkalı Ses Yolu Egzersizleri (SOVTE),SOVTE, Fasilitasyon Teknikleri,Psikojenik Ses Terapisi, Nörojenik Ses Bozukluklarının Terapisi,Pediatrik ve Geriatrik Popülasyonda Ses Terapisi,Profesyonel Ses ve Transgender Ses Terapisi,Larenks Kanserinde Ses Rehabilitasyonu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Vokal hijyen, fizyolojik ses, semptomatik ses terapisi ve larengeal masaj yöntemlerinin ana hatlarını tanımlar. | 15, 16, 23, 9 | A |
Vokal Fonksiyon Egzersizleri, Rezonant Ses Terapisi, Lax Vox – Cup Bubble, LSVT, PhoRTE, EMST, Yarı Tıkalı Ses Yolu Egzersizleri (SOVTE) ve fasilitasyon teknikleri yöntemlerinin hangi vakalarda uygulanması gerektiğini eşler. | 10, 16, 4, 6, 9 | A |
Psikojenik, nörojenik, pediatrik ve gediatrik popülasyonda gözlenene ses bozukluklarının farklılıklarını kullanılan terapi yöntemlerini, dikkat edilmesi gereken noktaları açıklar. | 16, 18, 4, 9 | A |
Profesyonel ses kullanıcıları ve Transgender bireylerde ses terapisi uygulamalarını özetler. | 16, 4, 9 | A |
Larenks Kanserinde Ses Rehabilitasyonu yöntemlerinin hangi hastada hangi yöntemin kullanılmasının en kullanışlı olduğuna karar verir. | 10, 16, 19, 4, 9 | A |
Pediatrik grupta ses bozukluğuna sahip bireylerin terapi protokolünü hazırlar. | 14, 23, 4, 9 | A, H |
Erişkin ve geriatrik grupta ses bozukluğuna sahip bireylerin terapi protokolünü hazırlar. | 14, 23, 4, 9 | A, H |
Terapi sırasında karşılaşılabilecek zorlukları ve vakanın terapi yöntemlerinden maksimum fayda sağlamasını sağlayacak kolaylaştırıcı teknikleri örnekler. | 14, 6, 8, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Vokal Hijyen Terapisi, Fizyolojik Ses Terapisi: Larengeal Masaj | Derse gelmeden önce geçen dönemki konuları gözden geçirme |
2 | Vokal Hijyen Terapisi, Fizyolojik Ses Terapisi: Larengeal Masaj | Bir önceki ders slaytının tekrar edilmesi. |
3 | Fizyolojik Ses Terapisi: Vokal Fonksiyon Egzersizleri | Bir önceki ders slaytının tekrar edilmesi. |
4 | Fizyolojik Ses Terapisi: Vokal Fonksiyon Egzersizleri | İlgili makalenin okunması. |
5 | Fizyolojik Ses Terapisi: Rezonant Ses Terapisi | Bir önceki ders slaytının tekrar edilmesi. |
6 | Fizyolojik Ses Terapisi: Rezonant Ses Terapisi | Bir önceki ders slaytının tekrar edilmesi. |
7 | Fizyolojik Ses Terapisi: Lax Vox – Cup Bubble | Bir önceki ders slaytının tekrar edilmesi. |
8 | Fizyolojik Ses Terapisi: LSVT, PhoRTE, EMST | İlgili makalenin okunması. |
9 | Semptomatik Ses Terapisi, Yarı Tıkalı Ses Yolu Egzersizleri (SOVTE) | İletilen videonun izlenmesi ve makalenin okunması. |
10 | SOVTE, Fasilitasyon Teknikleri | İletilen videonun izlenmesi ve makalenin okunması. |
11 | Psikojenik Ses Terapisi, Nörojenik Ses Bozukluklarının Terapisi | Bir önceki ders slaytının tekrar edilmesi. |
12 | Pediatrik ve Geriatrik Popülasyonda Ses Terapisi | Bir önceki ders slaytının tekrar edilmesi. |
13 | Profesyonel Ses ve Transgender Ses Terapisi | İletilen videonun izlenmesi ve makalenin okunması. |
14 | Larenks Kanserinde Ses Rehabilitasyonu | İletilen videonun izlenmesi ve makalenin okunması. |
Kaynak |
Ders Notları |
Ses Terapisi: Klinik Çalışmalar (2000). Stemple, C.J. Singular, Kanada Makale-1 Effects of Vocal Function Exercises:A Systematic Review Vrushali Angadi, Daniel Croake, and Joseph Stemple, Makale-2 Efficacy of a Semi-Occluded Vocal Tract Exercises-Therapeutic Program in Behavioral Dysphonia: A Randomized and Blinded Clinical Trial Makale-3 Transcutaneous Electrical Nerve Stimulation (TENS) and Laryngeal Manual Therapy (LMT): Immediate Effects in Women With Dysphonia |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur. | X | |||||
4 | PY-4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler. | X | |||||
5 | PY-5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar. | X | |||||
6 | PY-6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir. | X | |||||
7 | PY-7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır. | X | |||||
8 | PY-8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | PY-9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır. | X | |||||
10 | PY-10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur. | X | |||||
11 | PY-11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır. | X | |||||
12 | PY-12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 5 | 2 | 10 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SES BOZUKLUKLARINDA DEĞERLENDİRME VE TERAPİ | DKT3255260 | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı | Salı 07:00-07:45 Salı 10:00-10:45 Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Eylül BİRKENT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Erken dönem çocukluk ve yetişkinlik döneminde görülen ses bozukluklarının değerlendirilmesi, hastanın hikayesini alma, algısal değerlendirme ve analiz, aletsel ölçümler kullanma, yorumlama ve raporlama; kulak burun boğaz hekimi gibi farklı disiplinlerle iş birliği yapma; ses bozukluklarını önleme; ses bozukluklarında terapi yaklaşımlarını bilme, ses hijyeni ve koruma tekniklerini bilme ve aktarma, vokal fonksiyon egzersizleri, aksan terapisi gibi çeşitli teknikler kullanma, vakalarla uygulamalı çalışmalar yapmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Vokal Hijyen Terapisi, Fizyolojik Ses Terapisi: Larengeal Masaj ,Vokal Hijyen Terapisi, Fizyolojik Ses Terapisi: Larengeal Masaj,Fizyolojik Ses Terapisi: Vokal Fonksiyon Egzersizleri,Fizyolojik Ses Terapisi: Vokal Fonksiyon Egzersizleri , Fizyolojik Ses Terapisi: Rezonant Ses Terapisi ,Fizyolojik Ses Terapisi: Rezonant Ses Terapisi ,Fizyolojik Ses Terapisi: Lax Vox – Cup Bubble,Fizyolojik Ses Terapisi: LSVT, PhoRTE, EMST,Semptomatik Ses Terapisi, Yarı Tıkalı Ses Yolu Egzersizleri (SOVTE),SOVTE, Fasilitasyon Teknikleri,Psikojenik Ses Terapisi, Nörojenik Ses Bozukluklarının Terapisi,Pediatrik ve Geriatrik Popülasyonda Ses Terapisi,Profesyonel Ses ve Transgender Ses Terapisi,Larenks Kanserinde Ses Rehabilitasyonu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Vokal hijyen, fizyolojik ses, semptomatik ses terapisi ve larengeal masaj yöntemlerinin ana hatlarını tanımlar. | 15, 16, 23, 9 | A |
Vokal Fonksiyon Egzersizleri, Rezonant Ses Terapisi, Lax Vox – Cup Bubble, LSVT, PhoRTE, EMST, Yarı Tıkalı Ses Yolu Egzersizleri (SOVTE) ve fasilitasyon teknikleri yöntemlerinin hangi vakalarda uygulanması gerektiğini eşler. | 10, 16, 4, 6, 9 | A |
Psikojenik, nörojenik, pediatrik ve gediatrik popülasyonda gözlenene ses bozukluklarının farklılıklarını kullanılan terapi yöntemlerini, dikkat edilmesi gereken noktaları açıklar. | 16, 18, 4, 9 | A |
Profesyonel ses kullanıcıları ve Transgender bireylerde ses terapisi uygulamalarını özetler. | 16, 4, 9 | A |
Larenks Kanserinde Ses Rehabilitasyonu yöntemlerinin hangi hastada hangi yöntemin kullanılmasının en kullanışlı olduğuna karar verir. | 10, 16, 19, 4, 9 | A |
Pediatrik grupta ses bozukluğuna sahip bireylerin terapi protokolünü hazırlar. | 14, 23, 4, 9 | A, H |
Erişkin ve geriatrik grupta ses bozukluğuna sahip bireylerin terapi protokolünü hazırlar. | 14, 23, 4, 9 | A, H |
Terapi sırasında karşılaşılabilecek zorlukları ve vakanın terapi yöntemlerinden maksimum fayda sağlamasını sağlayacak kolaylaştırıcı teknikleri örnekler. | 14, 6, 8, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Vokal Hijyen Terapisi, Fizyolojik Ses Terapisi: Larengeal Masaj | Derse gelmeden önce geçen dönemki konuları gözden geçirme |
2 | Vokal Hijyen Terapisi, Fizyolojik Ses Terapisi: Larengeal Masaj | Bir önceki ders slaytının tekrar edilmesi. |
3 | Fizyolojik Ses Terapisi: Vokal Fonksiyon Egzersizleri | Bir önceki ders slaytının tekrar edilmesi. |
4 | Fizyolojik Ses Terapisi: Vokal Fonksiyon Egzersizleri | İlgili makalenin okunması. |
5 | Fizyolojik Ses Terapisi: Rezonant Ses Terapisi | Bir önceki ders slaytının tekrar edilmesi. |
6 | Fizyolojik Ses Terapisi: Rezonant Ses Terapisi | Bir önceki ders slaytının tekrar edilmesi. |
7 | Fizyolojik Ses Terapisi: Lax Vox – Cup Bubble | Bir önceki ders slaytının tekrar edilmesi. |
8 | Fizyolojik Ses Terapisi: LSVT, PhoRTE, EMST | İlgili makalenin okunması. |
9 | Semptomatik Ses Terapisi, Yarı Tıkalı Ses Yolu Egzersizleri (SOVTE) | İletilen videonun izlenmesi ve makalenin okunması. |
10 | SOVTE, Fasilitasyon Teknikleri | İletilen videonun izlenmesi ve makalenin okunması. |
11 | Psikojenik Ses Terapisi, Nörojenik Ses Bozukluklarının Terapisi | Bir önceki ders slaytının tekrar edilmesi. |
12 | Pediatrik ve Geriatrik Popülasyonda Ses Terapisi | Bir önceki ders slaytının tekrar edilmesi. |
13 | Profesyonel Ses ve Transgender Ses Terapisi | İletilen videonun izlenmesi ve makalenin okunması. |
14 | Larenks Kanserinde Ses Rehabilitasyonu | İletilen videonun izlenmesi ve makalenin okunması. |
Kaynak |
Ders Notları |
Ses Terapisi: Klinik Çalışmalar (2000). Stemple, C.J. Singular, Kanada Makale-1 Effects of Vocal Function Exercises:A Systematic Review Vrushali Angadi, Daniel Croake, and Joseph Stemple, Makale-2 Efficacy of a Semi-Occluded Vocal Tract Exercises-Therapeutic Program in Behavioral Dysphonia: A Randomized and Blinded Clinical Trial Makale-3 Transcutaneous Electrical Nerve Stimulation (TENS) and Laryngeal Manual Therapy (LMT): Immediate Effects in Women With Dysphonia |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur. | X | |||||
4 | PY-4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler. | X | |||||
5 | PY-5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar. | X | |||||
6 | PY-6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir. | X | |||||
7 | PY-7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır. | X | |||||
8 | PY-8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | PY-9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır. | X | |||||
10 | PY-10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur. | X | |||||
11 | PY-11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır. | X | |||||
12 | PY-12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |