Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Amaç

İstanbul Medipol Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Lisans Programı; halkla ilişkiler ve reklamcılık sektöründe görev alabilecek donanımlara sahip, iş yaşamında etkili iletişim becerilerini kullanabilen, alanındaki gelişmeleri takip eden, yeni iletişim teknolojilerine hakim ve sosyal sorumluluk sahibi mezunlar yetiştirmeyi hedefler.

Kazanılan Derece

Lisans

Kayıt ve Kabul Koşulları

Bu programa kabul edilebilmek için lise veya muadili bir eğitimi tamamlayarak diploma almış olmak ve Yüksek Öğretim Kurumları Sınavında (YKS) yeterli puan almış olmak gerekmektedir. Programa sözel puan türüne ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre öğrenci kabul edilir. Yabancı Uyruklu Öğrenciler Senato tarafından belirlenen başarı kriterleri çerçevesinde kabul edilir.

Mezuniyet Koşulları

Programda öngörülen tüm zorunlu/seçmeli teorik ve uygulamalı dersleri başarı ile tamamlayan ve toplam en az 240 AKTS dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler lisans diploması almaya hak kazanır. Mezuniyet başarı derecesi genel ağırlıklı puan ortalaması ile belirlenir.

Önceki Öğrenimin Tanınması

Öğrenciler, daha önce kayıt oldukları yükseköğretim kurumlarından veya denkliği kabul edilmiş bir kuruluştan almış ve başarmış oldukları derslerden muaf olmak için başvuruda bulunabilirler. Muafiyet istekleri, gerekli hallerde, ilgili dersi veren öğretim elemanının görüşü alınarak, yönetim kurulunca karara bağlanır.

Ders Planı- AKTS Kredileri

* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.

** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.

*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.

Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.

1.Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
PR1190130 AKADEMİK İNGİLİZCE I İngilizce 4 4
PR1138260 SİYASET BİLİMİNE GİRİŞ İngilizce 3 5
PR1138280 HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ İngilizce 3 6
PR1138250 İLETİŞİM BİLİMİNE GİRİŞ İngilizce 3 6
PR1138270 HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARI İngilizce 3 5
TDL1110400 TÜRK DİLİ I Türkçe 2 2
ATA1110300 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I İngilizce 2 2
2.Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
PR1238290 SOSYOLOJİYE GİRİŞ İngilizce 3 5
PR1250650 İLETİŞİM BECERİLERİ VE SUNUM TEKNİKLERİ İngilizce 1+2 6
PR1238310 İLETİŞİM HUKUKU İngilizce 3 5
PR1238330 REKLAMCILIĞA GİRİŞ İngilizce 3 6
PR1290140 AKADEMİK İNGİLİZCE II İngilizce 4 4
TDL1210600 TÜRK DİLİ II Türkçe 2 2
ATA1210500 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II İngilizce 2 2
1.Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
PR2173280 HALKLA İLİŞKİLER YAZARLIĞI İngilizce 1+2 5
PR2173290 REKLAM MODEL VE STRATEJİLERİ İngilizce 3 5
PR2173260 İLETİŞİM KURAMLARI İngilizce 3 5
PR2173270 İTİBAR YÖNETİMİ İngilizce 3 5
PR2173360 FOTOĞRAF VE GÖRSEL İLETİŞİM İngilizce 1+2 5
PR2173350 TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI İngilizce 3 5
PR2173330 GÖSTERGEBİLİM İngilizce 3 5
PR2173370 YENİ MEDYADA HİR UYGULAMALARI İngilizce 1+2 5
2.Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
PR2273420 HALKLA İLİŞKİLER MODEL VE STRATEJİLERİ İngilizce 3 5
PR2273430 PAZARLAMA İLKELERİ İngilizce 3 5
PR2273390 SİYASAL İLETİŞİM İngilizce 3 5
PR2273410 EKONOMİYE GİRİŞ İngilizce 3 5
PR2273510 PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE ÖRNEK OLAYLAR İngilizce 1+2 5
PR2211624 YARATICI REKLAMCILIK İngilizce 2+1 5
PR2273470 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ İngilizce 3 5
PR2273460 İKNA STRATEJİLERİ İngilizce 3 5
PR2273480 KURGU İngilizce 1+2 5
1.Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
PR3110508 İŞLETMEYE GİRİŞ İngilizce 3 5
PR3110506 REKLAM YAZARLIĞI İngilizce 2+1 5
PR3110507 HALKLA İLİŞKİLER ATÖLYESİ İngilizce 1+2 5
PR3110514 SAĞLIK İLETİŞİMİ İngilizce 3 5
PR3110513 SOSYAL MEDYA VE DİJİTAL KAMPANYALAR İngilizce 3 5
PR3110512 WEB TASARIMINA GİRİŞ İngilizce 3 5
PR3110516 KURGU UYGULAMALARI I İngilizce 1+2 5
PR3110518 İLETİŞİM SOSYOLOJİSİ İngilizce 3 5
PR3110515 GÖRSEL EFEKT VE UYGULAMALARI İngilizce 1+2 5
PR3110511 PSİKOLOJİ İngilizce 3 5
PR3110517 KAMU DİPLOMASİSİ VE LOBİCİLİK İngilizce 3 5
2.Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
PR3210519 REKLAM FİLMİ YAPIM VE YÖNETİMİ İngilizce 1+2 5
PR3210522 STRATEJİK HALKLA İLİŞKİLER İngilizce 3 5
PR3210521 REKLAM ATÖLYESİ İngilizce 2+1 5
PR3210525 KURGU UYGULAMALARI II İngilizce 1+2 5
PR3210528 KURUMSAL KİMLİK İngilizce 3 5
PR3210527 TİPOGRAFİ VE TASARIM İngilizce 1+2 5
PR3210529 SAĞLIK TURİZM PAZARLAMASI İngilizce 3 5
PR3210531 DİJİTAL REKLAMCILIK İngilizce 3 5
PR3210523 HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI İngilizce 2+1 5
PR3210532 MESLEKİ UYGULAMA İngilizce 5
1.Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
PR4112014 MEDYA PLANLAMA İngilizce 3 5
PR4112015 ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ İngilizce 3 5
PR4112037 MÜŞTERİ DENEYİMİ YÖNETİMİ İngilizce 2+1 5
PR4153290 ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ İngilizce 3 5
PR4112433 GRAFİK ANİMASYON Türkçe 1+2 5
PR4112016 DİKSİYON İngilizce 1+2 5
PR4112018 REKLAM TASARIMI İngilizce 1+2 5
PR4112019 KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM İngilizce 3 5
PR4112022 DİJİTAL MEDYA OKURYAZARLIĞI İngilizce 3 5
PR4112023 SİNEMA SANATI İngilizce 3 5
2.Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
PR4212024 GİRİŞİMCİLİK İngilizce 2+1 5
PR4212025 HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK PROJESİ İngilizce 2+1 5
PR4212035 REKLAM DİLİ VE SÖYLEM İngilizce 3 5
PR4212036 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ İngilizce 2 4
PR4273310 KÜLTÜR, İLETİŞİM VE TOPLUM İngilizce 3 5
PR4212026 DİJİTAL İÇERİK YÖNETİMİ İngilizce 1+2 5
PR4212027 AJANS YÖNETİMİ İngilizce 3 5
PR4212028 GAZETECİLİK ATÖLYESİ İngilizce 1+2 5
PR4212029 İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ İngilizce 3 5
PR4212031 SENARYO YAZIM TEKNİKLERİ İngilizce 1+2 5
PR4212032 MEDYA VE SİYASET İngilizce 3 5
PR4212033 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ İngilizce 3 5

Program Yeterliliği

BİLGİ


Kuramsal, Olgusal

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.

BECERİLER


Bilişsel, Uygulamalı

Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.

YETKİNLİKLER


Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.

Öğrenme Yetkinliği

Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.

İletişim ve Sosyal Yetkinlik

Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.

Alana Özgü Yetkinlik

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.

İstihdam Olanakları

Mezunlar hem özel hem de kamu sektöründe geniş bir iş ortamında çalışma imkânı bulacaklardır. Mezunlar, ulusal / uluslararası reklam ajansları, halkla ilişkiler şirketleri, dijital iletişim şirketleri, medya örgütleri, etkinlik yönetimi şirketleri, medya planlama ve satın alma şirketleri, kar amacı gütmeyen kuruluşlar, siyasi partilerde çalışabilirler. Ayrıca ulusal ve uluslararası şirketlerde stratejik iletişim uzmanı, kurumsal iletişim uzmanı veya halkla ilişkiler uzmanı olarak çalışabilirler. Mezunlar ayrıca sıfırdan başlarak kendi ajansını kurma fırsatına da sahip olabilirler. Bununla birlikte, yüksek lisans ve doktora derecelerine devam edebilir, akademisyen olarak üniversitelerde görev alabilirler.

Üst Dereceye Geçiş

Kuralları YÖK ve ilgili yüksek öğretim kurumu tarafından belirlenen yüksek lisans ve doktora programları ile sanatta yeterlik programlarına başvurabilir.

Eğitim Türü

Örgün Eğitim

Ölçme ve Değerlendirme

Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar ve ara sınav yerine geçen ödevler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ve benzeri çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Tüm dersler için geçerli olmak üzere, genel sınavdan en az 50 puan alamayan öğrenci o dersten başarısız sayılır. Dersten başarılı olmak için dönem sonunda en az 60 puan veya 2,27 başarı kat sayısına sahip olmak gerekir.240 AKTS' yi tamamlayan öğrenci mezun olacaktır.

Bölüm/Program Başkanı

Doç.Dr. Ayşen AKYÜZ

Eğitim Öğretim Metotları

Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:

Eğitim - Öğretim Yöntemleri *

Başlıca öğrenme faaliyetleri

Kullanılan Araçlar

Anlatım

Dinleme ve anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Seminer

Değişik konularda sunumlar hazırlayarak bir konuyu bir başkasına aktarabilmesi ve toplum önünde konuşmayı öğrenebilmesi

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Örnek Olay

Vaka takdimini yorumlayabilme

Deney / Laboratuvar

Uygulamalarının yapılması, görsel olarak öğrenmeyi desteklemesi ve el becerilerinin gelişmesi

Laboratuvar, uygulama alanları

Bireysel Çalışma

Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi

Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

Proje Temelli Öğrenme

Konunun tarif edilmesi, kullanılacak yöntemlerin belirlenmesi ve sonucun yorumlanması

veri tabanları, kitaplar

Yansıtıcı Düşünce

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

Kavram Haritası

Soru - Cevap

Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi

Bakım Planı

Video

probleme dayalı öğrenme

veri tabanları, kitaplar

Tartışma

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Alıştırma ve Uygulama

Araştırma ve yaşam boyu öğrenilmesi, yazılması, okunması, eleştirel düşünülmesi ve uygulanması

Laboratuvar, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösteri

Teknik gezi, ziyaretler sayesinde derslerde öğrenilen konu/ tekniklerin ziyaret edilen tesislerde gösterilmesi

Gösterip Yapma

Görerek öğrenmenin desteklemesi

Video, film, veri tabanları

Grup Çalışması

Projeler, ödevler ve deneylerin gerçekleştirilmesi, öğrencilerin birbirlerinden de öğrenmesi, takım içinde çalışma becerilerinin kazanılması

Standart derslik teknolojileri, kütüphane çalışma alanları

Benzetim

Yazılı sınav

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama

Sözlü Sınav

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

Ödev

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar

Proje / Tasarım

Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar

Kısa Sınav

Öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama

Performans Görevi

Proje temelli sunum teknikleri

Sunum, akıllı tahta, projektör, bilgisayar, tepegöz

Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri

Ders 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
AKADEMİK İNGİLİZCE I 00000005543000
AKADEMİK İNGİLİZCE II 02110205543022
DİJİTAL REKLAMCILIK 22334234234354
FOTOĞRAF VE GÖRSEL İLETİŞİM 33333333333333
GÖSTERGEBİLİM 00000141000044
HALKLA İLİŞKİLER ATÖLYESİ 04054504055050
HALKLA İLİŞKİLER MODEL VE STRATEJİLERİ 23342445000000
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI 22323234345554
HALKLA İLİŞKİLER YAZARLIĞI 23233244235544
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ 53212213543521
HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARI 12220121034523
İKNA STRATEJİLERİ 44444444444444
İLETİŞİM BECERİLERİ VE SUNUM TEKNİKLERİ 33333333322231
İLETİŞİM BİLİMİNE GİRİŞ 21134125245214
İLETİŞİM HUKUKU 12220121034523
İLETİŞİM KURAMLARI 32304323343542
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ 00200101000000
İŞLETMEYE GİRİŞ 55555555555555
İTİBAR YÖNETİMİ 44444444444444
KURGU 34453443544355
KURGU UYGULAMALARI I 34453443544355
KURGU UYGULAMALARI II 34453443544355
MESLEKİ UYGULAMA 55555555555555
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ 44545544344555
PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE ÖRNEK OLAYLAR 44545455554534
PAZARLAMA İLKELERİ 55555555555555
REKLAM ATÖLYESİ 25233534445332
REKLAM FİLMİ YAPIM VE YÖNETİMİ 22334443223255
REKLAM MODEL VE STRATEJİLERİ 04353403321553
REKLAM YAZARLIĞI 23323255545334
REKLAMCILIĞA GİRİŞ 53222223543222
SAĞLIK İLETİŞİMİ 23322234343454
SAĞLIK TURİZM PAZARLAMASI 53434344332344
SİYASAL İLETİŞİM 44444444444444
SİYASET BİLİMİNE GİRİŞ 01300033400230
SOSYAL MEDYA VE DİJİTAL KAMPANYALAR 00555500000054
SOSYOLOJİYE GİRİŞ 11100320000500
STRATEJİK HALKLA İLİŞKİLER 43342445343442
TİPOGRAFİ VE TASARIM 34423344543455
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI 23344542434442
YARATICI REKLAMCILIK 22444555455355
YENİ MEDYADA HİR UYGULAMALARI 40045500055050
İlişkili ders sayısı / 42/70104116122125122133124142128138138130150128
İlişki ağırlığı33333333333333

Öğrencilere Uygulanan Anketler

Öğretim elemanı değerlendirme anketi Kesinlikle katılmıyorum Katılmıyorum Kısmen katılıyorum Katılıyorum Kesinlikle katılıyorum Fikrim yok Seçiniz
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrenciden beklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar.
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer ve duyurur.
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yol gösterir/yardımcı olur.
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır.
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir.
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacak uygulamalara yer verir.
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusunda gelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir.
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarında kullanır.
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zaman ayırır.
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır.
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır.
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir.
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkil eder.
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/ proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur.
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur.
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ile uyuşmaktadır.
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç ve becerilerini geliştirir.
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir.
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz

Sayısal Veriler

Yıllara Göre Öğrenci Sayıları

Öğrenci Başarı Durumu

Mezun Başarı durumu