Program Bilgileri
Amaç
İstanbul Medipol Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Lisans Programı; halkla ilişkiler ve reklamcılık sektöründe görev alabilecek donanımlara sahip, iş yaşamında etkili iletişim becerilerini kullanabilen, alanındaki gelişmeleri takip eden, yeni iletişim teknolojilerine hakim ve sosyal sorumluluk sahibi mezunlar yetiştirmeyi hedefler.Kazanılan Derece
LisansKayıt ve Kabul Koşulları
Bu programa kabul edilebilmek için lise veya muadili bir eğitimi tamamlayarak diploma almış olmak ve Yüksek Öğretim Kurumları Sınavında (YKS) yeterli puan almış olmak gerekmektedir. Programa sözel puan türüne ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre öğrenci kabul edilir. Yabancı Uyruklu Öğrenciler Senato tarafından belirlenen başarı kriterleri çerçevesinde kabul edilir.Mezuniyet Koşulları
Programda öngörülen tüm zorunlu/seçmeli teorik ve uygulamalı dersleri başarı ile tamamlayan ve toplam en az 240 AKTS dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler lisans diploması almaya hak kazanır. Mezuniyet başarı derecesi genel ağırlıklı puan ortalaması ile belirlenir.Önceki Öğrenimin Tanınması
Öğrenciler, daha önce kayıt oldukları yükseköğretim kurumlarından veya denkliği kabul edilmiş bir kuruluştan almış ve başarmış oldukları derslerden muaf olmak için başvuruda bulunabilirler. Muafiyet istekleri, gerekli hallerde, ilgili dersi veren öğretim elemanının görüşü alınarak, yönetim kurulunca karara bağlanır.Ders Planı- AKTS Kredileri
* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.
** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.
*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.
Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.
1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
PR1138250 | İLETİŞİM BİLİMİNE GİRİŞ | İngilizce | 3 | - | 6 | |
PR1138260 | SİYASET BİLİMİNE GİRİŞ | İngilizce | 3 | - | 5 | |
PR1138270 | HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARI | İngilizce | 3 | - | 5 | |
PR1138280 | HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ | İngilizce | 3 | - | 6 | |
PR1190130 | AKADEMİK İNGİLİZCE I | İngilizce | 4 | - | 4 | |
ATA1110300 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I | İngilizce | 2 | - | 2 | |
TDL1110400 | TÜRK DİLİ I | Türkçe | 2 | - | 2 |
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
PR1238290 | SOSYOLOJİYE GİRİŞ | İngilizce | 3 | - | 5 | |
PR1238310 | İLETİŞİM HUKUKU | İngilizce | 3 | - | 5 | |
PR1238330 | REKLAMCILIĞA GİRİŞ | İngilizce | 3 | - | 6 | |
PR1250650 | İLETİŞİM BECERİLERİ VE SUNUM TEKNİKLERİ | İngilizce | 1+2 | - | 6 | |
PR1290140 | AKADEMİK İNGİLİZCE II | İngilizce | 4 | - | 4 | |
ATA1210500 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II | İngilizce | 2 | - | 2 | |
TDL1210600 | TÜRK DİLİ II | Türkçe | 2 | - | 2 |
Program Yeterliliği
Kuramsal, Olgusal
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
İstihdam Olanakları
Mezunlar hem özel hem de kamu sektöründe geniş bir iş ortamında çalışma imkânı bulacaklardır. Mezunlar, ulusal / uluslararası reklam ajansları, halkla ilişkiler şirketleri, dijital iletişim şirketleri, medya örgütleri, etkinlik yönetimi şirketleri, medya planlama ve satın alma şirketleri, kar amacı gütmeyen kuruluşlar, siyasi partilerde çalışabilirler. Ayrıca ulusal ve uluslararası şirketlerde stratejik iletişim uzmanı, kurumsal iletişim uzmanı veya halkla ilişkiler uzmanı olarak çalışabilirler. Mezunlar ayrıca sıfırdan başlarak kendi ajansını kurma fırsatına da sahip olabilirler. Bununla birlikte, yüksek lisans ve doktora derecelerine devam edebilir, akademisyen olarak üniversitelerde görev alabilirler.Üst Dereceye Geçiş
Kuralları YÖK ve ilgili yüksek öğretim kurumu tarafından belirlenen yüksek lisans ve doktora programları ile sanatta yeterlik programlarına başvurabilir.Eğitim Türü
Örgün EğitimÖlçme ve Değerlendirme
Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar ve ara sınav yerine geçen ödevler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ve benzeri çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Tüm dersler için geçerli olmak üzere, genel sınavdan en az 50 puan alamayan öğrenci o dersten başarısız sayılır. Dersten başarılı olmak için dönem sonunda en az 60 puan veya 2,27 başarı kat sayısına sahip olmak gerekir.240 AKTS' yi tamamlayan öğrenci mezun olacaktır.Bölüm/Program Başkanı
Prof.Dr. Ayşen AKYÜZEğitim Öğretim Metotları
Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:
Eğitim - Öğretim Yöntemleri * | Başlıca öğrenme faaliyetleri | Kullanılan Araçlar |
---|---|---|
Anlatım | Dinleme ve anlamlandırma | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Seminer | Değişik konularda sunumlar hazırlayarak bir konuyu bir başkasına aktarabilmesi ve toplum önünde konuşmayı öğrenebilmesi | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Örnek Olay | Vaka takdimini yorumlayabilme | |
Deney / Laboratuvar | Uygulamalarının yapılması, görsel olarak öğrenmeyi desteklemesi ve el becerilerinin gelişmesi | Laboratuvar, uygulama alanları |
Bireysel Çalışma | Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi | Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları |
Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Proje Temelli Öğrenme | Konunun tarif edilmesi, kullanılacak yöntemlerin belirlenmesi ve sonucun yorumlanması | veri tabanları, kitaplar |
Yansıtıcı Düşünce | ||
Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Kavram Haritası | ||
Soru - Cevap | Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi | |
Bakım Planı | ||
Video | ||
probleme dayalı öğrenme | veri tabanları, kitaplar | |
Tartışma | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Alıştırma ve Uygulama | Araştırma ve yaşam boyu öğrenilmesi, yazılması, okunması, eleştirel düşünülmesi ve uygulanması | Laboratuvar, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Gösteri | Teknik gezi, ziyaretler sayesinde derslerde öğrenilen konu/ tekniklerin ziyaret edilen tesislerde gösterilmesi | |
Gösterip Yapma | Görerek öğrenmenin desteklemesi | Video, film, veri tabanları |
Grup Çalışması | Projeler, ödevler ve deneylerin gerçekleştirilmesi, öğrencilerin birbirlerinden de öğrenmesi, takım içinde çalışma becerilerinin kazanılması | Standart derslik teknolojileri, kütüphane çalışma alanları |
Benzetim | ||
Yazılı sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama | |
Sözlü Sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Ödev | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Proje / Tasarım | Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Kısa Sınav | Öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama | |
Performans Görevi | Proje temelli sunum teknikleri | Sunum, akıllı tahta, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
Ders | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
AKADEMİK İNGİLİZCE I | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 4 | 3 | 0 | 0 | 0 |
AKADEMİK İNGİLİZCE II | 0 | 2 | 1 | 1 | 0 | 2 | 0 | 5 | 5 | 4 | 3 | 0 | 2 | 2 |
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | 2 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | 4 |
CHATBOT SENARYO TASARIMI | 4 | 0 | 4 | 2 | 2 | 4 | 0 | 5 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 4 |
DİJİTAL İÇERİK YÖNETİMİ | 0 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 |
DİJİTAL REKLAMCILIK | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 |
DİKSİYON | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
FOTOĞRAF VE GÖRSEL İLETİŞİM | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
GAZETECİLİK ATÖLYESİ | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 2 | 4 | 3 | 2 | 0 | 5 | 3 | 4 |
GİRİŞİMCİLİK | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
GÖSTERGEBİLİM | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 4 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 4 |
GRAFİK ANİMASYON | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 0 | 5 | 0 | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 |
HALKLA İLİŞKİLER ATÖLYESİ | 0 | 4 | 0 | 5 | 4 | 5 | 0 | 4 | 0 | 5 | 5 | 0 | 5 | 0 |
HALKLA İLİŞKİLER MODEL VE STRATEJİLERİ | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK PROJESİ | 2 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
HALKLA İLİŞKİLER YAZARLIĞI | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 2 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 |
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ | 5 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 2 | 1 |
HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARI | 1 | 2 | 2 | 2 | 0 | 1 | 2 | 1 | 0 | 3 | 4 | 5 | 2 | 3 |
İKNA STRATEJİLERİ | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
İLETİŞİM BECERİLERİ VE SUNUM TEKNİKLERİ | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 |
İLETİŞİM BİLİMİNE GİRİŞ | 2 | 1 | 1 | 3 | 4 | 1 | 2 | 5 | 2 | 4 | 5 | 2 | 1 | 4 |
İLETİŞİM HUKUKU | 1 | 2 | 2 | 2 | 0 | 1 | 2 | 1 | 0 | 3 | 4 | 5 | 2 | 3 |
İLETİŞİM KURAMLARI | 3 | 2 | 3 | 0 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 2 |
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
KAMU DİPLOMASİSİ VE LOBİCİLİK | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
KURGU | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 |
KURGU UYGULAMALARI I | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 |
KURGU UYGULAMALARI II | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 |
KURUMSAL KİMLİK | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 | 4 | 0 | 5 | 0 |
KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 2 | 4 | 2 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 |
MEDYA PLANLAMA | 2 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 1 | 3 |
MEDYA VE SİYASET | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 |
MESLEKİ UYGULAMA | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
MÜŞTERİ DENEYİMİ YÖNETİMİ | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
OYUNLAŞTIRMAYA GİRİŞ | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 0 | 5 | 0 | 5 | 0 | 0 | 3 | 0 |
PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE ÖRNEK OLAYLAR | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 |
PAZARLAMA İLKELERİ | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
REKLAM ATÖLYESİ | 2 | 5 | 2 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 2 |
REKLAM DİLİ VE SÖYLEM | 0 | 0 | 4 | 4 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
REKLAM FİLMİ YAPIM VE YÖNETİMİ | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 5 | 5 |
REKLAM MODEL VE STRATEJİLERİ | 0 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 0 | 3 | 3 | 2 | 1 | 5 | 5 | 3 |
REKLAM TASARIMI | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 |
REKLAM YAZARLIĞI | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 |
REKLAMCILIĞA GİRİŞ | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 5 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 |
SAĞLIK İLETİŞİMİ | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 |
SAĞLIK TURİZM PAZARLAMASI | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 |
SİNEMA SANATI | 1 | 1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 |
SİYASAL İLETİŞİM | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
SİYASET BİLİMİNE GİRİŞ | 0 | 1 | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 | 3 | 4 | 0 | 0 | 2 | 3 | 0 |
SOSYAL MEDYA VE DİJİTAL KAMPANYALAR | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 4 |
SOSYOLOJİYE GİRİŞ | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 |
STRATEJİK HALKLA İLİŞKİLER | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 2 |
TİPOGRAFİ VE TASARIM | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 |
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 |
YARATICI REKLAMCILIK | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 |
YENİ MEDYADA HİR UYGULAMALARI | 4 | 0 | 0 | 4 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 | 5 | 0 |
İlişkili Ders Sayısı / 58/83 | 145 | 160 | 179 | 179 | 178 | 189 | 150 | 203 | 159 | 180 | 173 | 164 | 197 | 168 |
Öğrencilere Uygulanan Anketler
Öğretim elemanı değerlendirme anketi | Kesinlikle katılmıyorum | Katılmıyorum | Kısmen katılıyorum | Katılıyorum | Kesinlikle katılıyorum | Fikrim yok |
---|---|---|---|---|---|---|
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar. | ||||||
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur. | ||||||
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur. | ||||||
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır. | ||||||
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir. | ||||||
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir. | ||||||
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir. | ||||||
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır. | ||||||
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır. | ||||||
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır. | ||||||
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır. | ||||||
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir. | ||||||
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder. | ||||||
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur. | ||||||
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur. | ||||||
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır. | ||||||
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir. | ||||||
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir. | ||||||
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz |