Ana içeriğe atla

Program Bilgileri

Amaç

İstanbul Medipol Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Lisans Programı; halkla ilişkiler ve reklamcılık sektöründe görev alabilecek donanımlara sahip, iş yaşamında etkili iletişim becerilerini kullanabilen, alanındaki gelişmeleri takip eden, yeni iletişim teknolojilerine hakim ve sosyal sorumluluk sahibi mezunlar yetiştirmeyi hedefler.

Kazanılan Derece

Lisans

Kayıt ve Kabul Koşulları

Bu programa kabul edilebilmek için lise veya muadili bir eğitimi tamamlayarak diploma almış olmak ve Yüksek Öğretim Kurumları Sınavında (YKS) yeterli puan almış olmak gerekmektedir. Programa sözel puan türüne ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre öğrenci kabul edilir. Yabancı Uyruklu Öğrenciler Senato tarafından belirlenen başarı kriterleri çerçevesinde kabul edilir.

Mezuniyet Koşulları

Programda öngörülen tüm zorunlu/seçmeli teorik ve uygulamalı dersleri başarı ile tamamlayan ve toplam en az 240 AKTS dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler lisans diploması almaya hak kazanır. Mezuniyet başarı derecesi genel ağırlıklı puan ortalaması ile belirlenir.

Önceki Öğrenimin Tanınması

Öğrenciler, daha önce kayıt oldukları yükseköğretim kurumlarından veya denkliği kabul edilmiş bir kuruluştan almış ve başarmış oldukları derslerden muaf olmak için başvuruda bulunabilirler. Muafiyet istekleri, gerekli hallerde, ilgili dersi veren öğretim elemanının görüşü alınarak, yönetim kurulunca karara bağlanır.

Ders Planı- AKTS Kredileri

* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.

** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.

*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.

Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.

1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
KoduDersDilT+UUKAKTSİndir
PR1138250İLETİŞİM BİLİMİNE GİRİŞİngilizce3-6
PR1138260SİYASET BİLİMİNE GİRİŞİngilizce3-5
PR1138270HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARI İngilizce3-5
PR1138280HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞİngilizce3-6
PR1190130AKADEMİK İNGİLİZCE Iİngilizce4-4
ATA1110300ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ Iİngilizce2-2
TDL1110400TÜRK DİLİ ITürkçe2-2
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
KoduDersDilT+UUKAKTSİndir
PR1238290SOSYOLOJİYE GİRİŞİngilizce3-5
PR1238310İLETİŞİM HUKUKUİngilizce3-5
PR1238330REKLAMCILIĞA GİRİŞİngilizce3-6
PR1250650İLETİŞİM BECERİLERİ VE SUNUM TEKNİKLERİİngilizce1+2-6
PR1290140AKADEMİK İNGİLİZCE IIİngilizce4-4
ATA1210500ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ IIİngilizce2-2
TDL1210600TÜRK DİLİ IITürkçe2-2

Program Yeterliliği

Kuramsal, Olgusal

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.


İstihdam Olanakları

Mezunlar hem özel hem de kamu sektöründe geniş bir iş ortamında çalışma imkânı bulacaklardır. Mezunlar, ulusal / uluslararası reklam ajansları, halkla ilişkiler şirketleri, dijital iletişim şirketleri, medya örgütleri, etkinlik yönetimi şirketleri, medya planlama ve satın alma şirketleri, kar amacı gütmeyen kuruluşlar, siyasi partilerde çalışabilirler. Ayrıca ulusal ve uluslararası şirketlerde stratejik iletişim uzmanı, kurumsal iletişim uzmanı veya halkla ilişkiler uzmanı olarak çalışabilirler. Mezunlar ayrıca sıfırdan başlarak kendi ajansını kurma fırsatına da sahip olabilirler. Bununla birlikte, yüksek lisans ve doktora derecelerine devam edebilir, akademisyen olarak üniversitelerde görev alabilirler.

Üst Dereceye Geçiş

Kuralları YÖK ve ilgili yüksek öğretim kurumu tarafından belirlenen yüksek lisans ve doktora programları ile sanatta yeterlik programlarına başvurabilir.

Eğitim Türü

Örgün Eğitim

Ölçme ve Değerlendirme

Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar ve ara sınav yerine geçen ödevler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ve benzeri çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Tüm dersler için geçerli olmak üzere, genel sınavdan en az 50 puan alamayan öğrenci o dersten başarısız sayılır. Dersten başarılı olmak için dönem sonunda en az 60 puan veya 2,27 başarı kat sayısına sahip olmak gerekir.240 AKTS' yi tamamlayan öğrenci mezun olacaktır.

Bölüm/Program Başkanı

Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ

Eğitim Öğretim Metotları

Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:

Eğitim - Öğretim Yöntemleri *

Başlıca öğrenme faaliyetleri

Kullanılan Araçlar

Anlatım

Dinleme ve anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Seminer

Değişik konularda sunumlar hazırlayarak bir konuyu bir başkasına aktarabilmesi ve toplum önünde konuşmayı öğrenebilmesi

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Örnek Olay

Vaka takdimini yorumlayabilme

Deney / Laboratuvar

Uygulamalarının yapılması, görsel olarak öğrenmeyi desteklemesi ve el becerilerinin gelişmesi

Laboratuvar, uygulama alanları

Bireysel Çalışma

Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi

Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

Proje Temelli Öğrenme

Konunun tarif edilmesi, kullanılacak yöntemlerin belirlenmesi ve sonucun yorumlanması

veri tabanları, kitaplar

Yansıtıcı Düşünce

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

Kavram Haritası

Soru - Cevap

Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi

Bakım Planı

Video

probleme dayalı öğrenme

veri tabanları, kitaplar

Tartışma

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Alıştırma ve Uygulama

Araştırma ve yaşam boyu öğrenilmesi, yazılması, okunması, eleştirel düşünülmesi ve uygulanması

Laboratuvar, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösteri

Teknik gezi, ziyaretler sayesinde derslerde öğrenilen konu/ tekniklerin ziyaret edilen tesislerde gösterilmesi

Gösterip Yapma

Görerek öğrenmenin desteklemesi

Video, film, veri tabanları

Grup Çalışması

Projeler, ödevler ve deneylerin gerçekleştirilmesi, öğrencilerin birbirlerinden de öğrenmesi, takım içinde çalışma becerilerinin kazanılması

Standart derslik teknolojileri, kütüphane çalışma alanları

Benzetim

Yazılı sınav

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama

Sözlü Sınav

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

Ödev

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar

Proje / Tasarım

Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar

Kısa Sınav

Öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama

Performans Görevi

Proje temelli sunum teknikleri

Sunum, akıllı tahta, projektör, bilgisayar, tepegöz

Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri

Ders1234567891011121314
AKADEMİK İNGİLİZCE I00000005543000
AKADEMİK İNGİLİZCE II02110205543022
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ23435334325554
CHATBOT SENARYO TASARIMI40422405050004
DİJİTAL İÇERİK YÖNETİMİ 04454505000004
DİJİTAL REKLAMCILIK22334234234354
DİKSİYON00000000400000
FOTOĞRAF VE GÖRSEL İLETİŞİM 33333333333333
GAZETECİLİK ATÖLYESİ23434224320534
GİRİŞİMCİLİK55555555555555
GÖSTERGEBİLİM 00000141000044
GRAFİK ANİMASYON55454505050050
HALKLA İLİŞKİLER ATÖLYESİ04054504055050
HALKLA İLİŞKİLER MODEL VE STRATEJİLERİ23342445000000
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI22323234345554
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK PROJESİ23355445235555
HALKLA İLİŞKİLER YAZARLIĞI23233244235544
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ53212213543521
HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARI 12220121034523
İKNA STRATEJİLERİ 44444444444444
İLETİŞİM BECERİLERİ VE SUNUM TEKNİKLERİ33333333322231
İLETİŞİM BİLİMİNE GİRİŞ21134125245214
İLETİŞİM HUKUKU12220121034523
İLETİŞİM KURAMLARI32304323343542
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ00200101000000
İŞLETMEYE GİRİŞ55555555555555
İTİBAR YÖNETİMİ44444444444444
KAMU DİPLOMASİSİ VE LOBİCİLİK55555555555555
KURGU 34453443544355
KURGU UYGULAMALARI I34453443544355
KURGU UYGULAMALARI II34453443544355
KURUMSAL KİMLİK54445500054050
KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM00002024203000
MEDYA PLANLAMA23422224234413
MEDYA VE SİYASET44444334434455
MESLEKİ UYGULAMA55555555555555
MÜŞTERİ DENEYİMİ YÖNETİMİ55555555555555
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ 44545544344555
OYUNLAŞTIRMAYA GİRİŞ44333405050030
PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE ÖRNEK OLAYLAR 44545455554534
PAZARLAMA İLKELERİ55555555555555
REKLAM ATÖLYESİ25233534445332
REKLAM DİLİ VE SÖYLEM00440500000000
REKLAM FİLMİ YAPIM VE YÖNETİMİ22334443223255
REKLAM MODEL VE STRATEJİLERİ04353403321553
REKLAM TASARIMI55535405000050
REKLAM YAZARLIĞI23323255545334
REKLAMCILIĞA GİRİŞ53222223543222
SAĞLIK İLETİŞİMİ23322234343454
SAĞLIK TURİZM PAZARLAMASI53434344332344
SENARYO YAZIM TEKNİKLERİ 43535555555554
SİNEMA SANATI 11455445534545
SİYASAL İLETİŞİM33444444444444
SİYASET BİLİMİNE GİRİŞ01300033400230
SOSYAL MEDYA VE DİJİTAL KAMPANYALAR00555500000054
SOSYOLOJİYE GİRİŞ11100320000500
STRATEJİK HALKLA İLİŞKİLER43342445343442
TİPOGRAFİ VE TASARIM34423344543455
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI 23344542434442
YARATICI REKLAMCILIK22444555455355
YENİ MEDYADA HİR UYGULAMALARI 40045500055050
İlişkili Ders Sayısı / 61/77158172193191192203164217173194187186211181

Öğrencilere Uygulanan Anketler

Öğretim elemanı değerlendirme anketiKesinlikle katılmıyorumKatılmıyorumKısmen katılıyorumKatılıyorumKesinlikle katılıyorumFikrim yok
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar.
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur.
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur.
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır.
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir.
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir.
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir.
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır.
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır.
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır.
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır.
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir.
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder.
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur.
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur.
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır.
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir.
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir.
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz

Sayısal Veriler

Yıllara Göre Öğrenci Sayıları

Öğrenci Başarı Durumu

Mezun Başarı Durumu