Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLETİŞİM VE ETİKPR3214899Bahar Dönemi3+035
Ders Programı

Salı 09:00-09:45

Salı 10:00-10:45

Salı 11:00-11:45

Cumartesi 09:00-09:45

Cumartesi 10:00-10:45

Cumartesi 11:00-11:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, medya çalışmaları ile etik teori arasındaki kesişimi incelemekte, hem analitik hem de kıtasal geleneklerden faydalanmaktadır. Öğrenciler, medya üretimi, dağıtımı ve tüketiminin etik boyutlarını incelemek için temel felsefi metinlerle uğraşacaklar. Çeşitli etik açılardan çağdaş medya sorunlarını eleştirel olarak analiz ederek, toplum ve kültür için olan etkilerini değerlendirecekler.
Dersin İçeriğiBu ders; Etik Nedir?,Faydacılık,Kantçı Etik,Erdem Etiği,Meta-etik,Hakikat ve Olguların Aktarılması,İfade Özgürlüğü,Ara Sınav,Gizlilik, Gözetim ve Bilgi,Temsil ve Stereotipler,Medya Sahipliği ve Etik Tüketim,İnternet,İnternet ve Altkültürler,Ne yapmalı?,Genel sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Felsefe tarihinde etik düşüncesini inceler ve bunları güncel medya sorunlarına uyarlar.10, 3, 4, 9E, L
Ahlaki düşünceyi her yönden inceleyip araştırma yapar. Etik ikilemleri analiz eder.10, 9A, C, E
Öğrenciler, haberler, reklamlar ve eğlence sektörü dahil olmak üzere medya içeriğinin etik boyutlarını değerlendirme yeteneği kazanır.10, 13, 8C, G
Medya etiği ile ilgili yasal ve düzenleyici çerçeveleri kapsamlı bir şekilde araştırır ve buna uygun çalışmalar yapar. 10, 13, 9C, E
Medya üretimi ve tüketiminde yüksek etik standartları anlar ve teşvik eder.10, 13, 9C, G, L
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav, L: Grup değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Etik Nedir?
2Faydacılık
3Kantçı Etik
4Erdem Etiği
5Meta-etik
6Hakikat ve Olguların Aktarılması
7İfade Özgürlüğü
8Ara Sınav
9Gizlilik, Gözetim ve Bilgi
10Temsil ve Stereotipler
11Medya Sahipliği ve Etik Tüketim
12İnternet
13İnternet ve Altkültürler
14Ne yapmalı?
15Genel sınav
Kaynak
Aristotle, M., & Ostwald, M. (1911). Nicomachean Ethics. New York, NY: Hackett Publishing Company. Edited by C. C. W. Taylor. Baron, M. W., Pettit, P., & Slote, M. (1997). Three Methods of Ethics: A Debate. Malden, MA: Wiley-Blackwell. Edited by P. Pettit & M. Slote. Beauchamp, T. L. (Ed.). (1998). David Hume: An Enquiry Concerning the Principles of Morals: A Critical Edition. Oxford: Clarendon Press. Bentham, J. (1780). An Introduction to the Principles of Morals and Legislation. New York, NY: Dover Publications. Edited by J. H. Burns & H. L. A. Hart. Copp, D. (Ed.). (2006). The Oxford Handbook of Ethical Theory. New York, NY: Oxford University Press. Crisp, R., & Slote, M. (Eds.). (1997). Virtue Ethics. Oxford: Oxford University Press. Driver, J. (2006). Ethics: The Fundamentals. Malden, MA: Wiley-Blackwell. Hobbes, T. (2006). Leviathan. In A. Martinich, F. Allhoff, & A. Vaidya (Eds.), Early Modern Philosophy: Essential Readings with Commentary. Blackwell. Hooker, B. (2000). Ideal Code, Real World: A Rule-Consequentialist Theory of Morality. New York, NY: Oxford University Press. Kagan, S. (1989). The Limits of Morality. New York, NY: Oxford University Press. Kamm, F. (2007). Intricate Ethics: Rights, Responsibilities, and Permissible Harm. New York, NY: Oxford University Press. Kant, I. (1785). Groundwork for the Metaphysics of Morals. New York, NY: Oxford University Press. Edited by T. E. Hill & A. Zweig. Korsgaard, C. M. (1996). Creating the Kingdom of Ends. New York, NY, USA: Cambridge University Press. Mill, J. S. (1987). Utilitarianism and Other Essays. New York, NY, USA: Penguin Books. Edited by J. Bentham & A. Ryan. O'Neill, O. (1989). Constructions of Reason: Explorations of Kant's Practical Philosophy. New York, NY: Cambridge University Press. Parfit, D. (2011). On What Matters: Two-Volume Set. New York, NY: Oxford University Press. Plato, P., & Shorey, P. (2000). The Republic. ePenguin. Edited by C. Johnson, H. D. Lewis & B. Jowett. Portmore, D. W. (2011). Commonsense Consequentialism: Wherein Morality Meets Rationality. New York, USA: Oxford University Press USA. Rawls, J. (n.d.). A Theory of Justice. Scanlon, T. (1998). What We Owe to Each Other. Cambridge, MA: Belknap Press of Harvard University Press. Scheffler, S. (1982). The Rejection of Consequentialism: A Philosophical Investigation of the Considerations Underlying Rival Moral Conceptions. New York, NY: Oxford University Press. Shafer-Landau, R. (Ed.). (2007). Ethical Theory: An Anthology. Malden, MA: Wiley-Blackwell. Timmons, M. (2001). Moral Theory: An Introduction. Lanham, MD: Rowman & Littlefield Publishers.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLETİŞİM VE ETİKPR3214899Bahar Dönemi3+035
Ders Programı

Salı 09:00-09:45

Salı 10:00-10:45

Salı 11:00-11:45

Cumartesi 09:00-09:45

Cumartesi 10:00-10:45

Cumartesi 11:00-11:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, medya çalışmaları ile etik teori arasındaki kesişimi incelemekte, hem analitik hem de kıtasal geleneklerden faydalanmaktadır. Öğrenciler, medya üretimi, dağıtımı ve tüketiminin etik boyutlarını incelemek için temel felsefi metinlerle uğraşacaklar. Çeşitli etik açılardan çağdaş medya sorunlarını eleştirel olarak analiz ederek, toplum ve kültür için olan etkilerini değerlendirecekler.
Dersin İçeriğiBu ders; Etik Nedir?,Faydacılık,Kantçı Etik,Erdem Etiği,Meta-etik,Hakikat ve Olguların Aktarılması,İfade Özgürlüğü,Ara Sınav,Gizlilik, Gözetim ve Bilgi,Temsil ve Stereotipler,Medya Sahipliği ve Etik Tüketim,İnternet,İnternet ve Altkültürler,Ne yapmalı?,Genel sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Felsefe tarihinde etik düşüncesini inceler ve bunları güncel medya sorunlarına uyarlar.10, 3, 4, 9E, L
Ahlaki düşünceyi her yönden inceleyip araştırma yapar. Etik ikilemleri analiz eder.10, 9A, C, E
Öğrenciler, haberler, reklamlar ve eğlence sektörü dahil olmak üzere medya içeriğinin etik boyutlarını değerlendirme yeteneği kazanır.10, 13, 8C, G
Medya etiği ile ilgili yasal ve düzenleyici çerçeveleri kapsamlı bir şekilde araştırır ve buna uygun çalışmalar yapar. 10, 13, 9C, E
Medya üretimi ve tüketiminde yüksek etik standartları anlar ve teşvik eder.10, 13, 9C, G, L
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav, L: Grup değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Etik Nedir?
2Faydacılık
3Kantçı Etik
4Erdem Etiği
5Meta-etik
6Hakikat ve Olguların Aktarılması
7İfade Özgürlüğü
8Ara Sınav
9Gizlilik, Gözetim ve Bilgi
10Temsil ve Stereotipler
11Medya Sahipliği ve Etik Tüketim
12İnternet
13İnternet ve Altkültürler
14Ne yapmalı?
15Genel sınav
Kaynak
Aristotle, M., & Ostwald, M. (1911). Nicomachean Ethics. New York, NY: Hackett Publishing Company. Edited by C. C. W. Taylor. Baron, M. W., Pettit, P., & Slote, M. (1997). Three Methods of Ethics: A Debate. Malden, MA: Wiley-Blackwell. Edited by P. Pettit & M. Slote. Beauchamp, T. L. (Ed.). (1998). David Hume: An Enquiry Concerning the Principles of Morals: A Critical Edition. Oxford: Clarendon Press. Bentham, J. (1780). An Introduction to the Principles of Morals and Legislation. New York, NY: Dover Publications. Edited by J. H. Burns & H. L. A. Hart. Copp, D. (Ed.). (2006). The Oxford Handbook of Ethical Theory. New York, NY: Oxford University Press. Crisp, R., & Slote, M. (Eds.). (1997). Virtue Ethics. Oxford: Oxford University Press. Driver, J. (2006). Ethics: The Fundamentals. Malden, MA: Wiley-Blackwell. Hobbes, T. (2006). Leviathan. In A. Martinich, F. Allhoff, & A. Vaidya (Eds.), Early Modern Philosophy: Essential Readings with Commentary. Blackwell. Hooker, B. (2000). Ideal Code, Real World: A Rule-Consequentialist Theory of Morality. New York, NY: Oxford University Press. Kagan, S. (1989). The Limits of Morality. New York, NY: Oxford University Press. Kamm, F. (2007). Intricate Ethics: Rights, Responsibilities, and Permissible Harm. New York, NY: Oxford University Press. Kant, I. (1785). Groundwork for the Metaphysics of Morals. New York, NY: Oxford University Press. Edited by T. E. Hill & A. Zweig. Korsgaard, C. M. (1996). Creating the Kingdom of Ends. New York, NY, USA: Cambridge University Press. Mill, J. S. (1987). Utilitarianism and Other Essays. New York, NY, USA: Penguin Books. Edited by J. Bentham & A. Ryan. O'Neill, O. (1989). Constructions of Reason: Explorations of Kant's Practical Philosophy. New York, NY: Cambridge University Press. Parfit, D. (2011). On What Matters: Two-Volume Set. New York, NY: Oxford University Press. Plato, P., & Shorey, P. (2000). The Republic. ePenguin. Edited by C. Johnson, H. D. Lewis & B. Jowett. Portmore, D. W. (2011). Commonsense Consequentialism: Wherein Morality Meets Rationality. New York, USA: Oxford University Press USA. Rawls, J. (n.d.). A Theory of Justice. Scanlon, T. (1998). What We Owe to Each Other. Cambridge, MA: Belknap Press of Harvard University Press. Scheffler, S. (1982). The Rejection of Consequentialism: A Philosophical Investigation of the Considerations Underlying Rival Moral Conceptions. New York, NY: Oxford University Press. Shafer-Landau, R. (Ed.). (2007). Ethical Theory: An Anthology. Malden, MA: Wiley-Blackwell. Timmons, M. (2001). Moral Theory: An Introduction. Lanham, MD: Rowman & Littlefield Publishers.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59Son Güncelleme Tarihi: 07/12/2023 - 13:57