Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AKADEMİK İNGİLİZCE IIIPR2114894Güz Dönemi2+023
Ders Programı

Çarşamba 13:30-14:15

Çarşamba 14:30-15:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Lorraıne KLEIN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı dersi seçen öğrencilerin bölüm alanları ile ilgili yabancı dilde yazılmış bilgileri, eleştirileri okuyup anlamaları olanağını sağlayacak kavramları, terimleri doğru okunuşları ile birlikte kazandırmaktır. Bununla birlikte konuları anlama ve kendilerini mesleki olarak ifade edebilmeleri için gerekli yabancı dil alt yapısını oluşturmaktır. Anlama konuşma ve yazma becerilerini geliştirmek çerçevesinde alana ilişkin kavramları ve terimleri kullanabilmelerine olanak sağlamaktır. Bu bağlamda öğrenciden alanlarına yönelik tarihsel politik bilimsel popüler kimliklerle hayali röportajlar yapması yazılar okuması ve düşüncelerini ifade edebilmesi istenir. Alanına ilişkin konuşmaları anlaması yanıtlaması ve gündemdeki konulara ilişkin çeviriler yapması istenir. Sinema filmi alt yazılarını görsel ve işitsel olarak doğru anlayabilmesinin ipuçları kazandırılır. Gazete dilinin İngilizce cümle kurulumu ve başlık yapısı, alan ile ilgili terminoloji görsel işitsel metinler aracılığı ile sağlanır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,Tanıtım
Seviye değerlendirmesi
Sınıf tartışması: Öğrencilerin dersten beklentileri ve İngilizce dil öğrenme hedefleri.,Will Smith'in tokadı Video +Makale + kelime egzersizi + özet,Edward Bernays video + makale + özet + kelime egzersizi,Akademik makalelere giriş
Araştırma fikirleri için beyin fırtınası yapmak ve bir konuyu daraltmak.
taslak nasıl yapılır + Akademik makaleler için kaynaklarınızı nerede buluyorsunuz?
Birincil kaynaklar / ikincil kaynaklar,Kritik okuma : s. 216 (Gelişmiş okuma gücü) + p220
Gerçekler ve görüşler nasıl ayırt edilir
Gerçekleri çıkarımlardan ayırmak s. 88 (Gelişmiş okuma gücü) s.91
Harika bir sunum nasıl yapılır? (uygulamar ve ipuçları)
görsel analizi 1
,Görsel analizi 2

,Sunum,Sunum ,Başka sözcüklerle ifade etme - İntihal
Referanslar ve alıntılar - Alıntı stilleri
Yakın okuma = yazarın fikrini anlamak - yazarın tonu

,Farklı makale türlerini belirleme (bilgilendirici, eğlenceli, görüş, eğitici, uzun makaleler, kitap incelemesi, klinik vaka, yaşam tarzı, haberler, köşe yazıları, röportaj tarzı, araştırmacı, uzun metrajlı makaleler, denemeler, nasıl yapılır, sponsorlu makaleler, inceleme (özellikli, sponsorlu)
,Kelime Dağarcığı Değişimi—Fiiller (AWS s. 18)
Dergi nasıl seçilir (Araştırma makalesi yazmak için İngilizce) s. 5

,Tez cümlesi nedir?
Araştırma sorusu
Giriş - Sonuç
,Anket nasıl yazılır?
How to write a survey? Nasıl Tartışmalı

,Röportaj teknikleri ve en sık sorulan sorular
Kendi röportajınızı yazın; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci;16, 9A, D, E
Halkla ilişkilerin temel terminolojisini kullanabilecektir.16A, D, E, F
1.1.Ögrenci sozlü ve yazılı olarak kendi alanın kısaca anlatir16A, D, E, G, H
1.2. Alanında basit ingilizce diyalogları yorumlar16A, D, E, F
1.3. Alanı ile ilgili ögrenmiş olduğu yeni yapı ve kelimeleri günlük hayatında da kullanır.16A, D, E, F, H
2.Dili kullanarak kendi alanındaki araştırmalan degerlendirebilecektir.16A, D, E, F, H
2.1. Alanıyla ilgili literatür taramasını listeler16A, D, E, F
2.2. Alanıyla ilgili yazılmış makaleleri yorumlar.16A, D, E, G
2.3. Alanıyla ilgili makaleleri sorgulamada kullanır.16A, D, E, F
3.Dili,alanı ile ilgili akademik hayatında yazma becerileri çerçevesinde kullanabilecektir.16A, D, E, F
3.1. Alanıyla ilgili kendi araştırmalarının ürünü olan makalelerini ingilizce olarak aktanr.16A, D, E, F
3.2.İngilizce'yi alanindaki uluslararası konferans ve seminerlerde kullanır.16A, D, E, F, H
3.3. İngilizce'yi alanıyla ilgili çevirilerde kullanır. 16A, D, E, H
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0GirişProgramın sayfasında verilen okuma listesi kontrol edilir
1Tanıtım
Seviye değerlendirmesi
Sınıf tartışması: Öğrencilerin dersten beklentileri ve İngilizce dil öğrenme hedefleri.
Academic writing course : study skills in English / R. R. Jordan
2Will Smith'in tokadı Video +Makale + kelime egzersizi + özetAcademic writing course : study skills in English / R. R. Jordan
3Edward Bernays video + makale + özet + kelime egzersiziAcademic writing course : study skills in English / R. R. Jordan
4Akademik makalelere giriş
Araştırma fikirleri için beyin fırtınası yapmak ve bir konuyu daraltmak.
taslak nasıl yapılır + Akademik makaleler için kaynaklarınızı nerede buluyorsunuz?
Birincil kaynaklar / ikincil kaynaklar
Effective Academic Writing/Alice Savage
5Kritik okuma : s. 216 (Gelişmiş okuma gücü) + p220
Gerçekler ve görüşler nasıl ayırt edilir
Gerçekleri çıkarımlardan ayırmak s. 88 (Gelişmiş okuma gücü) s.91
Harika bir sunum nasıl yapılır? (uygulamar ve ipuçları)
görsel analizi 1
Okuma ve Sunum
6Görsel analizi 2

7SunumSeçtiğiniz bir makaleyi sınıfa getirin
8Sunum Seçtiğiniz bir makaleyi sınıfa getirin
9Başka sözcüklerle ifade etme - İntihal
Referanslar ve alıntılar - Alıntı stilleri
Yakın okuma = yazarın fikrini anlamak - yazarın tonu

Academic writing course : study skills in English / R. R. Jordan
10Farklı makale türlerini belirleme (bilgilendirici, eğlenceli, görüş, eğitici, uzun makaleler, kitap incelemesi, klinik vaka, yaşam tarzı, haberler, köşe yazıları, röportaj tarzı, araştırmacı, uzun metrajlı makaleler, denemeler, nasıl yapılır, sponsorlu makaleler, inceleme (özellikli, sponsorlu)
Seçtiğiniz bir makaleyi sınıfa getirin
11Kelime Dağarcığı Değişimi—Fiiller (AWS s. 18)
Dergi nasıl seçilir (Araştırma makalesi yazmak için İngilizce) s. 5

Academic skills : reading, writing, and study skills / Harrison, Richard, 2011
12Tez cümlesi nedir?
Araştırma sorusu
Giriş - Sonuç
Smoothing your way for academic writing, Erkaya;Erkaya, Odiléa Rocha, 2014
13Anket nasıl yazılır?
How to write a survey? Nasıl Tartışmalı

Tartışma
14Röportaj teknikleri ve en sık sorulan sorular
Kendi röportajınızı yazın
Bu interview final sınavına bonus olarak sayılacaktır. This interview will count as a bonus for the final exam. https://www.youtube.com/watch?v=pd8r_KM0BbA
Kaynak
Effective academic writing / Alice Savage; Reason to write : strategies for success in academic writing : low intermediate / Judy L. Miller; Academic writing course : study skills in English / R. R. Jordan Open forum : academic listening and speaking / Blackwell, Angela 2006 Open forum : academic listening and speaking / Janie Duncan 2007 Great writing / Keith S. Folse; 2010 Writing to communicate / Cynthia A. Boardman Cynthia A.,2008 Mission IELTS : student's book / Bob Obee; yazar: Mary Spratt Obee, Bob, 2010 Smoothing your way for academic writing, Erkaya;Erkaya, Odiléa Rocha, 2014 Academic skills : reading, writing, and study skills / Harrison, Richard, 2011
Sunumlar ve British Council İş İngilizcesi dinlemeler.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)84
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(84/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AKADEMİK İNGİLİZCE IIIPR2114894Güz Dönemi2+023
Ders Programı

Çarşamba 13:30-14:15

Çarşamba 14:30-15:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Lorraıne KLEIN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı dersi seçen öğrencilerin bölüm alanları ile ilgili yabancı dilde yazılmış bilgileri, eleştirileri okuyup anlamaları olanağını sağlayacak kavramları, terimleri doğru okunuşları ile birlikte kazandırmaktır. Bununla birlikte konuları anlama ve kendilerini mesleki olarak ifade edebilmeleri için gerekli yabancı dil alt yapısını oluşturmaktır. Anlama konuşma ve yazma becerilerini geliştirmek çerçevesinde alana ilişkin kavramları ve terimleri kullanabilmelerine olanak sağlamaktır. Bu bağlamda öğrenciden alanlarına yönelik tarihsel politik bilimsel popüler kimliklerle hayali röportajlar yapması yazılar okuması ve düşüncelerini ifade edebilmesi istenir. Alanına ilişkin konuşmaları anlaması yanıtlaması ve gündemdeki konulara ilişkin çeviriler yapması istenir. Sinema filmi alt yazılarını görsel ve işitsel olarak doğru anlayabilmesinin ipuçları kazandırılır. Gazete dilinin İngilizce cümle kurulumu ve başlık yapısı, alan ile ilgili terminoloji görsel işitsel metinler aracılığı ile sağlanır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,Tanıtım
Seviye değerlendirmesi
Sınıf tartışması: Öğrencilerin dersten beklentileri ve İngilizce dil öğrenme hedefleri.,Will Smith'in tokadı Video +Makale + kelime egzersizi + özet,Edward Bernays video + makale + özet + kelime egzersizi,Akademik makalelere giriş
Araştırma fikirleri için beyin fırtınası yapmak ve bir konuyu daraltmak.
taslak nasıl yapılır + Akademik makaleler için kaynaklarınızı nerede buluyorsunuz?
Birincil kaynaklar / ikincil kaynaklar,Kritik okuma : s. 216 (Gelişmiş okuma gücü) + p220
Gerçekler ve görüşler nasıl ayırt edilir
Gerçekleri çıkarımlardan ayırmak s. 88 (Gelişmiş okuma gücü) s.91
Harika bir sunum nasıl yapılır? (uygulamar ve ipuçları)
görsel analizi 1
,Görsel analizi 2

,Sunum,Sunum ,Başka sözcüklerle ifade etme - İntihal
Referanslar ve alıntılar - Alıntı stilleri
Yakın okuma = yazarın fikrini anlamak - yazarın tonu

,Farklı makale türlerini belirleme (bilgilendirici, eğlenceli, görüş, eğitici, uzun makaleler, kitap incelemesi, klinik vaka, yaşam tarzı, haberler, köşe yazıları, röportaj tarzı, araştırmacı, uzun metrajlı makaleler, denemeler, nasıl yapılır, sponsorlu makaleler, inceleme (özellikli, sponsorlu)
,Kelime Dağarcığı Değişimi—Fiiller (AWS s. 18)
Dergi nasıl seçilir (Araştırma makalesi yazmak için İngilizce) s. 5

,Tez cümlesi nedir?
Araştırma sorusu
Giriş - Sonuç
,Anket nasıl yazılır?
How to write a survey? Nasıl Tartışmalı

,Röportaj teknikleri ve en sık sorulan sorular
Kendi röportajınızı yazın; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci;16, 9A, D, E
Halkla ilişkilerin temel terminolojisini kullanabilecektir.16A, D, E, F
1.1.Ögrenci sozlü ve yazılı olarak kendi alanın kısaca anlatir16A, D, E, G, H
1.2. Alanında basit ingilizce diyalogları yorumlar16A, D, E, F
1.3. Alanı ile ilgili ögrenmiş olduğu yeni yapı ve kelimeleri günlük hayatında da kullanır.16A, D, E, F, H
2.Dili kullanarak kendi alanındaki araştırmalan degerlendirebilecektir.16A, D, E, F, H
2.1. Alanıyla ilgili literatür taramasını listeler16A, D, E, F
2.2. Alanıyla ilgili yazılmış makaleleri yorumlar.16A, D, E, G
2.3. Alanıyla ilgili makaleleri sorgulamada kullanır.16A, D, E, F
3.Dili,alanı ile ilgili akademik hayatında yazma becerileri çerçevesinde kullanabilecektir.16A, D, E, F
3.1. Alanıyla ilgili kendi araştırmalarının ürünü olan makalelerini ingilizce olarak aktanr.16A, D, E, F
3.2.İngilizce'yi alanindaki uluslararası konferans ve seminerlerde kullanır.16A, D, E, F, H
3.3. İngilizce'yi alanıyla ilgili çevirilerde kullanır. 16A, D, E, H
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0GirişProgramın sayfasında verilen okuma listesi kontrol edilir
1Tanıtım
Seviye değerlendirmesi
Sınıf tartışması: Öğrencilerin dersten beklentileri ve İngilizce dil öğrenme hedefleri.
Academic writing course : study skills in English / R. R. Jordan
2Will Smith'in tokadı Video +Makale + kelime egzersizi + özetAcademic writing course : study skills in English / R. R. Jordan
3Edward Bernays video + makale + özet + kelime egzersiziAcademic writing course : study skills in English / R. R. Jordan
4Akademik makalelere giriş
Araştırma fikirleri için beyin fırtınası yapmak ve bir konuyu daraltmak.
taslak nasıl yapılır + Akademik makaleler için kaynaklarınızı nerede buluyorsunuz?
Birincil kaynaklar / ikincil kaynaklar
Effective Academic Writing/Alice Savage
5Kritik okuma : s. 216 (Gelişmiş okuma gücü) + p220
Gerçekler ve görüşler nasıl ayırt edilir
Gerçekleri çıkarımlardan ayırmak s. 88 (Gelişmiş okuma gücü) s.91
Harika bir sunum nasıl yapılır? (uygulamar ve ipuçları)
görsel analizi 1
Okuma ve Sunum
6Görsel analizi 2

7SunumSeçtiğiniz bir makaleyi sınıfa getirin
8Sunum Seçtiğiniz bir makaleyi sınıfa getirin
9Başka sözcüklerle ifade etme - İntihal
Referanslar ve alıntılar - Alıntı stilleri
Yakın okuma = yazarın fikrini anlamak - yazarın tonu

Academic writing course : study skills in English / R. R. Jordan
10Farklı makale türlerini belirleme (bilgilendirici, eğlenceli, görüş, eğitici, uzun makaleler, kitap incelemesi, klinik vaka, yaşam tarzı, haberler, köşe yazıları, röportaj tarzı, araştırmacı, uzun metrajlı makaleler, denemeler, nasıl yapılır, sponsorlu makaleler, inceleme (özellikli, sponsorlu)
Seçtiğiniz bir makaleyi sınıfa getirin
11Kelime Dağarcığı Değişimi—Fiiller (AWS s. 18)
Dergi nasıl seçilir (Araştırma makalesi yazmak için İngilizce) s. 5

Academic skills : reading, writing, and study skills / Harrison, Richard, 2011
12Tez cümlesi nedir?
Araştırma sorusu
Giriş - Sonuç
Smoothing your way for academic writing, Erkaya;Erkaya, Odiléa Rocha, 2014
13Anket nasıl yazılır?
How to write a survey? Nasıl Tartışmalı

Tartışma
14Röportaj teknikleri ve en sık sorulan sorular
Kendi röportajınızı yazın
Bu interview final sınavına bonus olarak sayılacaktır. This interview will count as a bonus for the final exam. https://www.youtube.com/watch?v=pd8r_KM0BbA
Kaynak
Effective academic writing / Alice Savage; Reason to write : strategies for success in academic writing : low intermediate / Judy L. Miller; Academic writing course : study skills in English / R. R. Jordan Open forum : academic listening and speaking / Blackwell, Angela 2006 Open forum : academic listening and speaking / Janie Duncan 2007 Great writing / Keith S. Folse; 2010 Writing to communicate / Cynthia A. Boardman Cynthia A.,2008 Mission IELTS : student's book / Bob Obee; yazar: Mary Spratt Obee, Bob, 2010 Smoothing your way for academic writing, Erkaya;Erkaya, Odiléa Rocha, 2014 Academic skills : reading, writing, and study skills / Harrison, Richard, 2011
Sunumlar ve British Council İş İngilizcesi dinlemeler.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59Son Güncelleme Tarihi: 07/12/2023 - 13:57