Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AKADEMİK İNGİLİZCE III | PR2114894 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Lorraıne KLEIN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı dersi seçen öğrencilerin bölüm alanları ile ilgili yabancı dilde yazılmış bilgileri, eleştirileri okuyup anlamaları olanağını sağlayacak kavramları, terimleri doğru okunuşları ile birlikte kazandırmaktır. Bununla birlikte konuları anlama ve kendilerini mesleki olarak ifade edebilmeleri için gerekli yabancı dil alt yapısını oluşturmaktır. Anlama konuşma ve yazma becerilerini geliştirmek çerçevesinde alana ilişkin kavramları ve terimleri kullanabilmelerine olanak sağlamaktır. Bu bağlamda öğrenciden alanlarına yönelik tarihsel politik bilimsel popüler kimliklerle hayali röportajlar yapması yazılar okuması ve düşüncelerini ifade edebilmesi istenir. Alanına ilişkin konuşmaları anlaması yanıtlaması ve gündemdeki konulara ilişkin çeviriler yapması istenir. Sinema filmi alt yazılarını görsel ve işitsel olarak doğru anlayabilmesinin ipuçları kazandırılır. Gazete dilinin İngilizce cümle kurulumu ve başlık yapısı, alan ile ilgili terminoloji görsel işitsel metinler aracılığı ile sağlanır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Tanıtım Seviye değerlendirmesi Sınıf tartışması: Öğrencilerin dersten beklentileri ve İngilizce dil öğrenme hedefleri.,Will Smith'in tokadı Video +Makale + kelime egzersizi + özet,Edward Bernays video + makale + özet + kelime egzersizi,Akademik makalelere giriş Araştırma fikirleri için beyin fırtınası yapmak ve bir konuyu daraltmak. taslak nasıl yapılır + Akademik makaleler için kaynaklarınızı nerede buluyorsunuz? Birincil kaynaklar / ikincil kaynaklar,Kritik okuma : s. 216 (Gelişmiş okuma gücü) + p220 Gerçekler ve görüşler nasıl ayırt edilir Gerçekleri çıkarımlardan ayırmak s. 88 (Gelişmiş okuma gücü) s.91 Harika bir sunum nasıl yapılır? (uygulamar ve ipuçları) görsel analizi 1 ,Görsel analizi 2 ,Sunum,Sunum ,Başka sözcüklerle ifade etme - İntihal Referanslar ve alıntılar - Alıntı stilleri Yakın okuma = yazarın fikrini anlamak - yazarın tonu ,Farklı makale türlerini belirleme (bilgilendirici, eğlenceli, görüş, eğitici, uzun makaleler, kitap incelemesi, klinik vaka, yaşam tarzı, haberler, köşe yazıları, röportaj tarzı, araştırmacı, uzun metrajlı makaleler, denemeler, nasıl yapılır, sponsorlu makaleler, inceleme (özellikli, sponsorlu) ,Kelime Dağarcığı Değişimi—Fiiller (AWS s. 18) Dergi nasıl seçilir (Araştırma makalesi yazmak için İngilizce) s. 5 ,Tez cümlesi nedir? Araştırma sorusu Giriş - Sonuç ,Anket nasıl yazılır? How to write a survey? Nasıl Tartışmalı ,Röportaj teknikleri ve en sık sorulan sorular Kendi röportajınızı yazın; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; | 16, 9 | A, D, E |
Halkla ilişkilerin temel terminolojisini kullanabilecektir. | 16 | A, D, E, F |
1.1.Ögrenci sozlü ve yazılı olarak kendi alanın kısaca anlatir | 16 | A, D, E, G, H |
1.2. Alanında basit ingilizce diyalogları yorumlar | 16 | A, D, E, F |
1.3. Alanı ile ilgili ögrenmiş olduğu yeni yapı ve kelimeleri günlük hayatında da kullanır. | 16 | A, D, E, F, H |
2.Dili kullanarak kendi alanındaki araştırmalan degerlendirebilecektir. | 16 | A, D, E, F, H |
2.1. Alanıyla ilgili literatür taramasını listeler | 16 | A, D, E, F |
2.2. Alanıyla ilgili yazılmış makaleleri yorumlar. | 16 | A, D, E, G |
2.3. Alanıyla ilgili makaleleri sorgulamada kullanır. | 16 | A, D, E, F |
3.Dili,alanı ile ilgili akademik hayatında yazma becerileri çerçevesinde kullanabilecektir. | 16 | A, D, E, F |
3.1. Alanıyla ilgili kendi araştırmalarının ürünü olan makalelerini ingilizce olarak aktanr. | 16 | A, D, E, F |
3.2.İngilizce'yi alanindaki uluslararası konferans ve seminerlerde kullanır. | 16 | A, D, E, F, H |
3.3. İngilizce'yi alanıyla ilgili çevirilerde kullanır. | 16 | A, D, E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
0 | Giriş | Programın sayfasında verilen okuma listesi kontrol edilir |
1 | Tanıtım Seviye değerlendirmesi Sınıf tartışması: Öğrencilerin dersten beklentileri ve İngilizce dil öğrenme hedefleri. | Academic writing course : study skills in English / R. R. Jordan |
2 | Will Smith'in tokadı Video +Makale + kelime egzersizi + özet | Academic writing course : study skills in English / R. R. Jordan |
3 | Edward Bernays video + makale + özet + kelime egzersizi | Academic writing course : study skills in English / R. R. Jordan |
4 | Akademik makalelere giriş Araştırma fikirleri için beyin fırtınası yapmak ve bir konuyu daraltmak. taslak nasıl yapılır + Akademik makaleler için kaynaklarınızı nerede buluyorsunuz? Birincil kaynaklar / ikincil kaynaklar | Effective Academic Writing/Alice Savage |
5 | Kritik okuma : s. 216 (Gelişmiş okuma gücü) + p220 Gerçekler ve görüşler nasıl ayırt edilir Gerçekleri çıkarımlardan ayırmak s. 88 (Gelişmiş okuma gücü) s.91 Harika bir sunum nasıl yapılır? (uygulamar ve ipuçları) görsel analizi 1 | Okuma ve Sunum |
6 | Görsel analizi 2 | |
7 | Sunum | Seçtiğiniz bir makaleyi sınıfa getirin |
8 | Sunum | Seçtiğiniz bir makaleyi sınıfa getirin |
9 | Başka sözcüklerle ifade etme - İntihal Referanslar ve alıntılar - Alıntı stilleri Yakın okuma = yazarın fikrini anlamak - yazarın tonu | Academic writing course : study skills in English / R. R. Jordan |
10 | Farklı makale türlerini belirleme (bilgilendirici, eğlenceli, görüş, eğitici, uzun makaleler, kitap incelemesi, klinik vaka, yaşam tarzı, haberler, köşe yazıları, röportaj tarzı, araştırmacı, uzun metrajlı makaleler, denemeler, nasıl yapılır, sponsorlu makaleler, inceleme (özellikli, sponsorlu) | Seçtiğiniz bir makaleyi sınıfa getirin |
11 | Kelime Dağarcığı Değişimi—Fiiller (AWS s. 18) Dergi nasıl seçilir (Araştırma makalesi yazmak için İngilizce) s. 5 | Academic skills : reading, writing, and study skills / Harrison, Richard, 2011 |
12 | Tez cümlesi nedir? Araştırma sorusu Giriş - Sonuç | Smoothing your way for academic writing, Erkaya;Erkaya, Odiléa Rocha, 2014 |
13 | Anket nasıl yazılır? How to write a survey? Nasıl Tartışmalı | Tartışma |
14 | Röportaj teknikleri ve en sık sorulan sorular Kendi röportajınızı yazın | Bu interview final sınavına bonus olarak sayılacaktır. This interview will count as a bonus for the final exam. https://www.youtube.com/watch?v=pd8r_KM0BbA |
Kaynak |
Effective academic writing / Alice Savage; Reason to write : strategies for success in academic writing : low intermediate / Judy L. Miller; Academic writing course : study skills in English / R. R. Jordan Open forum : academic listening and speaking / Blackwell, Angela 2006 Open forum : academic listening and speaking / Janie Duncan 2007 Great writing / Keith S. Folse; 2010 Writing to communicate / Cynthia A. Boardman Cynthia A.,2008 Mission IELTS : student's book / Bob Obee; yazar: Mary Spratt Obee, Bob, 2010 Smoothing your way for academic writing, Erkaya;Erkaya, Odiléa Rocha, 2014 Academic skills : reading, writing, and study skills / Harrison, Richard, 2011 |
Sunumlar ve British Council İş İngilizcesi dinlemeler. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 84 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(84/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AKADEMİK İNGİLİZCE III | PR2114894 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Lorraıne KLEIN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı dersi seçen öğrencilerin bölüm alanları ile ilgili yabancı dilde yazılmış bilgileri, eleştirileri okuyup anlamaları olanağını sağlayacak kavramları, terimleri doğru okunuşları ile birlikte kazandırmaktır. Bununla birlikte konuları anlama ve kendilerini mesleki olarak ifade edebilmeleri için gerekli yabancı dil alt yapısını oluşturmaktır. Anlama konuşma ve yazma becerilerini geliştirmek çerçevesinde alana ilişkin kavramları ve terimleri kullanabilmelerine olanak sağlamaktır. Bu bağlamda öğrenciden alanlarına yönelik tarihsel politik bilimsel popüler kimliklerle hayali röportajlar yapması yazılar okuması ve düşüncelerini ifade edebilmesi istenir. Alanına ilişkin konuşmaları anlaması yanıtlaması ve gündemdeki konulara ilişkin çeviriler yapması istenir. Sinema filmi alt yazılarını görsel ve işitsel olarak doğru anlayabilmesinin ipuçları kazandırılır. Gazete dilinin İngilizce cümle kurulumu ve başlık yapısı, alan ile ilgili terminoloji görsel işitsel metinler aracılığı ile sağlanır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Tanıtım Seviye değerlendirmesi Sınıf tartışması: Öğrencilerin dersten beklentileri ve İngilizce dil öğrenme hedefleri.,Will Smith'in tokadı Video +Makale + kelime egzersizi + özet,Edward Bernays video + makale + özet + kelime egzersizi,Akademik makalelere giriş Araştırma fikirleri için beyin fırtınası yapmak ve bir konuyu daraltmak. taslak nasıl yapılır + Akademik makaleler için kaynaklarınızı nerede buluyorsunuz? Birincil kaynaklar / ikincil kaynaklar,Kritik okuma : s. 216 (Gelişmiş okuma gücü) + p220 Gerçekler ve görüşler nasıl ayırt edilir Gerçekleri çıkarımlardan ayırmak s. 88 (Gelişmiş okuma gücü) s.91 Harika bir sunum nasıl yapılır? (uygulamar ve ipuçları) görsel analizi 1 ,Görsel analizi 2 ,Sunum,Sunum ,Başka sözcüklerle ifade etme - İntihal Referanslar ve alıntılar - Alıntı stilleri Yakın okuma = yazarın fikrini anlamak - yazarın tonu ,Farklı makale türlerini belirleme (bilgilendirici, eğlenceli, görüş, eğitici, uzun makaleler, kitap incelemesi, klinik vaka, yaşam tarzı, haberler, köşe yazıları, röportaj tarzı, araştırmacı, uzun metrajlı makaleler, denemeler, nasıl yapılır, sponsorlu makaleler, inceleme (özellikli, sponsorlu) ,Kelime Dağarcığı Değişimi—Fiiller (AWS s. 18) Dergi nasıl seçilir (Araştırma makalesi yazmak için İngilizce) s. 5 ,Tez cümlesi nedir? Araştırma sorusu Giriş - Sonuç ,Anket nasıl yazılır? How to write a survey? Nasıl Tartışmalı ,Röportaj teknikleri ve en sık sorulan sorular Kendi röportajınızı yazın; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; | 16, 9 | A, D, E |
Halkla ilişkilerin temel terminolojisini kullanabilecektir. | 16 | A, D, E, F |
1.1.Ögrenci sozlü ve yazılı olarak kendi alanın kısaca anlatir | 16 | A, D, E, G, H |
1.2. Alanında basit ingilizce diyalogları yorumlar | 16 | A, D, E, F |
1.3. Alanı ile ilgili ögrenmiş olduğu yeni yapı ve kelimeleri günlük hayatında da kullanır. | 16 | A, D, E, F, H |
2.Dili kullanarak kendi alanındaki araştırmalan degerlendirebilecektir. | 16 | A, D, E, F, H |
2.1. Alanıyla ilgili literatür taramasını listeler | 16 | A, D, E, F |
2.2. Alanıyla ilgili yazılmış makaleleri yorumlar. | 16 | A, D, E, G |
2.3. Alanıyla ilgili makaleleri sorgulamada kullanır. | 16 | A, D, E, F |
3.Dili,alanı ile ilgili akademik hayatında yazma becerileri çerçevesinde kullanabilecektir. | 16 | A, D, E, F |
3.1. Alanıyla ilgili kendi araştırmalarının ürünü olan makalelerini ingilizce olarak aktanr. | 16 | A, D, E, F |
3.2.İngilizce'yi alanindaki uluslararası konferans ve seminerlerde kullanır. | 16 | A, D, E, F, H |
3.3. İngilizce'yi alanıyla ilgili çevirilerde kullanır. | 16 | A, D, E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
0 | Giriş | Programın sayfasında verilen okuma listesi kontrol edilir |
1 | Tanıtım Seviye değerlendirmesi Sınıf tartışması: Öğrencilerin dersten beklentileri ve İngilizce dil öğrenme hedefleri. | Academic writing course : study skills in English / R. R. Jordan |
2 | Will Smith'in tokadı Video +Makale + kelime egzersizi + özet | Academic writing course : study skills in English / R. R. Jordan |
3 | Edward Bernays video + makale + özet + kelime egzersizi | Academic writing course : study skills in English / R. R. Jordan |
4 | Akademik makalelere giriş Araştırma fikirleri için beyin fırtınası yapmak ve bir konuyu daraltmak. taslak nasıl yapılır + Akademik makaleler için kaynaklarınızı nerede buluyorsunuz? Birincil kaynaklar / ikincil kaynaklar | Effective Academic Writing/Alice Savage |
5 | Kritik okuma : s. 216 (Gelişmiş okuma gücü) + p220 Gerçekler ve görüşler nasıl ayırt edilir Gerçekleri çıkarımlardan ayırmak s. 88 (Gelişmiş okuma gücü) s.91 Harika bir sunum nasıl yapılır? (uygulamar ve ipuçları) görsel analizi 1 | Okuma ve Sunum |
6 | Görsel analizi 2 | |
7 | Sunum | Seçtiğiniz bir makaleyi sınıfa getirin |
8 | Sunum | Seçtiğiniz bir makaleyi sınıfa getirin |
9 | Başka sözcüklerle ifade etme - İntihal Referanslar ve alıntılar - Alıntı stilleri Yakın okuma = yazarın fikrini anlamak - yazarın tonu | Academic writing course : study skills in English / R. R. Jordan |
10 | Farklı makale türlerini belirleme (bilgilendirici, eğlenceli, görüş, eğitici, uzun makaleler, kitap incelemesi, klinik vaka, yaşam tarzı, haberler, köşe yazıları, röportaj tarzı, araştırmacı, uzun metrajlı makaleler, denemeler, nasıl yapılır, sponsorlu makaleler, inceleme (özellikli, sponsorlu) | Seçtiğiniz bir makaleyi sınıfa getirin |
11 | Kelime Dağarcığı Değişimi—Fiiller (AWS s. 18) Dergi nasıl seçilir (Araştırma makalesi yazmak için İngilizce) s. 5 | Academic skills : reading, writing, and study skills / Harrison, Richard, 2011 |
12 | Tez cümlesi nedir? Araştırma sorusu Giriş - Sonuç | Smoothing your way for academic writing, Erkaya;Erkaya, Odiléa Rocha, 2014 |
13 | Anket nasıl yazılır? How to write a survey? Nasıl Tartışmalı | Tartışma |
14 | Röportaj teknikleri ve en sık sorulan sorular Kendi röportajınızı yazın | Bu interview final sınavına bonus olarak sayılacaktır. This interview will count as a bonus for the final exam. https://www.youtube.com/watch?v=pd8r_KM0BbA |
Kaynak |
Effective academic writing / Alice Savage; Reason to write : strategies for success in academic writing : low intermediate / Judy L. Miller; Academic writing course : study skills in English / R. R. Jordan Open forum : academic listening and speaking / Blackwell, Angela 2006 Open forum : academic listening and speaking / Janie Duncan 2007 Great writing / Keith S. Folse; 2010 Writing to communicate / Cynthia A. Boardman Cynthia A.,2008 Mission IELTS : student's book / Bob Obee; yazar: Mary Spratt Obee, Bob, 2010 Smoothing your way for academic writing, Erkaya;Erkaya, Odiléa Rocha, 2014 Academic skills : reading, writing, and study skills / Harrison, Richard, 2011 |
Sunumlar ve British Council İş İngilizcesi dinlemeler. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |